Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Is het Rijksvastgoed? Klinkt beetje als de bezichtiging van een huis daarvan die we hadden. Letterlijk iedereen die wilde kon komen, makelaar liep rond voor vragen en je kon zelf op ontdekking
linda2008 schreef:Horssi, wauw wat mooi![]()
Ik kan me voorstellen dat het benauwend werkt zo al die mensen bij elkaarik zou het persoonlijk ook niet prettig vinden dat Jan en alleman vrij door mijn woning mag snuffelen
maar dat zal dus wel keuze van de makelaar en verkopers zijn geweest...
Een ton overbieden?!dan kom ik voorlopig niet aan een woning haha! Of je moet huizen tot 2 ton gaan bekijken... oh wacht... die bestaan bijna niet meer
![]()
Even serieus; ik dacht gelezen te hebben dan ongeveer 20K overbieden normaal is in deze tijd. En dat er best eens uitschieters zijn naar 40/50K maar dat dat niet gebruikelijk is... ben ik dan zo verkeerd geïnformeerd?
xSwanHeart schreef:Het ligt zo erg aan de woning hoeveel er overboden wordt. Op een kant en klaar huis wordt vaak veel meer overboden dan op een huis waar nog wat moet gebeuren. In de regel ging het bij ons toch al gauw richting de 40+k als je een beetje kans wilde maken. (Al hebben we uiteindelijk voor minder dan 10k boven de vraagprijs gekocht, dus het kan wel!)
Hier is de financiering overigens rond, dus nu is alles officieelZo'n fijn gevoel!
idinn schreef:Als je voor 450 een hypotheek wilt, zal de woning wel op 450 getaxeerd moeten worden. Is dat op 400, moet je 50 aan eigen geld hebben liggen, wil je de woning nog steeds kunnen kopen.
linda2008 schreef:idinn schreef:Als je voor 450 een hypotheek wilt, zal de woning wel op 450 getaxeerd moeten worden. Is dat op 400, moet je 50 aan eigen geld hebben liggen, wil je de woning nog steeds kunnen kopen.
Ah op die manier. Dus dat is alleen van écht belang als je 100% via een hypotheek doet. Duidelijk, dankjewel!
linda2008 schreef:idinn schreef:Als je voor 450 een hypotheek wilt, zal de woning wel op 450 getaxeerd moeten worden. Is dat op 400, moet je 50 aan eigen geld hebben liggen, wil je de woning nog steeds kunnen kopen.
Ah op die manier. Dus dat is alleen van écht belang als je 100% via een hypotheek doet. Duidelijk, dankjewel!