ook benieuwd wat ik straks aantref, hier staat het voor over ruim een week in de planning, moet wat grotere binnenpotten bestellen denk ik.Ik doe de tuin ook in etappes, vind ik ook relaxter
morgen en overmorgen de lastigste klus, een joekel van een parasol moerbei snoeien
via Facebook en net opgehaald

. Ik had hem ook misschien nog iets langer kunnen laten wennen aan de nieuwe omgeving voordat ik hem ging ompotten, maar goed..
succes!
Welke Calathea is het?

Vind het qua maten soms wel lastig. Had twee van die mini’s en waren allebei aan een grotere pot toe, maar heb de Calathea in een twee maten grotere pot gezet want die had al flink wortels en ook boven de grond al best wat blad voor een mini. Ben dan toch altijd bang dat het te groot is. De ander kon gewoon in één maatje groter.
het enige dat werkt is azijn (dan gaan ze gelijk dood), maar dat kan ik alleen in de bodem van de sierpot gieten. Heb het één keer getest door het azijn door de hele potgrond te gieten, maar toen ging uiteindelijk de plant helaas ook dood. (Had het wel verwacht hoor, gelukkig was t ook niet m'n favoriete plant ofzo.. 

100% zeker dat het geen neppert was.