Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xXutopiaXx schreef:Het huisje is gebouwd op betonplaten en zou al flink wat jaren stabiel zijn...
Herstellen is iets waar we eigenlijk niet echt op zitten te wachten inderdaad..![]()
xXutopiaXx schreef:Heeeeyy gezellig!!
Ik ben ook wel erg benieuwd..
Dit is zo'n leuk huisje, maar als we inderdaad een berg gezeik gaan krijgen over een tijdje is het niet handig.. we willen hier juist goedkoop wonen en lekker sparen, zodat we over een jaar of 5 een boerderijtje kunnen kopen, waar de paardjes mee naartoe kunnen..
Yltje schreef:Hebben wij bizar snel een super leuk huis gevonden maandag en na woensdag ochtend te zijn wezen kijken is woensdag middag ons bod geaccepteerd!gister het voorlopig koopcontract binnen gekregen en ik ben voorlopig wel even bezig om me wijs te maken uit de taal en termen die gebruikt worden
MizzMontana schreef:Wij hebben om die reden anderhalf jaar in een huurhuis gezeten. Vanuit ons appartementje waren we op zoek naar een boerderij. Vanwege gezinsuitbreiding was het wel noodzaak om wat groter te gaan wonen maar die ene boerderij kwam maar niet voorbij.
Iets tijdelijks kopen was voor mij echt geen optie. Ik kreeg zowat paniekaanvallen bij het idee dat we onze droomboerderij niet zouden kunnen kopen omdat we ons koophuis niet zouden kwijtraken.![]()
Ja we hebben daar misschien wel wat geld op ingeleverd aan huurlasten, maar daarintegen hebben we nauwelijks geld aan dat huurhuis uitgegeven wat klussen betreft. In een koophuis zou ik toch dingen aan willen passen als het lelijk is of niet functioneert. In een huurhuis kijk ik daar wel doorheen.
Yltje schreef:Als eerste; iedereen die net op een huis heeft geboden, contracten heeft mogen ontvangen of de koop al helemaal rond hebben, gefeliciteerd!!![]()
Ik kom me hier nog weer even melden, een tijdje terug heb ik wat dingen gevraagd over hoe wij met onze beginnende zoektocht het het beste aan konden passen. En hoewel ik het een groot bos vind waarin ik nog lang niet alles snap en bang ben een hele hoop te vergeten....
Hebben wij bizar snel een super leuk huis gevonden maandag en na woensdag ochtend te zijn wezen kijken is woensdag middag ons bod geaccepteerd!gister het voorlopig koopcontract binnen gekregen en ik ben voorlopig wel even bezig om me wijs te maken uit de taal en termen die gebruikt worden
NenaC schreef:als jullie een bod uitbrengen, hoeveel gaan jullie dan onder de vraagprijs zitten? gewoon om een idee te krijgen. makelaar hier zegt nogal snel ja markt dit en dat, niet te laag. maar aan de andere kant is iedere euro meegenomen.
NenaC schreef:als jullie een bod uitbrengen, hoeveel gaan jullie dan onder de vraagprijs zitten? gewoon om een idee te krijgen. makelaar hier zegt nogal snel ja markt dit en dat, niet te laag. maar aan de andere kant is iedere euro meegenomen.