[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 08:47

Spannend zo voor de feestdagen en het sluiten van het belastingjaar. Dat hadden wij vorig jaar ook en het was heeeeel druk bij de bank. Gelukkig had iedereen die beloofde snel mee te werken dat ook gedaan en was alles rond voor de jaarwisseling.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:08

@ Eleadoras; ik heb ook al meerdere keren tegen mijn man gezegd dat ik hierna noooooiiiiit meer wil verhuizen :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:03

Ohhh leuk zeg!! Mag ik me hier ook bijvoegen?! :D

Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een tussenwoning in de buurt van Spijkenisse. Hebben al wat leuks op het oog, maar dat huisje is nogal scheef gezakt. Vorige geïnteresseerden hebben een bouwkundig rapport op laten stellen, welke wij hebben mogen ontvangen (omdat de verkopers het opgekocht hebben) en met die in ons achterhoofd gaan we binnenkort nog weer eens kijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:07

Hou er rekening mee dat fundering herstellen erg prijzig is... En kijk ook goed waardoor het schreef gezakt is. Als dat omdat de houten fundering aangetast is door zwammen, zou ik het laten gaan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:33

Het huisje is gebouwd op betonplaten en zou al flink wat jaren stabiel zijn...
Herstellen is iets waar we eigenlijk niet echt op zitten te wachten inderdaad.. := :\

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:50

xXutopiaXx schreef:
Het huisje is gebouwd op betonplaten en zou al flink wat jaren stabiel zijn...
Herstellen is iets waar we eigenlijk niet echt op zitten te wachten inderdaad.. := :

1 tip, niet doen, je krijgt later problemen op plekken waar je niet wist dat dat kon. Wij hebben hetzelfde gehad met een woning. Ook al hebben hun een bouwtechnisch rapport, laat er zelf ook nog 1 maken. Bij ons was het rapport van de achter buurman die keuringen deed..we hebben 2 jaar super gewoond en daarna kwamen de problemen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:49

Hey Natas, jij ook hier! Leuk!

Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht komen ook.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:01

Heeeeyy gezellig!! :D

Ik ben ook wel erg benieuwd..
Dit is zo'n leuk huisje, maar als we inderdaad een berg gezeik gaan krijgen over een tijdje is het niet handig.. we willen hier juist goedkoop wonen en lekker sparen, zodat we over een jaar of 5 een boerderijtje kunnen kopen, waar de paardjes mee naartoe kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:28

Dat is inderdaad niet een grappig vooruitzicht, ik zou dan denk ik het risico niet willen lopen.

Moest er stiekem wel om lachen hoor, jij en samenwonen :oo

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:33

xXutopiaXx schreef:
Heeeeyy gezellig!! :D

Ik ben ook wel erg benieuwd..
Dit is zo'n leuk huisje, maar als we inderdaad een berg gezeik gaan krijgen over een tijdje is het niet handig.. we willen hier juist goedkoop wonen en lekker sparen, zodat we over een jaar of 5 een boerderijtje kunnen kopen, waar de paardjes mee naartoe kunnen..

Maar dan moet je het natuurlijk wel verkocht krijgen tegen die tijd. Als je het plan hebt om er maar tijdelijk te wonen, kun je beter kijken naar iets wat beter in de markt ligt!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:45

Nee precies.. Je wil het dan wel kwijt kunnen raken...
Deze mensen die er nu wonen hebben ook al een nieuw huis gekocht en tja... Of ze 't snel verkocht krijgen is de vraag....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:52

Staat er hier in de buurt ook een, vrijstaand, flinke lap grond voor nog geen 2 ton. Huis vertoont scheefstand en ze krijgen het niet verkocht. Persoonlijk zou ik het ook niet aandurven en al helemaal niet als je er maar een paar jaar wilt wonen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:32

Wij hebben om die reden anderhalf jaar in een huurhuis gezeten. Vanuit ons appartementje waren we op zoek naar een boerderij. Vanwege gezinsuitbreiding was het wel noodzaak om wat groter te gaan wonen maar die ene boerderij kwam maar niet voorbij.
Iets tijdelijks kopen was voor mij echt geen optie. Ik kreeg zowat paniekaanvallen bij het idee dat we onze droomboerderij niet zouden kunnen kopen omdat we ons koophuis niet zouden kwijtraken. :')

Ja we hebben daar misschien wel wat geld op ingeleverd aan huurlasten, maar daarintegen hebben we nauwelijks geld aan dat huurhuis uitgegeven wat klussen betreft. In een koophuis zou ik toch dingen aan willen passen als het lelijk is of niet functioneert. In een huurhuis kijk ik daar wel doorheen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:44

ja precies. als je er de rest van je leven wilt wonen kun je ervoor kiezen om het geld te investeren. maar voor tijdelijk zou ik ook bang zijn dat je het niet meer kwijt raakt of iig niet voor een fatsoenlijke prijs.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:05

Ik zou dat eerlijk gezegd ook niet aandurven.

Zeker niet omdat het voor tijdelijk zal zijn.

Wij hebben de bankgarantie gekregen.
Alles is rond nu alleen nog het definitieve koopcontract tekenen *\%/*

Spoiler:
en steggelen over de overdracht datum :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:48

Tijdelijk, als in: 5 jaar.. Denk dat ik dat wel aandurf om dan een huis te kopen :D Maar dan idd wel 1 die gewoon recht staat :')

Spannend Saul!! :oo

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:30

Spannend Saul! Hier hebben we ook de hele hypotheek aanvraag echt officieel in werking gezet. Spannend =:)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:16

Als eerste; iedereen die net op een huis heeft geboden, contracten heeft mogen ontvangen of de koop al helemaal rond hebben, gefeliciteerd!! :):)

Ik kom me hier nog weer even melden, een tijdje terug heb ik wat dingen gevraagd over hoe wij met onze beginnende zoektocht het het beste aan konden passen. En hoewel ik het een groot bos vind waarin ik nog lang niet alles snap en bang ben een hele hoop te vergeten....

Hebben wij bizar snel een super leuk huis gevonden maandag en na woensdag ochtend te zijn wezen kijken is woensdag middag ons bod geaccepteerd! *\o/* gister het voorlopig koopcontract binnen gekregen en ik ben voorlopig wel even bezig om me wijs te maken uit de taal en termen die gebruikt worden :oo

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:43

Yltje schreef:
Hebben wij bizar snel een super leuk huis gevonden maandag en na woensdag ochtend te zijn wezen kijken is woensdag middag ons bod geaccepteerd! *\o/* gister het voorlopig koopcontract binnen gekregen en ik ben voorlopig wel even bezig om me wijs te maken uit de taal en termen die gebruikt worden :oo

Gefeliciteerd!! Wat tof dat het zo snel gegaan is.
En wat betreft die teksten: je koopcontract is nog niets. Wacht mag tot je de stukken van de notaris ontvangt. Daar snapte ik alleen de uitleg van.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:53

Gefeliciteerd Yltje!

Ik heb gisteren doorgestuurd welke notaris wij graag willen.
Makelaar was alleen ziek dus ik hoop dat hij snel beter is en het voorlopig koopcontract na het weekend snel volgt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:04

MizzMontana schreef:
Wij hebben om die reden anderhalf jaar in een huurhuis gezeten. Vanuit ons appartementje waren we op zoek naar een boerderij. Vanwege gezinsuitbreiding was het wel noodzaak om wat groter te gaan wonen maar die ene boerderij kwam maar niet voorbij.
Iets tijdelijks kopen was voor mij echt geen optie. Ik kreeg zowat paniekaanvallen bij het idee dat we onze droomboerderij niet zouden kunnen kopen omdat we ons koophuis niet zouden kwijtraken. :')

Ja we hebben daar misschien wel wat geld op ingeleverd aan huurlasten, maar daarintegen hebben we nauwelijks geld aan dat huurhuis uitgegeven wat klussen betreft. In een koophuis zou ik toch dingen aan willen passen als het lelijk is of niet functioneert. In een huurhuis kijk ik daar wel doorheen.

Plus kosten hypotheekadvies, evt. afsluitprovisie NHG, notariskosten, overdrachtsbelasting, tzt weer makelaarskosten. Nee, dan zou ik ook liever huren.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:04

als jullie een bod uitbrengen, hoeveel gaan jullie dan onder de vraagprijs zitten? gewoon om een idee te krijgen. makelaar hier zegt nogal snel ja markt dit en dat, niet te laag. maar aan de andere kant is iedere euro meegenomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:06

Yltje schreef:
Als eerste; iedereen die net op een huis heeft geboden, contracten heeft mogen ontvangen of de koop al helemaal rond hebben, gefeliciteerd!! :):)

Ik kom me hier nog weer even melden, een tijdje terug heb ik wat dingen gevraagd over hoe wij met onze beginnende zoektocht het het beste aan konden passen. En hoewel ik het een groot bos vind waarin ik nog lang niet alles snap en bang ben een hele hoop te vergeten....

Als het goed is zit er een toelichting bij! Anders is die van de NVM contracten sowieso online te vinden.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:10

NenaC schreef:
als jullie een bod uitbrengen, hoeveel gaan jullie dan onder de vraagprijs zitten? gewoon om een idee te krijgen. makelaar hier zegt nogal snel ja markt dit en dat, niet te laag. maar aan de andere kant is iedere euro meegenomen.

Ligt eraan hoe graag je het huis wil hebben. Daar zijn geen vaste bedragen of percentages voor. Wil je het huis heeeeel graag? Of maakt het je niet veel uit als het voor je neus weg gaat?

Wij wilde eerst redelijk wat onder de vraagprijs gaan zitten, maar toen we dit naar elkaar hadden uitgesproken hebben we toch een ander bod uitgebracht dan we eerder bedacht hadden. We wilde ECHT ECHT ECHT niet dat dit huis aan ons voorbij zou gaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:13

NenaC schreef:

Wij hielden vaak 10% er onder aan, maar hebben bij het huis waar we nu wonen eerst iets van 15% er onder geboden, best een aso laag bod als ik het nu zo opschrijf :o Wij vonden dat het met 5 maanden al behoorlijk lang te koop stond. Uiteindelijk ruim 6% er af gekregen en heel veel spullen overgenomen waar ze eigenlijk geld voor wouden hebben.

Welke regio zit je? Gaat het er inderdaad zo hard? Wij hebben trouwens alles zonder aankoopmakelaar gedaan.