Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:52

Lins_Vetra schreef:
[ [url=m/uNpFAp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo allemaal! Mag ik jullie ideeën over dit hoekje?
Ik vind m kaal en saai en zit te denken aan een prikbord om daar allemaal foto's aan te hangen. Een smalle hoge kast zou ook nog een optie zijn, maar door de radiator zou deze niet tegen de muur kunnen. Hoe zouden jullie de eettafel plaatsen?

Wat me opvalt dat vooral heel wit is... witte tafel witte stoelen witte muren.. zou niet perse meer neerzitten

@dems wauwwww ik ben ook verliefd op je bank

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:45

Pff ook weer 50 pagina's bijgelezen :P

Kwamen weer leuke dingen voorbij.

Zag nog planken deuren voorbij komen.
Weet niet of ik hem hier al een keer had neergezet, maar ik heb een deur gemaakt van oude vloerplanken. Vind hem zelf wel aardig gelukt.
Afbeelding

En wij hebben geen steenstrips maar echte stenen ;) gelukkig niet in de douche.
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:01

Gianti schreef:

Ik wil gewoon bij dems wonen :')

@palousa: ook wel lekker, dat je na al dat verbouwen en verbouwen ook eens toe komt aan de 'mooie' dingen in je huis :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:21

MamaMiesje schreef:
Gianti schreef:

Ik wil gewoon bij dems wonen :)

:D :')

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:53

Lins_Vetra schreef:
Ik vind m kaal en saai en zit te denken aan een prikbord om daar allemaal foto's aan te hangen. Een smalle hoge kast zou ook nog een optie zijn, maar door de radiator zou deze niet tegen de muur kunnen. Hoe zouden jullie de eettafel plaatsen?

Bankje tegen de muur naast de deur. Tafel en dan stoelen. Loodrecht op de radiator dus. Dan kun je volgens mij gelijk een wat grotere tafel kwijt. En een bankje schuif je zo over dus niet te lastig aanschuiven.

Szan

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:54

Het was al een paar pagina's terug, maar iedereen dank voor de tips over de kast die ik zocht. Daar heb ik veel aan!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:44

karin1985 schreef:
Lins_Vetra schreef:

Bankje tegen de muur naast de deur. Tafel en dan stoelen. Loodrecht op de radiator dus. Dan kun je volgens mij gelijk een wat grotere tafel kwijt. En een bankje schuif je zo over dus niet te lastig aanschuiven.

Leuk idee!!
En Gianni, heb je helemaal gelijk in! Binnenkort een weekje vrij en ga de meubels eens verven.
Thanks!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:42

dems75 schreef:
ooooh...weer zoveel leuke schatten gescoord op een kofferbakmarkt...mag ik even showen?

Eerst ons zelfmaakprojectje...planken in de keuken[ Afbeelding ]

dan deze supergave houten panelen
[ Afbeelding ]

wandplaten...(er is er nog 1 maar daar nog geen foto van)[ Afbeelding ]

originele zeepreclames ingelijst
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

ijzeren reclameplaat
[ Afbeelding ]

weegschaal
[ Afbeelding ]

Oh en mijn vriend had nog een soort sidetable gemaakt voor achter de bank:[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Sorry voor de fotobom!!!! :D

Ik kom even binnenvallen. Wat een mega gave bank! Maar mag ik vragen of je weet waar je die wereldkaart achter de bank vandaan hebt? Die is ook zo leuk zeg! Heel erg mooi!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:14

die wereldkaartafbeelding komt bij de (ik schaam me er bijna voor...) Ikea vandaan! :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:19

_O-

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:20

Zo even een kleie update! Ik heb mijn bank binnen, hij lijkt hier echt huge. Dus maar wat kleinere tafeltjes erbij gehaald. Maar nou vind ik het weer zo leeg haha. Ook moet ik mn tv meubel nog verven(ideetjes?) en nog wat dingen aan de muur hangen.
Afbeelding

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:34

Persoonlijk mis ik ook wat groen om het aan te kleden. Daarnaast is de muur tegenover je bank nog een behoorlijk groot vlak met niets. Ik zou daar wat hoogs voor zetten.

Het tv-kastje zou ik wit of grijs schilderen, niet te donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:30

Hoi iedereen! Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw plekje (studio waarschijnlijk) en nu heb ik allemaal donkerbruine meubels, en ook een donkerbruin bankstel gekregen (hoewel ik misschien een ander bankstel in de plaats neem). Wat zou daar mooi bij staan qua kleuren? Ik zat er zelf aan te denken om 1 muur in een lichte (pastel)kleur te verven en de rest wit te laten. Meubels verven heb ik ook aan gedacht, maar wit vind ik persoonlijk niet zo mooi, hoewel dat wel heel fris kan lijken natuurlijk (misschien oogt het geheel daardoor wat ruimer?). Wat zouden jullie mij adviseren? Of heeft iemand misschien een voorbeeld van een inrichting met donkerbruine meubels?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:48

Zoek eens op pinterest ! Vast heel veel Voorbeelden van interieurs met donkere meubels.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:39

Ik werp ook nog maar eens een vraag in de ronde. Volgende week wordt de slaapkamer van mijn oudste dochter, nu 10 jaar, met kleine middelen gepimpt van kinderkamer naar meer teenager-gedoe. We hebben weinig budget om er tegen aan te gooien maar er komt een nieuwe kast en nieuwe gordijnen en voor de rest worden vooral de meubels verplaatst. :Y)

Het probleem blijven de kleuren. De kamer nu bestaat vooral uit lichtgeel en oranje op de muren, met fel roze (bijna fuchsia) accenten. Dat roze gaat er uiteraard uit: gordijnen, plinten en houten planken worden overschilderd. Maar we zijn er nog niet uit welke kleur dat moet worden. Het licht en zeer donker geel (bijna oranje) op de muren moet blijven, omdat het gewoon een zomerproject is en we geen gehele make-over willen doen nu. Destijds hebben we voor deze kleuren gekozem omdat het een niet erg grote (3x4m) kamer op de noordkant is, waar eigenlijk alleen heel vroeg 's morgens wat zon binnen schijnt. Dus hebben we destijds voor zonnige kleuren geopteerd. Maar wat zouden jullie daar mee combineren?

De huidige kleurencombinatie is ongeveer dit:
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Falleideen.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F02%2Fgewagte-farbgestaltung-kinderzimmer-rosa-pink-orange-gelb.jpg&f=1
Waarbij wij dus hoofdzakelijk het geel/oranje op de muren hebben en het fel roze als accenten.

Geel en oranje blijven dus behouden, maar waarmee gecombineerd? We hebben nog een rest duivengrijze houtverf die voldoende zou moeten zijn voor onze plannen. Vind ik zelf een gave kleur, maar voor een kinderkamer op het noorden misschien toch te somber?
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.wohnmoebel-blog.de%2Fimages%2Fwohndesign%2Fwandfarbe-gelb-orange.jpg&f=1

Alternatief denken we in een fris groene richting. Zoiets bijvoorbeeld:
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fdeavita.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F09%2FZimmer-Vorschlag-in-Gelb-und-Gr%C3%BCn-f%C3%BCr-M%C3%A4dchen-und-Jungs.jpg&f=1

Heeft iemand misschien nog vernieuwende ideeen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:53

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:13

Ja, dat blauw in je tweede voorbeeld is dus ongeveer het blauw dat ik zo gaaf vind en waar we hier nog een rest van hebben liggen. Dat zou dus uiteraard meteen ook de goedkoopste optie zijn en dochterlief ziet het ook wel zitten. Heeft eigenlijk zelfs al ja gezegd. :P Maar zelf blijf ik wat angstig of het niet toch wat somber wordt daarmee. Helaas zie je het eindresultaat pas als het af is, uiteraard. :+

Nu kwam ik door het zoeken ook de combinatie met turquoise tegen. Heeft ook wel wat! Dan krijg je dit effect:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fles5hippos.unblog.fr%2F2011%2F08%2F23%2Frentree-pop-le-23-aout-11%2F&bvm=bv.128617741,d.d24&psig=AFQjCNEnx6Ol5EcvkuV7VC051mhMU1dVxw&ust=1470345129907509

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:15

Ook hartsikke leuk :j En als je er nou wat 'stranderige' :D accessoires bij doet?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:29

Hmm, zou eventueel kunnen. Ik weet nog niet wat mijn dochter zo van het "stranderige" vindt maar dat zou wel passen dan qua sfeer.

Zelf ben ik absoluut fan van bordeauxrood en vind dat ook erg gaaf als combi, maar weer helemaal anders:
van dit
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.arqhys.com%2Fwp-content%2Ffotos%2F2012%2F06%2Ffotos-habitacion-infantil.jpg&f=1

naar dit dus:
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Ffotosdesalas.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F01%2Fcolores-intensos-para-decorar.jpg&f=1

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:32

Ik vond het met blauw mooier, maar ja: jouw huis en jouw kind :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:38

Haha, ja, uiteindelijk zal zij zelf moeten gaan kiezen maar ze ligt nu uiteraard op bed. :D
Maar ik zal haar morgen eens een paar opties tonen. Dan weet ze het waarschijnlijk helemaal niet meer. :))

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 07:42

ja jeetje...lastig. Ik ben zelf niet zo van felle kleuren dus vind het lastig daar iets over te zeggen. Als je het rustiger wilt maken, kun je voor een zandkleur gaan tegenover de fellere kleuren. Dat zwakt het felle wat af. Met blauw vind ik het net even té kleurig worden.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:17

En heel lichtgrijs? Grijs met oker vind ik persoonlijk heel mooi ☺

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:38

Soesita: ik zag vanmiddag op de verfafdeling in de bouwmarkt wel de combi oranje/geel met een wat zachter groen en dat was wel heel mooi :j

Zoiets ong.
Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:42