[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:51

Mijn ervaring is dat een bijzonder huis, mits goed onderhouden zelfs in deze tijd nog steeds snel verkocht is.

@Kaka: wat frustrerend idd :(:) . Wij hebben ook lang gezocht, wij hadden iets bijzonders (vakwerkhuis helemaal opgeknapt) en wilden wat bijzonders (boerderij met veel grond), uiteindelijk dus eerst gekocht en toen pas huis te koop gezet, wat gelukkig heel snel verkocht was. Zou graag jullie zoektocht volgen :j .

pmarena

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:52

Nou, de mijne niet helaas :P

Is een wat duurder type huis, maar met minder slaapkamers dan zo'n blokkendoos dus tja, dan vallen er al veel huizenzoekers af helaas.

Moet echt net die ene treffen...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:00

Dat is balen pmarena. Ons huis heeft maar 1 slaapkamer, maar is een starterswoning en dan maakt het aantal slaapkamers niet zoveel uit.

A.s. dinsdagmiddag hebben we weer een rondje huizen kijken, 4 stuks. Alle 4 opknappers, met mogelijkheid tot uitbreiding. En dit is het doel wat ik voor ogen heb: http://www.dwell.com/my-house/article/party-back

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:15

Hee een huizentopic!
Mag ik mee kletsen? Morgen komt de makelaar, ons huis gaat ook in de verkoop, wij gaan van N-H naar Gelderland verhuizen! Maar eerst moet ons huisje verkocht worden. Heb er wel veel zin in!
Als ik vanavond tijd heb ga ik even een paar pagina's terug kletsen of ik nog bekenden tegenkom. Op deze pagina al 1: pmarena :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:20

@Marena: daar moet je natuurlijk maar net iemand voor vinden, want het 1 sluit het ander niet uit; m.a.w. er zijn genoeg bijzondere huizen mét voor de meeste mensen/gezinnen voldoende slaapkamers, natuurlijk, die dan ook eerder verkocht zullen zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:40

Juistem, toevallig was ik zo gek dat ik een huis met karakter verkoos boven een blokkendoos met meer slaapkamers voor hetzelfde geld...maar zo veel lopen er vast niet rond :P

Het is al niks voor een gezin met kinderen, te duur voor een standaard starter, oudere mensen willen toch liever een slaapkamer beneden... dan blijft dus over een jong iemand of stel zonder kinderwens maar met voldoende budget, of mensen waarvan de kinderen al uit huis zijn en die gewoon een luxe woning willen.

Ha Dabo, ook op de huizenmarkt :P Heb je al iets in Gelderland dan? :)

KaKa: nou, of je zoiets in Nederland overal neer mag zetten is nog maar de vraag := Wel gaaf!!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:45

pmarena schreef:
dan blijft dus over een jong iemand of stel zonder kinderwens maar met voldoende budget, of mensen waarvan de kinderen al uit huis zijn en die gewoon een luxe woning willen.

Je zou zeggen dat we die voldoende hebben in NL. Nu nog zoeken. Staat jouw huis nog actief te koop? Ben wel nieuwsgierig! :o

pmarena schreef:
KaKa: nou, of je zoiets in Nederland overal neer mag zetten is nog maar de vraag := Wel gaaf!!

Ik zou zo'n achterkant tegen een bestaande woning aan willen plakken. Moet je vooral zorgen dat je geen achterburen hebt die dan zo je badkamer in kunnen kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:50

Hihi ja dan badder je ook wel zo prettig, als niemand er verder zicht op heeft :+

Ja, hij staat al ruim 3 jaar te koop....maar gelukkig wel al die tijd verhuurd geweest, tot 1 januari dus hopen dat we nu snel weer een huurder hebben... (liever een koper natuurlijk, maarja...) :

http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/hui ... lenweg-88/

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:52

Onze "buren" hebben zoiets, ziet er super uit :j , maar die hebben dan ook geen last van buren, wij wonen een paar honderd meter verder en ik kan alleen wat zien in de winter als alles kaal is en er in het donker voldoende licht aan is :') . *met wat zien, bedoel ik dat je ziet dat er licht schijnt en er iets/gebouw is*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:53

Woeiiii, spanneeeend!! *\o/* :)) :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:05

@Marena: de vide is idd leuk bij jullie huis, verder is het in mijn ogen juist een erg standaard huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:11

Voor een huis in een woonwijk in deze prijsklasse is het totaal niet standaard door de vorm en de vide? :)

Deze huizen hebben ze ook alleen hier in de wijk, ik heb ze verder nog nooit gezien in de buurt of elders.
Zijn trio-woningen met elk een vloeroppervlak van 8x8 meter waardoor het sowieso al weer iets anders is dan de standaard woningen van een meter of 5, 6 breed.

Juist het aparte er aan vond ik (en de buren :P ) zo aansprekend :j

Het is natuurlijk niet te vergelijken met allerlei mogelijke vormen of indeling van een vrijstaand of groter huis :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:17

Dat begrijp ik, maar bedoel ook dat het verder een "normaal" woonhuis (/woonwijk) is waardoor je dus veelal de afweging zult moeten maken tussen vide/2 slaapkamers of geen vide/wel 3 slaapkamers, iets wat je nu dus ook tegen komt tijdens de verkoop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:32

Nah, voor mijzelf was het meer dat ik voor dit huis koos doordat het wat meer karakter heeft dan de andere woningen in die prijsklasse, aan de rand van de wijk een stuk rustiger ligt dan de meeste andere woningen, en doordat het allemaal mooi verbouwd / verduurzaamd is in smaakvolle kleuren en materialen ook :)

Het was voor mij de keuze tussen dit huis, of een echte blokkendoos met meer slaapkamers maar dan wel aan een doorlopende weg in een woonwijk, omsloten door andere rijtjeshuizen die aan alle kanten in je tuintje en ramen uitkijken, met 9 van de 10 keer ook een speeltuintje er achter, en vaak met veel doodsaaie witte vloeren, keukens, badkamers enzo... ik knap daar echt enorm op af :P

Hier was het echt bij het lezen van de advertentie al bonuspunt op bonuspunt met extra's t.o.v. "standaard" zeg maar. Maarja dat is ook maar net wat je aanspreekt :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:54

De vide is idd een extraatje in een verder praktisch en niet al te gek huis, maar het heeft zeker meer karakter dan de standaard vinexwoning. Ik vind wel dat je die vide, daar heb je maar 1 foto van, en slaapkamer en suite nog meer zou kunnen benadrukken in de foto's. Maar mss moet ik gewoon mijn mond houden en zit je helemaal niet te wachten op tips :o

Heb je de foto's zelf gemaakt of een fotograaf van de makelaar? Ik ben er trouwens achter gekomen dat een prof fotograaf van de makelaar ook niets zegt. Die had zoiets vreemds gemaakt van ons huis doordat hij de groothoeklens zwaar misbruikte. Hij heeft het overnieuw mogen doen. Ik geloof dat de man ons behoorlijk irritant vond :=

Dit is ons huisje: http://www.funda.nl/koop/verkocht/bever ... traat-160/ Ik ben er nog steeds verliefd op :+: Gaat tranen met tuiten worden als we weg gaan.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:00

avaluna schreef:
SaskiaKur schreef:
Ik heb overigens vandaag mijn droomhuis gevonden....

http://www.beckersmakelaardij.nl/public ... php?id=101

Ik denk dat die al zeker 4 jaar te koop staat, in Hillensberg, zelf moet ik altijd lachen om uitermate geschikt voor de paardenhouder/riant perceel.... totaal perceel 3600 vierkantemeter.... dan heb je het over een boerderij, stallen en een rijbak en weg is je perceel...

Je hebt PB!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:27

@Kaka: heel erg leuk idd :j en m.n. aan de binnenkant dus niet standaard <3 . Ik dacht ook dat ik het verschrikkelijk zou vinden, zo'n geweldig sfeervol huis en we hebben nog overwogen om het te verhuren, maar nu dus geen sfeervol, lief vakwerkhuis, maar wel heel veel andere dingen en ik zou echt niet meer willen terug willen.
(nu wonen wij ook vrij uniek met waanzinnig veel ruimte).

@Saskia: je hebt pb terug ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:05

Hallo!
Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ben me momenteel aan het orienteren naar mijn 1e koopwoning. Heb 2 huizen op het oog, maar moet eerst kijken wat er financieel allemaal kan.
Heb maandag 2 hypotheekgesprekken bij onafhankelijke adviseurs. Hoop dat ik genoeg kan krijgen voor 1 van deze 2 huizen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:08

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:14

dat is wel een heel mooi pand! hopenlijk kan dat doorgaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:20

pmarena schreef:
Nou, de mijne niet helaas :P

Is een wat duurder type huis, maar met minder slaapkamers dan zo'n blokkendoos dus tja, dan vallen er al veel huizenzoekers af helaas.

Moet echt net die ene treffen...

ja, heb ik ook 'last' van... ik viel toen als een blok voor mijn huis, t is wat bijzonders, buiten het standaard zegmaar... zo zie je ze niet vaak. maar kennelijk is dat voor de meeste mensen toch wat eng ofzo?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:23

YvisToeter: dat ligt er maar net aan of wij ons huis verkocht krijgen :(
Moeilijk in deze tijd helaas

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:47

deviltjh schreef:
Ik meld me ook,
We hebben een soort contract met iemand,
dat als ons huis verkocht is,
we zijn huis kunnen kopen ( soort van reserveren dus. )

Dit huis is het, van 1892
http://extern.realworks.nl/images/media.objectmedia/21291216?resize=4&selected=21291216#foto21291216

Deze constructie hebben wij ook met de koper van huis van mijn opa! Nu jaar later nog hun huis niet verkocht :( zowel zij als wij balen als een stekker! Wij moeten het huis nu wel snel verkopen ivm hypotheek die afgelost moet worden van mijn opa! ( beste man is zes jaar geleden overleden ) jammer genoeg zit zijn ex nog in het huis en houd die de boel flink op!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:17

Zonde dat het zo loopt bij jullie,
we waren eerst van plan een ander huis te kopen,
maar nooit meer iets van de makelaar gehoord,
toen hoorden we van een vriend over dit huis,
dus we wachten er graag op :)

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:27

Wow wat komen er mooie huizen voorbij hier in het topic. Vooral dat huis van Deviltjh <3 !!

De bokkers die een huisje gekocht hebben en/of de financiering rond hebben. Gefeliciteerd *\o/* !

Hier is eigenlijk alles wel rond, behalve de hypotheek.... Ik heb nog steeds geen finaal akkoord van de hypotheekverstrekker ontvangen. Ik vind het nu toch wel heel spannend worden allemaal. Gelukkig hebben de verkopers toegestemd en ik heb nu extra tijd gekregen om de financiering rond te krijgen. Maar toch, als dat straks netjes geregeld is dan kan ik weer gerust ademhalen. In de kerstvakantie heb ik toch al heel wat spullen ingepakt. En dat is veel, echt heel veel. Ongelooflijk hoeveel spullen 1 persoon kan verzamelen. Volgende week ga ik met een vriendin op de rommelmarkt staan; eens kijken of ik daar wat zooi kwijtraak. En van het verdiende geld kan ik weer nieuwe spullen kopen...