Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:28

Debbie schreef:
De toog wordt inderdaad recht gemaakt, maar de lambrisering zit de hele kamer rond dus dat gaat me een paar duizend euro aan stukadoors kosten kosten als ik het eraf haal..

Of je smeert de gaatjes dicht en plakt renovlies...

Zolang de lambrisering op de gewone muur zit en niet op een spackmuur oid valt het wel mee. Een paar gaatjes smeer je zelf zonder problemen dicht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:06

Debbie schreef:
Ik ben benieuwd of iemand nog leuke suggesties heeft voor deze lange muur :) (Foto's zijn Funda foto's met de inrichting van huidige bewoners, ik krijg over een tijdje de sleutel).

[ [url=m/uhamej.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cl20gJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/quzjcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De muur is 7.30 meter lang. Ik overweeg zelf om aan één zijde de lambrisering donkerblauw te verven en de muur zelf wit en dan op de witte muur een paar lijsten in dezelfde blauwe kleur. De muur aan de overkant wil ik dan helemaal wit laten (zowel lambrisering als muur). Die kant wordt ook onderbroken door een deur en open keuken.

Maar ik twijfel nogal.. Straks is het niet mooi :o En als ik het wel doe.. Verf ik dan de lambrisering mee te hoekjes om, dus tot aan de ramen, of alleen de rechte muur..

Iemand iets soortgelijks in huis?

Ik zou t zo laten <3.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:33

Debbie schreef:
Maar ik twijfel nogal.. Straks is het niet mooi :o En als ik het wel doe.. Verf ik dan de lambrisering mee te hoekjes om, dus tot aan de ramen, of alleen de rechte muur..

Iemand iets soortgelijks in huis?

In het ergste geval is het niet mooi en pak je een kwast en verf je het een andere kleur :D Ik heb zelf mega lang lopen dubben over de kleur en uiteindelijk heb ik er maar zo naar gekeken.. hielp wel om de knoop door te hakken.

Ik zou de lambrisering denk ik niet in 2 kleuren doen en juist door laten lopen. (Of er uit halen en 1 muur verven)
Zijn je muren glad? Of zit er korrel op? Met gladde muren kun je zelf met gips makkelijk(er) de gaatjes wegwerken.

Keet

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:40

Wij hebben lambrisering weggehaald en eigenlijk moet je dan inderdaad de hele muur opnieuw doen :x
Maar in ons geval moet dan de gehele huiskamer/beneden verdieping en dat moet nog even wachten tot de keuken ooit eens vervangen moet worden.

Achteraf had ik denk ik de gleuven gevuld met vuller en dan gladgeschuurd en het in 1 kleur geschilderd ipv eraf. Al was dat nog een uitdaging geweest, was zo vies van het binnen roken van de vorige eigenaren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:08

@debbie: ondanks dat de lambrisering hier veelal de 'schuld' krijgt is het eigenlijk de hele kamer die onpersoonlijk en koud aan doet. Ondanks dat de vloer en de muur een warme kleur hebben.

Persoonlijk vind ik dat het lambriseringdeel donkerder zou moeten zijn dan de muur er boven. Zelf zou ik met ton-sur-ton kleuren werken en er moet een kleed op die vloer :)
Verder zou ik met een hoge (niet te brede) kast die lange muur 'breken'.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:30

Afbeelding
Even een pin geupload van een donkere lambrisering met daar boven lichte muur (in dit geval gestippeld)

Best gaaf!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:14

DubbelDun schreef:
Zelf zou ik met ton-sur-ton kleuren werken en er moet een kleed op die vloer :)
Verder zou ik met een hoge (niet te brede) kast die lange muur 'breken'.
Oh ja, ton-sur-ton zou ook heel mooi werken met lambrisering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:58

Ja, dat wilde ik ook zeggen. De lambrisering donker(der) dan de muur erboven. Dan oogt het ook wat ruimtelijker, denk ik. :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:04

Ik heb dit in mijn kantoor, kleuren komen overeen met Flexa Greyed Green en Flexa Early Dew.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:36

Ah wat een goede ideeën hebben jullie allemaal :) Daar heb ik echt wat aan!

Dat renovlies kende ik helemaal niet, maar is best een goede optie!

Ik voel me een enorme nitwit, maar tor-sur-ton betekent dat de kleuren in dezelfde lijn zitten toch? Dus bijvoorbeeld lichtblauw op de muur en donkerblauw op de lambrisering?

Een beetje zoals de kleuren van Jes? Mooie combinatie :j

Keet, Die pin die jij deelt vind ik erg mooi! Dat is ook een beetje het geen wat ik in gedachten heb.

Dit een beetje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zit er vooral mee dat de lambrisering de hele woonkamer door zit.. De hele woonkamer rond de lambrisering donkerblauw verven lijkt me iets te heftig, maar om het dan aan 1 kant wit te laten lijkt me ook niks.. Een compromis zou kunnen zijn het aan 1 kant te verwijderen en dan renovlies behang te gebruiken.

Er komt trouwens sowieso een andere vloer in, licht warm eiken en als bank de bruine pinto hoekbank van de Kwantum die hier al regelmatig voorbij is gekomen :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:19

Je kan ook lambrisering en muur in dezelfde kleur schilderen:
Afbeelding

En een mooi voorbeeld van ton-sur-ton:
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:39

De geverfde lambrisering in mijn babykamer:
Afbeelding

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:50

Ik vind lambrisering juist mooi. Vooral die ton-sur-ton met groen. Maar ook blauw met wit! Ik zou niet voor een te donkerblauw gaan. Eerder middenblauw met grijstint erin.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:32

Mooi Liesje89! Is dat heel lichtgroen met donkergroen?

Ik vind deze kleur ook wel mooi.

Afbeelding

En van deze staaltjes spreekt Cupido mij het meest aan.

Afbeelding

Goh ben alleen nog maar meer aan het twijfelen :') Want stel dat ik ervoor kies om aan één kant de lambrisering blauw te verven.. Wat doe ik dan met de andere kant.. Als ik het er daar af haal kan ik het er net zo goed overal afhalen..
Ik zie altijd bij iedereen leuke interieur ideeën, maar als je dan voor je eigen huis keuzes moet maken is het ineens een stuk lastiger :o

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:34

Ik wil even een snelle tip geven... Ik weet niet of andere bokkers dit herkennen, maar wij hebben boven nachtblauw van Flexa op de muren. Een super mooie kleur en ik ben er elke dag nog blij mee. Maar... je ziet er alles op! Ben dan ook heel blij dat we het boven hebben en niet beneden... Misschien iets om rekening mee te houden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:40

Denise_Storm schreef:
Ik wil even een snelle tip geven... Ik weet niet of andere bokkers dit herkennen, maar wij hebben boven nachtblauw van Flexa op de muren. Een super mooie kleur en ik ben er elke dag nog blij mee. Maar... je ziet er alles op! Ben dan ook heel blij dat we het boven hebben en niet beneden... Misschien iets om rekening mee te houden?

Yes, hier hetzelfde probleem met denim van Flexa.

Die hebben we op de slaapkamer, maar als je er met je hand langs veegt zie je een vlek, bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:25

Goed om te weten, dank allebei! Enig idee waarom dat bij de ene kleur van Flexa wel is en bij de andere niet? Is het kalkverf? Ik zit ook nog te dubben over muurverf, maar inderdaad liever zonder vlekken :))

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:04

Ik heb het met matte donkerblauwe en groene verf ook. Ligt aan het matte, met glanzende verf heb je dat niet.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:10

Wij hebben geen matte of kalkverf... Dus daar ben ik het niet eens met Ontherun...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:16

culaccino schreef:
Goed om te weten, dank allebei! Enig idee waarom dat bij de ene kleur van Flexa wel is en bij de andere niet? Is het kalkverf? Ik zit ook nog te dubben over muurverf, maar inderdaad liever zonder vlekken :))

Met kalk/krijtverf heb ik nooit last gehad van vlekken door aanraking.

Wij hebben Flexa matte muurverf, wellicht komt het daardoor, de matte verf van Pure and Original heeft nergens last van.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:52

Ik heb het even opgezocht. Wij hadden zijdeglans!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:02

Goede tip denise!
Wij willen waarschijnlijk ook voor donkerblauw in de slaapkamer gaan (een muur). Dus als iemand nog tips heeft voor niet-vlekgevoelige donkerblauwe muurverf.. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:05

Queelens schreef:
Goede tip denise!
Wij willen waarschijnlijk ook voor donkerblauw in de slaapkamer gaan (een muur). Dus als iemand nog tips heeft voor niet-vlekgevoelige donkerblauwe muurverf.. :D

Wij zijn voor behang gegaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:19

Is het erg ranzig als ik vraag wat voor vlekken je in de slaapkamer krijgt, maar dan echt serieus :+
Ik kan me er niets bij voorstellen tenzij je vent langs de muur swaffelt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:19

Hmm mij vertelden ze dat hoe matter de verf hoe erger dat de vlekken zouden zijn. Dan heb ik niks gezegd.