[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:35

Aannemers zijn inderdaad (heel erg) druk!
Sommige zijn blijkbaar zelfs zo druk dat ze wel langs kunnen komen, maar intussen al weken doen over het opmaken van de offerte.. Op een gegeven moment lopen wij er niet meer achteraan, je wilt werk of je wilt het niet.
Ik heb ook eens een reactie gehad dat ze tot datum X vol zitten. Tja dan wil je dus ook geen werk, want ik had niet gezegd dat het snel moest gebeuren. :n

Prairy

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:38

Gefeliciteerd allemaal :) Spannende tijden breken aan...

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:28

Ik ben zo blij dat wij een financiele adviseur hebben die eigenlijk het hele pakketje op zich pakt :') ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar. Het hele pakketje doorgestuurd naar hem, hij gaat voor ons de goedkoopste notaris zoeken, hij plant een officiele bouwkundig onderzoek nog in, hij doet alles. Ik hoef alleen maar de gegevens aan te leveren en ja en nee te zeggen :o

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:53

Ik heb voor ons drie notarissen gebeld. Bij twee van de drie had ik een goed gevoel met lichte voorkeur voor 1. Die bleek ook nog de goedkoopste (bijna €500 goedkoper dan nummer twee :wow: ). Bij de derde had ik er na het eerste telefoontje eigenlijk al geen zin meer in. Schijnbaar was dat wederzijds, want nooit meer wat van terug gehoord :+ .

Wij hebben de sleutel *\o/* We zijn echt helemaal gesloopt van de lange dag, maar zoooo blij!! Vandaag vooral gewoon alles even goed bekeken, wat eerst vervolgplannen gemaakt en hadden de auto helemaal vol gestouwd dus eerste spullen zijn over haha. Morgen weer heen en dan gaan we een paar dagen in het nieuwe huis kamperen :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:58

Gefeliciteerd allemaal !!

Marlies gaaf. Veel klusplezier!

Wij moeten nog even geduld hebben. Moeilijk haha.

Robijn wat zoek je precies? (Mag in pb) wij hebben ook een half jaar gezocht voor een plekje met paarden aan huis in een straal van 30km van ehv.

Inmiddels iets gevonden dus voorzien als het goed is :Y) maar zit er nog wel helemaal in.
Wellicht kan ik mee kijken en rond vragen. Er is ook een hoop te koop voordat het überhaupt op Funda komt (zo ook ons huis)

Wij moeten voor vrijdag de definitieve bankgarantie krijgen.
Volgens de adviseur moet het lukken. Toch een beetje spannend nog haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:47

Toch verschillende die om Eindhoven zoeken. Ben benieuwd waar je bent uitgekomen Saul?
Zelf zit ik in gemeente Bergeijk (gehuchtje wat Walik heet). Maar, geen lap grond bij huis., pony staat op een prima plek. Manlief wilde eerst wel iets met een lap grond, maar om nu jaren grond te onderhouden die je niet gebruikt zag ik niet zo zitten. Wij hebben het huis tegenover mijn pony gekocht, is nu zo goed als aan huis dus. :))

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:56

Wat grappig wij zitten nu in Bergeijk tegen de weebosch aan en we gaan naar luyksgestel :D

Wij rijden regelmatig een rondje Walik!
Waar staat ponylief als ik vragen mag? :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:58

Vlakbij dus! :D
Stuur je even een pb waar het precies is, dat zet ik liever niet op internet. :) Hoewel Walik natuurlijk ook wel een wereldstad is. _O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:02

Haha dat is wel echt ideaal neonlight :')

Vandaag de sleuteloverdracht gehad en voelt ergens nog wel onwerkelijk :+
Heb net ook de huuropzegging gedaan..

Ga er nog wel een flinke klus aan krijgen in ieder geval :')
Echt alles moet wel geschuurd en geverfd worden.
Nu ik de keuken nog eens goed bekeken heb ben ik wel echt blij dat ik een zgan via marktplaats heb gevonden :o
Valt nog meer uit elkaar dan ik dacht :')
Maar eerst het hoognodige zodat ik erin kan, mochten mensen willen weten hoe het er nu uitziet kan ik de funda link in pb sturen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:12

Wij hebben het tegenbod geaccepteerd *\o/* *\o/* *\o/* Was onze max wat we willen betalen, en we hebben er toch wel lekker wat af gekregen. Nu de financiering en alles gaan regelen, minstens zo spannend :=

Bij ons valt er redelijk wat te klussen, maar het is wel in een zodanig goede staat dat we er in principe in kunnen en dan mee en mee wat dingen opknappen. Zoals de badkamer :+ Keuken ga ik lekker verven voor een paar jaar, ander blad erop en klaar is klara :#

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:13

Gefeliciteerd Santigo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:29

Saul schreef:
Gefeliciteerd allemaal !!

Marlies gaaf. Veel klusplezier!

Wij moeten nog even geduld hebben. Moeilijk haha.

Robijn wat zoek je precies? (Mag in pb) wij hebben ook een half jaar gezocht voor een plekje met paarden aan huis in een straal van 30km van ehv.

Inmiddels iets gevonden dus voorzien als het goed is :Y) maar zit er nog wel helemaal in.
Wellicht kan ik mee kijken en rond vragen. Er is ook een hoop te koop voordat het überhaupt op Funda komt (zo ook ons huis)

Wij moeten voor vrijdag de definitieve bankgarantie krijgen.
Volgens de adviseur moet het lukken. Toch een beetje spannend nog haha.

Ik ga je even een pb sturen inderdaad!
Spannende tijden voor iedereen zeg.

Gefeliciteerd Santigo.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:05

Oriënterende vraag:
Hoeveel spaargeld hadden jullie ongeveer toen jullie gingen zoeken? Bij bestaande bouw en bij nieuwbouw? Mag ook via PB als je het niet op internet wil kwakken hoor. :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:50

Het eerste aanwinst voor ons nieuw huisje is al binnen. Stiekem van de week op een beurs al gekocht toen we nog niet eens een bod hadden uitgebracht :o ik was helemaal verliefd geworden op een klok, mijn vriend vond hem ook heel gaaf dus een overpriced klok gekocht haha, maar ik ben helemaal verliefd. Nu de rest van het huis inrichten in gedachte :o

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:59

Hier is ook alles rond van de kopende partij. Dus alle spannende dingen hebben we nu wel gehad zo'n beetje. Nu nog een paar maanden wachten tot de sleuteloverdrachten...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:24

upendo schreef:
Oriënterende vraag:
Hoeveel spaargeld hadden jullie ongeveer toen jullie gingen zoeken? Bij bestaande bouw en bij nieuwbouw? Mag ook via PB als je het niet op internet wil kwakken hoor. :)

Zonder meteen een bedrag te noemen, wij hebben 15% van de aankoopprijs en de kk uit eigen geld gefinancierd.
Door dit te doen is voor ons gevoel het risico dat je huis onder water komt te staan voor een groot deel afgedekt en ook gaat je rentepercentage omlaag.
Je zit dan in de trede waarbij je tot 85% van de woningwaarde financiert, wat bij ons bijna een half procent rente scheelde.

Edit: Bestaande bouw en we hebben de maximale prijs er van af laten hangen of we minimaal 15% uit eigen geld zouden betalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:30

Dat klinkt nog best als een goed plan. :) Wordt nog wel even doorsparen dan, 15% is geen klein bedrag. Gelukkig zitten we totaal niet op een schopstoel en is de huur laag waardoor sparen snel gaat. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:35

Hier ook 11% van de koopsom + kk gefinancierd uit eigen geld. Vind die richtlijn van 15% wel heel netjes. Ook afhankelijk van het huis dat je wilt kopen natuurlijk. Ik heb nu nog wel een ruime spaarpot over, maar wilde ook niet al mijn geld er in zetten.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:17

Wij gaan wel de koopprijs volledig financieren met een hypotheek en kosten koper is meer dan de helft van ons spaargeld.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:22

Wij lenen uit principe alleen maar geld voor het huis en niet voor de verbouwing. 20 procent hadden wij aan spaargeld toen wij dít huis kochten. De overwaarde van ons vorige huis is dan nog extra.

Wij hebben ook bewust het huis op 1 salaris gekocht maar wij zijn altijd wel redelijk voorzichtig met ons geld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:12

Ik vrij weinig (nieuwbouw), maar heb een bedrag van m'n ouders kunnen lenen.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:37

Pfft hier ontzettend aan het nagelbijten.. vandaag koopcontract getekend (voor aankoop maar ook voor verkoop van onze woning). Maandag horen we of de verkoper (woningbouwvereniging) van onze nieuwe woning akkoord gaat met de overdrachtsdatum 21 december (zo ja dan zullen zij een afspraak inplannen bij de notaris). Volgens onze hypotheekadviseur was dit qua financiering haalbaar mits we woensdag alle documenten hebben aangeleverd. Woensdag spreken we onze hypotheekadviseur weer en hij verzekerde ons dat hij het dan allemaal in orde kan maken zodat de overdracht op 21 december kan plaatsvinden.

Het is allemaal zoooo kortdag en ik ben zo bang dat het allemaal mis loopt |( |( ik hoop dat we na woensdag de zekerheid hebben dat het allemaal gaat lukken, slapeloze nachten inmiddels

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:38

Zo jeetje dat is inderdaad kortdag zeg! Anders wordt het een vakantiehuisje en opslag?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:59

Eleadoras, pfff wat een onzekere en zenuwslopende tijd :(:)

Wij zitten nu terug op de woningmarkt :+

Wij gaan nieuwbouwen en hebben ons huidige huis verkocht. Daar moeten we dus uit. Maar door de enorme drukte in de woningbouw kunnen ze pas in maart beginnen aan onze woning.
We zijn nu dus op zoek naar tijdelijke woonruimte.

Vandaag de eerste bezichtiging gedaan voor een tijdelijke woonunit. Ongelooflijk wat een run er op die dingen is. Huren is behoorlijk duur dus we gaan voor kopen en daarna weer verkopen.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:07

Floko schreef:
Zo jeetje dat is inderdaad kortdag zeg! Anders wordt het een vakantiehuisje en opslag?

Nee dat niet, onze woning word verkocht aan een familielid en daar zit dus wel wat speling in.. Het leek ons gewoon heel fijn om voor de kerst de sleutel te hebben van onze nieuwe woning, zodat we in de kerstvakantie daar kunnen gaan klussen/inrichten e.d. maar soms vraag ik me echt af waar we aan begonnen zijn |( ik wil nooit meer verhuizen haha