[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:43

Hier kun je een ex-huurhuis met 3 slaapkamers krijgen voor €112.500..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:46

Ja dames, maar zegt toch eigenlijk niks. De staat van die huizen is meestal nu niet echt je-van-het.. De huizenmarkt is in het land nu eenmaal anders. De arbeidsmarkt ook. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:20

Sammie schreef:
Ja dames, maar zegt toch eigenlijk niks. De staat van die huizen is meestal nu niet echt je-van-het.. De huizenmarkt is in het land nu eenmaal anders. De arbeidsmarkt ook. :)

Dat is zo! Daarbij is mijn appartememt natuurlijk ook wel erg prachtig ;-) :D

Al blijf ik mij ook verbazen over de prijzen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:26

Wij zijn net terug, vanochtend hadden er nog andere kijkers gebelt en die schoven dus aan bij onze afspraak. Vond het niet je van het.... Het huis was wel oke, het stonk en alles was oud. Maar als je er doorheen kijkt valt er best wat van
te maken :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:21

Hmmzz... met nog een stel tegelijk bezichtigen, daar was ik niet zo vsn gediend geweest eigenlijk...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:51

Ze stonden er al, dan had ik dus moeten zeggen laat hun maar buiten staan?

Mij boeit het niet zoveel, zit zelf in de paardenverkoop dus ik ken alle truukjes al :') . Ik kijk wat ik er van vind en kan mij altijd goed afsluiten voor dit soort zaken.

Ik vind het alleen niet netjes, maar ik had als verkoper hetzelfde gedaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:56

Ik wil me hier ook eens melden, zijn bezig onze maisonnette verkoop klaar te maken en willen daarna 3 makelaars uitnodigingen om te bespreken wat ze voor ons kunnen betekenen en ze reëel vinden als prijs.
Morgenavond naar een woonevebt in de buurt voor extra tips en te bekijken wat mogelijk ia met hypotheek ed

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:41

Ik kan me er ook prima voor afsluiten , maar als verkoper zou ik dat dus absoluut niet doen... dan komen ze maar aansluitend, maar kijkers een setje extra kijkers in de maag splitsen is wat mij betreft een foei :+
Had de makelaar ook nog wel te horen gekregen van me...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:43

Vind ik absoluut not done. Rare praktijken!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:46

Heel raar. Ook niet slim van die makelaar, stel je voor dat je kijkers kritisch worden vanwege de vragen van andere kijkers... niet handig!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:07

Ik heb wel eens (meerdere malen zelfs bedenk ik me al schrijvende) gehad dat het een groepsbezichtiging bleek te zijn. Hadden ze vooraf wel even mogen vertellen, met 10 man tegelijk door een appartement hobbelen is niet echt mijn ding :7. Het is ook een verkooptrucje om mensen het gevoel te geven dat ze snel moeten handelen om het huis niet aan hun neus voorbij te laten gaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:09

Ik ken de groepsbezichtigingen alleen bij huurwoningen zoals met directwonen etc.
Vreselijk onhandig

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:35

Ik vind bezoeken in groep/met een ander koppel ook niet erg fijn... maar je krijgt er inderdaad wel een soort druk door... "snel" zijn.

Bloembloem; mooi appartement.

Ik vind de prijzen in NL precies een stukje lager dan hier in België!
Zal wel van de provincie en dergelijke afhangen.

Bij ons is vandaag de akte getekend :D even schrik dat 1 van de verkopers niet ging opdagen, maar was gelukkig gewoon ietsje later. 1 van de verkopers blijft er wel nog 1 week in wonen. 23 sept. De sleutel :D
Ik kan niet wachten :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:17

Sammie schreef:

Ik heb zon ex huurhuis. Met korting heb ik 97.500 betaald. En dat voor een tussenwoning met flinke tuin en drie slaapkamers (al is de derde zo klein dat ik altijd zeg twee slaapkamers en een inloop kast).

Huis was niks mis mee hoor. Ja. Het is een huurhuis geweest dus keuken en badkamer was primitief. Muren waren lelijk geverfd. In totaal heb ik er zon 10.000 tegen aan gegooid voor nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alles laten stucen en stoppenkast vervangen met extra groepen. Je ziet het nu echt niet meer hoor! Dat het een huurhuis is geweest.. en het is nu wel helemaal naar mijn eigen smaak.

Ja, het is wel allemaal een beetje budget gedaan, maar voor wat in mijn mogelijkheden lag is dit nu een top huis! Had ik nog 10.000 meer gehad was het helemaal top!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:37

Wij hebben vanmorgen onze eerste bezichtiging gehad. Het appartement staat net een week in de verkoop. Was een ouder stel maar de makelaar kreeg niet echt hoogte over hun bevindingen. Typisch zo'n stel wat overal negatief over is. Vonden de mensen die langs liepen op de galerij vervelend. Gek he? Waarom ga je dan kijken bij een galerij-appartement?!

Maar goed, helemaal uitgesloten is het niet. Maandag weer nieuwe kijkers en ook in oktober staat er nog afspraak.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:09

Marcato schreef:
Wij hebben vanmorgen onze eerste bezichtiging gehad. Het appartement staat net een week in de verkoop. Was een ouder stel maar de makelaar kreeg niet echt hoogte over hun bevindingen. Typisch zo'n stel wat overal negatief over is. Vonden de mensen die langs liepen op de galerij vervelend. Gek he? Waarom ga je dan kijken bij een galerij-appartement?!

Maar goed, helemaal uitgesloten is het niet. Maandag weer nieuwe kijkers en ook in oktober staat er nog afspraak.

Spannend! Ik hoop dat er hier ook snel kijkers komen :D
Soms snap ik mensen ook niet hoor.. Dat soort dingen kijk je toch eerst naar lijkt mij? Of staat er in de omgeving weinig te koop?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:14

Momenteel zijn wij het enige appartement hier in deze 'straat'. We wonen aan een watertje waar 4 dezelfde appartementengebouwen staan met elk ca 48 woningen. De afgelopen 5-6 jaar hebben er altijd rond de 10 appartementen te koop gestaan. Toevallig zijn de afgelopen maand de laatste 3 verkocht, waardoor wij nu het enige appartement zijn. Dat is voor ons natuurlijk heel positief.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:15

Drie jaar geleden kletste ik volop in de voorganger van dit topic mee. Gelukkig zie ik (behalve Berdien) allemaal andere namen. Ook pmarena heeft haar huis gelukkig verkocht, zag ik. Nu kom ik even spammen voor mijn oud-instructrice. Voor wie een betaalbaar paardenobject zoekt: http://www.funda.nl/koop/valthermond/hu ... rdiep-485/

Succes met kopen en verkopen iedereen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:16

Hoe kan dat nog te koop staan?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:00

Zo vandaag nog een klein beetje schilder werk, morgen komt de stoffeerder van de trap en dan is het verkoop klaar. Maandag komt er een makelaar, dus met een beetje mazzel kunnen we nog net op funda en misschien wel mee voor de open huizen route van 3 oktober.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:14

Charaz schreef:
Hoe kan dat nog te koop staan?

Dat snap ik wel, het is van binnen afschuwelijk. Overal schrootjes en ontzettend gedateerde zaken: verwarmingsbuizen en een heleboel kabels die over de muur lopen, gedeeltelijk enkel glas, een cv-ketel uit 2004, de wc die compleet uit de tijd is, de keuken die aan vervanging toe is, de badkamer die vervangen moet worden, de wei die onderhoud nodig heeft, het gastenverblijf is een stacaravan die aan de woning vastgemaakt is, er is maar 1 box...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de buitenruimte heerlijk, maar de woning zou compleet gestript moeten worden. En dan vind ik dit object best aan de prijs, zeker gezien de locatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:22

Een cv ketel van 2004 is nou niet echt een heel groot euvel. De rest wel :')

Ik vind de foto's ook erg deprimerend af en toe. Ik krijg af en toe het idee dat de fotograaf een dwerg is van 1.40 ofzo..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:00

Hmm inderdaad wat oud en ouderwetse meubels, maar zo erg is het toch niet? Als ik er zou gaan wonen zou ik zo'n wc en badkamer echt niet erg vinden hoor... :+

Mja weet niet hoe de prijzen daar verder in die buurt zijn.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:47

Thesserd schreef:
Hmm inderdaad wat oud en ouderwetse meubels, maar zo erg is het toch niet? Als ik er zou gaan wonen zou ik zo'n wc en badkamer echt niet erg vinden hoor... :+

Mja weet niet hoe de prijzen daar verder in die buurt zijn.

Tjah, voor mij zouden die toch echt binnen een paar jaar vervangen moeten zijn, net als de enkele ramen, de cv-ketel (2004 is niet heel oud, maar dat hij binnen een paar jaar vervangen moet worden, is wel aannemelijk), de keuken enz... De vraag is ook in welke staat de bedrading van de elektriciteit is en hoe de meterkast eruit ziet. Ik vind het een renovatieproject, geen instapklare woning.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:34

Nou eigenlijk is dat niet aannemelijk. CV-ketels hebben in de jaren 90 een enorme spurt gemaakt qua ontwikkeling en rendement, maar sinds de jaren 00 eigenlijk amper. Zo’n ketel kan echt rustig nog ruim 10 jaar mee. Zelfs 20 jaar is niet vreemd. Voor een ketel van 2004 hoeft echt geen vrees te zijn. Ik zie wel veel andere dingen, zoals vocht aan het plafond in een van de slaapkamers waar ik mij zorgen om maak. Instap klaar is deze woning zeker niet! Het toont allemaal erg jaren 70/80-achtig. Dus sinds die tijd zal er ook weinig meer in de woning gedaan zijn. (behalve dan een nieuwe ketel en gezien de leeftijd van de woning is er al een tijd weinig onderhoudt gepleegd. Behalve dan de ketel die vermoedelijk na ruim 30 jaar *poef* heeft gezegd. :=