Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:51

Nou, hij hangt hoor :')
Afbeelding

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:57

MamaMiesje schreef:
Nou, hij hangt hoor :')
m/eGSkvV.jpg

Wat ontzettend gaaf! Waar is dat vierkant boven de lamp voor? Past trouwens goed bij je katten :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:11

Ha, lamp gelukt ! Nu de droger nog :+
Kleur op de wand is dat grijs of blauw ? Ik zit ook aan zo'n kleur te denken voor een hele wand incl een schouw !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:58

Dat is blauw :)

Dat kastje er bovenop is oorspronkelijk van de transformator: er zat natuurlijk een knots van een lamp in, van 400Watt of zo :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:01

@Manon wij hebben vorige week een meneer van Veneta op bezoek gehad en hebben gekozen voor plissé gordijnen. Ik vind het een prachtig systeem voor aan de voorkant van het huis. Ook is het niet metten donker als je geheel sluit én door de honingraatstructuur isoleert het ook nog.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:21

Weten jullie of er veel kleurverschil zit tussen eiken en steigerhout ? Of kan je die soorten hout helemaal niet met elkaar vergelijken ?
Ik zit te dubben over een tv meubel. Worden of 2 brede planken boven elkaar ( en dan manden ertussen of zo voor opslagruimte ) of een zwevend meubel. MAAR eiken is voor een meubel wel heel erg duur, dus dan misschien toch maar steigerhout ......

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:28

Ja zowel de kleur, als de uitstraling als de hardheid is wel heeeel anders hoor :j

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:30

Hallo,
Lees hier al een tijdje mee om ideeën op te doen.
Wij hebben pas een ander huis gekocht en zitten nu na te denken over de inrichting.
De vloer die er beneden ligt is bruin, ziet er nog netjes uit, dus willen we laten liggen.
Afbeelding

We willen misschien een muur een andere kleur verven. Het is een open keuken wit met grijstinten.

Afbeelding

We willen graag "houten" meubels, maar zijn bang dat er als er overal nerven zitten dit te druk/onrustig wordt.

Iemand tips?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:31

MamaMiesje schreef:
Ja zowel de kleur, als de uitstraling als de hardheid is wel heeeel anders hoor :j

Ohw -O-
Komt niet echt in de buurt van elkaar te staan. Maar voor de eenheid is 1 soort hout wel mooier natuurlijk. Eettafel wil ik echt van harthout. Mijn huidige tafel is van zulk zacht hout dat als ik een briefje schrijf op die tafel ik hem zo in mijn hout na kan lezen :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:47

@Tiahastrona: dan kun je het best (hard) maple nemen, zit nauwelijks tekening in. Of anders eiken prime/select, oogt ook heel rustig.

@Maris,steigerhout en eiken past echt niet bij elkaar of je moet eiken whitewash nemen, dat kan evt. Of een tafel van vintage eiken, en dan de outside versie. Maar dat is niet goedkoop en dan moet je eigenlijk het hout eerst zien. Kan bv meer naar roodbruin neigen of juist naar grijs.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:54

Pffff ! Of eigenlijk meer grrrr.
Iemand dan een goed idee voor een TV meubel van (eiken ) planken ? Ik wil er graag ook opberg ruimte in ! En of manden nou handig zijn ?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:58

Dankjewel, ga ik eens naar kijken

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:29

Ik lees vrolijk mee hier, heb nu misschien een tip voor je Maris - mijn schoonzus heeft n eiken kast gehaald bij de inbrengwinkel, zo'n bejaardending, lekker heel donker. Maar toen laten zandstralen en dan heb je a)lichter hout en b)op een goedkope manier heel solide materiaal dat anders heel duur is! Ze heeft de greepjes nog vervangen, en nu is echt een moderne kast. Zou ook zo kunnen voor een lage, televisiekast!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:57

wat een gave lamp! wow! Staat echt super!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:45

swartbeessie schreef:
Ik lees vrolijk mee hier, heb nu misschien een tip voor je Maris - mijn schoonzus heeft n eiken kast gehaald bij de inbrengwinkel, zo'n bejaardending, lekker heel donker. Maar toen laten zandstralen en dan heb je a)lichter hout en b)op een goedkope manier heel solide materiaal dat anders heel duur is! Ze heeft de greepjes nog vervangen, en nu is echt een moderne kast. Zou ook zo kunnen voor een lage, televisiekast!

Op zich een goed idee, maar hij moet precies in een nis passen qua lengte + eigenlijk heb ik er het liefste 2. Ook eentje voor de andere kant naast de schouw.
maar dank je wel voor het meedenken !!!

Iemand anders nog een goed idee voor één/ twee tv meubels gemaakt van planken zodat je ook opbergruimte hebt ?
Ik heb wel een heel mooi meubel gezien hoor, maar 1400 euro, oefff en dat dan maal 2 . Dat is niet meer leuk.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:10

Heb je al op Pinterest gekeken? Daar zie ik vaak leuke dingen voorbij komen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:12

Jes schreef:
Heb je al op Pinterest gekeken? Daar zie ik vaak leuke dingen voorbij komen :)

Ik kijk me suf op pinterest ;)
Maar kan je daar ook vinden hoe je b.v. zelf lades kan maken van hout ? Enige wat ik veel tegenkom is een wit kastje van Ikea aan de wand opgehangen met een houten blad erop. Maar ik wil geen wit ....

En b.v. dit http://www.ruw-meubelen.nl/product/wandmeubel-rand is super mooi. Maar al die foto's zijn gemaakt zonder een heel huishouden aan spullen erin. Dus ik vrees ( nou weet wel zeker ) dat dat er niet zo netjes uit gaat zien bij mij. Vandaar dat ik graag lades of kastjes wil.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:32

Als je zoekt op Ana White kom je heel veel DIY projecten van hout tegen, daar zitten geen ikea hacks tussen.
Als wij uiteindelijk verhuisd zijn (tekenen/sleuteloverdracht is uitgesteld helaas) en een nieuwe bank hebben wil ik een Ana White farmhouse salontafel maken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:39

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:11

ooooh...weer zoveel leuke schatten gescoord op een kofferbakmarkt...mag ik even showen?

Eerst ons zelfmaakprojectje...planken in de keukenAfbeelding

dan deze supergave houten panelen
Afbeelding

wandplaten...(er is er nog 1 maar daar nog geen foto van)Afbeelding

originele zeepreclames ingelijst
AfbeeldingAfbeelding

ijzeren reclameplaat
Afbeelding

weegschaal
Afbeelding

Oh en mijn vriend had nog een soort sidetable gemaakt voor achter de bank:AfbeeldingAfbeelding

Sorry voor de fotobom!!!! :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:12

Juist leuk !
Die bevestiging van de planken in de keuken had ik ook net ergens gezien. Kan je die gewoon overal kopen ?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:16

Afbeelding
Hallo allemaal! Mag ik jullie ideeën over dit hoekje?
Ik vind m kaal en saai en zit te denken aan een prikbord om daar allemaal foto's aan te hangen. Een smalle hoge kast zou ook nog een optie zijn, maar door de radiator zou deze niet tegen de muur kunnen. Hoe zouden jullie de eettafel plaatsen?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:21

Maris schreef:
Juist leuk !
Die bevestiging van de planken in de keuken had ik ook net ergens gezien. Kan je die gewoon overal kopen ?

die hebben we gewoon zelf gemaakt met leren stroken ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:30

dems75 schreef:
Maris schreef:
Juist leuk !

die hebben we gewoon zelf gemaakt met leren stroken ;)

Hoe simpel kan het zijn !?!
Maar je hebt wel een handige vriend geloof ik hoor, die side tafel achter de bank heeft hij ook gemaakt toch ?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:36

Jaaa die vriend van mij is een slimmerd....die is gek op "dingen met snoeren eraan" er moest namelijk een zaagtafel komen. Naja, prima als hij er mooie dingen mee maakt toch?