Nu als de malle de hypotheek regelen ! Tot 22 maart de tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjetterd schreef:Yves, leuke fotos! Het schiet al mooi op, lijkt het.
Judie schreef:Jeej! We hebben de financiering van de bank gekregen en getekend!!
Nu het telefoontje van de notaris afwachten zodat we het officiële koopcontract en het samenlevingscontract mogen tekenen.hebben ondertussen ook leuke meubels uitgezocht.
Hoe gaat het bij jullie Mjetterd?
Wat goed/fijn dat jullie financiering rond is. Deze week waarschijnlijk tekenen?
Wij hebben helaas nog niets gehoord, hypotheker zou ook even met vakantie zijn.
Eergisteren wel taxatierapport ontvangen, dus dat al wel mooi afgerond.
Zit nog wel even in spanning omde financiering moet ik zeggen.
Kiovili schreef:Voor degenen die ook midden in het koopproces zitten
Hoelang duurde het bij jullie voordat de hypotheekaanvraag rond was?
Dus wanneer wisten jullie dat de financiering rond was? Ik begin namelijk erg ongeduldig te worden grrr..
Themba schreef:Dames wij hebben een huisje op het oog maar heb even jullie blik nodig! Is heel raar uitgebouwd! Keuken woonkamer daarachter slaapkamer daar achter een tv kamer met bijkeuken en toegang naar de garage! Bij het oorspronkelijke huis zijn er boven twee slaapkamers! Wij hebben een kleine en komt er nog een bij in de toekomst! Hoe zouden jullie dit aanpakken zonder al te veel te verbouwen! Hierbij ink van het huis zitten plattegronden bij
http://www.funda.nl/koop/rheden/huis-48 ... jerweg-15/
Mjetterd schreef:Kiovili schreef:Voor degenen die ook midden in het koopproces zitten
Dus wanneer wisten jullie dat de financiering rond was? Ik begin namelijk erg ongeduldig te worden grrr..
Wij kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat ik ook zit te wachten op een telefoontje van de hypotheker.
We hebben 19 of 20 december volgens mij een aanvraag gedaan, en moeten alles voor 18 januari rond hebben.
We hebben dus nog wel even, maar ik wil gewoon graag weten of het wat word of niet.
Themba schreef:Dames wij hebben een huisje op het oog maar heb even jullie blik nodig! Is heel raar uitgebouwd! Keuken woonkamer daarachter slaapkamer daar achter een tv kamer met bijkeuken en toegang naar de garage! Bij het oorspronkelijke huis zijn er boven twee slaapkamers! Wij hebben een kleine en komt er nog een bij in de toekomst! Hoe zouden jullie dit aanpakken zonder al te veel te verbouwen! Hierbij ink van het huis zitten plattegronden bij
http://www.funda.nl/koop/rheden/huis-48 ... jerweg-15/
Wat wil je precies anders hebben? Want op dit moment heb je toch 3 slaapkamers?
Mjetterd schreef:Zunzuncito schreef:Ik heb 17 December een aanvraag ingediend en net (per sms...zo gaat dat tegenwoordig?) te horen gekregen dat de lening is goedgekeurdmaar ik heb er wel achteraan gezeten, want ik hoorde veel te weinig voor mijn gevoel.
Wat goed! Gefeliciteerd.
En nu? Moet je iets tekenen ofzo?
Themba schreef:Klopt! Maar slaapkamer beneden die aan de woonkamer grenst is erg onhandig! Als je naar de achterkamer wil of naar de garage moet je altijd dan door de slaapkamer heen! Dus denk misschien is hier iemand die een helder idee heeft! Als meneertje wat ouder is is het geen probleem zit nog een flinke zolder boven garage en tv kamer waar heel mooi een jongens hol van kan worden gemaakt! Maar voor nu is dat nog te ver weg van paps en mams!!
Mjetterd schreef:Kiovili schreef:Voor degenen die ook midden in het koopproces zitten
Wij kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat ik ook zit te wachten op een telefoontje van de hypotheker.
We hebben 19 of 20 december volgens mij een aanvraag gedaan, en moeten alles voor 18 januari rond hebben.
We hebben dus nog wel even, maar ik wil gewoon graag weten of het wat word of niet.
Kiovili schreef:Mjetterd schreef:
Jaa frustrerend he! Wij hebben ook rond die tijd een aanvraag gedaan en dus ook nog niks gehoord.
We werden van tevoren al gewaarschuwd dat het enorm druk was rondom die zaken bij de banken etc. Dus hebben wij voor de zekerheid wat data vooruit geschoven. Helaas voor ons dan ook de overdracht een maand vooruit, maarja liever wat meer zekerheid.
We hebben het koopcontract wel getekend, jullie neem ik aan ook?
Spannend he! Ik verwacht niet echt problemen, maar toch
Mjetterd schreef:Kiovili schreef:
Jaa frustrerend he! Wij hebben ook rond die tijd een aanvraag gedaan en dus ook nog niks gehoord.
We werden van tevoren al gewaarschuwd dat het enorm druk was rondom die zaken bij de banken etc. Dus hebben wij voor de zekerheid wat data vooruit geschoven. Helaas voor ons dan ook de overdracht een maand vooruit, maarja liever wat meer zekerheid.
We hebben het koopcontract wel getekend, jullie neem ik aan ook?
Spannend he! Ik verwacht niet echt problemen, maar toch
Ja koopcontract is al getekend inderdaad
Hier nog wel even in spanning, mijn vriend heeft een eigen bedrijf namelijk.
SaskiaKur schreef:@Kiovili: Snap je twijfels. Mijn baas heeft in November werkgeversverklaring getekend en in Januari (net na 1 week in mijn appartement die ik gekocht had in November) vertelde ze me doodleuk dat ik van 4 volle werkdagen niet meer dan 2 dagen mocht komen werken...
Mjetterd schreef:Hij heeft genoeg cijfers om te laten zien, maar omdat afgelopen jaar 1 van de mede eigenaren uit het bedrijf is gestapt zijn de cijfers van het laatste jaar wat slechter.
Klopt, ik heb ook een werkgeversverklaring moeten laten tekenen, maar zoals Saskiakur zegt, zegt zo'n werkgeversverklaring helemaal niets.
Dankje! jij ook succes
Kiovili schreef:SaskiaKur schreef:@Kiovili: Snap je twijfels. Mijn baas heeft in November werkgeversverklaring getekend en in Januari (net na 1 week in mijn appartement die ik gekocht had in November) vertelde ze me doodleuk dat ik van 4 volle werkdagen niet meer dan 2 dagen mocht komen werken...
Jeetje wat een rotstreek zeg! Ik weet dat die dingen niet veel zeggen, maar hopelijk wel om de financiering rond te krijgen!
SaskiaKur schreef:Ik heb overigens vandaag mijn droomhuis gevonden....
http://www.beckersmakelaardij.nl/public ... php?id=101