[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:10

Ik heb vanmorgen Getekend *\o/*

Nu als de malle de hypotheek regelen ! Tot 22 maart de tijd :) en dan 2 april de sleutel *\o/*

juval

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:57

gefeli amigootje!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

Mjetterd schreef:
Yves, leuke fotos! Het schiet al mooi op, lijkt het :).
Judie schreef:
Jeej! We hebben de financiering van de bank gekregen en getekend!!
Nu het telefoontje van de notaris afwachten zodat we het officiële koopcontract en het samenlevingscontract mogen tekenen. :-) hebben ondertussen ook leuke meubels uitgezocht.

Hoe gaat het bij jullie Mjetterd?

Wat goed/fijn dat jullie financiering rond is :D. Deze week waarschijnlijk tekenen?
Wij hebben helaas nog niets gehoord, hypotheker zou ook even met vakantie zijn.
Eergisteren wel taxatierapport ontvangen, dus dat al wel mooi afgerond.
Zit nog wel even in spanning omde financiering moet ik zeggen :o.

Snap ik! Zo met de situatie met je vriend zijn bedrijf.
Ik hoop van wel, maar ik denk volgende week ivm verzekeringen die nu worden geregeld.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:39

Dames wij hebben een huisje op het oog maar heb even jullie blik nodig! Is heel raar uitgebouwd! Keuken woonkamer daarachter slaapkamer daar achter een tv kamer met bijkeuken en toegang naar de garage! Bij het oorspronkelijke huis zijn er boven twee slaapkamers! Wij hebben een kleine en komt er nog een bij in de toekomst! Hoe zouden jullie dit aanpakken zonder al te veel te verbouwen! Hierbij ink van het huis zitten plattegronden bij

http://www.funda.nl/koop/rheden/huis-48 ... jerweg-15/

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:55

Voor degenen die ook midden in het koopproces zitten
Hoelang duurde het bij jullie voordat de hypotheekaanvraag rond was?
Dus wanneer wisten jullie dat de financiering rond was? Ik begin namelijk erg ongeduldig te worden grrr.. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:36

Kiovili schreef:
Dus wanneer wisten jullie dat de financiering rond was? Ik begin namelijk erg ongeduldig te worden grrr.. :D

Wij kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat ik ook zit te wachten op een telefoontje van de hypotheker.
We hebben 19 of 20 december volgens mij een aanvraag gedaan, en moeten alles voor 18 januari rond hebben.
We hebben dus nog wel even, maar ik wil gewoon graag weten of het wat word of niet :+.

Themba schreef:
Dames wij hebben een huisje op het oog maar heb even jullie blik nodig! Is heel raar uitgebouwd! Keuken woonkamer daarachter slaapkamer daar achter een tv kamer met bijkeuken en toegang naar de garage! Bij het oorspronkelijke huis zijn er boven twee slaapkamers! Wij hebben een kleine en komt er nog een bij in de toekomst! Hoe zouden jullie dit aanpakken zonder al te veel te verbouwen! Hierbij ink van het huis zitten plattegronden bij

Wat wil je precies anders hebben? Want op dit moment heb je toch 3 slaapkamers :D?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:42

Ik heb 17 December een aanvraag ingediend en net (per sms...zo gaat dat tegenwoordig?) te horen gekregen dat de lening is goedgekeurd *\o/* maar ik heb er wel achteraan gezeten, want ik hoorde veel te weinig voor mijn gevoel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:45

Zunzuncito schreef:
Ik heb 17 December een aanvraag ingediend en net (per sms...zo gaat dat tegenwoordig?) te horen gekregen dat de lening is goedgekeurd *\o/* maar ik heb er wel achteraan gezeten, want ik hoorde veel te weinig voor mijn gevoel.

Wat goed! Gefeliciteerd :D.
En nu? Moet je iets tekenen ofzo?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

Mjetterd schreef:
Kiovili schreef:

Wij kunnen elkaar de hand schudden. Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat ik ook zit te wachten op een telefoontje van de hypotheker.
We hebben 19 of 20 december volgens mij een aanvraag gedaan, en moeten alles voor 18 januari rond hebben.
We hebben dus nog wel even, maar ik wil gewoon graag weten of het wat word of niet :+.

Themba schreef:

Wat wil je precies anders hebben? Want op dit moment heb je toch 3 slaapkamers :D?

Klopt! Maar slaapkamer beneden die aan de woonkamer grenst is erg onhandig! Als je naar de achterkamer wil of naar de garage moet je altijd dan door de slaapkamer heen! Dus denk misschien is hier iemand die een helder idee heeft! Als meneertje wat ouder is is het geen probleem zit nog een flinke zolder boven garage en tv kamer waar heel mooi een jongens hol van kan worden gemaakt! Maar voor nu is dat nog te ver weg van paps en mams!!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:08

Mjetterd schreef:
Zunzuncito schreef:

Wat goed! Gefeliciteerd :D.
En nu? Moet je iets tekenen ofzo?

Als het goed is alleen onder de overdrachtspapieren, maar daar moet ik helaas nog een paar weken op wachten. Wat is trouwens de mores bij de overdracht? De koper geeft een bos bloemen en de verkoper de sleutel en een fles rum bacardi? :P Ik heb ooit gehoord over bepaalde zo-moet-het-acties, maar nou dat ik het zelf ga doen toch handig even te weten hoe en wat...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:21

Themba schreef:
Klopt! Maar slaapkamer beneden die aan de woonkamer grenst is erg onhandig! Als je naar de achterkamer wil of naar de garage moet je altijd dan door de slaapkamer heen! Dus denk misschien is hier iemand die een helder idee heeft! Als meneertje wat ouder is is het geen probleem zit nog een flinke zolder boven garage en tv kamer waar heel mooi een jongens hol van kan worden gemaakt! Maar voor nu is dat nog te ver weg van paps en mams!!

Kun je dan niet gewoon van de slaapkamer en TV-kamer een ouder-slaapkamer en kleine-kinder-slaapkamer maken?

Dan lig je lekker dicht bij de kleinste, en geeft ook niks dan toch dat je door je eigen slaapkamer naar die van de kleine moet?

Als ze groter zijn kunnen ze dan boven gaan slapen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:29

Bij ons heeft de goedkeuring van de hypotheek wel even geduurt.
er waren wat probleempjes.

Volgende week komt er een nieuwe huurder kijken voor de flat waar we eerst woonde.
dat is maar net op de valreep.
want de 14e moeten we de sleutel inleveren.

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:39

Mjetterd schreef:
Kiovili schreef:

Jaa frustrerend he! Wij hebben ook rond die tijd een aanvraag gedaan en dus ook nog niks gehoord.
We werden van tevoren al gewaarschuwd dat het enorm druk was rondom die zaken bij de banken etc. Dus hebben wij voor de zekerheid wat data vooruit geschoven. Helaas voor ons dan ook de overdracht een maand vooruit, maarja liever wat meer zekerheid.
We hebben het koopcontract wel getekend, jullie neem ik aan ook?
Spannend he! Ik verwacht niet echt problemen, maar toch {:)-:

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:42

Kiovili schreef:
Mjetterd schreef:

Jaa frustrerend he! Wij hebben ook rond die tijd een aanvraag gedaan en dus ook nog niks gehoord.
We werden van tevoren al gewaarschuwd dat het enorm druk was rondom die zaken bij de banken etc. Dus hebben wij voor de zekerheid wat data vooruit geschoven. Helaas voor ons dan ook de overdracht een maand vooruit, maarja liever wat meer zekerheid.

Ja koopcontract is al getekend inderdaad :)
Hier nog wel even in spanning, mijn vriend heeft een eigen bedrijf namelijk.

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:15

Mjetterd schreef:
Kiovili schreef:

Ja koopcontract is al getekend inderdaad :)
Hier nog wel even in spanning, mijn vriend heeft een eigen bedrijf namelijk.

Oke, zoiets las ik al inderdaad. Kan hij voldoende cijfers tonen?
Bij ons is het enigzins ook nog wel spannend.. Mijn vriend is pas bij een nieuwe werkgever begonnen, dus hij moest ten eerste al een nieuwe werkgeversverklaring tekenen omdat hij anders nog in zijn proeftijd zat. Zijn baas heeft echter wel getekend voor onbepaalde tijd na zijn eerste jaarcontract. Ikzelf zit nog in opleiding (waarbij ik fulltime werk en al verdien). Ik ben klaar met de opleiding in september en mijn werk heeft ook getekend voor onbepaalde tijd na diplomering. Soms twijfel ik hier zelf nog wel eens aan, gaan ze hier wel mee in zee?
Daarom wil ik heeeel graag snel iets horen. :) Jij iig ook nog succes met wachten!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:22

@Kiovili: Snap je twijfels. Mijn baas heeft in November werkgeversverklaring getekend en in Januari (net na 1 week in mijn appartement die ik gekocht had in November) vertelde ze me doodleuk dat ik van 4 volle werkdagen niet meer dan 2 dagen mocht komen werken...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:25

Hij heeft genoeg cijfers om te laten zien, maar omdat afgelopen jaar 1 van de mede eigenaren uit het bedrijf is gestapt zijn de cijfers van het laatste jaar wat slechter.
Klopt, ik heb ook een werkgeversverklaring moeten laten tekenen, maar zoals Saskiakur zegt, zegt zo'n werkgeversverklaring helemaal niets.
Dankje! jij ook succes :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:26

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:41

SaskiaKur schreef:
@Kiovili: Snap je twijfels. Mijn baas heeft in November werkgeversverklaring getekend en in Januari (net na 1 week in mijn appartement die ik gekocht had in November) vertelde ze me doodleuk dat ik van 4 volle werkdagen niet meer dan 2 dagen mocht komen werken...

Jeetje wat een rotstreek zeg! Ik weet dat die dingen niet veel zeggen, maar hopelijk wel om de financiering rond te krijgen!

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:42

Mjetterd schreef:
Hij heeft genoeg cijfers om te laten zien, maar omdat afgelopen jaar 1 van de mede eigenaren uit het bedrijf is gestapt zijn de cijfers van het laatste jaar wat slechter.
Klopt, ik heb ook een werkgeversverklaring moeten laten tekenen, maar zoals Saskiakur zegt, zegt zo'n werkgeversverklaring helemaal niets.
Dankje! jij ook succes :D

Snap je twijfels wel, maar zou dat ook echt iets uitmaken dat alleen dit jaar de cijfers wat minder zijn? Achja je weet het niet.. Hopelijk komt het allemaal goed voor ons beide :D

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:45

Kiovili schreef:
SaskiaKur schreef:

Jeetje wat een rotstreek zeg! Ik weet dat die dingen niet veel zeggen, maar hopelijk wel om de financiering rond te krijgen!

Dat heeft me ook behoorlijk wat stress weken daarna gegeven. Heb gelukkig een engeltje op me schouder gehad dat ik meteen een maand erna ergens anders fulltime kon beginnen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:03

SaskiaKur schreef:
Ik heb overigens vandaag mijn droomhuis gevonden....

http://www.beckersmakelaardij.nl/public ... php?id=101

Ik denk dat die al zeker 4 jaar te koop staat, in Hillensberg, zelf moet ik altijd lachen om uitermate geschikt voor de paardenhouder/riant perceel.... totaal perceel 3600 vierkantemeter.... dan heb je het over een boerderij, stallen en een rijbak en weg is je perceel...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:07

Hallo, mag ik ook komen meepraten?

Mijn vriend en ik hebben in oktober ons huis verkocht en zijn heel druk op zoek naar iets anders. Ik wilde perse eerst verkopen voordat we iets anders zouden kopen, we hadden wel al iets op het oog. Helaas werd onze favoriet verkocht voordat wij ons huis verkocht hadden en werd vervolgens ons huis al binnen een maand verkocht. Op zich top (ook nog een redelijke prijs voor gekregen in deze markt), maar toen zaten we wel zonder huis. Ik besef me dat ik in een luxepositie zit en niet zo moet zeuren :) maar ik moet af en toe wat frustraties kwijt {:)-:

We hebben nu tot april de tijd om iets anders te vinden, de overdracht van ons huis is uitgesteld tot dan. Ik denk dat we tussen oktober en nu al zo’n 20 huizen hebben bekeken, maar die ene zit er nog niet tussen en dat maakt een beetje moedeloos. We hebben best een aardig budget, maar ook aardig wat eisen, waarvan de belangrijkste is dat het net zo bijzonder moet zijn als ons oude huis of net zo bijzonder gemaakt kan worden. We wonen nu in een loftachtige woning met vide. Helaas groeien we hier echt uit, het is niet zo groot en heeft geen uitbouwmogelijkheden. Maar het blijft ontzettend mooi. Een standaard indeling doet het echt niet meer voor ons.

* frustiemodus aan *
Eh, ja. Dan kom je al snel op een opknapper uit, maar ik schrik van wat verkopers durven te vragen voor een woning waarvan je hoogstens de voorgevel kunt laten staan omdat de rest verrot is. En dan niet willen zakken in prijs… In onze omgeving heeft de crisis duidelijk nog niet echt toegeslagen (kuststrook tussen Alkmaar en Haarlem). We hebben inmiddels meegemaakt dat verkopers niet over de prijs willen praten terwijl er uit de bouwkundige keuring €30.000 extra kosten komen (bovenop wat wij zelf al geraamd hadden), niet van zins zijn bodemvervuiling mee te nemen in de prijs en de taxatiewaarde van een woning een ton lager lag dan de vraagprijs (leg dan maar aan je bank uit dat je nog een ton extra nodig hebt voor een verbouwing).
* frustiemodus uit *

Dus: mag ik onze avonturen komen delen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:34

Dat is inderdaad weer eens een hele andere kant, ook vervelend!

Ik snap precies wat je bedoelt, ik wilde ook geen standaard vierkante blokkendoos en mijn huis was dan ook een aparte woning, van 8 bij 8 meter i.p.v. het standaard 5 of 6 meter brede geveltje....en dan ook met een vide, erg gaaf :+:

Maar had ik nou achteraf gezien maar die blokkendoos gekocht...die had ik vast weer veel makkelijker kunnen verkopen want hier moet je echt een liefhebber voor vinden....

Hopelijk vind je snel iets leuks! En anders toch maar wat huren tijdelijk zeker, staan er bij jullie ook veel te koop staande huizen te huur?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:43

Onee, niet in een blokkendoos gaan wonen als je dat niet wilt hoor! Er zijn al veel te veel lelijke standaardhuizen gebouwd in Nl. Mijn ervaring en wat ik in onze omgeving zie, is dat de bijzondere huizen altijd wel verkocht worden. Je afzetmarkt is kleiner, maar ook een stuk fanatieker.

We kunnen wel huren tussendoor, maar zouden het fijn vinden om de hypotheek door te kunnen laten lopen.