Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:56

Keet schreef:
manonutjuh schreef:
Heeft er al eens iemand wat gedaan met glitter verf? Ik zie een hoop verschillende voorbij komen, maar ook een hoop slechte reviews

Wij op de kamer van mijn dochter. Huismerk Hornbach. Dus gemengd met glitter, niet een aparte laag.
Is een mooi subtiel glittertje

Is dat de mengverf keet?

Heel gaaf dat behang zeg.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:31

@rinske: wat een leuk huis mét een 'sunroom' zoals de Engelsen/Amerikanen zeggen :)
Dat is een flink project en daar gaan mijn handen ook van jeuken :D

Overigens werden schrootjes vroeger veel als isolatie toegepast over vochtige muren, dus je weet nooit zeker wát er onder vandaan komt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:52

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:44

noviceh schreef:
Gaaf dat fotobehang! En inderdaad wat items toevoegen met overeenkomstige kleuren geel en blauw. En staat daar nou een ikea tuintafel binnen? :D

Niet van Ikea, maar wel tuintafel :') mijn schoonvader kreeg het voor elkaar onze eettafel te slopen dus nu staat deze voorlopig binnen.

Dank jullie wel, we hebben spotjes met dimmer in het plafond dus kunnen met meer licht eten :)
Heb okergele kussens op de bank, een oker geel plaid.
Er moeten nog gordijnen komen (geel of blauw uit het behang) er moet in de zithoek nog een groot kleed komen en de bank moet nog een keer vervangen worden wanneer we weer geld hebben (2x driezits) maar er moet ook nog een nieuwe keuken in.
Verder behoorlijk wat planten in huis :D

Ik zal vanmiddag er eens voor gaan zitten om meer foto's uit te zoeken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:04

Oh, die muur met het meisje met de Parel <3

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:08

Jes schreef:
Spannend Rinske!

Glitterverf, ik heb bij mijn dochtertje glitter door de verf gedaan, nou is de muur aan de raamkant dus is het heel subtiel op de muur tegenover het raam zal hrt duidelijker aanwezig zijn.

Verf met structuur/spachtelputz etc komen er hier nooit in, verschrikkelijk (en ik zou er een huis om laten staan)

Het behang zit er bij ons ook op <3
(let niet op het blauwe planten krukje, die komt bij oma vandaan en moet binnenkort nog geschilderd)

[ [url=m/J56knJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5y7yXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ieder zijn smaak. Maar ik vind het niks :o

Ik lees nu een tijdje mee, maar wat zijn onze smaken verschillen zeg. Wat de 1 mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk. :r (die smilie zie ik regelmatig voorbij komen :') )

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:12

Heeft er iemand hier ervaring met het plaatsen van een waskom op een keukenkastje in de badkamer? Mijn badkamer is erg klein en ik wil graag een meubel waarbij de kasten tot de vloer doorlopen. In mijn hoofd moet het lukken, maar ik was benieuwd naar ervaringen :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:52

Amyyy schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met het plaatsen van een waskom op een keukenkastje in de badkamer? Mijn badkamer is erg klein en ik wil graag een meubel waarbij de kasten tot de vloer doorlopen. In mijn hoofd moet het lukken, maar ik was benieuwd naar ervaringen :j

Kan dat met water? Trekt het condens of water wat op de grond ligt er niet onder of in? Puur nieuwsgierig want ook ik ben aan het kijken voor een badkamermeubel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:07

@amyy: dat kan prima mits je de juiste aansluitingen gebruikt en de boel goed waterdicht maakt. Op youtube zijn daar meerdere voorbeelden van te vinden. Zoek ook eens op de engelse variant :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:06

Morris schreef:
Ieder zijn smaak. Maar ik vind het niks :o

Ik lees nu een tijdje mee, maar wat zijn onze smaken verschillen zeg. Wat de 1 mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk. :r (die smilie zie ik regelmatig voorbij komen :') )

Of je zegt gewoon niks...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:33

Ik denk dat je ook rustig moet kunnen zeggen dat iets niet je smaak is. Daar hoeft toch niemand zich iets van aan te trekken ??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:40

Moet inderdaad ook gezegd kunnen worden, smaken verschillen nu eenmaal.

Zoals ik ook zei, ik zou nooit structuur verf op de muur doen, behang ook enkel een behang waarbij je de muur insmeert zodat het vrij makkelijk weer te verwijderen is.
In de toekomstige keuken moet ook nog renovatie behang komen en dat wordt ook een glad behang, die met structuur vind ik ook niets.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:05

Storm schreef:
Of je zegt gewoon niks...

Dat doe ik dus. Ik heb ook een afwijkende smaak ten opzichte van de industriële trend die hier alom gebezigd wordt. Dus ik houd heel vaak mijn mond :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:18

Gelukkig hebben we inderdaad allemaal een andere smaak, anders zou het snel saai worden :P .

Ik vind het meisje met de parel prachtig Jes! Leuk een stukje Nederland in huis :D .

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:49

DubbelDun schreef:
Ik denk dat je ook rustig moet kunnen zeggen dat iets niet je smaak is. Daar hoeft toch niemand zich iets van aan te trekken ??

Eens met jou.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:38

Morris schreef:

Vind ik ook heel leuk om te zien!
Ik zie echt dingen waarvan ik denk :r en sommige denk ik: neh niks voor mij maar wel mooi. Maar juist dat vind ik ook heel leuk! Lekker ideeën meenemen naar "huis" van verschillende stijlen en smaken :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:25

Jes schreef:

Zoals ik ook zei, ik zou nooit structuur verf op de muur doen, behang ook enkel een behang waarbij je de muur insmeert zodat het vrij makkelijk weer te verwijderen is.
In de toekomstige keuken moet ook nog renovatie behang komen en dat wordt ook een glad behang, die met structuur vind ik ook niets.

Jij houdt van gladde muren, dan zeg ik ‘steenstrips’...... En jij: ...

Nou kom maar op :D :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:45

Ik vind het heel gaaf Jes!

En ja, gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Vooral ook (respectvol) blijven geven toch? Juist met het delen van alle verschillende stijlen en ideeën kan je inspiratie op doen :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:54

SplashIsLief schreef:
Morris schreef:

Vind ik ook heel leuk om te zien!
Ik zie echt dingen waarvan ik denk :r en sommige denk ik: neh niks voor mij maar wel mooi. Maar juist dat vind ik ook heel leuk! Lekker ideeën meenemen naar "huis" van verschillende stijlen en smaken :D

Precies dat vind ik ook net zo leuk! Een paar weken terug waren we bij een interieurstyliste. Als ik haar heel eerlijk vroeg wat ze er van vond zei ze ook: niets voor mij ik heb paars in mijn woonkamer. _O- kom ik aan met mn groen/taupe/natuurkleuren. Er komt niets heftigs in bij mij haha. Terwijl een paarse muur vast prachtig kan zijn. Denk ik... :+

Was gisteren bij een vriendin haar nieuwe huisje. Dat was dan wel weer grappig. Precies dezelfde kleuren en stijlen die ik nu ook zo in mn huis doe haha. Zonder dat we het van elkaar wisten.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:38

Ik ben benieuwd of iemand nog leuke suggesties heeft voor deze lange muur :) (Foto's zijn Funda foto's met de inrichting van huidige bewoners, ik krijg over een tijdje de sleutel).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De muur is 7.30 meter lang. Ik overweeg zelf om aan één zijde de lambrisering donkerblauw te verven en de muur zelf wit en dan op de witte muur een paar lijsten in dezelfde blauwe kleur. De muur aan de overkant wil ik dan helemaal wit laten (zowel lambrisering als muur). Die kant wordt ook onderbroken door een deur en open keuken.

Maar ik twijfel nogal.. Straks is het niet mooi :o En als ik het wel doe.. Verf ik dan de lambrisering mee te hoekjes om, dus tot aan de ramen, of alleen de rechte muur..

Iemand iets soortgelijks in huis?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:39

Morris schreef:
Jes schreef:

Jij houdt van gladde muren, dan zeg ik ‘steenstrips’...... En jij: ...

Nou kom maar op :D :')

Niet bij mij :') ;)

Hier in ons vorige huis echt steen gehad (Frans huis met grote stenen) nooit meer, altijd stof, spinnenwebben etc.
Nu met de verbouwing dus alles laten bedekken (buitenmuren moesten sowieso vanwege isolatie)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:42

Debbie schreef:
Ik ben benieuwd of iemand nog leuke suggesties heeft voor deze lange muur :) (Foto's zijn Funda foto's met de inrichting van huidige bewoners, ik krijg over een tijdje de sleutel).

[ [url=m/uhamej.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cl20gJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/quzjcZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De muur is 7.30 meter lang. Ik overweeg zelf om aan één zijde de lambrisering donkerblauw te verven en de muur zelf wit en dan op de witte muur een paar lijsten in dezelfde blauwe kleur. De muur aan de overkant wil ik dan helemaal wit laten (zowel lambrisering als muur). Die kant wordt ook onderbroken door een deur en open keuken.

Maar ik twijfel nogal.. Straks is het niet mooi :o En als ik het wel doe.. Verf ik dan de lambrisering mee te hoekjes om, dus tot aan de ramen, of alleen de rechte muur..

Iemand iets soortgelijks in huis?

Ja, maar dan zonder echte lambrisering

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 22:52

Ik had dezelfde lambrisering in de hal en die heb ik eruit gesloopt. Probleem is wel dat ik de gaatjes blijf zien, eigenlijk moet die hele wand opnieuw gestuct.
Vind je het echt mooi? Ik vond het echt foeilelijk en heb het gauw gesloopt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:01

Ik had de lambrisering er net zoals de toog ook direct uit gesloopt. Maar dat wil je denk ik niet horen :o :D Als je het dan gaat schilderen, zou ik zeker alles aansluitend de hoekjes om mee pakken. Anders komt het er heel vreemd uit te zien ben ik bang.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 03:56

De toog wordt inderdaad recht gemaakt, maar de lambrisering zit de hele kamer rond dus dat gaat me een paar duizend euro aan stukadoors kosten kosten als ik het eraf haal..