[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:45

F_Orumster schreef:
Even een vraagje wbt bieden, de hypo, de woz en de koopinformatie van het huis/de buurt.
De woz is flink lager dan de vraagprijs, en ik weet dat het niet zoveel/alles zegt, maar hoe gaat dat met de hypotheekaanvraag? Is het taxatierapport leidend voor het bepalen hoe dicht dat gat bij elkaar komt? Ik heb wel wat spaargeld maar hou dat liever voor de inrichting, klussen en natuurlijk kk.

Hypotheek daar word het taxatierapport voor gebruikt
Volgens mij kijken die niet eens naar de woz

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:57

Bij de Rabobank kan je wel iets met een agrarische bestemming kopen, maar dan krijg je wel 0,8% renteopslag en je kan (ik geloof) maximaal 80% financieren, dus je moet meer eigen geld meebrengen.

Wanneer het huis gewoon een woonbestemming is en (agrarische) grond is minder dan 3 hectare kan het gewoon als een woonhuis financieren. Voor de overdrachtsbelasting moet je er wel rekening mee houden dat de overdrachtsbelasting op het huis dan gewoon 2% is en voor het agrarische deel 6%.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:21

Tenzij je de grond agrarisch laat gebruiken (pacht) dan is de overdrachtsbelasting 0%.

Anoniem

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:45

Yes, alleen moeten er vaak ook nog (bij)gebouwen gesloopt worden bij agrarische bestemming.

We gaan het liefst voor woonbestemming maar we zullen wel zien waar we uitkomen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:23

EllaBellaah schreef:
11AFotograaf schreef:
@Ella: voor de bouwmarkt moet je eens informeren of ze een actie hebben voor als je een huis hebt gekocht/verhuisd. Meeste bouwmarkten hebben dat wel en scheelt vaak nog wat extra op dingen die niet in de aanbieding zijn.

Hmm dat klinkt interessant. Wat houdt dat precies in? Moet ik dan gewoon letterlijk vragen of ze acties hebben voor verhuizende mensen? We hoeven geen grote klussen te doen maar er zullen wel best wat emmers verf door heen gaan en dingen als lampen en gordijnen heb je altijd wel nodig.

Neem je koopcontract mee naar de gamma of praxis. Dan krijg je een pas voor 3 maanden lang korting. Superhandig :D wij hebben in onze klusperiode een paar 100 euro bespaard zo :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:14

Mijn vriend en ik hebben zojuist een bod uitgebracht op het huis waar ik van de week zo over aan het stressen was met tweede bezichtiging. Makelaar heeft gezegd dat we eind middag/begin avond wat terug horen. Super spannend! Ik moet gewoon werken dus zal het tussendoor snel horen in een appje van mijn vriend waarschijnlijk.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:20

Spannend zeg! Toen wij in dat proces zaten heb ik nog nooit zoveel op mijn telefoon gekeken.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:22

Ik heb een smartwatch die gekoppeld is aan mijn telefoon. Ik vergeet die vaak aan te doen, maar vanavond zal ik die zeker dragen tijdens mijn werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:34

Spannend colien! Zal voor jullie duimen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:41

Duimen Colien!
Wij zitten ook nog altijd in spanning. Vanochtend tegenbod van de verkopers gekregen en wij hebben daarop weer een tegenbod gedaan... Dit is zo ontzettend spannend zeg := En dan moeten we daarna ook nog de financiering regelen als we eruit komen, nog langer in spanning zitten :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:04

Oh man, ik ben zo blij dat wij door die periode heen zijn!
Toen wij ons eindbod hadden neergelegd zeiden wij tegen elkaar dat we die dag sowieso wel niks meer zouden horen (we deden ons eindbod ongeveer tussen de middag) en dat als we snel wat terug zouden horen het ongetwijfeld afgeslagen zou worden.

Paar uur later belde de makelaar, wij allebei hart in de keel van "nou, dat was het dan... Jammer, we hebben het geprobeerd" :+ . Gelukkig toch geaccepteerd :D . Taxatie en financiering was daarna ook nog even heel spannend en vonden wij in het moment allemaal tergend langzaam gaan, maar nu terugkijkend viel het eigenlijk best mee.

Morgen krijgen wij de sleutel *\o/* *\o/* *\o/*

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:55

Veel plezier morgen!
Wij hebben vandaag de verzekeringen geregeld voor het huis. Nu alleen nog opzoek naar aan goede maatschappij voor het gas en licht.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:08

Ons bod is geaccepteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:10

*\o/* *\o/* *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 01:17

Gefeliciteerd Colien!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:04

Pfff vannacht amper kunnen slapen..
Ik weet niet of het nu is omdat ik vandaag de sleutel krijg of omdat ik daarvoor eerst nog op werk een theorie en praktijk examen heb :')
Heb er aan de ene kant heel veel zin in, maar ergens schijt ik ook wel zeven kleuren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:06

Gefeliciteerd colien!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:03

Lieszje schreef:
Pfff vannacht amper kunnen slapen..
Ik weet niet of het nu is omdat ik vandaag de sleutel krijg of omdat ik daarvoor eerst nog op werk een theorie en praktijk examen heb :')
Heb er aan de ene kant heel veel zin in, maar ergens schijt ik ook wel zeven kleuren :')

Haha, hadden we mooi samen kunnen spoken! Hier ook echt amper geslapen. Wel heftig dat je vanochtend ook nog een examen hebt op werk!

Wij stappen met een 20min de auto in op weg naar het huis voor de laatste ronde voor we naar de notaris gaan :D

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:22

Succes met het examen!
Ook ik heb slecht geslapen, in gedachte het huis al aan het inrichten.
Spannend dames, wij krijgen de sleutel waarschijnlijk februari ergens als ik mijn vriend goed begrijp.

Wij hebben een formulier binnen waarop we diverse gegevens moeten invullen en ook welke notaris. Jullie tips bij het kiezen van een notaris?
Wij willen op moment van kopen van huis ook een samenlevingcontract laten maken door dezelfde notaris

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:29

Zou je adviseren offertes op te vragen, zit echt behoorlijk prijsverschil tussen ene en andere notaris

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:48

Inderdaad, offertes aanvragen en ook gewoon onderhandelen kan met een notaris. Zeker als je meerdere dingen wil laten uitvoeren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:51

Colien schreef:
Ons bod is geaccepteerd *\o/* *\o/* *\o/*

*\o/* *\o/* gefeliciteerd!

Is het een goed of slecht teken dat wij nog niks gehoord hebben na weer een tegenbod gedaan te hebben gisterochtend :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:55

Santigo_ schreef:
Is het een goed of slecht teken dat wij nog niks gehoord hebben na weer een tegenbod gedaan te hebben gisterochtend :=

Daar kun je echt helemaal niets van zeggen... kan beide kanten op gaan.
In ons geval was het op zich uiteindelijk gunstig, omdat er in die periode druk overleg werd gepleegd en we vervolgens een prima tegenbod kregen :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:19

Haha dat was wel gezelliger geweest Marlies :')
Veel plezier vandaag :D
Gelijk aan de klus vandaag?

Haha ik ken dat Colien :')
Zit ook constant na te denken over verf enz :+

@Santigo
Ik heb bij mijn eindbod denk drie dagen moeten wachten (zat ook wel het weekend tussen).
En toen probeerde ze er alsnog €2500 bij te krijgen :+
Toen ik voet bij stuk hield werd ik nog geen 10 minuten later gebeld dat het geaccepteerd was..

Nou het examen heb ik in ieder geval gehaald :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:20

Colien: Gefeliciteerd, echt super fijn!

MarliesR en Lieszje: Heel veel plezier vandaag, geniet van deze leuke dag! En Lieszje nog even succes met je examens.

Ik heb net een contact formulier ingevuld voor een bedrijf door welke we de vloer willen laten opknappen. Kreeg een bericht terug dat het pas eind januari wordt, maar hij kan daarvoor wel alvast even komen kijken wat voor vloer het is en overleggen wat we willen. Achja het is dan maar zo, andere bedrijven zitten ook al vol. Dat krijg je als het allemaal zo snel gaat :+ Scheelt dat we een garage hebben waar alle spullen even in kunnen staan en we kunnen dan ook bij mijn schoonouders slapen die in hetzelfde dorp wonen.