[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:09

Goed tijdstip voor een impulsaankoop :D

Ik moet nog 66 nachten slapen tot de sleutel van m'n nieuwe huis en lig ik inmiddels in een juridisch conflict met de verkopers over de keuken. Wat een gedoe...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:23

Wat is er met de keuken dan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:29

Liezel1 schreef:

Ik heb hem bij het huis gekocht. Zou nieuw zijn, maar nog niet geplaatst. Blijkt nu gebruikt en beschadigd. Hoop gedoe dus :(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:46

Dat meen je.... wat ontzettend frustrerend! Zeker omdat je er pas over dik 2 maanden in kan. Hoe ben je er achter gekomen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:06

Tink89 schreef:
Liezel1 schreef:

Ik heb hem bij het huis gekocht. Zou nieuw zijn, maar nog niet geplaatst. Blijkt nu gebruikt en beschadigd. Hoop gedoe dus :(

Oh wat balen zeg -O- Hoop dat alles toch nog goed komt en je straks een mooie keuken hebt!

Jullie nog advies of ideeën voor het volgende?
Mijn vriend heeft een appartement te koop en als dit verkocht is willen we samen een huis gaan kopen. (We hebben al een huis op het oog van een kennis)
Nu zitten we er aan te denken om eens een afspraak te maken voor een gesprek bij een hypotheek adviseur om alles even op een rij te zetten en wat wij maximaal kunnen lenen en eventuele zaken wat helderder te maken voor ons. Nu heb ik al even zitten googelen en bij diverse hypotheek adviseurs op de website gekeken etc. Maar nu zit er best wel wat verschil in de prijzen van deze adviseurs en er zijn er nogal veel :D.

Nu was ik benieuwd waar jullie zoal op letten bij het kiezen van een hypotheek adviseur en wat was jullie ervaring (positief/negatief)? En wat waren jullie zo ongeveer kwijt? (Mag uiteraard ook in PB) Of zijn er mensen die helemaal geen adviseur om raad gevraagd en waarom dan niet?

Zelf heb ik er helemaal geen ervaring mee (woon nog thuis) en op het internet wordt ik ook niet van alles even wijs. Ik ga zelf uiteraard ook op zoek, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt of aan willen pakken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:12

independer heeft ook een onderdeel voor hypotheek adviseurs. Zo heb ik de mijne gekozen. Mooie goedkope deal en hij had de hoogste beoordeling in de stad en ik was dan ook mega tevreden!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:24

Shiloh schreef:
independer heeft ook een onderdeel voor hypotheek adviseurs. Zo heb ik de mijne gekozen. Mooie goedkope deal en hij had de hoogste beoordeling in de stad en ik was dan ook mega tevreden!

Dat is een goeie inderdaad. Ik heb er inmiddels 1 gevonden die mij misschien wel wat lijkt, even met vriendlief overleggen. Volgens mij komt er meer bij kijken dan ik/we denk(en). En ik wil dingen gewoon zeker weten, ik hou niet van onzekerheid en verrassingen :Y)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:49

Ik stuur je straks even een pb! :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:09

_Marinke_ schreef:
Ik stuur je straks even een pb! :D

Super, dat zou fijn zijn :)!
Ben echt een leek op dit gebied en mijn vriend heeft er ook weinig verstand van :D
Maar we hebben nog genoeg tijd om het uit te zoeken.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:24

Even een kleine update vanuit het drukke havelterberg. Ik ben druk aan het verven om deze week nieuwe foto's op funda te kunnen zetten. Dit ook voor de openhuizendag. Een intereurstylist is echt de moeite waard. Kleine tips en een mega verschil en heb nu zelf ook weer een heel ander huisje. Mochten wr het niet kwijt geraken. Voor wie nieuwschierig is alsvast een voorproefje van de tuin. Van een tuin met bomen naar een huisje met mooie voortuin.

Ik hoop aan het einde van de week jullie te kunnen melden dat het klaar is en ben dan uiteraard weer erg benieuwd wat jullie er nu van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:46

Wat een verbetering Brease! Ziet er veel beter uit.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:55

Dank je wel Charaz. Ben er ook heel erg blij mee. Lekker zon in het doucheraam s middags.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:07

Oi, netjes. Doet me haast denken aan de tv-show "undercover makelaar". Ben nu natuurlijk super nieuwsgierig naar het interieur :P

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:15

Wat een verschil al! Ben ook benieuwd naar de rest :D

Hier hebben we gisteren een openingsbod gedaan en zojuist kwam het tegenbod. Nu weer even nadenken wat de volgende stap gaat zijn vanuit ons! Lastig om nu voet bij stuk te houden en niet te snel toegeven.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:57

Wauw wat een verbetering Brease!! :D

Oehh spannend Targaryen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:33

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:30

Ziet er netjes uit Bloembloem, maar ik vind het een beetje kil (eigenlijk vooral de buitenkant van het gebouw en daar kan je natuurlijk niks aan doen :D)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:54

Charaz schreef:
Ziet er netjes uit Bloembloem, maar ik vind het een beetje kil (eigenlijk vooral de buitenkant van het gebouw en daar kan je natuurlijk niks aan doen :D)

Ja ik zou slingers kunnen ophangen :D

Buitenkant want daar zie ik helemaal niks van, als ik
aan de voorkant buiten zit, is het een heel ander gezicht :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:21

Ziet er netjes uit hoor BloemBloem, foto's zelf gemaakt?
Vind dat er best veel foto's op staan van de buitenkant en eigenlijk zoals je zelf al zegt gaat het vooral om de binnenkant. Je zou dus kunnen kiezen om van de buitenkant alleen foto 2 erop te zetten (geeft een fijne sfeer) en van het terras foto 20 en 21.. Ook zou ik even kijken of je sowieso even kritisch kunt zijn in je foto's. Die 360 graden foto's voegen erg veel toe!! Zorg dat mensen daar naar gaan kijken. Zo vind ik foto 2, 5, 6, 14, 16, 18, 20 en 21 erg fijne foto's om naar te kijken. De rest vind ik eigenlijk een beetje afbreuk doen aan het appartement.. Nu ken ik je hele appartement niet natuurlijk maar de andere foto's vond ik een afknapper..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:25

Heel erg bedankt voor je advies. Ik zit zelf ook erg te twijfelen hierover. Ga in overleg met de makelaar!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:29

Juist het plattegrond en die 360 graden foto's voegen erg veel toe, zijn erg duidelijk. Naar mijn mening kun je dan al een heel stuk kritischer zijn in je foto's want dat plattegrond en die 360 graden foto's geven een toekomstige koper al een heel duidelijk en realistisch beeld. Wat je dan in je foto's i.m.o toe kunt voegen zijn de sterke punten van het appartement. Foto's die er voor zorgen dat mensen de makelaar op gaan bellen voor een bezichtiging. ;)

Is het in Leiden moeilijk om je appartement te verkopen? Ik vind het namelijk echt een mooi appartement! Lekker licht en je kan er ook zo in, niet hele extreme smaak gevoelige dingen, het heeft een mooie basis waarmee je alle kanten op kunt eigenlijk. :D +:)+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:38

Ja het is lastig :)

In ons complex staan er nu 4 te koop, maar dat zijn hoeken met een hele andere indeling. Je kan ze ook op funda vinden. Zij hebben bijvoorbeeld een heel klein balkon, die ook nog eens aan je slaapkamer vast zit.

Wij hebben echt veel buiten voor een appartement. Voor en achter. Wij wonen hier heerlijk, maar we groeien er een beetje uit :D

Daarbij staat de rente nu laag, de eensgezinswoningen gaan als zoete broodjes hier in de wijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:45

Ik vind de keuze voor sommige foto's echt niet logisch. Een stuk gang met een hoop deuren, twee artistieke foto's van de eettafel. Imo hoor je aan de hand van de foto's duidelijkheid te krijgen hoe het huis eruit ziet. De plattegrond is extra, ik krijg uit de foto's dat dus niet en heb met de plattegrond echt een ahhh oké zo dan gevoel. Verder mooi appartement, gebouw oogt idd wat kantoorachtig. Maar ik zie liever dit dan die jaren 60/70 appartementen. :=

Citaat:
Dit heerlijke 3-kamer top appartement met lift, berging en terras aan zowel de voor- en achterzijde van de woning liggen op de 4e bovenste woonlaag.
Hoeveel bovenste woonlagen heeft het appartement? Als jullie op de vierde zitten ;) En hier en daar zitten wat enters teveel in de tekst.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:37

Leuk appartement BloemBloem, blijf mij verbazen over het prijsverschil tussen Leiden en Zoetermeer. Wij gaan vanavond een eensgezinswoning bezichtigen met dezelfde VP als jouw huis :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:39

Hier in de omgeving liggen de prijzen ook lager, hier staan ex huurhuizen te koop voor ongeveer 145.000