Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:31

Teakhouten meubelen kun je prima behandelen met greywash, paar druppels op een schone katoenen doek en met een draaiende beweging de volledige tafel doen. Hoe meer lagen hoe donkerder grijs deze wordt, ik denk dat één of twee laagjes voldoende zijn om je tafel in het gareel te krijgen naast je overige meubels ;)

Ik heb ook even jullie hulp nodig, maandag krijgen wij namelijk de sleutel van ons boerderijtje
Afbeelding

Nu blijft de parketvloer daar voorlopig in liggen helaas, en wil ik graag in landelijke stijl het huis decoreren. Echter heb ik echt een (gevoelsmatig) onmogelijke bank gekocht, waar ik kleurtechnisch en stijltechnisch niets leuks bij weet te vinden. Iemand tips voor een indeling, kleuren of stijl?
Wij vinden Hoffz en Rofra echt fantastisch, maar willen de woonkamer wel graag zo licht mogelijk houden.
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:50

wauw prachtig :oo over de bank geen idee helaas

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:57

dat is geen moeilijke bank toch ,qua kleur?
Als ik kijk naar de verkoopfoto van het huis, dan heeft die bank ook een gelijk ogende kleur, en dat interieur ziet er prachtig uit. En die vloer is toch ook prachtig. :))

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:05

Het is ook echt een hele mooie, stoere ruimte. Wij waren er direct verliefd op <3
De bank heeft een hele aparte donkere taupe kleur. We willen er graag 2 fauteuils of loveseats bij maar kunnen tot dusver niets passends vinden :p

Iemand ervaring met krijtverf over glasvlies?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:07

Wat een fantastische ruimte <3 en een prachtige vloer! Wat zou je zelf graag willen dan, qua vloer?
ik vind je bank qua kleur ook niet ingewikkeld, met witte fauteuils kun je dat heel goed combineren. Ik zou sowieso met veel wit werken :j

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:17

Prachtig! Ik zou als tegenhanger de fauteuils dan in leer doen. Een stoere cognackleur.
Als bijkleur zou een grijsgroen of grijsblauw hier erg mooi bij staan!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:42

Cognac is inderdaad wel een leuke optie, daar had ik nog niet aan gedacht :D! Ik zoek geen club fauteuil, een oor fauteuil vind ik er persoonlijk ook niet bij passen: Zijn vaak te groot en massief, doodzonde in zo'n mooie lichte ruimte. Het liefste zou ik dus een lager model stoel vinden, rofra heeft een paar mooie exemplaren in het assortiment maar doordat die vaak óók gecapitioneerd zijn vind ik dat teveel van het goede.

We willen naderhand de vloer schuren en van een white/greywash voorzien zodat hij een mooie rustieke, matte uitstraling krijgt. Moet nog erg wennen aan deze beuken tint

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 05:58

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:45

Mooi huis! Die stoelen die hierboven genoemd worden vind ik ook prachtig en zitten waarschijnlijk ook nog lekker.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:19

ja dat kan ik beamen!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:16

Ooh Pinda_dipje, die bank ! Mooi !!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:55

Die stoelen zijn echt super gaaf <3
Maar zouden ze mooi zijn bij de bank?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:24

ja ik vind van wel....maar misschien heb ik een rare smaak haha ;)
Ik houd van tegenstellingen...landelijk stof tegenover stoer leer....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:26

Ik heb mijn oog laten vallen op dit huis.http://www.funda.nl/koop/putten/huis-49 ... seweg-172/
maar opeens compleet inspiratieloos. Al een jaar kijk ik in allerlei woonbladen en wil echt voor landelijk gaan. zoals bv de huiskamer hier boven (alleen geen witte meubels)
Waar moet ik beginnen ? Zou lege voorkamer als woonkamer en zij kamer als eetkamer willen . En ja het klopt er zit geen badkamer in .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:59

Ik denk dat je dan iets moet doen als:
-zet een paar foto's van wat je inspireert aan huiskamers naast elkaar
-wat hebben ze allemaal gemeen? de kleur/tint aan de muur? een bepaald soort materiaal? een vloer?
-maak dat de basis van je nieuwe huis, bijv. alle muren hebben een grijze tint en de vloer is van hout.

Dan heb je een basis waar je blijkbaar op valt en van daaruit kun je verder uitbreiden.

Of zo... :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:39

@Pinda_dipje: gewoon de meubels van de huidige bewoners overnemen?! Ziet er geweldig uit <3
Ben nu wel erg benieuwd naar de rest van de foto's, helemaal mijn smaak dit :D
Vind de vloer trouwens ook erg mooi :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:40

kohtje schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op dit huis.http://www.funda.nl/koop/putten/huis-49 ... seweg-172/
maar opeens compleet inspiratieloos. Al een jaar kijk ik in allerlei woonbladen en wil echt voor landelijk gaan. zoals bv de huiskamer hier boven (alleen geen witte meubels)
Waar moet ik beginnen ? Zou lege voorkamer als woonkamer en zij kamer als eetkamer willen . En ja het klopt er zit geen badkamer in .

Dat is toevallig! Dit huis is al een aantal jaar ons 'droomhuis'. We staan vlakbij op de camping. Inmiddels wonen we zelf vrijstaand in een heel ander deel van Nederland. De ligging is zooooo gaaf, maar de binnenkant is hopeloos verouderd. Één voordeel: je kan alles eruit slopen en opnieuw beginnen met alles. Dat proces hebben wij gehad met dit huis.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:01

Oooh mag ik even stoom afblazen? -:(- Ik wilde nou eieieieindelijl die grote industriële lamp ophangen die ik opgeknapt heb. Heb alles al maanden in huis; twee mooie grote/groffe ogen/bouten, katrolletje, dik stuk touw etc. Helemaal bedacht hoe ik dat wil en waarom.
Boor van m'n schoonvader die door het beton vh plafond kan etc.

Vraag ik dus of hubby ff kan helpen met een gat boren. Niet ik dat zelf niet kan, maar toch he?
Affijn, eerst commentaar op de diameter van de ogen; veel te groot en dan heb je zón gat in het plafond. Nee, want dat oog zit erin :roll: Ja maar dat blijft toch niet eeuwig hangen? Nou, dan smeer je tzt dat gat dicht :=
Maar ik moest nog pluggen hebben , dus ik naar de bouwmarkt. Ik denk doe een compromis; toch iets kleinere ogen.
Kom ik net thuis, staat ie zo heel bijdehand met een van de oogbouten die ik al had, tegen het oog dat bovenop de lamp zit te pielen; hoe ik dat er aan wilde krijgen :roll:
Ja..duh...schat ik heb toch touw?
Wat, een touwtje?
Nee. TOUW. Kijk dan, dat dikke daar.
Nah dat was toch helemaal geen gezicht, vond hij.

Oke,toen was ik er klaar mee. Bekijk het lekker, ik doe t zelf wel _-:( :evaw:

Maar goed, de boodschap was duidelijk hoor want net riep hij al: "Oehoe, waar moet dat gat dan?"

Pff...mannen....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:04

Maar toch, straks presto magico hangt die lamp precies zoals je in gedachten had toch :+ ;) :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:21

Pinda_Dipje schreef:
Iemand ervaring met krijtverf over glasvlies?

Gaat prima hoor! Goed nat op nat werken en snel werken want het droogt snel. Maar ziet er daarna heel strak uit :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:13

Maris schreef:
Maar toch, straks presto magico hangt die lamp precies zoals je in gedachten had toch :+ ;) :D

Nouou... vooralsnog hangt het ding nog steeds niet. Mijn vader zei nog zo: "Trouw nou met een timmerman of een loodgieter of zo;daar heb je wat aan!" :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:28

Jouw vader is een wijs man _O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:16

dems75 schreef:
ja ik vind van wel....maar misschien heb ik een rare smaak haha ;)
Ik houd van tegenstellingen...landelijk stof tegenover stoer leer....

Die stoelen hierboven gaan wij ook bestellen als we de sleutel aan het eind van dit jaar krijgen! In welke kleur heb jij 'm? En hoe blijven ze? :) Behandel je de stoelen met iets?

Wij hebben een grote grijze landelijke hoekbank gekozen. Daarbij twee van stoerdere leren stoelen. :+:
Nu nog op zoek naar een mooi vloerkleed dat bij de bank past. Willen niet te donker, maar ook niet al te licht omdat dat zo snel vies lijkt/wordt..

En Dems, hoe jij jouw huis hebt ingericht.. :+:

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:51

Voor vloerkleden zag ik hier op tv laatst als tip om een groot stuk vloerbedekking te kopen, vele malen goedkoper.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:56

Wij hebben een huis gekocht en zijn druk aan het nadenken over de inrichting *\o/*
We hebben een langwerpige woonkamer met een groot raam aan de voortuin / straatkant en een groot raam aan de kant van de achtertuin. We hebben een open keuken en daar zit ook nog een deur met raam naar buiten. Op dit moment hangen er lamellen en gordijnen, maar wij willen iets anders. Wat we belangrijk vinden:

Straatkant:
* Onze raambekleding moet zonlicht kunnen tegenhouden zodat het huis niet bloedheet wordt
* Als we 's avonds op de bank hangen willen we wel een beetje beschut kunnen zitten zodat niet iedereen naar binnen kan kijken zonder dat het meteen pikdonker in huis is :+
* geen lamellen

achtertuin:
* eigenlijk geen eisen behalve geen lamellen.

Over het algemeen vind ik het wel mooi staan als er gordijnen hangen, maar als je die dicht doet is het meteen zo donker in huis.. Lastig! Wat hebben jullie voor de ramen hangen?