Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:04

Wij moeten nog even met deze keuken doen. Tot januari of februari alleen maar uit eten gaan, wordt wat prijzig :')

Tzt zal ik Ff melden dat deze keuken eruit moet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:35

DubbelDun schreef:
Ik kwam laatst een specifiek 2e hands keukenbedrijf tegen, die heel veel op voorraad had.

Heb ik ook lang naar gekeken, maar ik vind het veel geld voor best wel uit de trend dingen, en veel erg onhandige kastjes ipv laden.

Op Marktplaats staat vaak veel meer marktconform spul. En anders bij keukenzaken die de showroom verbouwen.

Nu heb ik gelukkig geen grote keuken, dus ik was voor minder dan 8k klaar inclusief nieuwe meterkast en aansluiting.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:40

Ik ben benieuwd of ze hier, als ik ooit een nieuwe keuken krijg, ook de meterkast aanpakken. Op het moment slaat er regelmatig 1 stop uit als ik de magnetron aan heb, maar dan gaan er ook dingen in de woonkamer uit. :+ Ik heb geen idee wat er allemaal op 1 groep staat, volgens mij veel meer dan de bedoeling is. Ik zou eigenlijk eens moeten kijken, de magnetron staat dus sowieso bij de woonkamer, met tv, laptop enzo. Maar waar de koelkast, wasmachine, droger en vaatwasser op staan??? Of alle lampen.

Ik ga even een vriend laten kijken die er verstand van heeft :=

Ik heb trouwens wel een hele kleine keuken, 4 onderkastjes, waarvan 1 dubbele onder de gootsteen en 4 bovenkastjes waarvan 1 boven de afzuigkap die al kapot is vanaf het moment dat ik hier woon. Hebben er zelf ooit een 'eiland' bijgemaakt en muur weggesloopt en daar de apparaten neergezet als vaatwasser enzo. Als ik de keukenplanner van Ikea gebruik om wat nieuws te plannen kom ik rond de 4000 of 5000 euro met meer kastruimte en nieuwe apparaten haha.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:04

Eén van de eerste dingen die we hier gedaan hebben was een overzicht maken waar alle 'stoppen' (toen nog) voor dienden. Dat is reuze handig.

Als de stop van de magnetron er uit slaat dan staat er nog iets anders bij aan óf het is geen 16 amp. Want alleen op de magnetron er uit slaan mag echt niet. Óf er is iets niet goed aan de tron natuurlijk :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:10

DubbelDun schreef:
Eén van de eerste dingen die we hier gedaan hebben was een overzicht maken waar alle 'stoppen' (toen nog) voor dienden. Dat is reuze handig.

Als de stop van de magnetron er uit slaat dan staat er nog iets anders bij aan óf het is geen 16 amp. Want alleen op de magnetron er uit slaan mag echt niet. Óf er is iets niet goed aan de tron natuurlijk :)

Dat is dus waarom ik het uit wil laten zoeken. Hij slaat uit zodra hij bijna op temperatuur is (oven functie), maar niet elke keer en het wisselt ook met andere dingen die aan staan. De TV en laptop staan dan wel altijd aan, de rest wisselt (tenzij de koelkast erbij staat, nooit naar gekeken). Heel apart dus en geen touw aan vast te knopen haha.

Toen ik hier kwam wonen zaten er diverse stopcontacten en schakelaars met draad en kroonsteentjes onder 2 lagen behang door naar volgende punt, overzicht van die groepen was er ook niet. Achteraf had ik dat aan de woningbouw over moeten laten, maar die lieten ook de gasleiding over de buitenmuur zitten en oplossing voor lekkage in de aanbouw was aanbouw wegslopen of zelf doen. Mijn ex werkte zelf in de bouw dus heeft een hoop met hulp zelf gedaan, maar er klopt volgens mij nog steeds een hoop niet.

Jij werkt toch ook wel eens met epoxy, DD? Mag ik je een PB sturen met wat vragen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:12

Wij zijn echt super blij met ons spachtelputz :))

En de keramische plaat is al een hele verbetering tov gas (wat een verschrikking vond ik dat :+ ). Wie weet in de toekomst ombouwen naar inducttie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:33

MyWishMax schreef:
Jij werkt toch ook wel eens met epoxy, DD? Mag ik je een PB sturen met wat vragen?

Tuurlijk :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:23

Jennyj01 schreef:
Silenna schreef:
Hoi! Ik lees hier al tijden mee, en wij mogen aankomende week naar onze nieuwe huurwoning :D Een prachtig appartement, dus enorm veel zin in!
Nu wil ik graag 2 muren in de woonkamer een mooie zandkleur schilderen (zie foto). Heeft iemand hier toevallig zo'n kleur op de muur, of welke kleur aan te raden is? [ [url=m/Jun6R5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn ervaring is dat ze bij de Praxis oid niet zo goed zijn met adviseren over kleuren/tinten verf.. :=

Dat is zo te zien histor forel. Mooie kleur. Zelf ben ik afgelopen weekend maar eens flink out of the box gegaan met tangerine van flamant. Hij is nog wat vlekkerig omdat deze foto is gemaakt toen het nog niet helemaal droog was.

[ [url=m/3DjBkr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met aan de andere wand en in de keuken (tje) de bladeren.

[ [url=m/gDtBiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt heel druk in mijn poppenhuisje maar het geeft meer diepte dan al dat wit wat het origineel was. De oranje muur was poepkleur. Komende week nog een plank aan de muur en dan hebben de boeken ook weer een plek.

Oh mijn hemel wat een schitterende kleur :oo . *noteert op lijstje*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:37

Nou, misschien kan ik me ook weer gaan melden in dit topic, want ons bod op een woning is geaccepteerd. Het is alleen te hopen dat de bank ook nog wil, want mijn partner is net 57 geworden en dan krijg je lastiger een hypotheek := . En ik ben zelfstandig ondernemer, en ondanks dat het met mijn bedrijf nog net zo goed gaat als voor de coronacrisis, doen banken toch moeilijk :roll: .

Dit is de keuken in het nieuwe huis:
Afbeelding

De woonkamer:
Afbeelding

En de uitbouw :') .
Afbeelding

En de badkamer, ja een inloopdouche is hip tegenwoordig, maar deze is dat zeker niet, hahaha _O- .
Afbeelding

Ik ga Pinterest dus maar eens vol gooien met inspiratie, haha.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:02

Heerlijk huis. Kan je fijn in klussen. Voor mij geen gelikte woning hoor.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:30

Een echte retro keuken! :)

Succes met de hypotheek.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:36

Succes Rinske! Ga je weg uit Loon?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:40

Ja, er is hier helaas niks te vinden, het goedkoopste huis met een garage kost 4,5 ton, en dan is er niet eens plek voor een studio. Gelukkig is Udenhout niet zo ver, haha. Kan Lizzy gewoon in Loon op school blijven :) .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:45

Rinske schreef:
Ja, er is hier helaas niks te vinden, het goedkoopste huis met een garage kost 4,5 ton, en dan is er niet eens plek voor een studio. Gelukkig is Udenhout niet zo ver, haha. Kan Lizzy gewoon in Loon op school blijven :) .

Niet stiekem weg vluchten voor ons :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:46

Haha nee, ik had liever in Loon een huis gevonden, zo'n fijn dorp <3 .

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:59

Morris schreef:
Haha jullie reacties op spachtelputz :D

Ik ‘vrees’ als ze met de keuken bezig gaan en de vloer dat we dan alsnog voor glad stucwerk gaan, door een professional. Maar voor nu willen we van het blauwe af, en van behang af. Ik vind behang vreselijk :r

Ik heb bij ons kwarts verf gebruikt en ben er erg blij mee, maar dit is vooral op budget uitgezocht, we gaan het komende jaar in ons appartement in de schuur wonen en verhuizen naar ons huis zodra deze klaar is.

Afbeelding

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:08

Rinske schreef:
Nou, misschien kan ik me ook weer gaan melden in dit topic, want ons bod op een woning is geaccepteerd. Het is alleen te hopen dat de bank ook nog wil, want mijn partner is net 57 geworden en dan krijg je lastiger een hypotheek := . En ik ben zelfstandig ondernemer, en ondanks dat het met mijn bedrijf nog net zo goed gaat als voor de coronacrisis, doen banken toch moeilijk :roll: .

Dit is de keuken in het nieuwe huis:
[ [url=m/o2exYF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De woonkamer:
[ [url=m/QF3QYb.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de uitbouw :') .
[ [url=m/vXEki8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de badkamer, ja een inloopdouche is hip tegenwoordig, maar deze is dat zeker niet, hahaha _O- .
[ [url=m/OUapmF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga Pinterest dus maar eens vol gooien met inspiratie, haha.

Ons huis had dezelfde stijl toen we het kochten, keuken, schrootjes en zelfs de deuren met de deurklinken precies zo :D zal toen wel helemaal hip zijn geweest!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:31

manonutjuh schreef:
Heeft er al eens iemand wat gedaan met glitter verf? Ik zie een hoop verschillende voorbij komen, maar ook een hoop slechte reviews

Wij op de kamer van mijn dochter. Huismerk Hornbach. Dus gemengd met glitter, niet een aparte laag.
Is een mooi subtiel glittertje

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:57

Zo te lezen veel mensen hier uit (regio) loon op zand? :P mijn hele familie komt er zo’n beetje vandaan. Ben er semi-opgegroeid maar zou er zelf niet willen wonen desondanks de omgeving prachtig is <3

Als ik hier die verhalen lees over prullenbakken en afval omspoelen voel ik mezelf bijna ranzig. Ik doe dat echt nooit en leeg de prullenbak ook pas als er echt niets meer bij kan haha. Maar wij eten hier thuis alleen plantaardig dus dat gaat niet zo snel stinken als vis en vlees denk ik :) althans ik heb een sterk reukvermogen en ik ruik onze vuilnis nooit

Hier een beetje issues met vloer inmeten voor nieuwe huis. Eigenlijk moet de vloerenboer eerst langskomen om in te meten en om te kijken of alles wel kan qua ondervloer ook.. alleen is nog best pittig om met de huidige bewoners een afspraak te maken..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 01:32

Spannend Rinske!

Glitterverf, ik heb bij mijn dochtertje glitter door de verf gedaan, nou is de muur aan de raamkant dus is het heel subtiel op de muur tegenover het raam zal hrt duidelijker aanwezig zijn.

Verf met structuur/spachtelputz etc komen er hier nooit in, verschrikkelijk (en ik zou er een huis om laten staan)

Het behang zit er bij ons ook op <3
(let niet op het blauwe planten krukje, die komt bij oma vandaan en moet binnenkort nog geschilderd)

Afbeelding
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:07

Mooi!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:51

Mooi zeg en wat een hoge muur!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:00

Mooi die hoge muur met dat meisje met de parel behang. Maar ik zou het krukje juist laten zoals het is, geeft juist iets spannends aan het interieur. Als je dat krukje in een bijpassende tint doet wordt het een stuk saaier in mijn ogen.

Ik vind het alleen wel donker bij je eettafel in de 2e foto, lijkt me niet fijn om daar 's avonds zo aan te zitten. Ik zou daar een mooie grote kroonluchter oid boven hangen.
Laatst bijgewerkt door oji op 31-08-20 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:03

Gaaf, Jes! Dat donkere maakt de ruimte een stuk knusser. Mogen we meer foto's van je inrichting zien? Ik heb ook zulke hoge muren en vind dat heel tof, maar wel lastig om het een beetje gezellig te maken. Waar heb je het behang vandaan? Het zit er keurig op!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:51

Gaaf dat fotobehang! En inderdaad wat items toevoegen met overeenkomstige kleuren geel en blauw. En staat daar nou een ikea tuintafel binnen? :D