[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleadoras

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:26

Wieh, hier gaat het hard! Donderdag voorlopig koopcontract tekenen en hopelijk 21 december de overdracht *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:51

Spannend zeg!

Wij hebben al bericht terug van de hypotheekadviseur en gaan dus onze eerste bezichtiging plannen!
Hoe snel kan het gaan :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:07

Spannend Santigo!
Hoop dat ze akkoord gaan :D

Ik krijg woensdag de sleutel :)
Krijg er steeds meer zin in :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:15

Hoeveel huizen hebben jullie bekeken?

Eleadoras, spannend! Leuk vooruitzicht.
Robijntje ook leuk, heb je al een idee waar(naar) je zoekt?

Ik heb afgelopen vrijdag een huis bezocht. Gemoderniseerd op een slordige manier, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Bijvoorbeeld nieuwe keuken, maar de schotten/plinten bij het plafond is nog oude vergeelde meuk. Boven een gipswand die niet strak erin zit etc.
Ik heb dan liever de badkamer nog veroudert dan alle klusjes afgeraffeld denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:21

Dat lijkt mij ook gewoonweg irritant om naar te kijken, half werk. Doe het goed of doe het niet denk ik dan :+

Jazeker, we willen voor een redelijk groot perceel gaan ivm wens voor paarden aan huis, huis mag, afhankelijk van vraagprijs, een projectje zijn maar wel direct bewoonbaar.
Liefst in een straal van 20-30 km rondom eindhoven.
Hebben net al voor wat gebeld maar zit een agrarische bestemming op en wordt nogal gedoe om eraf te krijgen en gemeente enzovoorts. Helaas.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:37

Is het erg als die bestemming erop zit dan? (Vraag uit interesse)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:47

Voor zover ik weet is dan daar wonen zonder agrarische inkomsten verboden zelfs. Maar dat scheelt per gemeente weer.

Leuk dat het mensen hier nu soms toch lukt huisj te kopen.

Ik kijk nog wel op funda en ben beetje grrrr, woningbouw huizen mogen niet verkocht worden aan beleggers en hebben een zelf bewonen clausule.toch staan er nu twee opgeknapt te koop voor heel veel meer geld nu, waar ik mee zat in biedproces en ik voor beiden te laag zat. Echt een voor 65000 euro meer dan de vanaf prijs toen {:)-:( duidelijk gekocht opgeknapt niet bewoond en nu in de verkoop. Opvallend genoeg beiden bij dezelfde makelaar waar ik al eerder eens mee aan de stok heb gehad.

Het gevoel bekruipt me dat daar iets gebeurd is dat niet helemaal volgens de regels is geweest. -:(- van een van de huizen (die nu duurste is) weet ik dat het verkocht zou zijn aan een jong stel die huisje zochten voor gezinsuitbreiding. Mmm en dan huis nog geen half jaar later duidelijk nooit bewoond maar gemoderniseerd voor zoveel meer verkopen. Nope dat gaat me er bij mij niet in :n {:)-:( alsof er met een constructie veel geld verdient wordt.

Ben ik best kwaad over trouwens. Dan maak je als echte koper nooit meer kans op een huisje. -O-

Daarnaast funda zoeken naar een totaal andere prijsklasse. Iemand heeft gevraagd of ik oogje in zeil kan houden voor iets met garage. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:50

Wat Karuna zegt inderdaad. Wij zoeken echt iets met woonbestemming.

Frustrerend Karuna :(:)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:16

Leuk om te lezen dat er nog meer mensen zo ontzettend snel gaan met de koop, wij doen het allemaal binnen 7 weken vanaf de eerste bezichtiging tot aan de overdracht :+

Net bericht gehad van onze adviseur, de hypotheek is goed gekeurd! We moeten nu de offerte ondertekenen en naar hun kantoor brengen. Daarna kan de bank de hypotheek akte opstellen. Nog 16 nachtjes slapen :D :D
Nu we deze bevestiging hebben gehad ga ik alvast bij de bouwmarkt shoppen, verf is in de aanbieding en we willen in de keuken een roljaloezie. Laat die nou net deze week met 25% korting zijn. Het shoppen kan dus beginnen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:18

Het is inderdaad echt bizar momenteel. Waar ik mijn huis gekocht heb staan al wel 2 huizen al een tijd te koop, maar die zijn minder goed onderhouden (wel hetzelfde concept als hierboven beschreven is met zelf wonen en zo).
Mijn broertje heeft het helemaal meegemaakt. Vrijdagochtend stond zijn appartement (2 hoog zonder lift) online op funda, de dag erna een bezichtiging en direct verkocht voor ruim de vraagprijs. Het moet niet gekker worden.

@Ella: voor de bouwmarkt moet je eens informeren of ze een actie hebben voor als je een huis hebt gekocht/verhuisd. Meeste bouwmarkten hebben dat wel en scheelt vaak nog wat extra op dingen die niet in de aanbieding zijn.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:37

11AFotograaf schreef:
@Ella: voor de bouwmarkt moet je eens informeren of ze een actie hebben voor als je een huis hebt gekocht/verhuisd. Meeste bouwmarkten hebben dat wel en scheelt vaak nog wat extra op dingen die niet in de aanbieding zijn.

Hmm dat klinkt interessant. Wat houdt dat precies in? Moet ik dan gewoon letterlijk vragen of ze acties hebben voor verhuizende mensen? We hoeven geen grote klussen te doen maar er zullen wel best wat emmers verf door heen gaan en dingen als lampen en gordijnen heb je altijd wel nodig.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:58

Sommige bouwmarkten hebben “verhuis korting”.. he krijgt een pas en dan heb je een tijd ( gamma Enschede 3 maanden) 10% korting op alles wat je aanschaft zelfs als er korting op zit... ook hubo ( eerder multimate heeft dat een maand... gewoon even navragen bik de bouwmarkten want het kan echt lekker aantikken mar veel mensen weten her niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:09

Robijntjah schreef:

De meeste gemeenten willen echter wel graag meewerken aan het omzetten van de bestemming naar wonen. Heb je daar al voor bij de gemeente geïnformeerd?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:21

Naast wat hierboven al is genoemd, kun je bij Praxis elke bon van elke andere bouwmarkt inleveren (of op je telefoon laten zien), bijvoorbeeld de 25% kortingsbon van Formido. Let wel op de voorwaarden.
Verf is overigens bijna altijd in de aanbieding, laminaat ook vaker. Wat wel interessant is om in de gaten te houden, zijn spullen zoals PVC vloer en behang. Behang is op zich nog best regelmatig in de aanbieding, maar PVC vloer bijna niet.
Let ook op de actieperiodes.Vooral Praxis wisselt nog weleens met de duur ervan, soms 1 week, soms 2 weken. Met Praxis account of airmiles pas heb je 90 dagen retourrecht (anders 60).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:37

En staar je niet blind op bouwmarkten. Die zijn vaak in verhouding nog best prijzig, bijvoorbeeld in verhouding met bepaalde speciaalzaken

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:58

EllaBellaah schreef:
11AFotograaf schreef:

Hmm dat klinkt interessant. Wat houdt dat precies in? Moet ik dan gewoon letterlijk vragen of ze acties hebben voor verhuizende mensen? We hoeven geen grote klussen te doen maar er zullen wel best wat emmers verf door heen gaan en dingen als lampen en gordijnen heb je altijd wel nodig.

Even navragen bij de bouwmarkt het dichtste bij je nieuwe huis.
Ik heb nu een aanbieding van de Praxis voor 20% korting buiten de korting-artikelen die 2 maanden geldig is. Zat een briefje voor in de brievenbus toen ik de sleutel kreeg. Bij de Gamma heb ik ook al eens 3 maanden lang 10% korting gehad volgens mij. Gewoon informeren bij de servicebalie. Vertellen ze je graag!

Ik dacht ook niet veel nodig te hebben, maar een tochtstrip, nieuwe houder voor de douche, houders voor het wc papier en wc borstel enz. tikt toch wel aan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:00

Wendy schreef:
Robijntjah schreef:

De meeste gemeenten willen echter wel graag meewerken aan het omzetten van de bestemming naar wonen. Heb je daar al voor bij de gemeente geïnformeerd?

Yes, zitten behoorlijke kosten aan verbonden plus in dit geval verplicht slopen van een deel van de bijgebouwen wat ook aardig in de papieren gaat lopen :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:52

Agrarische bestemming krijg je ook niet zomaar een hypotheek voor.mijn ouders hadden nog heel wat gedoe om een klein stukje grond waar een agrarische bestemming op zat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:58

Robijntjah, welke prijsklasse zoek je? Ik ben nu natuurlijk klaar met mijn eigen zoektocht maar mis het funda-en wel een beetje :P Misschien kan ik jou helpen? Iig met een taxatie als het hemelsbreed binnen 20km van kantoor in Eindhoven af ligt ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:59

Klopt sommige banken financieren geen landbouw (praktijken). Bleef bij ons toen nog maar 1 bank over := dat maakte op zich de keus wel makkelijker.

Karwei heeft ook zon verhuisbon voor 15% geloof ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:22

Even een vraagje wbt bieden, de hypo, de woz en de koopinformatie van het huis/de buurt.
De woz is flink lager dan de vraagprijs, en ik weet dat het niet zoveel/alles zegt, maar hoe gaat dat met de hypotheekaanvraag? Is het taxatierapport leidend voor het bepalen hoe dicht dat gat bij elkaar komt? Ik heb wel wat spaargeld maar hou dat liever voor de inrichting, klussen en natuurlijk kk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 07:59

De meeste banken financieren op de waarde van het taxatie rapport, vraag me zelfs af of ze naar de woz waarde kijken. Wees blij als die lekker laag is, scheelt je belasting betalen ;)

Dus in theorie, hoe hoger de taxatie waarde, hoe beter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:17

Robijntjah, hoeveel is een redelijk groot perceel?
Wij hebben zonder problemen bij abn iets gekocht met 2,8 ha (agrarisch) waarbij onze adviseuse (van de abn) vertelde dat zij tot 3 ha geen probleem hebben met agrarische bestemming.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:20

Rabobank deed bij ons ook niet moeilijk maar het scheelde dat het 1 kadastraal perceel was. Er moest in ieder geval op de woning en woon bestemming zitten volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:30

Ik ga je even pb-en prairy! Wij zoeken ongeveer vanaf een halve hectare.