[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:54

TINK89....hoe zo niet bekleden ?? de trap is heel erg lelijk, oranje met veel beschadigingen. Kapot gelopen en verf drup er op. Daar kan niet iedereen door heen kijken, dus er moet wat netter er uit zien. We zoeken naar een goedkope oplossing om het mooier te doen lijken. We dachten dus aan vloerbedekking.
Hoe zou jij het doen dan? Opschuren en verven is een te zware en tijdrovende klus en verf is ook niet echt goedkoop.
Vinyl is denk ik ook duurder dan vloerbedekking.

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:03

Wat voor trap is het? Weet je wat voor hout het is? Want een goedkopere oplossing is denk ik om het te zandstralen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:19

bridgetF schreef:
volgende vraag:

Waar zoeken jullie je huis?
Gaan jullie in etalages kijken van makelaars of kijken jullie voornamelijk op site's?

Hoe belangrijk vinden jullie het om bij een bekende makelaar te kopen? Of zou het jullie niks uit maken als de makelaar onbekend is of uit een dorp verder op komt?

Wij keken vooral online, wat ze in het raam hebben hangen hebben ze ook online staan dus daar ga ik niet voor rijden...
Funda, huislijn, jaap ga zo maar door. Zelfs marktplaats.

Makelaar boeit me in het geheel niet , hij hoeft alleen de deur voor me open te doen en wat vragen te beantwoorden en biedingen door te geve , voor de rest heb ik vrij weinig met die makelaar te maken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:24

bridgetF schreef:
TINK89....hoe zo niet bekleden ?? de trap is heel erg lelijk, oranje met veel beschadigingen. Kapot gelopen en verf drup er op. Daar kan niet iedereen door heen kijken, dus er moet wat netter er uit zien. We zoeken naar een goedkope oplossing om het mooier te doen lijken. We dachten dus aan vloerbedekking.
Hoe zou jij het doen dan? Opschuren en verven is een te zware en tijdrovende klus en verf is ook niet echt goedkoop.

Tja, ik zou schuren en verven of er niks aan doen. Vloerbedekking ook veel werk en als het niet netjes gedaan is, is het net zo goed lelijk.

Zandstralen is ook nog een goede optie, maar dat ligt een beetje aan je trap.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:41

Ik heb toch wel een of twee makelaars die voor mij een minpunt zijn omdat ik ze onbetrouwbaar vind :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:45

ruitje schreef:
Ik heb toch wel een of twee makelaars die voor mij een minpunt zijn omdat ik ze onbetrouwbaar vind :)

Maar ja als ze dan een huis in de verkoop hebben waar jij helemaal verliefd op bent wat dan? Je wilt dat huis dan toch? Vertrouw je de verkopende makelaar niet, kun je zelf nog een makelaar meenemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:38

De makelaar die ons huis in de verkoop had was een gruwelijke lül op poten... maar goed, als je een huis wil, heb je het gewoon met die makelaar te doen.
Ik pas mijn communicatie gewoon aan, aan het niveau van de makelaar en gaan.

Edit:communicatie heb ik heel duidelijk en heel erg zakelijk gehouden met hele duidelijk eisen, wensen en afspraken en heb hem zelfs nog eens op de vingers getikt .
Andere makelaars kon ik erg familiaal mee zijn, maar deze :roll:

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:03

We zoeken dus een verkopende makelaar, dus we dachten...
We hebben een leuk huisje gezien, waar we interesse hebben onder voorbehoud verkoop eigen woning.
Maar die komt uit een andere plaats, hij is hier dus onbekend en mensen zien dus ons huis niet "hier" in de etalage. Als die nu ook eens ons huis dan in de verkoop neemt, doet hij misschien even net iets meer zijn best omdat hij betrokken is bij een koop en een verkoop, er is voor hem dan iets meer belang bij en natuurlijk zijn belegde boterham. Of zien wij dat te naïef? Vandaar de vraag of Funda voldoende is of toch hier de plaatselijke makelaar met de etalage erbij?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:07

De meeste mensen zoeken echt via internet naar een woning :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:08

Makelaars is ook een apart slag volk :D Zo hoor ik de makelaar van het huis waar ik nu nog in woon ook wel eens dingen vertellen die niet kloppen of dat hoor ik dan weer van de kijkers.
Meestal ben ik wel weg met een bezichtiging, maar ben altijd 'te vroeg' terug, omdat ik wil weten wat voor mensen het zijn omdat dat onze nieuwe buren zouden kunnen worden.
Dus wij vinden het belangrijk dat we daar een goed gevoel bij hebben.
Er is vorige week een bod gedaan, maar die mensen hebben zelf nog wat te verkopen. Hoewel ik denk dat dat wat zij te verkopen hebben wel eens heel snel verkocht kon worden.
We hebben ze in elk geval wel goed gekeurd als eventuele buren :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:11

Inderdaad de meeste mensen zoeken via internet en het is niet handig om de makelaar van het huis dat jij op het oog hebt in te schakelen om jouw huis te verkopen. Want die moet voor de verkopende partij zijn best doen. Voor de verkoop van je eigen huis kun je dan beter een andere makelaar zoeken.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:12

Wij hadden ook een makelaar wat we niks vonden! De 1e bezichtiging hadden we een hele eerlijke vrouw die zei wat er in het verleden gerepareerd was en wat de gebreken waren. En de 2e bezichtiging hadden we een andere vrouw die alles probeerde te verbergen..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:23

Symbeami schreef:
Inderdaad de meeste mensen zoeken via internet en het is niet handig om de makelaar van het huis dat jij op het oog hebt in te schakelen om jouw huis te verkopen. Want die moet voor de verkopende partij zijn best doen. Voor de verkoop van je eigen huis kun je dan beter een andere makelaar zoeken.

Daarom juist! Hij moet voor de verkopende partij zijn best doen en hij weet dus als hij ons huis ook verkocht krijgt wij dus dat huis van die andere verkopende partij willen kopen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:34

Dat is echt niet handig hoor bridgetF dan heeft hij verstrengelde belangen namelijk. Hij moet een zo goed mogelijke prijs voor de verkopende partij bedingen en dan heb je kans dat je dat huis te duur moet betalen. Dan is hij dus ook meteen aankoopmakelaar voor een huis dat hij al in de verkoop heeft, dan moet hij dus een zo goed mogelijke prijs voor de verkopende partij bedingen (=zo hoog mogelijk) en een zo goed mogelijke prijs voor jou als kopende partij bedingen (=zo laag mogelijk) Al met al lijkt me dat niet zo handig.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:00

Ze bedoelt niet als aankoopmakelaar, maar als verkoopmakelaar voor haar huidige woning :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:04

huizen worden voornamelijk via internet gezocht, niet bij de makelaarskantoren, via funda, huislijn, jaap etc heb je als koper veel meer aanbod op 1 locatie(je eigen bank met een laptop op schoot)
Dus waarom zou je ook kantoren af gaan lopen?

Wat betreft welke makelaar, als je gewoon een goed gevoel hebt bij de makelaar in kwestie kun je allicht eens informeren of hij er brood in ziet je huis in de verkoop te nemen , maar ik zou er niet te veel voordelen in zien hoor :n

Makelaars algemeen.. idd apart volk , verwacht ook alsjeblieft niet te veel echte kennis van perceel en pand, wij hebben na heel wat huizen bekeken te hebben met verschillende makelaars maar zelden een zinnig antwoord gehad op vragen over de staat van allerlei zaken qua onderhoud of wat dan ook....
"Weet ik niet" en heul snel door naar een ander onderwerp ...
Of daadwerkelijk zaken bagatelliseren die nogal ter zake deden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:21

Symbeami schreef:
Dat is echt niet handig hoor bridgetF dan heeft hij verstrengelde belangen namelijk. Hij moet een zo goed mogelijke prijs voor de verkopende partij bedingen en dan heb je kans dat je dat huis te duur moet betalen. Dan is hij dus ook meteen aankoopmakelaar voor een huis dat hij al in de verkoop heeft, dan moet hij dus een zo goed mogelijke prijs voor de verkopende partij bedingen (=zo hoog mogelijk) en een zo goed mogelijke prijs voor jou als kopende partij bedingen (=zo laag mogelijk) Al met al lijkt me dat niet zo handig.

Heb je me goed en duidelijk uitgelegd, ik ga morgen eens kijken naar een makelaar uit dit stadje en prijzen vergelijken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:09

bridgetF schreef:

Ik weet natuurlijk niet wat de huidige staat is, maar als er nog geen vloerbedekking lijm erop zit, niet gaan bekleden met vloerbedekking. Als ze het niet mooi vinden is het zo'n ongelofelijke rotklus om het er weer af te krijgen.

Ik woon hier nu 1,5 jaar en ik wil eigenlijk een opgeschuurde geverfde trap, maar hij is nog steeds in de vloerbedekking is eraf getrokken en zit vol lijmresten staat als toen ik het huis kocht en het is echt een hoofdpijn hoofdstuk aan het worden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:14

Alja schreef:
kohtje wat een ontzettend schattig huisje zo vanaf de buitenkant zeg <3

Dank je. Maar het erf is echt te groot voor mij alleen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:39

kohtje schreef:
Alja schreef:
kohtje wat een ontzettend schattig huisje zo vanaf de buitenkant zeg <3

Dank je. Maar het erf is echt te groot voor mij alleen.

Heb een leuk appartement in de aanbieding :D :))

Makelaars zijn inderdaad hele vreemde kwasten :) Vaak ook wel
van die gladde mannetjes :+

Herkent iemand dit? Ik ben van nature een controlfreak en nu heb ik
de verkoop uit handen gegeven, dat gevoel dat je niets kan doen, daar
kan ik niet zo goed tegen :D :)) Het afwachten zeg maar, nu moet ik echt niet
klagen, want zo lang staat ons appartement nog niet te koop, maar ik ben maar aan
het bedenken wat wij nog meer kunnen doen om ons appartement onder de aandacht
te brengen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:54

Tink89 schreef:
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel: de trap bekleden met vloerbedekking zou ik nooit doen.

Excuses, heb je verkeerd begrepen. Was iets te enthousiast. Vloerbedekking zou ik zelf ook niet snel kiezen. Eerder een likje verf voor de uitstraling (als dat mogelijk is)

Edit; zie dat dat lastig wordt. Een andere optie/oplossing heb ik helaas ook niet.

Mn vriend z'n appartement staat eindelijk op Funda. Nu heel hard duimen :=

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:09

Bloembloem ik wil nog wel 1500 m2 grond :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:43

kohtje schreef:
Bloembloem ik wil nog wel 1500 m2 grond :D

Er ligt een schitterend park aan mijn appartement :D :))

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:47

BloemBloem schreef:
Heb een leuk appartement in de aanbieding :D :))

Makelaars zijn inderdaad hele vreemde kwasten :) Vaak ook wel
van die gladde mannetjes :+

Herkent iemand dit? Ik ben van nature een controlfreak en nu heb ik
de verkoop uit handen gegeven, dat gevoel dat je niets kan doen, daar
kan ik niet zo goed tegen :D :)) Het afwachten zeg maar, nu moet ik echt niet
klagen, want zo lang staat ons appartement nog niet te koop, maar ik ben maar aan
het bedenken wat wij nog meer kunnen doen om ons appartement onder de aandacht
te brengen.

Open huizen route 3 oktober??

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:49

3 oktober is niet zo een handige datum in Leiden, ivm Leids Ontzet, dan
is iedereen in de stad én dronken :D :+