Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

power1997

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:55

Ja de rode bank gaat weg! En de stoelen en tafel met de tijd ook. Ik wil namelijk een steigerhoutentafel(had ik eerst ook). Ik vind vooral een landelijke inrichting mooi, maar het moet wel een beetje knus zijn. Een heel groot budget heb ik niet. Wil het geleidelijk gaan doen. Heb deze maand ongeveer 600 euro over voor de woonkamer( bank is al betaald, tafel komt deze maand hoogstwaarschijnlijk nog niet.) En daarna kan ik elke maand ongeveer 250 euro missen voor alleen de inrichting.Ik zit er vooral mee dat het best wel snel klein lijkt, dus zou veel donkere meubels niet aandurven denk ik.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:17

Kleine tip voor klein budget...kijk vooral op MP, daar vind je de leukste koopjes. Oude houten (lelijke) tafel en een blik verf en je hebt een supertafel. Idem voor salontafeltjes, kastjes ed. Goed zoeken, meestal is er wel een mooi koopje te vinden. Voor op de muren kan ik de krijtverf van de kwantum aanbevelen. Superdekkend, mooi mat en niet duur (oh ja, en mooie kleuren)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:20

Je vloer is al mooi, dat scheel een hoop qua budget :j
Wat dacht je van de schouw en de gordijnen (voor en achter), een vloerkleed en je eventuele lampenkappen in eenzelfde kleur(toon?)
Als je die kleur makkelijk te combineren houdt, dan kan je daarbij je accessoires zoals kussens, kleedjes/dekentjes, kaarsjes etc nog eens een keer aanpassen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:10

Ik persoonlijk zou er juist meer naar neigen om de muur een kleur te geven (geen hele felle, maar meer van de catergorie early dew) en de schouw wit te laten. Die schouw is nogal een ding en ik zou bang zijn dat hij nogal aanwezig wordt als je die een kleur gaat geven (als in een obstakel).

(en misschien nog de schouw bekleden met steigerhout (whitewash) van onderen zodat hij niet helemaal spierwit is.)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:34

Ik vind steigerhout vaak mooi van kleur, maar het is wel zacht hout toch vaak ?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:56

Ik kom even binnen vallen want zit met een dilemma en ik kom hier vaak super goede ideeën tegen.

We zij bezig met de slaapkamer, maar zijn eerst met kleurtjes aan de gang gegaan en nu loop ik vast.

We hebben witte meubeltjes, een antraciet kleur bed, halve grijze muren en een patroon op de muur in de kleur petrol. En dan de gordijnen HELP!

De kamer is niet zo groot door t gigantische bed wat er in staat, en de ombouw die om de verwarming komt. Ik wil het niet te donker maken, wie kan helpen?

Bij gebrek aan beter:

Afbeelding

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:05

Bedankt voor de tips! :D
Ik ben inmiddels marktplaats al aan het afzoeken voor leuke meubeltjes. Gordijnen ga ik denk ik pas als laatste doen, gezien er nog goede luxaflex en rolgordijnen hangen. Muur een kleurtje heb ik wel aan zitten denken, maar ik ben bang dat het dan snel weer klein oogt. De muur was eerst een soort van beige/ligt bruin.. Moeilijk uit te leggen. Ik ga morgen even op pad voor een vloerkleed. Eens kijken wat er te vinden is!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:23

Ikea heeft leuke vloerkleden voor weinig!\

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:42

Power, ik zou de muren in elk geval wit houden als het niet groot is.

Maris, steigerhout is inderdaad zacht en heel licht. Ik werkte er in de fabriek graag mee, lekker licht werk.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:49

Steigerhout kun je indd makkelijk bewerken. Ik heb onze steigerhouten tuinbank net helemaal in een mix van woodstain (een soort beits op oliebasis in kleur) en krijtverf gezet...zeer verdund met water. Zelfde kleur als zelfsgemaakte bureautje een pagina terug. Je krijgt er een superverweerd effect mee....net echt ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:32

dems75 schreef:
Ikea heeft leuke vloerkleden voor weinig!\

www.rugvista.nl ook; wij hebben een prachtig 'vintage'-look lichtblauw kleed, 160 x 230, en was 'maar' €139,- :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:36

Marktplaats is echt de 'place to be' om voor weinig geld je huisje mooi en leuk in te richten. Voor steigerhouten meubelen zou je ook eens rond kunnen vragen bij de sociale werkplaats, vrienden van ons hebben daar hun steigerhouten meubels vandaan tegen de kostprijs.
Ook bij de kringloop ben ik al verscheidene malen tegen écht mooie meubels aangelopen voor een habbekrats, zo kochten we in maart dit jaar voor 120,- een donkerbruin 2,5+3 zits bankstel in landelijke stijl.... Vorige maand vanwege de verhuizing verkocht voor 240,- en de verdienste direct weer in een envelop gedaan om te besteden aan iets nieuws voor in onze woning.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:28

Mamamiesje, hoe bevallen die kleden? Ik wil ook graag nog een keer zoiets halen namelijk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:46

Ik heb advies nodig: weet iemand van jullie hoe je een teaktafel snel(ler) kan laten vergrijzen? Onze oude eettafel van teak wordt/is een buitentafel, maar hij is nog erg bruin en de meeste tuinmeubelen zijn grijs of vergrijst.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:47

Rena100 schreef:
Mamamiesje, hoe bevallen die kleden? Ik wil ook graag nog een keer zoiets halen namelijk.

So far, so good +:)+ Maar we hebben hem net een maand of zo :+ Wat je er absoluut ook bij moet bestellen is die spuitflesjes vlekkenoplosser die ze ook verkopen. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb een vent, twee kinderen en drie katten. De eerste knoeit paprikachips -O- , de volgenden ranja, hagelslag, niet geveegde voeten en wat al niet meer :? en de laatsten mogen door het héle huis komen maar vertonen een grote voorkeur voor :r op het kleed _-:( . Maaaar: even spuiten met dat spul, wrijven met een niet pluizende doek et voilà! Schoon! :))

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:21

Ah dat klinkt goed. Ik wil eerst op vakantie, misschien dat ik zoiets later wil halen ;)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:05

Citaat:
Ik heb advies nodig: weet iemand van jullie hoe je een teaktafel snel(ler) kan laten vergrijzen? Onze oude eettafel van teak wordt/is een buitentafel, maar hij is nog erg bruin en de meeste tuinmeubelen zijn grijs of vergrijst.

Dit gaat zo snel onder invloed van zon en regen dat ik hem gewoon buiten zou zetten. Onze nieuwe teak tafel hebben wij begin mei gekregen en die was begin juli wel al echt grijs hoor.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:10

Argh struggles hier! Zijn nog niet eens bezig met de afwerking of ik denk al na over kunst aan de muur. :')

Ik wil namelijk heel graag een schilderij laten maken door Marjo Lebbe van Disco, ben al helemaal enthousiast! En nu wil ik graag dat het ook echt een statement word binnen ons interieur straks. Mijn vriend is het er gelukkig mee eens dat er een 'groot' schilderij mag komen van ons paardje en dus vroeg ik of hij ideeën heeft voor de plek. Zelf vind ik een wand op de overloop er erg geschikt voor, hebben een grote overloop en met één wand gaat niet zoveel gebeuren namelijk (komt geen kast o.i.d. tegen aan). Alleen nu vind ik het ergens ook gewoon 'zonde' om zo'n gaaf mooi schilderij te verstoppen op de overloop. :') Mijn vriend had het idee om hem boven de eettafel te hangen, maar dat vind ik weer zo standaard en qua formaat kan die dan ook niet zo groot zoals ik zou willen. :=

Nu hebben we in de woonkamer wel 1 hele lange wand, die wil ik straks donker van kleur gaan maken, (knalt ie er wel mooi uit), komt ong. halverwege de wand een kast van zo'n 30cm diep met allemaal vakjes (sommige open voor accessoires, andere dicht) en langs beide kanten wil ik over bijna de gehele muur een bankje maken met hier en daar wat kussentjes. Maar ben bang dat als ik dan ook nog dat schilderij langs die wand ophang het te druk word. Die kast zorgt dan al voor een onderbreking van de lengte en word straks een eyecatcher door de grote. Lastig...

Oh tijdens het zoeken naar voorbeeldjes gelijk leuke inspiratie plaatjes gevonden en nu ik toch bezig ben kan ik die ook gelijk wel even met jullie delen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:40

Wat gaaf zeg!! Dat tweede schilderij met die schimmel! <3
Super gave impressies!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:55

Lestria schreef:
Citaat:

Dit gaat zo snel onder invloed van zon en regen dat ik hem gewoon buiten zou zetten. Onze nieuwe teak tafel hebben wij begin mei gekregen en die was begin juli wel al echt grijs hoor.

Wacht ik even af (geduld is niet een van mijn goede eigenschappen)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:49

Marinke, wow, wij vinden wel dezelfde dingen mooi geloof ik. Maar dat wisten we al ......

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:01

Jeempie, ik dacht de kleuren voor op de muren te weten. Maar nu in een woonwinkel gaven ze een ander advies. Eerst kijken naar de bank, dan naar de kleuren op de muur.
Klinkt wel logisch op zich want dan weet je of je b.v. de grijstinten moet hebben, of meer zandkleur of meer naar het blauw of groen misschien.

Ik had ( samen met Marinke) een super mooie, maar donkere kleur uitgekozen. Alleen om die nu op een hele lengte muur (4 meter) te schilderen incl de schouw die iets naar voren komt. Volgens woonwinkel was dat iets te veel van het goede. Dat dacht ik zelf ook al wel, en had alleen een nis van 1,60 meter willen doen. Maar dan wordt het teveel een donkere plek ergens op de muur, aldus de winkel. Zucht. Dus nu weet ik het weer niet meer.....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:06

Anders Google/pinterest je even op 'lange muur met schouw' , wie weet wat je aan inspi tegenkomt?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:22

Net gedaan. Hmmm of de hele muur is wit, of mensen verven de nissen aan beide kanten en de schouw zelf niet. Maar is dat mooi met een super donkere kleur ??????

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:11

Maris schreef:
Net gedaan. Hmmm of de hele muur is wit, of mensen verven de nissen aan beide kanten en de schouw zelf niet. Maar is dat mooi met een super donkere kleur ??????

haha, zat ik er dus nog niet zo ver naast. Tja zo`n donkere kleur is dan wel heel heftig. Ik blijf erbij dat ik juist voor een pasteltint zou gaan. Iets wat juist meer licht met zich meebrengt. Heel licht blauw/groen/grijs.
En dan veel lijstjes op de muur. Hou je de schouw als rustpunt met een spiegel misschien?