Een lekkere dikke laag compost erop en eventueel houtsnippers zal ook goed vocht vasthouden

De houtsnippers zullen de bodem ook wat zuurder maken, vindt de rododendron érg fijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Letizia schreef:Wat is jullie succes recept tegen bladluis? Tis drama hier, bij somming planten
Letizia schreef:Wat is jullie succes recept tegen bladluis? Tis drama hier, bij somming planten
Matheno schreef:Letizia schreef:Wat is jullie succes recept tegen bladluis? Tis drama hier, bij somming planten
Zorgen voor genoeg voeding en mineralen in de bodem, want blijkbaar is het een zwakke plant.
Op bewolkte windstille dagen vernevel ik altijd preventief lavameel over de planten. Werkt super tegen slakken, rupsen, bladluis, schimmels en versterkt de plant aanzienlijk.
Bodan schreef:Vernevel je de lavameel met water in een spuitfles?Matheno schreef:
Zorgen voor genoeg voeding en mineralen in de bodem, want blijkbaar is het een zwakke plant.
Op bewolkte windstille dagen vernevel ik altijd preventief lavameel over de planten. Werkt super tegen slakken, rupsen, bladluis, schimmels en versterkt de plant aanzienlijk.
Gwenvd schreef:Ik ben ook aan het huilen, het begon bij 1 plant en inmiddels 3 planten met bladluis. Ze staan erg zonnig maar daar heb ik ze ook op gekocht.
Ik zal de bodem meer voeding geven, kijken of dat helpt. Verder wil ik de mieren weglokken en dan lieveheersbeestlarve uitzetten. Ik baal zo… zulke leuke mooie nieuwe plantjes.
[ [url=m/gEdTfN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gwenvd schreef:Ik ben ook aan het huilen, het begon bij 1 plant en inmiddels 3 planten met bladluis. Ze staan erg zonnig maar daar heb ik ze ook op gekocht.
Ik zal de bodem meer voeding geven, kijken of dat helpt. Verder wil ik de mieren weglokken en dan lieveheersbeestlarve uitzetten. Ik baal zo… zulke leuke mooie nieuwe plantjes.
[ [url=m/gEdTfN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Matheno schreef:Letizia schreef:Wat is jullie succes recept tegen bladluis? Tis drama hier, bij somming planten
Letizia schreef:Lavameel besteld, ook bezig geweest met compost. Hopelijk gaat dit de beestjes een beetje weren!
De kers is verloren, zo jammer, hij bloeide een paar weken geleden en nu verdort hij helemaal en geen idee waarom. Mss ook beestjes??
Ik heb een witte bes aan de zijkant van mijn huis staan, die ga ik na het oogsten verplaatsen naar de plek van de kers. Misschien ga ik aan de zijkant nog een appelboom proberen. Verder moet er aan de voorkant ook dingen aangeplant worden, nu de heren van het glasvezel bedrijf klaar zijn. Deze zijn niet zo zuinig met mijn tuin omgesprongen
De ematis lijkt bij te trekken, flink compost opgedaan en geef hem dagelijks water. Hij is nog klein, maar staat al prachtig te bloeien