Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judie schreef:Hallo!
Mag ik mij hier ook melden?
Samen met mijn vriend ben ik bezig om ons eerste huis te kopen.
We zijn dus starters en hebben het op de valreep van 2012 nog kunnen halen en is ons bod geaccepteerd..
Nu nog in afwachting op de bank voor de financiering, maar dat maakt gelukkig niet uit dat het in 2013 geregeld wordt, het koopcontract is getekend.
Maar wat een geregel allemaal joh poeh!
Viel jullie dat ook tegen?
Mjetterd schreef:Leuk! Gezellig.
Jij en ik zitten eigenlijk precies in het zelfde schuitje op dit moment,
Ook starter samen met mijn vriend, contract ook getekend en nu inderdaad aan het wachten op de financiering.
Ik vind het geregel eigenlijk wel mee vallen, wel veel afspraken en gesprekken.
Vandaag de onafhankelijke makelaar gebeld voor een taxatie, en die neemt dat weer op met de verkoopmakelaar. Taxatie kosten zijn 295. We hadden 400 gerekend, dus is weer een meevaller.
Nu alleen nog de notaris bellen voor een samenlevingscontract en de rest word volgens mij geregeld.
Had vandaag alleen wel de hypotheker weer aan de telefoon, de banken hadden meer gegevens nodig van mijn vriend, omdat hij een bedrijf heeft. Jaarcijfers van 2012 zijn helaas niet zo best. Dus ben een beetje bang voor een tegenvaller van de hypotheek.
Maarja, afwachten
Tinkels schreef:ralphtdw schreef:een woonbestemming aan vragen duurt officieel 2 keer 6 weken en dit is de 20ste helemaal rond en dit zit goed zeggen ze tot nu toe nog
de laaste 6 weken is alleen voor speciale redenen om bezwaren te maken als voorbeeld als je 6 weken in coma hebt gelegen en het nu past leest kan je nu dus nog bezwaar maken maar dit gebeurd in 99.9% bijna zeker van niet zegt de gemeente.
maar de ASR wil nu geen hypotheek geven want hun denken of zeggen dat het huis minder waard is dan wat wij moeten betalen dit omdat er een andere bestemming op heeft gezeten.
maar iedereen makelaar van dit huis, aankoop makelaar, hypotheek adviseur zegt allemaal dat het niet klopt wat hun zeggen wij hebben juist weinig betaald voor het huis. en het huis word alleen maar meer waard omdat het gemoderniseerd moet worden.
en onze makelaar en hypotheek adviseur snappen er niks van deze mensen doen dit werk al heel lang en hebben ze nog nooit mee gemaakt.
maar het rare was dat alles er goed uit zag qwa hypotheek en nu 2 dagen van te voren zeggen ze het in eens af
terwijl het bedrag wat wij lenen geen probleem is want kunnen nog meer op nemen maar dat willen wij niet
Wij zitten inderdaad ook bij ASR, zij willen absoluut geen hypotheek verstrekken voor agrarische bestemmingen
ja maar de agrarische bestemming is er af gehaald door de gemeente en willen nog niet geven terwijl het geld goed is.
Blij dat we de titel er snel af kregen!
Zunzuncito schreef:Oh ja; dat taxatierapport, dat is toch ook een aanfluiting. Ik geloof niet dat er ooit een rapport uitkomt dat 5000 euro lager zit dan de prijs die je voor je huis hebt betaalt....maar goed. Over geld weggooien gesproken....maar dat is mijn mening. Het heurt erbij.
IvysToeter schreef:Blehhh ik ben het verven nu al zat volgens mij.
Ik had zo gehoopt dat de woonkamer qua verven dit weekend klaar zal zijn...
Maar ik begin te twijfelen of dat dat wel lukt.
IvysToeter schreef:Pfff het is vroeg voor de zondag.....Maar ga zo eerst naar de paarden en dan weer verder in ons huisje.
Je moet er wat voor over hebben toch?
Ik slaap met kerst wel uit haha.
Vandaag de woonkamer afmaken en aan de slaapkamer beginnen.
Schoonmoeder komt vandaag de badkamer schoon maken.
Daar hoeft verder niks aan te gebeuren.