[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:54

goh pmarena, wat jammer dat je blijkbaar niet met de juiste mensen te maken heb gehad. Ik ben tot nu toe erg tevreden over onze makelaar. Die doet echt een hoop inspanningen, vanmiddag nog een gesprekje mee gehad ivm bos en grond. Ook nog even wat laten weten over het huis dat we bezichtigd hebben i.v.m. de vraagprijs. Die man heeft het wel druk en soms is hij moeilijk te bereiken, maar hij steekt er duidelijk wel energie in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:57

Aankoop of verkoopmakelaar?

Met makelaars van de 2 huizen die ik gekocht heb, heb ik ook goede ervaringen :j

Niet extreem geweldig ofzo, maar gewoon netjes.

Nouja, die waarvan ik mijn eerste huis kocht die leek wel eerder op mijn hand dan op die van zijn klanten (de verkopers) :=

Bij mijn vraag wat ik nou moest bieden, 5000 onder de vraagprijs ofzo :? Zei hij: nee joh altijd lager doen, omhoog kan altijd nog :j

Lekker als je je huis te koop hebt staan bij zo'n makelaar :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:04

hij is aankoop en verkoopmakelaar. In eerste instantie hadden wij een huis op het oog. Om dat te kunnen kopen moesten wij ons huis te koop zetten. Dus we hebben hem in de arm genomen als aankoop- en verkoopmakelaar. "leuk klusje" zei hij :)
Dat andere huis is niet gelukt dus, maar we hebben nu nog wat op het oog. En is ook wel fijn, hij is mee geweest bezichtigen en heeft gelijk maar eens gepolst bij de verkopende makelaar of er nog wat ruimte in de vraagprijs zat. Wij zullen sowieso wat bij moeten lenen, maar liefst zo min mogelijk natuurlijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:34

pmarena schreef:
Ben zoooo blij als mijn huis eindelijk verkocht is en we eindelijk van die ellende af zijn.... *droomt lekker verder* :P

en ik droom gezellig met je mee!!!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:36

ik heb ook niet zulke beste ervaringen met makelaars en notarissen.
ons vorige huis hadden we verkocht (dachten we)... bleek achteraf dat de koper de financiering niet rondkreeg, en de notaris de 10% niet had geincasseerd.. dus we zaten toen voor niets bij de notaris te wachten voor de overdracht.
uiteindelijk een advocaat er op gezet, en we zijn er wel goed uitgekomen (koper lag in echtscheiding en zn ex wilde niet meewerken.. lastige situatie).
maar ik ben dus erg wantrouwend geworden met al dat soort dingen. vertrouwen is wel een beetje weg.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:40

Heb je je beeldje al begraven Juval? :D ik heb hier ook een beeldje liggen n.a.v. jouw verhaal :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:02

Willen kopen ook alle middelen ervoor hebben maar stomme bkr waar we nog zes maanden aan vast zitten! Die ons tegenhoud! En dat terwijl we ons droomhuis hebben gezien! En voor een leuke prijs!! Heel frustrerend! Ook omdat we niet te lang met nr twee willen wachten maar dat in dit huis gewoon niet past :(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:20

Judie schreef:
Hallo!
Mag ik mij hier ook melden?
Samen met mijn vriend ben ik bezig om ons eerste huis te kopen.
We zijn dus starters en hebben het op de valreep van 2012 nog kunnen halen en is ons bod geaccepteerd :-)..
Nu nog in afwachting op de bank voor de financiering, maar dat maakt gelukkig niet uit dat het in 2013 geregeld wordt, het koopcontract is getekend.
Maar wat een geregel allemaal joh poeh!
Viel jullie dat ook tegen?

Leuk! Gezellig :D.
Jij en ik zitten eigenlijk precies in het zelfde schuitje op dit moment,
Ook starter samen met mijn vriend, contract ook getekend en nu inderdaad aan het wachten op de financiering.

Ik vind het geregel eigenlijk wel mee vallen, wel veel afspraken en gesprekken :Y).
Vandaag de onafhankelijke makelaar gebeld voor een taxatie, en die neemt dat weer op met de verkoopmakelaar. Taxatie kosten zijn 295. We hadden 400 gerekend, dus is weer een meevaller :D.

Nu alleen nog de notaris bellen voor een samenlevingscontract en de rest word volgens mij geregeld.

Had vandaag alleen wel de hypotheker weer aan de telefoon, de banken hadden meer gegevens nodig van mijn vriend, omdat hij een bedrijf heeft. Jaarcijfers van 2012 zijn helaas niet zo best. Dus ben een beetje bang voor een tegenvaller van de hypotheek.
Maarja, afwachten -O-

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:16

Ik ben ook voorzichtig aan het kijken. Binnenkort ga ik deze woning bezichtigen. Oud huis uit 1928, maar wel helemaal opgeknapt. Ik heb het topic al veel doorgelezen en veel tips gelezen, maar heeft iemand nog tips waar ik extra op kan letten?

http://www.evers-makelaardij.nl/site/in ... e=2&id=440

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:31

Mjetterd schreef:
Leuk! Gezellig :D.
Jij en ik zitten eigenlijk precies in het zelfde schuitje op dit moment,
Ook starter samen met mijn vriend, contract ook getekend en nu inderdaad aan het wachten op de financiering.

Ik vind het geregel eigenlijk wel mee vallen, wel veel afspraken en gesprekken :Y).
Vandaag de onafhankelijke makelaar gebeld voor een taxatie, en die neemt dat weer op met de verkoopmakelaar. Taxatie kosten zijn 295. We hadden 400 gerekend, dus is weer een meevaller :D.

Nu alleen nog de notaris bellen voor een samenlevingscontract en de rest word volgens mij geregeld.

Had vandaag alleen wel de hypotheker weer aan de telefoon, de banken hadden meer gegevens nodig van mijn vriend, omdat hij een bedrijf heeft. Jaarcijfers van 2012 zijn helaas niet zo best. Dus ben een beetje bang voor een tegenvaller van de hypotheek.
Maarja, afwachten -O-

He, toevallig. Ik was wel echt in spanning of het dit jaar nog ging lukken! Jullie niet? Het scheelde zoveel geld of het nou dit jaar ging lukken of in 2013.
Maar achteraf is het bij ons heel snel gegaan. Zijn op maandag wezen kijken, taxateur ging gelijk mee, dinsdag bod uitgebracht en 's avonds was het al geaccepteerd. Doen het via een tussenpersoon en dat werkt voor ons wel heel fijn! Daardoor gaat het allemaal wel en stuk sneller.
Onze aanvraag ligt nu ook bij de ING.. Notaris is ook al ingelicht en ook voor het samenlevingscontract :)
Balen zeg van het berijf van je vriend.. Hopelijk komt het goed!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:41

Tinkels schreef:
ralphtdw schreef:
een woonbestemming aan vragen duurt officieel 2 keer 6 weken en dit is de 20ste helemaal rond en dit zit goed zeggen ze tot nu toe nog
de laaste 6 weken is alleen voor speciale redenen om bezwaren te maken als voorbeeld als je 6 weken in coma hebt gelegen en het nu past leest kan je nu dus nog bezwaar maken maar dit gebeurd in 99.9% bijna zeker van niet zegt de gemeente.
maar de ASR wil nu geen hypotheek geven want hun denken of zeggen dat het huis minder waard is dan wat wij moeten betalen dit omdat er een andere bestemming op heeft gezeten.
maar iedereen makelaar van dit huis, aankoop makelaar, hypotheek adviseur zegt allemaal dat het niet klopt wat hun zeggen wij hebben juist weinig betaald voor het huis. en het huis word alleen maar meer waard omdat het gemoderniseerd moet worden.
en onze makelaar en hypotheek adviseur snappen er niks van deze mensen doen dit werk al heel lang en hebben ze nog nooit mee gemaakt.

maar het rare was dat alles er goed uit zag qwa hypotheek en nu 2 dagen van te voren zeggen ze het in eens af
terwijl het bedrag wat wij lenen geen probleem is want kunnen nog meer op nemen maar dat willen wij niet

Wij zitten inderdaad ook bij ASR, zij willen absoluut geen hypotheek verstrekken voor agrarische bestemmingen ;)

ja maar de agrarische bestemming is er af gehaald door de gemeente en willen nog niet geven terwijl het geld goed is.

Blij dat we de titel er snel af kregen!

oke maar de agrarische bestemming was er al af gehaald maar wij gaan nu naar egon ofzo

en mijn nicht heeft het huis ook verkocht zonder makelaar maar de makelaar zij van dat hun hun huis duur verkocht hebben.
en nu maar afwachten of dit goed zit want taxatie rapport moet nog gemaakt worden.
en zij al tegen de makelaar wij kunnen beter makelaar worden ik en mijn nicht hebben beide het huis verkocht zonder dat het te koop staat in een paar dagen tijd hahah

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:27

Oh ja; dat taxatierapport, dat is toch ook een aanfluiting. Ik geloof niet dat er ooit een rapport uitkomt dat 5000 euro lager zit dan de prijs die je voor je huis hebt betaalt....maar goed. Over geld weggooien gesproken....maar dat is mijn mening. Het heurt erbij.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:37

Zunzuncito schreef:
Oh ja; dat taxatierapport, dat is toch ook een aanfluiting. Ik geloof niet dat er ooit een rapport uitkomt dat 5000 euro lager zit dan de prijs die je voor je huis hebt betaalt....maar goed. Over geld weggooien gesproken....maar dat is mijn mening. Het heurt erbij.

neej de meeste taxateurs zitten ook vaak maar 5000 euro boven de prijs die je betaald heb.
en de makelaar kan wel zeggen het huis is het geld waard maar het word nog gecontroleerd door een andere instantie en die kan wel zeggen van he dit klopt niet

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:50

Blehhh ik ben het verven nu al zat volgens mij.
Ik had zo gehoopt dat de woonkamer qua verven dit weekend klaar zal zijn...
Maar ik begin te twijfelen of dat dat wel lukt.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:16

IvysToeter schreef:
Blehhh ik ben het verven nu al zat volgens mij.
Ik had zo gehoopt dat de woonkamer qua verven dit weekend klaar zal zijn...
Maar ik begin te twijfelen of dat dat wel lukt.

Ik ken het gevoel heb het alleen met slopen. Ik word die stof bends zo zat, maargoed het is voor een goed doel zullen we maar zeggen! Haha succes nog met verven! Ik zal blij zijn als wij daar aan kunnen beginnen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:56

Ik leef ook nog! Het huis is nu een grote bouwput, en we kamperen in een klein stukje van het huis :D. WAT een drukte, geregel en stress allemaal whaha! Nou ja, nu even weekend, lekker op de bank met een bak shoarma hihi.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:56

@ Yves, gaat minder hard dan je dacht? Succes in ieder geval met het verven :)!
@ Leorah, haha, even je rust momentje nemen. Zal inderdaad wel een drukte zijn om alles voor elkaar te krijgen :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:15

Ja ik heb het idee dat het minder snel gaat dan gedacht.
Wij werken allebei in een supermarkt,dus is nu een hele drukke tijd.
En dat in combi met het huis... Breekt soms wel ff op, maar ik probeer dat zo min mogelijk te laten merken.
Gelukkig hebben we veel hulp.
Mijn ouders hebben al veel gedaan.
De woonkamer is bijna klaar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:24

Pfff het is vroeg voor de zondag.....Maar ga zo eerst naar de paarden en dan weer verder in ons huisje.
Je moet er wat voor over hebben toch?
Ik slaap met kerst wel uit haha.
Vandaag de woonkamer afmaken en aan de slaapkamer beginnen.
Schoonmoeder komt vandaag de badkamer schoon maken.
Daar hoeft verder niks aan te gebeuren.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:11

IvysToeter schreef:
Pfff het is vroeg voor de zondag.....Maar ga zo eerst naar de paarden en dan weer verder in ons huisje.
Je moet er wat voor over hebben toch?
Ik slaap met kerst wel uit haha.
Vandaag de woonkamer afmaken en aan de slaapkamer beginnen.
Schoonmoeder komt vandaag de badkamer schoon maken.
Daar hoeft verder niks aan te gebeuren.

Wij hebben vandaag even een rustdagje! Om op zondag te gaan boren is ook zo wat:) hahah
We gaan straks nog wel even wat kleine dingetjes doen. En hier zijn vandaag alle winkels open dus even wat kerstinkopen doen:D
Succes Ivystoeter!! Wanneer wil je er eigelijk in?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:15

Zo snel mogelijk (gisteren hahaha)

Vandaag hebben we de woonkamer helemaal afgemaakt met schilderen.
De badkamer is schoon gemaakt, beneden is al een groot deel schoon.
De slaapkamer zijn we ook al mee begonnen.
We hebben de gekleurde muur al af, die moet heel misschien nog een keer (brandweerrood :D )

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:38

Cool heb je niet fototje van jullie crib?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:53

Nog niet.
Zal van de week wat maken.
Maar er staat verder nog niks in hoor.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:00

Ik ( nouwja, de aankoop makelaar ) heeft een bod gedaaan vrijdag middag. Ben benieuwd !!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:00

Dames naast de kosten van een hypotheek wat komt er nog meer bij kijken aan kosten voor eigen woning??