Varekaj schreef:Ja met cash. Je haalt geld af en stopt dat dan in enveloppes. Eentje voor boodschappen, eentje voor sporten, eentje voor avondjes uit etc. En dan pak je enkel uit de envelop wat je nodig hebt. Is hij leeg, dan beslis je of op = op of toch uit een andere overhevelen. Geld fysiek in handen hebben en zien zou remmend werken, bewuster maken van wat je effectief nog hebt. Ze melden wel dat je het ook kan met aparte rekeningen of potjes maken zoals bij sommige banken mogelijk is.
De voordelen zijn zeker mooi meegenomen allemaal en gaan op zich ook fijne besparingen meebrengen. Gratis woon-werkverkeer bijvoorbeeld. En in principe kan ik er zelfs aan verdienen als ik met de fiets zou gaan. Er is een fietsautostrade aangelegd naar onze hoofdstad, een vriend van mijn partner gebruikt die regelmatig. Volgens Google is mijn route met de fiets (zonder die speciale Fietsbaan) 30km enkele rit. Dat zou me per dag dat ik de fiets pak €14,4 opleveren.
Proficiat! Dat worden flinke dagen als je daarnaast ook al je opleidingen nog moet doen!