[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:36

2015 is 103%, 102% in 2016 tot 100% in 2018 volgens mij.

NHG is wel weer naar beneden gegaan in juli, gaat volgend jaar weer iets omlaag.

Over 17 dagen hebben wij de sleuteloverdracht. :):)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:47

Ohh alsof het zo moest zijn! Gefeliciteerd Irm!

Maarten dat dacht ik idd ook.. :j Spannend! Hopelijk gaat de overdracht gewoon soepel.. :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:32

Anoniem schreef:
2015 is 103%, 102% in 2016 tot 100% in 2018 volgens mij.

NHG is wel weer naar beneden gegaan in juli, gaat volgend jaar weer iets omlaag.

Over 17 dagen hebben wij de sleuteloverdracht. :):)

Ja dat klopt helemaal! Elk jaar 1% er vanaf en de nhg grens wordt lager.

Marcato

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:17

Mag ik mij hier ook melden?? Sinds vandaag staat ons appartement ook (weer) in de verkoop. En zodra het verkocht is, begint onze zoektocht naar ons nieuwe onderkomen.

Ik heb zelf tot 1,5 jaar geleden jarenlang in de makelaardij gewerkt en daardoor natuurlijk veel kennis en ervaring opgedaan. Maar nu ik de verkoop uit handen heb gegeven, voelt het toch een beetje gek.

De eerste bezichtiging is in ieder geval gepland. Iemand die nu in Curacao zit, wil over 2,5 week komen kijken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:32

wij zijn bezig ons huis verkoop klaar te maken, de muren waren beetje geel, vies en lelijk, dus nu heel mooi geschilderd in licht grijs.
Onze trap is oranje en beschadigd, nu willen wij deze opnieuw bekleden, zodat mensen er niet op af knappen.

Nu is mijn vraag aan jullie??? Wat zal jullie keuze zijn? donker rood/bruin of donkergrijs antraciet?

Donker rood/bruin komt warm en knus over en anratraciet grijs misschien wat neutraler, maar is wel wat kouder en donkerder. En het trappengat is al aardig donker....

HELP....

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:40

Voor verkoop zal ik voor een neutrale kleur gaan, dus voor grijs /antraciet. Rood/bruin zou ik persoonlijk heel erg op afknappen, grijs/antraciet kan je makkelijker laten liggen omdat het bij meer kleuren/vloeren past.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:58

zo neutraal mogelijk! Rood/bruin is iets wat je mooi vindt of niet :) grijs kan iedereen wel waarderen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:25

Absoluut antraciet/grijs!

Hier lijkt het ineens heel snel te gaan. Zondag een huis gezien, dinsdag wezen bekijken, verliefd geworden, a.s. maandag kunnen we voor de tweede keer terecht en nemen we mensen mee die in de bouw zitten en als dat ook positief is willen we gaan bieden :):) Het huis voldoet werkelijk aan al onze eisen en is zelfs nog beter dan we durfden dromen.

Afgelopen week ook nog andere huizen bezichtigd en Funda in de gaten gehouden (niet op één paard wedden en liefde maakt blind enz.), maar niks anders tegengekomen waar we zo'n warm gevoel van kregen :')

Spannend dus!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:44

iedereen bedankt voor het reageren, ik dacht zelf donker rood komt warmer over, maar ik kies jullie advies (was ook heel unaniem) en dus kies ik voor antraciet! Bedankt!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:41

Wat leuk dat dit soort topics ook op bokt voorbij komen.

Ons appartement staat sinds vorige week te koop. Als het mag zou ik graag mee kletsen :-)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:16

Ik zou ook voor antraciet gaan, inderdaad neutraler.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:19

Ik heb gister de papieren voor het tekenen gekregen. wat een moeilijke zinnen allemaal soms.
Zijn er nog dingen waar ik echt goed op moet letten? :o

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:56

Wij hebben normaal woensdag de akte. En 1 week later de sleuteloverdracht. Spannend! Was geen gemakkelijke bevalling, gelukkig heel goed bijgestaan door vriendin bij notaris, dus we gaan blij zijn als het eindelijk achter de rug is :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:55

volgende vraag:

Waar zoeken jullie je huis?
Gaan jullie in etalages kijken van makelaars of kijken jullie voornamelijk op site's?

Hoe belangrijk vinden jullie het om bij een bekende makelaar te kopen? Of zou het jullie niks uit maken als de makelaar onbekend is of uit een dorp verder op komt?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:23

Wij hebben destijds gewoon op Funda gekeken. Daar kun je precies invullen tot welk bedrag, in welke plaats of regio en wat je verder wilt.
De verkopende makelaar maakte ons helemaal niets uit, gaat toch om het huis.

Kwam ook wel eens voor dat we ergens langs fietsten en een bord te koop zagen staan en dan even gingen kijken op internet voor welke prijs het te koop stond en of het verder iets voor ons was.

Je kunt ook nog een aankoopmakelaar inschakelen en die opdracht geven om te zoeken naar het type huis dat je wilt. Maar die moet je dan wel weer extra betalen.
Wij hebben de makelaar die ons huis verkocht uiteindelijk waar we nu wonen aan laten kopen. Hij heeft zijn geld wel dik verdiend. Want wat hij voor ons onderhandeld heeft dat hadden we zelf nooit zo gedurfd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:26

bridgetF schreef:
volgende vraag:

Waar zoeken jullie je huis?
Gaan jullie in etalages kijken van makelaars of kijken jullie voornamelijk op site's?

Hoe belangrijk vinden jullie het om bij een bekende makelaar te kopen? Of zou het jullie niks uit maken als de makelaar onbekend is of uit een dorp verder op komt?

Ik zoek uit zelfbescherming nog lekker helemaal niks, eerst maar eens ons appartement verkopen :)

Maar je 2e vraag kan ik wel beantwoorden, want dat maakt voor mij echt helemaal niks uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:41

ik koop een huis, niet een makelaar ;) makelaar is er voor de verkoper, niet voor de koper! Dan moet je echt een specifieke aankoopmakelaar inschakelen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:06

Voor wie het leuk vindt en het nog weten. ;) Wij kochten vorig jaar een bouwkavel, dit is wat we gebouwd hebben. We gaan er in oktober in.

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:07

Ohh gaaf geworden zeg! Mooi! :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:24

Oh wat gaaf Symbeami! Ben nu natuurlijk ook wel benieuwd naar een voorfoto :o

Wij zoeken voornamelijk op Funda/Jaap/Huizenzoeker. Maar als we rondrijden kijken we ook naar te koop-borden op de huizen etc. Verkopende makelaar maakt me echt niks uit, het gaat om het huis.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:36

Targaryen, dit was het .....een varkensstal. :D Asbest gesaneerd en gesloopt. Er stond nog een kleinere varkensstal, die hebben we ook gesloopt.

Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:20

bridgetF schreef:
iedereen bedankt voor het reageren, ik dacht zelf donker rood komt warmer over, maar ik kies jullie advies (was ook heel unaniem) en dus kies ik voor antraciet! Bedankt!

Met vloerbedekking bedoel je? Dat zou ik überhaupt niet doen. Was volgens onze aankoopmakelaar eerder een minpunt dan een pluspunt. De meeste mensen vinden het afschuwelijk en slopen het er weer af.

Doe je het toch, dan inderdaad in grijs.
lrm schreef:
Ik heb gister de papieren voor het tekenen gekregen. wat een moeilijke zinnen allemaal soms.

Twee zien meer dan één. Heb je niemand in de buurt met ervaring? Je tekent wel voor de belangrijkste aankoop van je leven.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:55

Tink89 schreef:
bridgetF schreef:

Met vloerbedekking bedoel je? Dat zou ik überhaupt niet doen. Was volgens onze aankoopmakelaar eerder een minpunt dan een pluspunt. De meeste mensen vinden het afschuwelijk en slopen het er weer af.

lrm schreef:

Twee zien meer dan één. Heb je niemand in de buurt met ervaring? Je tekent wel voor de belangrijkste aankoop van je leven.

Dat van bridgetF ging over de kleur van de trap (staat een paar berichten hier boven)

Het appartement van mijn vriend komt morgen op Funda als het goed is. Hij heeft net akkoord gegeven *\o/* Nu maar duimen dat er veel kijkers en hopelijk ook een koper tussen zit :D

Wat een super mooi huis hebben jullie gebouwd Symbeami!

En @bridgetF Wij zoeken huizen via Funda of vragen aan kennissen of ze nog iets weten. Toevallig gaat de moeder van mijn schoonzusje verhuizen en wij kunnen eventueel haar huis overnemen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:40

Angelaa2 schreef:
Tink89 schreef:

Dat van bridgetF ging over de kleur van de trap (staat een paar berichten hier boven)
[/quote]

Ja, dat snap ik, maar ik bedoel: de trap bekleden met vloerbedekking zou ik nooit doen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:53

Tink89 schreef:
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel: de trap bekleden met vloerbedekking zou ik nooit doen.

Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. In mijn nieuwe huis daar komt geen vloerbedekking meer in.
Het is ook eigenlijk niet meer van deze tijd. Maar een trap bekleden kan ook met ander materiaal, vinyl bijvoorbeeld.