Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:42

Qua groente vind ik de lidl wel heel fijn :j
Maar ik kom er nu zelden omdat ik de extra km zonde vind.
Hopelijk schieten ze op met de lidl verderop.

De jumbo die op eenzelfde afstand zit als de AH kom ik ook maar mininaal, is een vrij kleine winkel waar ze net een beperkter assortiment hebben en wel net meer wibkel in de beschikbare ruimte hebben willen prakken als dat er in past.
Als de lidl verderop klaar is heb ik in dat dorp een Grote AH, Jumbo en Lidl tot mijn beschikking, dat zou ideaal zijn en dan wil ik die paar km extra wel rijden

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:03

Ik heb alles binnen 5 minuten lopen, AH naar links afslaan de jumbo en aldi rechtdoor en de lidl rechts :') . Poeisz is 5 minuten fiets , maar vind dat geen fijne winkel

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:05

Wij hebben geen supermarkten in ons dorp, dus moet sowieso altijd even goed plannen wanneer ik boodschappen ga doen en dan doe ik het ook direct voor de hele week. Bijna alle boodschappen doen wij bij de Lidl, de overige dingetjes halen we bij de Coop, Jumbo of Plus (afhankelijk van in welk dorp we boodschappen doen) :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:58

Ik bestel tegenwoordig via de AH website, boodschappen doen is voor mij bijna niet te doen. Voordeel wel is dat je bijv van fruit 'buitenbeentjes' kunt kopen, fruit dat in de winkel niet verkocht word vanwege hun vorm. Kilo appels voor een euro, kilo peren voor een euro, doos met 4 appels, 4 peren, 4 tomaten, 2 paprika's, 1 komkommer en 2 sinaasappels voor 3,99. En smaakt prima! Wel voor de echt goede aanbiedingen van de Dirk maak ik 1x per week nog vrij, is op loopafstand.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:31

Stomme vraag: maar waarom is boodschappen voor jou niet te doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:36

Hier inderdaad ook geen supermarkt in het dorp, maar 10 km verderop hebben we een Jan Linders, Lidl, Aldi, Emte, AH, Plus, Nettorama en naar de andere richting in Duitsland de Aldi en Rewe.
Genoeg keus dus, ik wissel ook af tussen supermarkten naar gelang de acties en verschillende merken en producten :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:52

Mandyy schreef:
Stomme vraag: maar waarom is boodschappen voor jou niet te doen?

Is geen stomme vraag hoor :)

Ik ben alleen met 4 kinderen, waarvan er twee nog volop in de slaapjes zitten. Als ik niet aan het werk ben, heb ik altijd minimaal twee kinderen bij me, waarvan de jongste nog 2x slaapt en de ander 1x, dit doen ze ook nog eens niet tegelijkertijd :+ ik moet dus veel binnen blijven en als ik dan al eens de kans heb om naar buiten te gaan, loop ik liever met de jongens even naar een speeltuintje dan naar de supermarkt. En met de kinderwagen kan ik niet veel meenemen, wat betekend dat ik dus elke dag naar de winkel zou moeten. Niet haalbaar voor mij momenteel.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:05

Ik kom altijd bij de ah, emte en Lidl.

Heb nog wel 6 emte zegels over, ah moet ik er zelf nog 26 van :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:22

Ah dan is het idd een uitkomst! :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 02:30

Ik bestel altijd online bij de appie op zondagmiddag en dan haalt mijn vriend het maandagavond op in de garage bij z'n werk, echt ideaal.

De buitenbeentjes die DebGizmo noemt heb ik toevallig pas ook ontdekt, vond t ideaal, fruit was prima, had alleen een afwijkende vorm, de peren leken op bananen en de puntpaprika's waren helemaal getwist als een wokkel. Was beter spul dan ik verwachtte, zeker voor dat geld! Als t goed is verandert de samenstelling van de box ook naarmate het seizoen vordert. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:42

Ik heb alles op 5 minuten (AH aldi lidl) maar het valt me elke keer op dat ah duurder is, alleen bonus is soms goedkoper en euroshopper vaak maar dat is echt flut kwaliteit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:57

Euroshopper/AH Basic koop ik zelden
Wel veel bonus en voorraad aanleggen uit de bonus.

Maar ik koop ook heel weinig kant en klaar of half producten/mixen of wat dan ook... heb een kast voor kruiden en specerijen en doe het wel zelf.

Maar bijvoorbeeld tomaten blokjes en passata, dat koop ik wekelijks , is bij de aldi/lidl duurder als bij de appie, die koop ik wel ah basic trouwens.
De koffie is perla, die van de lidl en aldi vinden we niet lekker. Wasmiddel ben ik allergisch voor die van de aldi en lidl, dan moet ik voor de relatief dure producten toch al naar een ander .
Thee eenzelfde verhaal... ik drink alleen twinings en clipper want die vind ik lekker... das dus appie (bonus)
Brood vab de lidl en aldi ben ik ook niet kapot van :n

, amandelmelk, een aantal bio producten en droge voorraad producten sla ik gewoon groot in als ik eens een keer bij de aldi of lidl kom.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:04

Had van het weekend voor het eerst brood gehaald bij de Turkse bakker. Was 3 euro kwijt voor 2 broden en een groot turks brood. Heerlijk!
Ga ik vaker doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:07

Heerlijk je Keet, Turks brood!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:11

Gezien mijn werk binnenkort stopt moet ik toch serieus even goed nadenken over mijn uitgavenpatroon. Gelukkig heb ik een volle vriezer, maar overzicht: nope. Doel voor komende week is dus op een lijstje schrijven wat er nog in de voorraadkast ligt en menu's maken. Eerst de diepvries en voorraadkast maar eens "leegeten" en de tips hier in de gaten houden. :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:15

Wat ik bij AH koop is de fusili pasta en macaroni en rijst, allemaal ah basic een stuk goedkoper dan lidl.. De tomatenblokjes en tomatenpurree inderdaad, ook van basic heel goedkoop en vroeger haalde ik er altijd de euroshopper oude kaas blokken omdat ze daar altijd vierkante blokken tussen hadden liggen en bij lidl niet :Y)
En verder ga ik alleen nog naar AH voor de zonnatura spread en de oatly havermelk en amandel-chocomelk en voor de vleesvervangers.

Verder haal ik bijna alles bij de Lidl. Dat is vooral groente en fruit omdat ik idd ook heel veel zelf maak en ook geen pakjes gebruik.
En de overige boodschappen haal ik dan bij Jan Linders. Dat is vooral Dr Foots (pff die is lekker :9 ) en de sojamelk (want die van lidl krijg ik geen yoghurt van gemaakt) en af en toe wat merkproducten als maggi en dolce gusto cups.

Bij de Aldi heb ik wel sinds kort een heerlijke pizza ontdekt (met vers deeg, 4 kazen) die niet te duur is, dus daar ga ik af en toe alleen voor die pizza langs en dan neem ik meteen de biologische kokosolie, couscous en citroensap mee.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:32

biologische kokosolie hebben ze ook bij de Action. Ik weet alleen niet welke goedkoper is....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:32

Ik maak ook alles zelf, gebruik zelden pakjes. Wat ik bij ah haal: bouillon blokjes, volkoren pasta, kruiden, aardappelen, spa, koffie en thee. En als ik ga kijk ik ff naar de bonus natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:37

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:24

Voor de vegetariërs met een dirk vd broek in de buurt, vanaf aanstaande zondag zijn de vivera producten weer in de aanbieding voor 99 cent

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:29

Pampers 2+2 gratis bij de Hoogvliet :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:19

Jammer dat de Dirk niet in het zuiden ligt!
Scheelt echt een hoop, die 99 cent acties!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:09

Debgizmo, waar vind jij de folder van Dirk vanaf zondag?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:17

Quellian schreef:
Debgizmo, waar vind jij de folder van Dirk vanaf zondag?

In het distributiecentrum van de Dirk :+
(Daar werk ik, folders komen op maandag of dinsdag binnen ;) Altijd handig, ff checken wat je deze week vooral niet moet kopen)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 09:07

Lijkt wel of Scoupy niet meer aan cashback parades doet?
Bij Kortingisleuk ook weinig.

Jammer! Vorig jaar ging dat beter. :+