Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:14

@goldith: kleurtje op de muurtjes en een ander gordijntje, misschien een kleedje in matchende kleur; dat moet allemaal wel kunnen, voor een klein prijsje :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:35

Bedankt voor de tips en de complimentjes :) Grappig Gianti, dat je mijn advertentie had gezien! Ik ga eens puzzelen met jullie tips.

Wat betreft de keuken: ander kleur gordijn (rolgordijn?) doet al wonderen denk ik. Of een paar kruidenplantjes?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:18

Ik vind het eigenlijk wel een schattig keukentje!
Tips: houdt het opgeruimd! Het werkblad zo leeg mogelijk ziet er altijd fijner uit.
Ik snap dat je je kookplaat nodig hebt, maar kunnen we magnetron en waterkoker misschien in een kastje?

Een rolgordijntje ipv een gewoon gordijn is ook een goed idee.
en heeft dat raam ook een vensterbank? Misschien kun je daar wel kruidenplantjes op zetten?

En misschien kun je een kleuraccent kiezen? Rood, geel of turkooise zou het meteen een stuk meer aankleden. Bijvoorbeeld twee rode kopjez op een van die plankjes, rode handdoek en theedoek ophangen, een rode ovenwant, kruidenplantjes in potjes met rood accent en dan ben je al een heel eindje!

Wij hebben zelfs een tapijt in de keuken liggen. Maar dat is wel een heel andere keuken dan jij hebt. Maar om maar een beeld te geven dat je het misschien breder moet zoeken dan je in eerste instantie zoekt.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:33

Zo, nu we de hypotheek rond hebben kom ik me hier melden voor advies.

Dit raam is in de woonkamer, en ik weet nog niet helemaal wat ik ermee wil. Je staat meteen op de stoep, dus ik wil niet dat iedereen zo naar binnen kan kijken.
Ik was aan het denken om sowieso gordijnen op te hangen, voor s avonds en s nachts, maar overdag wil ik ook wat, maar wat precies ?
Ik dacht aan duo rolgordijnen ?
Iemamd anders nog ideeen ?
Plakfolie of jaloezieen vind ik niks.
Afbeelding

En onze slaapkamer.
We hebben een zwart bed en zwarte nachtkastjes, 2 witte kasten en een witte kast met licht houtkleurige deuren. (Het is een beetje een mengelmoesje. :') )
Een muur is nu heel lelijk behangen, (zwart wit behang, hartstikke scheef) dus dat gaat er af en dan wil ik er een kleurtje op.
De vloer gaan we opnieuw leggen en dat wordt een licht houten laminaatvloer.
Wat voor kleur zouden jullie op een muur smeren ?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:05

Ik kom hier ook binnenvallen. We hebben recent een woonboerderijtje gekocht, en krijgen begin augustus de sleutel, echt super leuk maar ik tob me echt suf over het interieur. Met 7 verhuizingen in 8 jaar tijd hebben we onderhand alle stijlen en kleuren wel een keertje gehad, en hoewel een landelijke uitstraling onwijs tof is bij zo'n authentieke locatie met historie, ben ik zelf langzamerhand wel uitgekeken op alle krijtverf meubels met geleefde uitstraling. Nu moet ik zeggen dat de 'Hoffz' stijl mij ook wel heel erg aanspreekt, maar ik en manlief vinden het al snel te donker worden en zoeken nu denk toch naar een wat frissere landelijke uitstraling.

Wel al een super gave loft bank gekocht (donker taupe, gecapitonneerd) dus die krijgt hoe dan ook een plekje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:08

Pinda_dipje, ook wil je eens een foto plaatsen van een kast met geleefde uitstraling ? Als je die hebt tenminste .....
Ik wil een (redelijk grote ) kast krijtverven met doorgeleefde uitstraling. Maar ik heb geen idee of dat mooi staat en ik kan eigenlijk nergens een foto ervan vinden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:06

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:13

Bedankt voor jullie tips voor de keuken, zitten heel bruikbare ideeën bij! :) Op zo'n kleine oppervlakte oogt het heel snel vol en rommelig, dus ik zal binnenkort de kastjes eens uitmesten en kijken wat er nog achter een deurtje opgeruimd kan worden, dat scheelt ook al.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:57

Hi,

heb een vraagje. Momenteel zie je dat veel mensen kiezen voor de kleur Forel.
Vind het op de foto's altijd erg mooi. Nu heb ik een beetje op onze muur gedaan en oogt hij vrij donker en grijs.

Wie van jullie heeft deze kleur op de muren en wat voor vloer hebben jullie.
Wij willen graag PVC maar loop een beetje vast ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:54

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:25

Sannert, ik zit zelf ook bijna aan de straat, en in het vorige huis ook. Had eerst plakfolie met leuk motiefje en vouwgordijnen, nu heb ik bottom-up top-down systeem. Dat vind ik echt ideaal, heb 'm nu vijvoorbeeld helemaal open, maar normaal heb ik gewoon 20 cm dicht op kijkhoogte ofzo. En 's avonds vrijwel helemaal dicht oid.

Linkje trouwens: http://www.timpwegraamdecoratie.nl/foto ... rettyPhoto en dan tweede kolom, derde rij. Of rechtsonder, zelfde systeem. Mijne zijn grijs aan de binnen-kant en wit aan de buiten-kant.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:30

imd schreef:
Sannert, ik zit zelf ook bijna aan de straat, en in het vorige huis ook. Had eerst plakfolie met leuk motiefje en vouwgordijnen, nu heb ik bottom-up top-down systeem. Dat vind ik echt ideaal, heb 'm nu vijvoorbeeld helemaal open, maar normaal heb ik gewoon 20 cm dicht op kijkhoogte ofzo. En 's avonds vrijwel helemaal dicht oid.

Linkje trouwens: http://www.timpwegraamdecoratie.nl/foto ... rettyPhoto en dan tweede kolom, derde rij. Of rechtsonder, zelfde systeem. Mijne zijn grijs aan de binnen-kant en wit aan de buiten-kant.

Helemaal open kan dus ook met dit systeem ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:40

Hey mede-inrichters :D
de zomervakantie nadert, dus bij mij begint het al weer te kriebelen :P

We hebben boven 4 slaapkamers, 3 ervan zijn bezet als slaapkamer en de vierde (kleinste) doet dienst als kamer voor onze kledingkasten, een wasrek, een rek met bakken voor de was en...jullie raden het al...het is een paasei :+
Ik moet sowieso enorm aan de opruim; wat een bende hebben we bovenop de kasten gestouwd := en dan laat ik de deuren van de kasten nog maar even dicht :')

Maar ik wil dus graag een oplossing voor het wasrek-sta-in-de-weg. We hebben geen droger, dus alles moet opgehangen worden en natte was in het trapgat vind ik ook niet geweldig.
Nou zag ik dit al op Pinterest, dat leek me een briljant idee:
Afbeelding

Iemand nog andere suggesties? En ik wil graag weten of jullie ervaring hebben met een fijn programmaatje om plattegrondjes te maken?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:51

Afbeelding
Programmaatje gevonden :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:27

Nou, vandaag in ieder geval al aan de opruim gegaan; de inhoud van de kasten laat ik even voor in de zomervakantie :')

Foto's van het opgeruimde kamertje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klein hokje dus, zoals jullie zien.
Als ik nou nog héél veel zin heb, kwak ik nog een leuk kleurtje verf over dat behang heen (dat zat er al in toen we hier kwamen wonen - en dat is inmiddels al weer 11 jaar geleden, dus wie weet hoe lang dat er er al niet op zat :+ )
Dan wil ik dus het staande wasrek eruit hebben en vier IKEA wand wasrekken aan die muur ophangen; die kun je inklappen als je ze niet gebruikt. Grundtal
En waar dat rek met die bakken wil ik vervangen door een wasgoedkast Lilangen

Dusss...dit alles vertel ik enthousiast aan mijn lieftallige echtgenoot. Waarop hij zegt:
"Aan de muur? Wat voor een zin heeft dat?"
- Nou, dan heb je die sta-in-de-weg niet meer op de grond staan.
"Ja maar die dingen hangen dan áltijd uitgeklapt, neemt toch ook ruimte in?"
-Ja maar niet op de grond, dat is optisch veel opgeruimder.
"Wat een onzin, het wasrek kan je ook inklappen als er geen was op hangt"
-Ja, maar dat doe jij nooit >;)
"Nee. Precies. Dus maakt aan de muur ook geen donder uit :P "

-O-
Ik moet dat soort dingen ook gewoon DOEN en niet bespreken :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:23

Er zijn ook van die waslijnen die je uit kan trekken en weer in laten rollen. Weet niet hoe dat heet, Blokker heeft ze in elk geval.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:25

Ja ik weet het :j probleem is alleen dat we ze bijv wel links naast het raam zouden kunnen bevestigen, maar niet aan de overkant want daar zit de deur :) En rechts naast het raam kan niet, want daar staan de kasten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:39

Wil je ook geen droger? Mijn was hangt vooral buiten en in de winter of bij slecht weer gaat het in de droger. Was het zo zat alles in de kamer te drogen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:19

Ik heb een soort van luxe-probleem: mijn man doet de was en hij wil geen droger :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:35

Dat is wat je noemt een luxeprobleem, geloof dat het twintig jaar geleden is dat himself een wasje heeft gedraaid.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 01:20

Oh men, wassen zonder droger... Ik zou me geen raad weten. :p
Wij hebben tegenwoordig een paar grote PAX kasten staan waar echt zoveel in past dat die kamer tegenwoordig standaard netjes is haha.

Ik heb afgelopen alvast een vloerkleed gekocht voor in onze nieuwe boerderij, een patchwork met glad weefsel (platte knooptechniek) ik vind het wel een leuk ding maar mis helaas de kleur die ik wil in mijn favoriete kleed gelijk vond, helaas was het arme ding zelfs met 50% nog steeds 1.000,- en dat zat helaas niet meer in mijn spaarpot haha. Ik heb nog geen flauw idee voor de rest van het huis , over 2 weken de sleutel dus begin nu wel een beetje te stressen :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:02

Ik zou ook wel een droger willen, nu mijn vriend bij mij in is komen wonen...echt ineens veel meer was...kom er soms niet doorheen met alleen mijn droogrekjes. Maar heb alleen geen ruimte om een droger neer te zetten ergens, dat is weer een nadeel...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:08

Hier heb ik de wasmachine en de droger gewoon op elkaar gezet
Alleen kleding hang ik standaard op, handdoeken etc als ik zin heb en de rest gaat in de droger
Ik haat het om sokken en ander klein spul op te hangen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:57

Hier ook op elkaar. Ik zou echt niet zonder droger kunnen. Ik heb niet zoveel tijd voor het huishouden en werk in het weekend dan zo 5 wassen weg. Zie die maar eens allemaal op te hangen :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:13

De reden waarom hij geen wasdroger wil: dan is het te snel én schoon én droog en dan moet hij elke dag een was doen :+ Nou hebben wij twee kinderen, dus was is er toch wel.
Maar het is denk ik net als met de vaatwasser vroeger; die hoefde hij ook niet, want hij had geen hekel aan afwassen (en ik moet eerlijk zeggen, hij dééd het ook altijd wel :j ) Maar toen die vaatwasser er toch kwam, vond hij het wel lekker _O-
Dus eigenlijk moet ik gewoon ergens een droger op de kop tikken :P