Mag ik me ook melden.. Vind het zo knap als mensen zo goedkoop boodschappen doen! Probeer het zelf ook sinds kort maar ik vind het best lastig om voor 1 persoon onder de 50 euro te blijven voor een week eten.
Was van de week bij de Dirk boodschappen wezen doen, maar die zit hier een heel eind vandaan (zeg een klein uurtje rijden) en toen ik thuis kwam ontdekte ik dat de gekochte kipfilet van 1,85 over de datum was. Klacht gemaild naar de Dirk en toen mocht ik eerst een vergoeding ophalen bij de servicebalie. Nogmaals uitgelegd dat de afstand nogal groot was en ik dat dus niet op korte termijn kon doen. Heb ik nu een tegoedbon thuisgestuurd gekregen die een half jaar geldig is van tien euro!! Dat is toch wel een flinke tegemoetkoming voor een kippetje van 1,85 zeg!
Nou zeg dat! Dat soort voordelen heb ik nou net nooit haha.
Vorige week veel te veel uitgegeven aan boodschappen. Boven de 50 euro. Maar wel lekker gamba's en zalm gegeten en ingevroren. Vandaag bami maken met noodles die ik nog heb, het groente pakket die in de bonus was en de hamlappen die deze week in de bonus zijn. Ontbijt ga ik ook nog redden deze week dus eigenlijk geen boodschappen meer nodig. Even de rem er op
Ik ga overmorgen weer boodschappen doen, maar helaas weinig dit keer in de bonus wat ik kan/wil gebruiken. Dus even goed kijken wat ik nog heb liggen in de kast en de vriezer, zodat ik dat eerst op maak.
Nog steeds geen nieuwe cashbacks van scoupy trouwens.
Volgende week heeft de Hoogvliet de Robijn capsules in de aanbieding, 16 voor 3.15€.
Alle robijn wasmiddel, wasverzachter of wasverzorging 50% korting trouwens.
Ik gebruik de pods zelf alleen als ik ze gratis kan krijgen (met de Hoogvliet bonnetjezegels-acties) want met een fles kan je een lagere dosering gebruiken. Dat scheelt veel wasmiddel, met een halve dosering wordt je kleding over het algemeen ook prima schoon.
Voor mij werken pods perfect,doseren en ik passen niet bij elkaar. Kan met een doos 3 a 4 weken vooruit, ,dan vallen de kosten mee
Sonja_vR
Geplaatst: 24-01-16 20:10
Ik hou het gewoon bij poeder, heb pods via korting is leuk gehaald maar ben er echt niet kapot van... Met waspoeder doseer ik gewoon met een eetlepel en heb ik nooit last van kruimels of slecht opgeloste omhulsels van pods. Wat je dus vrij makkelijk hebt als je weer eens vergeet een pod in de machine te gooien voor je de was er in doet.
bij mij eindigen die pods steeds tussen het deurtje van de wasmachine in die rand. Stop je ze onderin, draait die trommel een half rondje, weg wasmiddel. Heb nog 4 doosjes staan van die gratis actie, maar vind ze ook nog eens niet lekker ruiken Gelukkig ook nog zat flessen robijn staan, van een eerdere aanbieding ingeslagen, dus ik hoef me voorlopig nog niet druk te maken om wasmiddel Draai 3 wasjes per week, dus het loopt hier gelukkig ook niet zo'n vaart.
Mizora
Geplaatst: 24-01-16 20:27
Als ik de pods vergat erin te gooien draaide ik de wasmachinetrommel altijd 180°, dan zat hij toch onderin. Ik gebruik zelf vloeibaar klein en krachtig en dan een half dopje (=¼ maatbekertje dat erbij zit. De dop zelf kan je namelijk ook als maat gebruiken). Zo doe ik 40-50x met een fles.
Die pods zijn hier ook geen succes. We wassen veel op 30 graden en dan lossen ze niet goed op. Op het moment heb ik Robijn vloeibaar, wacht altijd op aanbiedingen. Wel altijd wasverzachter van Robijn of Lenor, qua wasmiddel dus wat minder selectief.
Deze week boodschappen gedaan voor 45 euro, Dirk had goede aanbiedingen!
Pods vond ik heerlijk werken, wij wassen ook op 30 of 40 graden, nooit problemen gehad met niet opgeloste pods oid maar ik vind ze te prijzig. Waspoeder vind ik echt verschrikkelijk werken, daarbij vind ik altijd nog poederresten op broeken enzo. Ik houd het gewoon bij vloeibaar wasmiddel.
Ik heb altijd vloeibaar wasmiddel van de Lidl, ben er eigenlijk heel tevreden over.
Sonja_vR
Geplaatst: 25-01-16 10:40
Poeder mik ik gewoon in het wasmiddel laatje, moet je vaak wel 1 onderdeeltje uit de la klikken, anders loopt het niet goed/vlot genoeg de machine in , resten op spullen na het wassen heb ik daarna nooit meer gehad . Merk dat ik met poeder een veel schonere machine hou als met vloeibaar.
Maar zoals rebecca ook al zegt, ieder zijn ding
Ben wel benieuwd naar het hema waspoeder. Punt 1 , maakt het goed genoeg schoon en punt twee, kan ik er tegen
Ik gebruik poeder van de lidl en die kwam vorige maand nog als beste uit de rest van de consumenten bond. Ik doe zelden boodschappen bij de AH, omdat het echt duurder is dan aldi en lidl, heb een paar vaste dingen die ik daar koop en soms haal ik iets in de bonus. Gelukkig zit hij om de hoek dus kan rustig voor 2 dingen erheen.
Sonja_vR
Geplaatst: 25-01-16 13:29
Ik ben bij de lidl en Aldi niet goedkoper uit als bij de AH , Zeker als ik de km er bij tel die ik verder moet voor de Lidl en de Aldi(scheelt een paar dorpen) dan ben ik zelfs duurder uit. Zonder de km dan is het om het even.
Dat gaat veranderen als de lidl in 't Veer er eindelijk is , maar die moeten ze nog gaan bouwen
Lidl wasmiddel krijg ik jeuk/uitslag van, helaasch helaasch.
vibabu
Geplaatst: 25-01-16 13:34
Ik koop bijna alles bij de AH. puur omdat die dezelfde rij zit als m'n huis. Aldi en Lidl zijn een stuk verder. Ik zou al op de fiets moeten gaan om goedkoper uit te zijn en dan nog scheelt het eigenlijk niks. Al wil ik liever de groente en fruit van de Lidl vandaar dat ik vanuit mijn werk wel eens een stukje om wil rijden.
Wasmiddel gebruik ik robijn omdat die zo lekker ruikt en dixan. Het liefst poeder maar heb ook vloeibaar.
Ik koop ook bijna alles bij de AH. Als ik een beetje op de Bonus let dan ben ik ook goedkoper uit dan wanneer ik alles bij de Lidl haal. Ik haal overigens wel drinken, schoonmaakspullen en wasmiddel bij de Lidl.