Caballo77 schreef:Leorah, Tinkels en Ivystoeter!! Van harte gefeliciteerd met jullie huisje![]()
!! En succes (en plezier) met klussen en verhuizen!!
Hier nog geen vorderingen. Het is wachten op goedkeuring van de hypotheek en de sleuteloverdracht is pas in februari 2013. Maar de voorpret is er volop. Heerlijk met de plattegrond aan de slag en kijken hoe ik het ga inrichten. Heb nog nooit zoveel uurtjes met plezier in de bouwmarkt doorgebrachtop zoek naar (vooral de prijzen) van spullen voor verlaagde plafonds, glazen douchedeuren en wat al niet meer.
Tja wat dat bieden betreft.... Er lag een vraagprijs op tafel ver beneden de oorspronkelijke vraagprijs. Ik vond het heel moeilijk om een openingsbod op tafel te leggen. Mijn hypotheekadviseur heeft overleg gepleegd met de makelaars op zijn kantoor en dat advies heb ik opgevolgd. Daarop volgde een tegenbod van de verkopers dat maar een klein beetje onder de vraagprijs lag. Ik heb daarop weer een tegenbod gedaan maar dat werd binnen een kwartier resoluut van tafel geveegd. Het was voor de verkopers niet mogelijk om verder te zakken. Na overleg ben ik daarmee akkoord gegaan. Er lag eigenlijk al een zeer reëele prijs op tafel en veel speling was er domweg niet. En ja ik word door veel mensen voor gek verklaard want in de huidige markt zou veel meer mogelijk zijn en ben ik te snel akkoord gegaan. Volgens de hypotheekadviseur, de taxateur en de andere makelaar is het appartement het meer dan waard. De maandlasten liggen onder mijn maximale grens. En dit appartement was het eerste huisje wat echt voelt als een warme jas; en dat is toch ook wel heel belangrijk. En ja, misschien was er nog wel wat mogelijk geweest, maar ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn appartementje.
Dan heb je het gewoon heel goed gedaan toch, je hebt het huis dan blijkbaar gekregen voor de laagste prijs die de verkopers nog wilden accepteren.
Mensen die puur kijken naar het verschil tussen vraagprijs en de prijs die je betaald hebt, en op basis daarvan zeggen dat je teveel hebt betaald zijn gewoon hele kortzichtige sufkoppen

Super fijn toch dat je echt JOUW huisje hebt kunnen kopen

Van ons huis zeggen de buren ook dat we er teveel voor betaald hebben, die hadden het graag zelf willen hebben voor een heel klein prijsje geloof ik

Heb je nu meerdere huizen die in aanmerking komen dan kun je prima op zoek gaan naar een ultiem koopje, maar als je echt iets specifieks zoekt dan is het toch ook een kwestie van de kans grijpen als je hem hebt, anders blijf je er nog heel lang van balen dat dat huis je ontglipt is en dat je niks kunt vinden dat net zo leuk is

Bij ons zeiden de verkopers ook dat dit echt de allerlaagste prijs die ze ervoor wilden accepteren. En dat zeiden ze achteraf, dus toen er niks meer voor ze te winnen viel door dat te zeggen. Dan heb je het gewoon goed gedaan als koper