Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:40

Wat dacht je van fotobehang?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:55

Behang wil mijn wederhelft pertinent niet :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:28

laat hem die foto's hierboven zien, dan bedenkt hij zich wel :D

Ik ben helemaal happy. Wij hebben een kast van mijn overleden schoonvader overgenomen. Dat betekende dat ik mijn geliefde teakhouten vitrine/boekenkast moest wegdoen :( Niemand in de familie kon/wilde de oude kast overnemen en manlief en ik vonden het zonde dat een kast die al zeker 2 generaties in de familie was zou verdwijnen. Hij was heel donker van kleur en ik heb hem laten stralen. Vanmorgen in huis gezet. Ik ga hem denk ik in de boenwas zetten. En alle planken moeten ff opnieuw bekleed worden, zit nu gewoon inpakpapier omheen met tig stukken plakband en punaises -O- :+
Voor:
Afbeelding

na:

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:35

Neroo schreef:
Hoi!

Ik ben opzoek naar verfideeën voor deze lange wand in huis.
Iemand een leuk idee waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?
Of qua aankleding wellicht?

[ [url=m/c0tHQp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lUxnJY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als aan de andere kant de keuken zit zou ik een koper tint uit de stenen pakken. En dan aankleden met een mooie klok en misschien een grote vaas. Of ergens nog een schilderij. Ik zou het minimalistisch houden gezien de grote eettafel.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:39

Kinke schreef:
laat hem die foto's hierboven zien, dan bedenkt hij zich wel :D

Ik ben helemaal happy. Wij hebben een kast van mijn overleden schoonvader overgenomen. Dat betekende dat ik mijn geliefde teakhouten vitrine/boekenkast moest wegdoen :( Niemand in de familie kon/wilde de oude kast overnemen en manlief en ik vonden het zonde dat een kast die al zeker 2 generaties in de familie was zou verdwijnen. Hij was heel donker van kleur en ik heb hem laten stralen. Vanmorgen in huis gezet. Ik ga hem denk ik in de boenwas zetten. En alle planken moeten ff opnieuw bekleed worden, zit nu gewoon inpakpapier omheen met tig stukken plakband en punaises -O- :+
Voor:
[ [url=m/D6yIII.jpg]Afbeelding[/url] ]

na:

[ [url=m/0oopie.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige kast! Staat mooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:54

Mooie kast idd. Van boenwas zal hij nog iets geliger worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:52

Neroo schreef:
Hoi!

Inderdaad fotobehang. Onderstaande stond op mijn wishlist tot ik een nieuw schilderij kocht en alles weer anders moest.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:16

Neroo schreef:
Behang wil mijn wederhelft pertinent niet :Y)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:32

Lau schreef:
Als aan de andere kant de keuken zit zou ik een koper tint uit de stenen pakken. En dan aankleden met een mooie klok en misschien een grote vaas. Of ergens nog een schilderij. Ik zou het minimalistisch houden gezien de grote eettafel.
Inderdaad, een mooie tint uit de stenen pakken voor muurverf :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:52

Neroo schreef:
Hoi!

Je keuken vind ik heel mooi, ik zou in die sfeer blijven. Een warme tint dus.

Grappig, ik dacht dat de stenen muur mogelijk behang was. Prachtig hoor.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:32

Bedankt nog voor jullie meedenken! Ik heb er denk ik wel iets aan. Goede kennis en interieurstylist komt zodra ik de sleutel heb even langs om mee te denken. Zal jullie ideeen ook zeker meenemen, want zelf kom ik er gewoon niet uit. Ik vind een kleur gewoon snel saai haha. Als ik het zelf zou kiezen maak ik er waarschijnlijk een circus van haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou dan oprecht voor die middelste kleur kiezen. Niet voor de hele kamer maar voor een wandje. Maar deze kleuren had ik in gedachte om even te testen vóórdat ik deze bank uitkoos haha. Maar ik kan hem niet loslaten :') Het is trouwens fresh fruit van Flexa.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:34

Lau schreef:
Neroo schreef:
Hoi!

Daar zou ik ook voor kiezen! Er zitten prachtige kleuren tussen de stenen <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:50

Piepiekuiken schreef:
Bedankt nog voor jullie meedenken! Ik heb er denk ik wel iets aan. Goede kennis en interieurstylist komt zodra ik de sleutel heb even langs om mee te denken. Zal jullie ideeen ook zeker meenemen, want zelf kom ik er gewoon niet uit. Ik vind een kleur gewoon snel saai haha. Als ik het zelf zou kiezen maak ik er waarschijnlijk een circus van haha.

[ [url=m/cSaxtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XUpf1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q0AKZl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou dan oprecht voor die middelste kleur kiezen. Niet voor de hele kamer maar voor een wandje. Maar deze kleuren had ik in gedachte om even te testen vóórdat ik deze bank uitkoos haha. Maar ik kan hem niet loslaten :') Het is trouwens fresh fruit van Flexa.

Oh die middelste is denk ik best heel gaaf. Groen en rood zijn comprimerende kleuren, dus ze halen elkaar extra op.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:23

Een vraagje, heeft iemand Olive tree van Flexa op de muur? Ik ben zelf in deze kleur geïnteresseerd voor onze bijna 15 meter lange muur, maar zou graag voorbeelden zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:56

Mooie kleur, maar 15 meter is wel een fiks stuk muur voor één kleur.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:32

Onze muur is bijna 10 meter en we willen die ook niet helemaal 1 kleur hebben.
We zijn eruit, de groene streep krijgt een nieuwe kleur: een mooie lichte grijstint en we trekken hem helemaal door naar beneden. De bovenste rand blijft wit.
Het dressoir blijft dan ook zoals hij nu is.

Nu
Afbeelding

Dressoir (is een MP foto)

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:18

DubbelDun schreef:

Klopt! :j Hebben we nu ook, naar volle tevredenheid. Maar ik zou graag een kleur willen die beter bij onze eetkamerset past. En toen kwam ik bij Olive tree uit :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:22

DubbelDun schreef:

Valt mee, mijn ouders hebben een rechthoekige woonkamer van 5 x 9 en deze is 3,5 meter hoog. En die hebben ook een blinde muur met kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:24

Piepiekuiken schreef:

[ [url=m/cSaxtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XUpf1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q0AKZl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is de sfeer die je wilt?

Ik denk dat er best wat dingen passen, maar ik zou persoonlijk deze kleuren niet kiezen omdat ik een bepaalde sfeer in gedachten heb. En ik gok dat die aardig ver bij jouw sfeer vandaan ligt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:24

noviceh schreef:
DubbelDun schreef:

Klopt! :j Hebben we nu ook, naar volle tevredenheid. Maar ik zou graag een kleur willen die beter bij onze eetkamerset past. En toen kwam ik bij Olive tree uit :D

Ik denk dat het een kleur is die je in het echt moet zien... Het is of fantastisch, of een poepkleur, denk ik :o.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:34

_San87_ schreef:
Ik denk dat het een kleur is die je in het echt moet zien... Het is of fantastisch, of een poepkleur, denk ik :o.
Precies dat is waar ik over twijfel!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:35

Hoi, ik kom even snel binnenvallen :)

(Wellicht ga ik nog meer meepraten binnenkort want ben net in een nieuwe studio gaan wonen :D)

Maar ik heb even snel een vraag; wat voor pedaal emmer hebben de mensen die alleen wonen? Dus als je alleen voor jezelf afval hebt.

Ik wil graag een duo pedaal emmer om plastic en papier te kunnen scheiden, maar volgens mij zijn die er alleen in 2x 25 liter (Dus 25 voor plastic en 25 voor papier dan). Dat lijkt mij wel klein, maar misschien valt het mee als je alleen woont?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:04

Ik heb gewoon een prullenbak voor gewoon afval en plastic zamelen wij in in zakken die door de 'milieuboer' worden gebracht wanneer het plastic wordt opgehaald.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:19

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik kom even snel binnenvallen :)

(Wellicht ga ik nog meer meepraten binnenkort want ben net in een nieuwe studio gaan wonen :D)

Maar ik heb even snel een vraag; wat voor pedaal emmer hebben de mensen die alleen wonen? Dus als je alleen voor jezelf afval hebt.

Ik wil graag een duo pedaal emmer om plastic en papier te kunnen scheiden, maar volgens mij zijn die er alleen in 2x 25 liter (Dus 25 voor plastic en 25 voor papier dan). Dat lijkt mij wel klein, maar misschien valt het mee als je alleen woont?

Ik vind het te klein. Nou voor het normale afval valt het mee, want dan koop je gewoon kleinere zakken.
Maar voor plastic moeten wij zakken van de gemeente gebruiken en die zijn een stuk groter waardoor je daarna alsnog met een zak zit waar extra bij moet,maar niet meer in de prullenbak past.

Ik ben dus nog op zoek naar goede oplossing, want een hoop prullenbakken vind ik veel te duur :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:22

MyWishMax schreef:
Ik vind het te klein. Nou voor het normale afval valt het mee, want dan koop je gewoon kleinere zakken.
Maar voor plastic moeten wij zakken van de gemeente gebruiken en die zijn een stuk groter waardoor je daarna alsnog met een zak zit waar extra bij moet,maar niet meer in de prullenbak past.

Ik ben dus nog op zoek naar goede oplossing, want een hoop prullenbakken vind ik veel te duur :')

Ik denk er ineens aan dat ik gisteren bij een soort van vintage shop ouderwetse zinken prullebakken zag... Niet heel groot, maar je kan ze volgens mij best in het formaat gemeentezak krijgen!
Best wel fashionable bij de achterdeur bedenk ik me ineens...
Heb je je plastic niet in huis waar het ruimte in neemt, maar wel netjes afgekleed...