Voor de mensen die hun cavia's op science selective hebben staan. Welkoop heeft 24 januari de actie 2 zakken van 3kg voor 20€. Daarmee is het ruimschoots de goedkoopste aanbieder (normaal koop ik 10kg voor 43.50€ en die horen normaal 60€ te zijn. Nu dus 12kg voor 40€). Trouwens, voor konijnen geldt de actie 2x3kg voor 20€ maar hun voer is bij topdierenshop 33.50€/10kg te koop en 90€/30kg.
Sowieso is het ook bij diervoeder uitermate interessant om te gaan shoppen voor de goedkoopste aanbieder. De cavia's staan bij mij op een dubbele bodembedekking, dat is éénmalig duur (de onderlaag per 120x60 kooi kost 8-12€ afhankelijk van wat ik gebruik) maar daarna is het verbruik veel minder omdat je alleen de bovenlaag (een grootverpakking hemperade van 8.70€/14kg i.p.v. een kleinverpakking van 5.50€/3kg) hoeft te vervangen en vaak zelfs maar een deel. Daarnaast moet je een paar plekjes in de onderlaag vervangen, gemiddeld doe ik na het opzetten van de bodem 3 maanden met een volgende zak onderlaag (bij het opzetten gaat er 1 20L-zak in). Qua hooi heb ik van alles geprobeerd en ben ik ook nog steeds aan het proberen maar tot nu toe bevalt De agrobs compact het beste: http://www.rwdh.nl/paard-agrobs-pre-alpin-compact.html eventueel gecombineerd met een plukje verstophooi. Het is wel duur (1.20€/kg) maar het is zuinig in gebruik en zeer makkelijk op te slaan. Ook compact gras bevalt redelijk, maar het is waardeloos opslaan en het verspilt wel dus dat vind ik minder. Ik ben ook grasbrokken aan het proberen ( http://www.rwdh.nl/paard-agrobs-pre-alp ... ncobs.html ), die zijn goedkoper en ook makkelijk op te slaan. Dierenwinkelhooi is vaak van waardeloze kwaliteit, duur en toch ook ruim 1.20€/kg of het is peperduur (5€/kg). Een baal hooi kan ik helaas niet kwijt (2-kamerappartement) dus dat is voor mij geen optie.
Is er interesse in een lijstje waar je goedkoop diervoeder kan bestellen voor hond/kat/knaagdier?
Laatst bijgewerkt door Mizora op 12-01-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt