Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jennyj01 schreef:Dat is zo te zien histor forel. Mooie kleur. Zelf ben ik afgelopen weekend maar eens flink out of the box gegaan met tangerine van flamant. Hij is nog wat vlekkerig omdat deze foto is gemaakt toen het nog niet helemaal droog was.
[ img ]
oji schreef:Leuk, een zeilboot. Wat voor boot is het?
Ik heb zelf een uberschattige Kolibri 560 gehad, helemaal hout. Daar een teakhouten dek op laten maken (met van die zwarte rubber voegen) en dat binnen ook als vloer laten leggen. Vond ik echt supermooi. Binnen was ook alles van hout, een mahonie beits gegeven en qua kussens alles marine blauw en wit gehouden. Was maar een hele kleine kajuit dus zo neutraal mogelijk gehouden.
Maar goed, full time baan, paard en houten boot (houten boot, klus je dood) was tijdtechnisch op een gegeven moment echt niet meer te combineren....Keuze is op paard gevallen, dus de boot moest gaan nadat hij door tijdsgebrek 3 seizoenen in de loods was blijven liggen. Een boot moet varen en niet liggen verstoffen. Maar blijf zeilboten supergaaf vinden.
_San87_ schreef:Een zeeschouw. Ze is 9 meter, dus we hebben best wat ruimte. De kajuit is van binnen donker mahonie, dus we willen de zijkanten waar de patrijspoortjes in zitten wit maken, en ook de wand met deur naar het slaapgedeelte. De rest blijft mahonie. Vooral het plafond is erg mooi qua kleur en structuur, dus dat blijft hout. Ook willen we de banken opnieuw bekleden, maar dat wordt voor volgend jaar.
Vrijdag gaan we haar halen, dus dan zal ik wat foto's delen en is het ook makkelijker te zien wat onze plannen zijn. Het wordt ons tweede huis, dus we willen het helemaal eigen maken.
oji schreef:_San87_ schreef:Een zeeschouw. Ze is 9 meter, dus we hebben best wat ruimte. De kajuit is van binnen donker mahonie, dus we willen de zijkanten waar de patrijspoortjes in zitten wit maken, en ook de wand met deur naar het slaapgedeelte. De rest blijft mahonie. Vooral het plafond is erg mooi qua kleur en structuur, dus dat blijft hout. Ook willen we de banken opnieuw bekleden, maar dat wordt voor volgend jaar.
Vrijdag gaan we haar halen, dus dan zal ik wat foto's delen en is het ook makkelijker te zien wat onze plannen zijn. Het wordt ons tweede huis, dus we willen het helemaal eigen maken.
Gaaf! Een zeeschouw, dat was altijd de droomboot van mijn vader. Ben heel benieuwd naar foto's!
anca schreef:Jennyj01 schreef:Dat is zo te zien histor forel. Mooie kleur. Zelf ben ik afgelopen weekend maar eens flink out of the box gegaan met tangerine van flamant. Hij is nog wat vlekkerig omdat deze foto is gemaakt toen het nog niet helemaal droog was.
[ img ]
Prachtig. Heb je het schilderij bij de muur uitgezocht ? Of juist andersom?
Jennyj01 schreef:anca schreef:
Prachtig. Heb je het schilderij bij de muur uitgezocht ? Of juist andersom?
Ik had eerst het schilderij, maar vond het niet mooi op de bruine muur. Het is in verhouding vrij groot en uitgesproken. Door kleur op kleur te doen blijft het uitgesproken maar toch rustig.
Piepiekuiken schreef:Ik volg echt al héél lang mee, maar omdat ik nog lekker bij mijn mama thuis woondegeen bleef het alleen bij een beetje inspiratie opdoen.
Nu is het éindelijk zo ver dat ik vanaf ongeveer 7/9 de sleutels krijg van mijn eerste appartementje! Het is huur, maar hey! Who cares.
Ik ben zó blij dat het verschrikkelijk licht is binnen. Over de gehele breedte van de woonkamer loopt een groot raam en bij de eetkamer/ruimte net zo.![]()
![]()
Nu is het zo dat ik mezelf niet zou zijn als ik zou kiezen voor een superneutrale kleur op de muur zoals een zandkleurtje of gewoon lekker wit. Ik ben meer van de opvallende keuzes en warme kleuren.
Zo heb ik dus ook een bank gekozen die niet per se lekker veilig is haha, maar wel héél tof!
De bank zal met zijn rug naar de wand met de deur staan die je aan de rechterkant net op de foto ziet. Wel een stukje van de muur af omdat dat mijn enige deur wordt naar de slaapkamer.
De bank is goudachtig met een donker/legergroene gloed.
[ [url=m/ukY9xB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5AQ4Mb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het moet allemaal nog opnieuw gewit worden ed, dit is een foto van toen de vorige bewoonster er net uit was.![]()
Maargoed, jullie begrijpen vast mijn struggle wbt kleuren op de muur wel haha. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Silenna schreef:Hoi! Ik lees hier al tijden mee, en wij mogen aankomende week naar onze nieuwe huurwoningEen prachtig appartement, dus enorm veel zin in!
Nu wil ik graag 2 muren in de woonkamer een mooie zandkleur schilderen (zie foto). Heeft iemand hier toevallig zo'n kleur op de muur, of welke kleur aan te raden is? [ [url=m/Jun6R5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn ervaring is dat ze bij de Praxis oid niet zo goed zijn met adviseren over kleuren/tinten verf..
Piepiekuiken schreef:Haha ja heftig is ie wel he..
Vloerkleed was ook al mega oud, en vind zelf salontafel er ook niet bij passen. Heb zelf iets anders leuks uitgekozen! komt dat gouden ook weer een beetje in terug.
Karin1985, jij bedoelt dat ik de muur in de kleur van het kussentje zou kunnen verven? Of juist die kleur terug laten komen in een kunstwerk?
DubbelDun, zou je dan kiezen voor bijvoorbeeld beetje gelijke kleuren voor die schouw?
Maar jullie zouden dan bijv niet de muur in een soort tint groen of blauw verven die terugkomt in de bank, of juist goed bij de bank past?