Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:10

Wel donkere woonkamer en altijd 1 muur in een kleur gehad. Alleen geen foto van daarna zijn alle andere muren ook geverfd en dat is echt lelijk.

Straks wil ik alles weer wat op 1 muur na, maar geen idee welke kleur. Mijn vloer en meubels zijn ook donker en kom er echt niet uit welke kleur past.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:22

Leuk, een zeilboot. Wat voor boot is het?

Ik heb zelf een uberschattige Kolibri 560 gehad, helemaal hout. Daar een teakhouten dek op laten maken (met van die zwarte rubber voegen) en dat binnen ook als vloer laten leggen. Vond ik echt supermooi. Binnen was ook alles van hout, een mahonie beits gegeven en qua kussens alles marine blauw en wit gehouden. Was maar een hele kleine kajuit dus zo neutraal mogelijk gehouden.

Maar goed, full time baan, paard en houten boot (houten boot, klus je dood :+ ) was tijdtechnisch op een gegeven moment echt niet meer te combineren....Keuze is op paard gevallen, dus de boot moest gaan nadat hij door tijdsgebrek 3 seizoenen in de loods was blijven liggen. Een boot moet varen en niet liggen verstoffen. Maar blijf zeilboten supergaaf vinden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:24

Oranje muur is gaaf!
En de vloer is ook heel mooi opgeknapt Splashislief! Dat was toch die wat gelig/oranje houten vloer?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:40

Jennyj01 schreef:
Dat is zo te zien histor forel. Mooie kleur. Zelf ben ik afgelopen weekend maar eens flink out of the box gegaan met tangerine van flamant. Hij is nog wat vlekkerig omdat deze foto is gemaakt toen het nog niet helemaal droog was.

[ img ]

Prachtig. Heb je het schilderij bij de muur uitgezocht ? Of juist andersom?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:53

oji schreef:
Leuk, een zeilboot. Wat voor boot is het?

Ik heb zelf een uberschattige Kolibri 560 gehad, helemaal hout. Daar een teakhouten dek op laten maken (met van die zwarte rubber voegen) en dat binnen ook als vloer laten leggen. Vond ik echt supermooi. Binnen was ook alles van hout, een mahonie beits gegeven en qua kussens alles marine blauw en wit gehouden. Was maar een hele kleine kajuit dus zo neutraal mogelijk gehouden.

Maar goed, full time baan, paard en houten boot (houten boot, klus je dood :+ ) was tijdtechnisch op een gegeven moment echt niet meer te combineren....Keuze is op paard gevallen, dus de boot moest gaan nadat hij door tijdsgebrek 3 seizoenen in de loods was blijven liggen. Een boot moet varen en niet liggen verstoffen. Maar blijf zeilboten supergaaf vinden.

Een zeeschouw :D. Ze is 9 meter, dus we hebben best wat ruimte. De kajuit is van binnen donker mahonie, dus we willen de zijkanten waar de patrijspoortjes in zitten wit maken, en ook de wand met deur naar het slaapgedeelte. De rest blijft mahonie. Vooral het plafond is erg mooi qua kleur en structuur, dus dat blijft hout. Ook willen we de banken opnieuw bekleden, maar dat wordt voor volgend jaar.

Vrijdag gaan we haar halen, dus dan zal ik wat foto's delen en is het ook makkelijker te zien wat onze plannen zijn. Het wordt ons tweede huis, dus we willen het helemaal eigen maken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:00

oji schreef:
En de vloer is ook heel mooi opgeknapt Splashislief! Dat was toch die wat gelig/oranje houten vloer?

Klopt :j
We zijn er blij mee hoe hij nu is!

Met een donkere kamer zou ik met een lichte tint 1 muur doen en die kleur terug laten komen in de accessoires.
San wat leuk een zeilboot!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:14

_San87_ schreef:
Een zeeschouw :D. Ze is 9 meter, dus we hebben best wat ruimte. De kajuit is van binnen donker mahonie, dus we willen de zijkanten waar de patrijspoortjes in zitten wit maken, en ook de wand met deur naar het slaapgedeelte. De rest blijft mahonie. Vooral het plafond is erg mooi qua kleur en structuur, dus dat blijft hout. Ook willen we de banken opnieuw bekleden, maar dat wordt voor volgend jaar.

Vrijdag gaan we haar halen, dus dan zal ik wat foto's delen en is het ook makkelijker te zien wat onze plannen zijn. Het wordt ons tweede huis, dus we willen het helemaal eigen maken.

Gaaf! Een zeeschouw, dat was altijd de droomboot van mijn vader. Ben heel benieuwd naar foto's!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:19

oji schreef:
_San87_ schreef:

Gaaf! Een zeeschouw, dat was altijd de droomboot van mijn vader. Ben heel benieuwd naar foto's!

Ze is ook echt mijn droomboot, karakteristiek, oerdegelijk en gewoon beeldschoon <3. En meer dan ruim genoeg voor mijn vriend en mij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:01

anca schreef:
Jennyj01 schreef:
Dat is zo te zien histor forel. Mooie kleur. Zelf ben ik afgelopen weekend maar eens flink out of the box gegaan met tangerine van flamant. Hij is nog wat vlekkerig omdat deze foto is gemaakt toen het nog niet helemaal droog was.

[ img ]

Ik had eerst het schilderij, maar vond het niet mooi op de bruine muur. Het is in verhouding vrij groot en uitgesproken. Door kleur op kleur te doen blijft het uitgesproken maar toch rustig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:02

Prachtig de oranje muur!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:07

Ik heb even moeten googlen op de zeeschouw maar dat is een hele mooie karakteristieke boot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:12

Beetje een mini-Skûtsje, idd erg leuk.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:47

Jennyj01 schreef:
anca schreef:

Ik had eerst het schilderij, maar vond het niet mooi op de bruine muur. Het is in verhouding vrij groot en uitgesproken. Door kleur op kleur te doen blijft het uitgesproken maar toch rustig.

Ik vind het prachtig

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:50

Ik volg echt al héél lang mee, maar omdat ik nog lekker bij mijn mama thuis woonde :P geen bleef het alleen bij een beetje inspiratie opdoen.
Nu is het éindelijk zo ver dat ik vanaf ongeveer 7/9 de sleutels krijg van mijn eerste appartementje! Het is huur, maar hey! Who cares.

Ik ben zó blij dat het verschrikkelijk licht is binnen. Over de gehele breedte van de woonkamer loopt een groot raam en bij de eetkamer/ruimte net zo. :D :D

Nu is het zo dat ik mezelf niet zou zijn als ik zou kiezen voor een superneutrale kleur op de muur zoals een zandkleurtje of gewoon lekker wit. Ik ben meer van de opvallende keuzes en warme kleuren.
Zo heb ik dus ook een bank gekozen die niet per se lekker veilig is haha, maar wel héél tof!

De bank zal met zijn rug naar de wand met de deur staan die je aan de rechterkant net op de foto ziet. Wel een stukje van de muur af omdat dat mijn enige deur wordt naar de slaapkamer.

De bank is goudachtig met een donker/legergroene gloed.

Afbeelding

Afbeelding

Het moet allemaal nog opnieuw gewit worden ed, dit is een foto van toen de vorige bewoonster er net uit was. :)

Maargoed, jullie begrijpen vast mijn struggle wbt kleuren op de muur wel haha. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:02

De kleur die er op de foto achter zit? Je hebt nu een hele kekke bank gekozen.
Zou die persoonlijk dan ook het middelpunt van aandacht laten zijn en de muur wel warm, maar niet te opvallend verven. En dan net als op je foto een mooi kunstwerk wat met de bank samen wil ( en net zo bijzonder is). De kleur van het kussentje rechts is wellicht ook nog een optie. Is iets gedurfder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:06

@Piepiekuiken: Dat is wel een heftige bank en persoonlijk vind ik die salontafel er bij niet echt staan. Wat ze met de muur gedaan hebben vind ik wel leuk (stuk glittergordijn). De schoorsteen/schouw die zo 'uit het midden' is staat daar ook wel bij, daar kun je ook wel een statement in gelijke stijl van maken.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:11

Haha ja heftig is ie wel he..

Vloerkleed was ook al mega oud, en vind zelf salontafel er ook niet bij passen. Heb zelf iets anders leuks uitgekozen! komt dat gouden ook weer een beetje in terug.

Karin1985, jij bedoelt dat ik de muur in de kleur van het kussentje zou kunnen verven? Of juist die kleur terug laten komen in een kunstwerk?

DubbelDun, zou je dan kiezen voor bijvoorbeeld beetje gelijke kleuren voor die schouw?

Maar jullie zouden dan bijv niet de muur in een soort tint groen of blauw verven die terugkomt in de bank, of juist goed bij de bank past?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:16

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:19

Piepiekuiken schreef:
Ik volg echt al héél lang mee, maar omdat ik nog lekker bij mijn mama thuis woonde :P geen bleef het alleen bij een beetje inspiratie opdoen.
Nu is het éindelijk zo ver dat ik vanaf ongeveer 7/9 de sleutels krijg van mijn eerste appartementje! Het is huur, maar hey! Who cares.

Ik ben zó blij dat het verschrikkelijk licht is binnen. Over de gehele breedte van de woonkamer loopt een groot raam en bij de eetkamer/ruimte net zo. :D :D

Nu is het zo dat ik mezelf niet zou zijn als ik zou kiezen voor een superneutrale kleur op de muur zoals een zandkleurtje of gewoon lekker wit. Ik ben meer van de opvallende keuzes en warme kleuren.
Zo heb ik dus ook een bank gekozen die niet per se lekker veilig is haha, maar wel héél tof!

De bank zal met zijn rug naar de wand met de deur staan die je aan de rechterkant net op de foto ziet. Wel een stukje van de muur af omdat dat mijn enige deur wordt naar de slaapkamer.

De bank is goudachtig met een donker/legergroene gloed.

[ [url=m/ukY9xB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5AQ4Mb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het moet allemaal nog opnieuw gewit worden ed, dit is een foto van toen de vorige bewoonster er net uit was. :)

Maargoed, jullie begrijpen vast mijn struggle wbt kleuren op de muur wel haha. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Wow wat gaaf <3!

Wellicht net als de interieurwinkel dat warme bruin op de muur met een goud accent? Dus ofwel zo'n glittergouden doek, of een kunstwerk met goud. Zwart staat ook prachtig met goud.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:27

Wát een gave bank!
Ik vind zelf terra/roze erg gaaf bij groen en goud. Misschien de schouw tikkie donkerder dan de rest en dan afmaken met gouden accessoires en grote groene planten in terracotta potten.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:30

Gave bank! Ik zou ook gaan voor een warme kleur zoals roestbruin of copper :j

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:44

Silenna schreef:
Hoi! Ik lees hier al tijden mee, en wij mogen aankomende week naar onze nieuwe huurwoning :D Een prachtig appartement, dus enorm veel zin in!
Nu wil ik graag 2 muren in de woonkamer een mooie zandkleur schilderen (zie foto). Heeft iemand hier toevallig zo'n kleur op de muur, of welke kleur aan te raden is? [ [url=m/Jun6R5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn ervaring is dat ze bij de Praxis oid niet zo goed zijn met adviseren over kleuren/tinten verf.. :=

Beetje een gare foto, maar heb nog geen deurtjes in m'n tv kast en hoef niet al m'n zooi op bokt te hebben :')

Ik heb de mengkleur Mysterie met flexa muurverf laten mengen bij de praxis en ben er zooo blij mee. Hij leek op de kleurstaal misschien een tikje donker, maar vind het contrast met het witte plafond en de witte deurkozijnen echt geweldig.

Afbeelding

edit: De kleur komt trouwens niet top over op deze foto. In het echt is ie net iets warmer voor m'n gevoel

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:52

Piepiekuiken schreef:
Haha ja heftig is ie wel he..

Vloerkleed was ook al mega oud, en vind zelf salontafel er ook niet bij passen. Heb zelf iets anders leuks uitgekozen! komt dat gouden ook weer een beetje in terug.

Karin1985, jij bedoelt dat ik de muur in de kleur van het kussentje zou kunnen verven? Of juist die kleur terug laten komen in een kunstwerk?

DubbelDun, zou je dan kiezen voor bijvoorbeeld beetje gelijke kleuren voor die schouw?

Maar jullie zouden dan bijv niet de muur in een soort tint groen of blauw verven die terugkomt in de bank, of juist goed bij de bank past?

Ik zie jouw bank inderdaad ook nog wel mooi uitkomen voor een cognac kleurige muur inderdaad. Dat is nog altijd een "neutrale" toon. En met zo`n flitsende bank zou ik het op de muur gewoon rustig houden.

En wat Dubbeldun zegt. Van de schouw kun je dan inderdaad wel zo`n kunstwerk maken zoals op de muur.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:59

Marieke1495 schreef:
Ik heb de zoekfunctie al even gebruikt, maar kon niets vinden.
Heeft iemand ervaring met de cognac pinto bank van de kwantum? Hoe bevalt ie en blijft hij wat mooi?

Kwam toevallig deze vraag tegen. Ik heb sinds een maand 3 ook deze bank. Ik vind hem prachtig en hij zit echt goed.

Afbeelding

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:19

Hoi!

Ik ben opzoek naar verfideeën voor deze lange wand in huis.
Iemand een leuk idee waar ik wellicht nog niet aan gedacht heb?
Of qua aankleding wellicht?

Afbeelding
Afbeelding