Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:48

MOET eerst lelijk zijn voor het mooi word!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:09

Rebecca schreef:
Wat een enorme spiegel ook Dioxide :)) ,je wil niet teveel aan zo'n woning doen maar het toch thuis maken..

Spiegel? :') Waar?

Jennyxx

Berichten: 3047
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:46

Stille meelezer heeft een vraag :o

Over 2 weken gaan we verhuizen, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het wil gaan doen met een tv-meubel. Hoe doen jullie dat met de tv en de kastjes (provider en dvd-speler)? Hebben jullie nog mooie tips? :D

Oh en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd waar jullie je boeken en fotoalbums laten :j

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:09

Vandaag lades gehaald voor de Besta kast.
Voor:
Afbeelding
En na:

Afbeelding

Staat wel ff wat opgeruimder zo! Dus ben er blij mee :-)

Behang afstomen is idd n piepklus. Maar nu kan t enkel mooier worden!!

Deur is netjes geworden Zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:10

Dioxide schreef:
[naam] schreef:
Wat een enorme spiegel ook Dioxide :)) ,je wil niet teveel aan zo'n woning doen maar het toch thuis maken..

Spiegel? :') Waar?


Ik ben superblond het is een opening tussen de kamers :')

Netjes zo Kenyada!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 23:17

Jennyxx schreef:
Stille meelezer heeft een vraag :o

Over 2 weken gaan we verhuizen, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het wil gaan doen met een tv-meubel. Hoe doen jullie dat met de tv en de kastjes (provider en dvd-speler)? Hebben jullie nog mooie tips? :D

Oh en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd waar jullie je boeken en fotoalbums laten :j


Alles werkt met de deurtjes dicht, modem voor wifi zit er ook in. Enkel voor de playstation moet ik het deurtje opendoen, deze gebruiken we ook als dvd dus ik haal de controler er uit en deurtje gaat weer dicht met kabel er tussen (ps2 :P dus nog eentje met kabel)
Afbeelding

Afbeelding

Er komt nog een mooie passende houten plank op. Dit is maar tijdelijk, maar het was beter dan gewoon wit.
Afbeelding

Als ik nu toch aan het showen ben kan ik gelijk nog de zetel ook laten zien :D
Overigens is mijn hond écht niet zo lui als ze op de fotos toont :')

Zetel hebben we tweedehands voor 80 euro gescoord <3 het is dan nog eens exact wat we graag wilde.
Afbeelding


Afbeelding
En hier zitten onze boeken in, uitkijkbankje voor Zora en ideaal steuntje voor ons om schoenen aan te doen. Eerst was het zonder deurtjes, maar dat was geen doen aangezien het Zora haar bankje was en er dus veel zand op de boeken viel. Nu blijven ze wel netjes. Op het bankje komt nog een passend kussen en een afwasbaar achterwandje
Afbeelding

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 06:45

Jennyxx schreef:
Stille meelezer heeft een vraag :o

Over 2 weken gaan we verhuizen, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het wil gaan doen met een tv-meubel. Hoe doen jullie dat met de tv en de kastjes (provider en dvd-speler)? Hebben jullie nog mooie tips? :D

Oh en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd waar jullie je boeken en fotoalbums laten :j


Ik heb de tv eruit gedaan en een iPad pro gekocht. En in mijn vorige huis had ik “de kastjes” op een onmogelijke plaats hangen. Uiteindelijk heb ik er een tijdschriften rekje gehangen. Kastjes erin gelegd en een tijdschrift er voor gezet. Gaat met je dvd spelen niet lukken :+ maar die heb ik jaren geleden al eruit gedaan.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:06

Mijn moeder heeft een platte radio/cd/dvd speler onder haar tv hangen, zoiets wil ik ook maar dan voor blu-ray.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:41

Jennyxx schreef:
Stille meelezer heeft een vraag :o

Over 2 weken gaan we verhuizen, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het wil gaan doen met een tv-meubel. Hoe doen jullie dat met de tv en de kastjes (provider en dvd-speler)? Hebben jullie nog mooie tips? :D

Oh en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd waar jullie je boeken en fotoalbums laten :j

Voor de tv hebben wij een (recht) 4 vaks Ikea Kallax kastje plat gelegd.

Twee bakken er in voor wat rotzooi en de andere twee vakken zijn open. Nu hebben we maar een kleine TV, tv kastje en soundbar, dus wellicht niet voor iedereen een goeie oplossing :)

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:46

Leen wat leuk dat bankje zo vd hond!

Hier gaan alle boeken straks in een grote kallaxkast in een kamer boven.
Tv meubel ook een besta met deurtjes.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:35

@kenyada: staat veel beter zo 'dicht'.

Ik heb een wengé/wit wandmeubel uit de jaren 50 en daar mijn versie van gemaakt. TV (stereo heb ik niet meer, doet de PC nu) is mooi weggewerkt, want ik hou niet van zo'n zwart vlak in de kamer :)

Originele staat

Afbeelding

Nu (het bovenste kastje lijkt geel, maar dat vertekend door de lichtinval) bij omdraaien met de TV-deurtjes was de kleur niet anders als de rest.

Afbeelding

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:09

Wat n toffe kast zo! En de tv staat daar dan ook in?

Ik vind n tv geen vervelend beeld zo in n huiskamer eigenlijk. Hoort er toch n beetje bij vind ik.
Blu ray speler heb ik laatst wel weggegeven, gebruikte dat ding nooit meer, films kijk ik gewoon via Netflix of online en dan streamen naar tv.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:33

Ja de TV staat helemaal links, netjes achter de deuren. Het beeldscherm past nét in de klepkast, die dus nu pc-bureau geworden is :)

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:38

Ik vind een tv verborgen achter deurtjes een goed idee, zo mooi is een tv ook weer niet.

Maar ik vind het zo irritant als er kastdeurtjes open moeten staan terwijl je tv kijkt. Dat staat zo rommelig. Ik word onrustig van openstaande kastdeurtjes, die moeten dicht. Maar misschien ben ik een beetje vreemd :D

Zo heeft een buurvrouw haar computer in een meidenkast staan. Als ze gaat computeren (vaak), dan zit ze voor het raam tussen die opstaande deurtjes. Dat zou niets voor mij zijn.

Edit: ik vind een kast zo een retro kast uit de jaren 50 wel echt gaaf! Ik hou daar wel van.

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:01

Je hebt ook TV-kasten waar je de deurtjes terug naar binnen kunt schuiven (langs de zijkanten), dus dan zie je ze ook niet open staan :)

Als ik kijk naar de zwart/bruine Besta van Ikea dan verschilt deze daar niet zo heel veel van, maar hij was wel stúkken goedkoper :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:20

DubbelDun schreef:
[...]
Nu (het bovenste kastje lijkt geel, maar dat vertekend door de lichtinval) bij omdraaien met de TV-deurtjes was de kleur niet anders als de rest.

[ Afbeelding ]

Leuk zo! Moet je alleen elke keer de bureaustoel verzetten als je TV wil kijken, of heb je er weinig last van? Een dichte TV kast is inderdaad wel een stuk rustiger in de woonkamer, die gaat er hier ook nog komen.

Ohja, even een paar Funda foto's spammen van het huisje waar wij nu mee bezig zijn *\o/* De foto's van de makelaar zijn helaas om te janken, doen het huis totaal geen goed en geven nauwelijks inzicht in de situatie. Komende woensdag hebben we een tweede bezichtiging en ga ik zelf wat plaatjes schieten :)

Vooraanzicht, niet bijster bijzonder. Het huis is van 1920, maar heeft een 1950 uitstraling qua gevel.
Afbeelding

Waarom dat we voor dit huis gevallen zijn? Een mega diepe tuin (met 2 beekjes er doorheen) en bos aan de achtertuin.
Afbeelding

Woon-/eetkamer, vreselijk slechte foto. Is ongeveer 30m2 en super licht met hoge plafonds.
Afbeelding

Doorkijk vanuit woonkamer <3
Afbeelding

Ik hoop echt zo ontzettend dat dit allemaal gaat lukken! Het huis is in de basis heel goed, maar moet vooral afgewerkt worden, aangezien we beiden aardig handig zijn gaan we het allemaal zelf doen.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-05-18 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:23

Bij mij zijn de foto's zwarte vlakken ??

Als ik TV kijk zit ik op de bank, áls ik eens achter de pc zit en ik wil iets zien dan hoef ik alleen mij stoel 20 cm naar achter te rollen :D

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:25

Ja, ik zie ook zwarte vlakken.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:27

Ik heb ze net omgegooid naar een andere locatie, zie ze zelf wel..?

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:28

Ik zie ze ook :j

Gave tuin! Groot!

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:28

Nu doen ze het idd :)

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:30

Wat wil je allemaal gaan doen ??

De tuin zul je een hoop blad in krijgen met al die bomen. Direkt het bos in en 2 beekjes is wel leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:32

Gaaf meubel dubbeldun!

Oeh mooi die tuin en het bos dioxide , aan de voorkant zie je niet wat er achter zit dat is zo leuk :P . Huis is wel wat leuks van te maken

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:53

Oeh spannend dioxide!
Tuin ziet er idd heeeerlijk uit! Hoe moet ik dat zien, twee beekjes door de tuin? Echt dwars erdoorheen?

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:43

Dioxide: supertuin zo maar dat zal veel harken worden in het najaar...hihi