[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:05

Jeetje Somebody! Wat een rare mensen zeg! :oo

Babe gefeliciteerd!! :))
Wendy wat een gedoe zeg! Hopelijk komt het allemaal goed!
Ahh wat lief Eleionomae! :D
Welkom Saskia! Ben benieuwd hoe dat huisje is waar jullie gaan kijken!

Gemeente heeft eindelijk vordering gemaakt hier, bouw- en installatiebedrijf is begonnen nu maar afwachten tot wij telefoontje van gemeente en/of makelaar krijgen. Ondertussen zijn we gewoon rustig op ons gemak funda in de gaten aan het houden, valt op dat er afgelopen tijd weer veel huizen 'ineens' verkocht zijn (stonden al langer te koop) en er komen nog niet heel veel nieuwe huizen op. Ben zo benieuwd wat de markt gaat doen eigenlijk, weet (van meerdere makelaars) dat er nog wel erg veel vast gehouden word. Hoor om me heen ook steeds vaker van mensen dat binnenkort het huis van die en die te koop komt enzo. Toch leuk als mensen weten dat je 'zoekende' bent, ze kijken toch mee! En toch erg blij dat we de tijd hebben, 2 huizen gehad waarvan ik echt even goed gebaald heb dat het niet door ging maar achteraf gezien eigenlijk ook wel erg blij mee..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:17

Maar somebody, ben je wel akkoorrd gegaan met een oplevering in deze staat dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:23

Is de overdracht al geweest somebody?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:31

Die anti-inbraakstrip heeft niemand naar gekeken vanmorgen, hoort bij het huis, dus zit erin. Ging hun makelaar ook vanuit. Voorraadkast en dimmers zijn een lopende discussie sinds de inspectie. Kroonsteentjes heb ik geen verstand van, het is dat mijn elektricien dat zei. Ben benieuwd of ze er nog wat aan gaan doen, hun makelaar is des duivels, die vindt dit van zeer weinig fatsoen getuigen. Hij gaat er ING achteraan, want die anti-inbraakstrip hoort er echt bij, de andere dingen valt over te discussiëren. Om met zijn woorden te spreken 'toen ze begonnen te zeiken over de Coax kabels ging bij mij het licht uit'. :')
Verder is het een super huis, echt leuk leuk. *\o/* *\o/*

Zie verder wat goedgekeurde hypotheken en leuke geplande bezichtigingen. Ik duim voor iedereen!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:16

Wow zeg somebody... niet te geloven zeg. Ik ben benieuwd wat er hier uit gaat komen!
Benieuwd hoe onze overdracht gaat verlopen... zitten plinten en dorpels bij (nog niet geplaatst). Maar de laatste moesten nog gehaald worden bij de steenkapper.
Geniet er toch maar met volle teugen van!
Ps: gelukkige verjaardag!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:35

Planken in een voorraadkast horen er toch ook bij. Ik vind die mensen echt raar :') het lijkt wel gewoon zieken te zijn. :?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:32

Als de planken los lagen is t een discussiepunt. Alles wat schroefvast zit blijft in principe (tenzij anders afgesproken).

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:05

Pff sommige mensen zijn echt 'anders'... %) Maar wel mooi dat je verder blij bent met het huis Somebody :D

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 04:28

Sjimmy schreef:
Als de planken los lagen is t een discussiepunt. Alles wat schroefvast zit blijft in principe (tenzij anders afgesproken).

Het is inderdaad een discussiepunt. Alles zat wel vast met schroeven in dit geval en daarnaast is het nu meer een 'rommelhok' dan een voorraadkast door het ontbreken van de planken. Hun makelaar had de verkoper geadviseerd om aan mij te vragen wat ik ermee wilde, maar dat hebben ze dus niet gedaan.
Ook de wc-rolhouder is ook een discussiepunt. Er zat er bv 1 in een muur waarvan de verkoper zei dat dat heel moeilijk is om die erop te zetten of te verwijderen zonder schade vanwege de tegels. Als je dat toch zelf zegt, ga je dat toch niet er nog even afhalen... Waar het nu op neerkomt is dat ik exact moet uitvinden welke zij hadden hangen, en ze dan voorzichtig in diezelfde gaten moet proberen te draaien.
Kroonsteentjes verwijderen is gewoon onveilig en brandgevaarlijk.
Ik moest van hun makelaar alles in een mail zetten, tot het kleinste dingetje aan toe en dan gaat hij ze maandag bellen. Hij vond dit eigenlijk neigen naar diefstal (ook gezien alle andere voorvallen) en vindt dat ze op hun blote knietjes maar spullen moeten komen terugbrengen, maar ik zie het nog niet gebeuren...

Willen jullie wel even lachen? Zij hadden in de babykamer een paar muurschilderingen met een eekhoorn en bambi laten maken Door haar moeder. Hebben er nog speciaal foto's van gemaakt en blabla. Helemaal emotioneel, of ik er voorzichtig mee wilde zijn... nou, heb hem gister(tegen alle planningen in) meteen helemaal wit gemaakt, zelfs al 2 keer. Weg bambi! }>

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 06:53

Hoezo "of je er voorzichtig mee wil zijn"? Daarmee bedoelden ze indirect dat je het moest laten zitten en er niets aan mocht doen? Die mensen zijn gék!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:16

Haha omg, eigenlijk is het gewoon triest! En dat gedoe met bambi, je zou er bijna een foto van sturen :')

Ik ben zo blij dat ze hier alles laten zitten, er staat zelfs een kastje in de kamer in een loos hoekje die ze op maat hebben laten maken. De gordijnen/rolgordijnen/zonneschermen, er is nog een nieuw slot geplaatst in de schuurdeur en een nieuw stop contact in een slaapkamer. Dat melden ze direct al. Echt super en we hoeven er geen cent voor te betalen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:29

Dat zijn hele fijne mensen, ben wel een beetje jaloers op jou.

En inderdaad, ik had erg veel behoefte aan die mensen even sarren, heb wel nagedacht om er een foto van te maken. Heb wel een of ander roze bordje van de baby gevonden achter de radiator, had zo de neiging om die te gebruiken om de witte verf mee te roeren. Maar mijn moeder zei dat dat niet vriendelijk was en had eigenlijk het idee om hem even bij ze terug te gaan brengen, zal wel iets van waarde zijn. Maar na de laatste ontdekkingen, vrees ik dat het geliefde bordje morgen toch echt gaat sneuvelen als roerstaaf. }> *\o/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:15

@eleio (sorry, vind je naam lastig te tikken): we huren nu ja. Je kunt immers geen hypotheek krijgen op iets wat van niemand is (hebben we wel geprobeerd hoor).
@somebody: bizar :') Je moeder heeft helemaal gelijk, maar ik begrijp goed dat je die foto's wilde maken :D :D Bambi met een witte streep over zijn kop ofzo :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:05

Somebody_ schreef:
Dat zijn hele fijne mensen, ben wel een beetje jaloers op jou.

En inderdaad, ik had erg veel behoefte aan die mensen even sarren, heb wel nagedacht om er een foto van te maken. Heb wel een of ander roze bordje van de baby gevonden achter de radiator, had zo de neiging om die te gebruiken om de witte verf mee te roeren. Maar mijn moeder zei dat dat niet vriendelijk was en had eigenlijk het idee om hem even bij ze terug te gaan brengen, zal wel iets van waarde zijn. Maar na de laatste ontdekkingen, vrees ik dat het geliefde bordje morgen toch echt gaat sneuvelen als roerstaaf. }> *\o/*

Stille meelezer reageert even: Kun je dat bordje niet als onderpand gebruiken? Zij brengen de rest van de spullen terug, anders gaat het bordje in de (tuin)haard? :D

Vrienden van ons hebben ook zoiets meegemaakt. Héle huis was gestript, zelfs de bloemen en planten uit de tuin waren meegenomen, de buitenlamp van het huis, kranen/douchekop etc. Tegen alle afspraken in. Is nog een langslepende kwestie geweest. :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:06

Maar wat ik me dan afvraag, is de overdracht nu wel helemaal doorgegaan, of is er het een en ander opgenomen "onder voorbehoud dat".

Wij hebben onze tuin ook redelijk gestript toen we uit het huis gingen, maar dat was ook netjes in de lijst opgenomen, de hortensia's uit de voortuin en de hosta's uit de achtertuin en de 2 acers zouden meegenomen worden. Hortensia's en hosta's waren een verzameling van bijzondere soorten waar niet zo makkelijk aan te komen is, en bovendien ook een behoorlijk prijskaartje hadden (zaten bijvoorbeeld hosta's van 25 euro bij, niet de standaard hosta's van 1,50-5,00 euro uit een tuincentrum).
Qua hosta's hebben we trouwens nog wel het een en ander laten staan, omdat die makkelijk te scheuren zijn, hebben we van veel een stuk afgescheurd en laten staan.
Kraan was net voor de oplevering kapot gegaan, de keuken ging eruit, maar wel netjes overlegd met de nieuwe eigenaren voor een vervanging, want het moest wel goed opgeleverd worden.
Ik snap echt niet waar sommige mensen de brutaliteit vandaan halen. :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:14

Bomen en planten mogen mee, hoor. Zelfs tuinbestrating kan mee. Zolang dat maar op de lijst van zaken en/of bij t koopcontract wordt aangegeven. Dat is het cruciale eraan. Wij nemen ook een boom mee, maar dat geven we wel van te voren aan :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:10

Ja als t maar aangegeven wordt toch? Al moet ik zeggen dat als de dames van ons huis toch nog graag een plant uit hun tuin zouden willen meenemen ik daar echt niet moeilijk over ga doen :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:13

Wendy schreef:
@somebody: bizar :') Je moeder heeft helemaal gelijk, maar ik begrijp goed dat je die foto's wilde maken :D :D Bambi met een witte streep over zijn kop ofzo :D

Haha, that's so funny. :')

Wat een vage mensen joh! Je zou toch denken dat ze blij zijn dat ze het verkocht hebben.
Wat moeten zij met die planken? Die zijn toch precies op maat voor die voorraadkast?
En die kroonsteentjes: wtf! -O-

Wij hadden gisteren onze bezichtiging.
Huis heeft een stuk meer renovaties nodig dan gedacht.
Nieuwe keuken wisten we al, maar blijkt ook een nieuw toilet in te moeten (toilet, wasbak en tegels op de vloer) en in de badkamer een nieuwe bad met douche en tegels op de vloer. Nieuwe vloer boven op de overloop en in één van de slaapkamers, enz. Makelaar verwacht rond de 20.000 euro kosten aan renovatie.

Enerzijds heel fijn, want als we het voor een goede prijs kunnen krijgen hebben we wel een huis naar onze smaak.
Anderzijds jammer, want de vraag is of deze vraagprijs gesteld is juist vanwege die verwachte renovatiekosten en dan moeten we die 20.000 euro er bovenop tellen. En dan wordt het te duur. >;) En het kost nu natuurlijk veel meer tijd qua verbouwen en wij kunnen de dubbele kosten van hypotheek/huur niet dragen.

Oh oh oh, een huis kopen.. Drama! :))

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:25

Is dat geen goede om mee te nemen om te onderhandelen over de prijs?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:55

Ja je kunt altijd kijken of je er in de onderhandelingen uit kunt komen natuurlijk. Maar als de prijs in verhouding met andere soortgelijke woningen al lager is dan zal t lastig worden waarschijnlijk..

Wij moeten ook nog een nieuwe badkamer, toilet en cv maar dat doen we gewoon in fases de komende jaren :j toilet komen we wel een heel eind met een nieuwe pot en wasbak de badkamer moet echt helemaal aangepakt (lees schrootjes op t plafond :') ) maar cv is als eerste aan de beurt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:21

wij gaan woensdag ergens kijken, twijfel alleen erg over het dak, wat zou dat een beetje kosten een dak vervangen van een 2 onder 1 kap zit je dan als snel aan de 10 .000 of is dat echt een belachelijke prijs? ik kan ht niet vinden op internet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:22

Voor een dak zou ik echt een offerte laten maken... je weet niet wat je allemaal tegenkomt. Met een beetje pech zit er ook asbest in!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:40

Precies, gewoon een offerte laten maken en dat meenemen in je onderhandelingen. Zomaar een prijs gokken kan wel eens heel nadelig voor je uitpakken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:37

Wij overwegen om ons huis te verkopen en te verhuizen naar een dorpje verder op.
Nu overwegen wij om zelf ons huis te verkopen, om zo te besparen op makelaars kosten.
We zijn ons nu flink aan het inlezen op de bijkomende kosten, om te kijken wat uiteindelijk dan qua geld over zou kunnen blijven voor de koop van een nieuw huisje.

De bedoeling is dat we een huisje terug kopen, dat een lagere vraagprijs heeft, dan de verkoopprijs van ons huidige huis. We hopen dat we van het verschil de kosten koper kunnen betalen. We willen de huidige hypotheek mee nemen. De huidige hypotheek heeft hele goede voorwaarden en we hebben het nooit ergens voordeliger kunnen vinden. We hebben daar ook al zo'n 10% in afgelost. En we verwachten dat de verkoopprijs van het huis 10% hoger is dan onze hypotheek.

Is er een bokker die een beetje verstand van zaken heeft en ons een beetje kan vertellen of het inderdaad allemaal wel mogelijk is, zodat we achteraf niet er achter komen dat we toch veel geld moeten bijleggen en een ander huisje helemaal niet kunnen betalen, door de bijkomende kosten van verkoop oud huisje en aankoop nieuw huisje.

Want is er bijvoorbeeld nog extra geld af te trekken van de belasting, als we de zelfde hypotheek houden? Uiteraard kunnen we de hypotheek adviseur dit vragen, maar die staat gelijk de hand op te houden en de factuur te schrijven. Om dit te kunnen moeten we natuurlijk zo veel mogelijk geld besparen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:56

Klinkt als een ingewikkelde constructie haha. Succes ermee iig!

Wij gaan zo opzoek naar een nieuwe eettafel en muurverf. Zag al dat de gamma een mooie aanbieding had dus dat laatste moet iig goed komen