[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:41

juval schreef:
hangt er vanaf, soms heb je binnen een uur al bericht van de verkopers, soms moeten ze er even over denken.. maar een week lijkt me erg lang.

Dankje! Ik wil altijd graag een beetje weten waar ik aan toe ben :Y), anders word ik zo onrustig :').
Een huis kopen dat is niets voor mij heb ik al wel door -O-

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:43

Ik kreeg een dag later al reactie met een tegenbod :D Ik dacht dat mijn bod ook schandalig laag was, maar ze gingen er wel op in. Ik heb uiteindelijk nog 12.500 van de vraagprijs afgekregen (zelfs 50.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs 3 jaar geleden). Best veel voor een appartementje. Verkopers hebben destijds ook zelf een stuk meer betaald..

IvysToeter

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:47

Morgen krijgen wij de sleutel *\o/*
:):) :):) :):) :):)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:47

Ireen_ schreef:
Ik kreeg een dag later al reactie met een tegenbod :D Ik dacht dat mijn bod ook schandalig laag was, maar ze gingen er wel op in. Ik heb uiteindelijk nog 12.500 van de vraagprijs afgekregen (zelfs 50.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs 3 jaar geleden). Best veel voor een appartementje. Verkopers hebben destijds ook zelf een stuk meer betaald..

Goed om te horen! Accepteerden ze direct jou bod, of hebben ze wel een tegenbod gedaan?
Tja, de bewoners van 'mijn' huis gaan ook sowieso geld inleveren, maar dat weten ze al wel als het goed is.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:48

IvysToeter schreef:
Morgen krijgen wij de sleutel *\o/*
:):) :):) :):) :):)

Super, Gefeliciteerd *D!
Wat zijn de plannen zodra de sleutel binnen is? Eerst nog klussen, of zo snel mogelijk erin?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:56

We gaan morgen eerst kijken en opschrijven wat we er allemaal aan willen doen.
Dan gaan we kijken wat er als eerste moet gebeuren.
Sowieso eerst de woonkamer en slaapkamer in orde maken.
Maar ik hoop wel dat we er zo snel mogelijk in kunnen.
Dan hebben we het tenminste gehad.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:58

Mjetterd schreef:
Ireen_ schreef:

Goed om te horen! Accepteerden ze direct jou bod, of hebben ze wel een tegenbod gedaan?
Tja, de bewoners van 'mijn' huis gaan ook sowieso geld inleveren, maar dat weten ze al wel als het goed is.

Ik kreeg een tegenbod, toen zelf nog een keer een bod gedaan en toen kreeg ik een nieuw tegenbod van de verkopers en daar ben ik mee akkoord gegaan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:02

Onze makelaar heeft een bod gedaan.
Kregen een tegenbod, toen heeft hij weer een bod gedaan, toen weer een tegenbod geloof ik en daar gingen we mee akkoord.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:12

IvysToeter schreef:
Onze makelaar heeft een bod gedaan.
Kregen een tegenbod, toen heeft hij weer een bod gedaan, toen weer een tegenbod geloof ik en daar gingen we mee akkoord.

Jullie hadden een aankoopmakelaar :)?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:14

Ja.
We hadden het ook zelf kunnen doen.
Maar ik ben blij dat we toch hulp hebben gehad.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:17

IvysToeter schreef:
Ja.
We hadden het ook zelf kunnen doen.
Maar ik ben blij dat we toch hulp hebben gehad.

Bij ons is daar nooit sprake over geweest, ik wist pas van het bestaan ervan toen ik dit topic doorlas :Y).

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:52

Wij hebben klusdag 1 gehad vandaag :)

Bovenverdieping gestript! Alles is nu klaar om te isoleren e.d.!
Wat een bende kwam eraf!! een containerbak van 6m3 zat vol! En dat is een best grote bak al zeg ik het zelf!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:34

Leuk zeg, wij hebben ook de eerste klusdag gehad: de woonkamer gestript, plafond eruit, schouw eruit, wanden eruit (was betimmerd). Woensdag gaat er een muur uit (we trekken een stuk bij de kamer aan) en dan kan het klusbedrijf er in om alles opnieuw aan te kleden. Woensdag komt er ook iemand om een nieuwe meterkast te plaatsen en, natuurlijk ook heel belangrijk.... morgen wordt mn bak uitgegraven!! Joehoewwwwwwwwwwwww eindelijk zelf een echte rijbak, das een droom die alvast uitkomt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:39

Wij krijgen vandaag de sleutel!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:55

juval schreef:
nou, ik heb net een heilig beeldje in de tuin begraven om de verkoop te bevorderen.. nu 9 dagen bij een kaarsje bidden, en dan zou het moeten gaan lukken :D ik ben benieuwd.
die kregen we namelijk van de makelaar... ik vond het een beetje vaaag kadootje, maar goed, stel dat het werkt :)
ik hou jullie op de hoogte.

Ik had ook zo'n Jozefbeeldje, gehaald hier in Wittem, de enige echte ;) .
Huis was binnen no time verkocht, kopers stonden letterlijk in de rij.
Beeldje is doorgegaan naar een tante van mijn man, die een het leek wel haast onverkoopbaar pand had en ook dat is, wel een paar maanden, verkocht.
Helaas is Jozef niet meer gevonden bij het pand van de tante, want anders had hij hier op de boerderij een prominent plaatsje gekregen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:03

Dat onderhandelen is altijd spannend.
Wij hadden een bordje aan het raam gehangen :D , in een straatje waar je alleen kwam als je er moest zijn (12 huizen).
Daar werd al meteen op gereageerd. Hun aankoopmakelaar kwam met een bod waar we al meteen niet op ingingen.
Mensen wilden zo graag. Nog een bod, aankoopmakelaar begon zich al te "ergeren", maar huis was nog niet op de markt en we wisten zeker dat het goed verkoopbaar was voor een bepaalde prijs. Potentiële kopers/aankoopmakelaar werd bijna lastig, toen heb ik gezegd: zoveel of het gaat internet op. Zo gezegd zo gedaan, aangeboden bij een makelaar die jou op de sites zet en de rest moet je zelf doen, het liep meteen al storm. Mensen wisten niet hoe snel ze ons tegenbod moesten accepteren en net gebeurd stond de vorige al met hun bod klaar.
Wij hebben zelfs nog getwijfeld om het aan te houden en te verhuren, maar achteraf is het toch goed zo, van het geld verbouwen we nu mooi onze boerderij. (Ik realiseer me wel dat wij wat dat betreft wel een luxepositie hadden, het hoefde niet persé weg en ook nog eens goed verkoopbaar/bijzonder huis/goede prijssegment/geen tophypotheek etc.)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:09

IvysToeter schreef:
Wij krijgen vandaag de sleutel!

Veel plezier en succes vandaag! Hoelaat is de sleuteloverdracht :)?

avaluna schreef:
Dat onderhandelen is altijd spannend.
Wij hadden een bordje aan het raam gehangen :D , in een straatje waar je alleen kwam als je er moest zijn (12 huizen).
Daar werd al meteen op gereageerd. Hun aankoopmakelaar kwam met een bod waar we al meteen niet op ingingen.
Mensen wilden zo graag. Nog een bod, aankoopmakelaar begon zich al te "ergeren", maar huis was nog niet op de markt en we wisten zeker dat het goed verkoopbaar was voor een bepaalde prijs. Potentiële kopers/aankoopmakelaar werd bijna lastig, toen heb ik gezegd: zoveel of het gaat internet op. Zo gezegd zo gedaan, aangeboden bij een makelaar die jou op de sites zet en de rest moet je zelf doen, het liep meteen al storm. Mensen wisten niet hoe snel ze ons tegenbod moesten accepteren en net gebeurd stond de vorige al met hun bod klaar.
Wij hebben zelfs nog getwijfeld om het aan te houden en te verhuren, maar achteraf is het toch goed zo, van het geld verbouwen we nu mooi onze boerderij. (Ik realiseer me wel dat wij wat dat betreft wel een luxepositie hadden, het hoefde niet persé weg en ook nog eens goed verkoopbaar/bijzonder huis/goede prijssegment/geen tophypotheek etc.)

Wauw! Jullie zaten echt wel in een luxe positie, dat zul je vandaag de dag niet vaak zien gebeuren!
De eerste geinteresseerden zijn dus uiteindelijk niet op jullie vraagprijs ingegaan?

@Tinkels & Leorah, wat zijn de verbouw plannen? Hebben jullie een oud huis gekocht en is opknappen gewoon hard nodig, of hebben jullie een heel ander idee en zijn er daarom verbouwplannen :D?

Ik denk dat mijn vriend binnen nu en een half uur een bod gaat doen :).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:19

Ons huis is op zich prima, het is echt geen bouwval,maar er hebben oude mensen in gewoond en het is gewoon allemaal wat gedateerd. Ook de ruimtes zijn wat hokkerig en daardoor willen we nu grotere ruimtes maken, moderniseren en alles ook beter isoleren.

Er is op dit moment een hele grote kraan bezig om allerlei boompjes en struiken weg te halen en mijn bak uit te graven, sjee wat spannend!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:21

@Mjetterd: sorry, onduidelijk, maar de eersten hebben het gekocht, bekenden van hen waren trouwens nummer 2, achteraf had ik nog minder moeten zakken :') , maar we werden echt gek gemaakt door iedereen, slechte tijd etc.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:21

Leorah schreef:
Ons huis is op zich prima, het is echt geen bouwval,maar er hebben oude mensen in gewoond en het is gewoon allemaal wat gedateerd. Ook de ruimtes zijn wat hokkerig en daardoor willen we nu grotere ruimtes maken, moderniseren en alles ook beter isoleren.

Er is op dit moment een hele grote kraan bezig om allerlei boompjes en struiken weg te halen en mijn bak uit te graven, sjee wat spannend!!

Ohja, begrijpelijk inderdaad :). Veel oude huizen hebben van die kleine kamers -O-.
Spannend zeg, een eigen bak bij huis zou wel echt heel fijn zijn! Mijn droom is ook zo'n huisje als dat jij hebt gekocht, met paarden bij huis en een bak. Maarja, blijven dromen zeg ik maar, ik zal al blij zijn als ik het voor elkaar krijg dat mijn vriend een hond in huis accepteert.
Hoe groot is de bak die ze gaan maken, en er zat dus geen bak toen je het huis kocht?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:23

avaluna schreef:
@Mjetterd: sorry, onduidelijk, maar de eersten hebben het gekocht, bekenden van hen waren trouwens nummer 2, achteraf had ik nog minder moeten zakken :') , maar we werden echt gek gemaakt door iedereen, slechte tijd etc.

Ooh, nu begrijp ik het idd! Uiteindelijk zijn die 1sten toch overstag gegaan. Tja, lastig op dit moment qua huizenmarkt. Mijn vriend en ik hebben ook geen idee wat normaal is om te bieden en wat we moeten doen :Y).
We hebben nu wel een max. bod in gedachten, met dat bod houden we ruim 20.000 euro over als buffer. (Nieuw inboedel, kostenkoper etc. staat buiten die 20.000)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:23

Om 10 uur is de sleutel overdracht.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:27

@Leorah: de aanleg van de bak vond ik zo ongeveer het lastigst om te doen, maar ben er zo blij mee *\o/* .
Geniet er maar lekker van!

Ondanks dat wij nu al twee jaar niet meer actief zijn op de woningmarkt, blijft het leuk om hier te lezen.
Velen in spanning qua onderhandelingen, bezichtigingen etc. Hoop dat het voor jullie allemaal een goed jaar gaat worden!

Hier ligt trouwens het hout klaar voor de vloeren op de eerste verdieping, maar ik moet dus eerst verf gaan uitzoeken voor de muren en dat vind ik dus waanzinnig lastig... Maar wil wel graag onze nieuwe slaapkamer in gebruik gaan nemen, dus in de kerstvakantie maar eens op zoek, eigenlijk dus te laat, want dan zou de vloer gelegd worden :o .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:27

IvysToeter schreef:
Om 10 uur is de sleutel overdracht.

Veel plezier, spannend!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:40

Nou de makelaar heeft ons bod afgewezen, hij vond dat we een te laag bod plaatsten. Er zat zeker wel speling in bij de koperd maar dit niet.
Bij ons zit er ook zeker speling in, maar wij verwachten sowieso een tegenbod. Nu moeten we al gaan bieden richting onze max.