Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EllaBellaah schreef:Ik zie momenteel door de bomen het bos even niet meer. We hadden toch besloten om verder te gaan met een aankoopmakelaar, omdat we al dat papierwerk te ingewikkeld vinden om zelf mee aan te slag te gaan. Vanmorgen contact met hem opgenomen, maar hij kan ons nu niet meer helpen omdat hij er niet vanaf het begin bij is geweest. Hij heeft een onderzoeksplicht, en kan daar niet aan voldoen nu, hij kan dus geen dossier opbouwen. We kregen het advies om samen met de verkoper naar een notaris te gaan en daar het voorlopig koopcontract op te laten stellen. De verkoper wilde de overdracht graag op 12 december, maar ik denk dat we die niet gaan halen. Hij moet het er natuurlijk ook wel mee eens zijn om deze stap met een notaris te doen, en daar gaat ook weer extra tijd overheen...
Esirene schreef:Bij ons is de koop doorgegaan en het financiële geregel is rond!![]()
Alles is nu naar de notaris en onze hypotheekadviseur zei dat het gemiddeld 7 dagen duurt, maar de notaris die wij hebben gekozen wilt er 2 weken over te doendus overdracht wordt laatste week van november. Duurt dat vaker zo lang? Toen de hypotheekadviseur zei +-7 dagen dacht ik echt 'wow we hebben misschien volgende week/week erna de sleutels!'
Maargoed, nu hebben we in elk geval rustig de tijd om de rest uit te zoeken omtrent verzekeringen etcetera. Is ook fijn
Morpheus81 schreef:Waar ik dan benieuwd naar ben, lenen jullie dan het maximale van wat mogelijk is? Ik zou dat zelf best wel een beetje spannend vinden.
En hoe doen jullie dat met de kosten koper? Hebben jullie die bedragen op de spaarrekening staan, of pakken jullie dat op een andere manier aan?
joyce_eddy schreef:Dat is ook altijd het scheve.. wij hebben gekocht maar ons huurhuis was een stuk duurder in de maandlasten.. kopen is goedkoper maar de banken doen wel vrij moeilijk.. ( logisch dat ze streng zijn hoor maar soms kun je niet eens 100.000 lenen terwijl je huurt voor 800 in de maand en dat zat kan betalen...