Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:14

Britt schreef:
Ik vind die hele donkere tegels ook erg mooi <3 en ik denk ook dat het niet per se te donker hoeft te worden, maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet durft uit te proberen, daar is een vloer net iets te duur en arbeidsintensief voor :D

Heb je een grote foto van je tafel en je kast?

vervelende is ook dat die tegels nog best nat zijn, dus dat ze waarschijnlijk nog wel iets lichter worden. Dus moeilijk beoordelen. Maar aan de andere kant als ik alles met kletsnatte tegels laat leggen, dan zit ik maanden in een vochtig huis denk ik :+

Nee geen grote foto van de kast en tafel. Maar tafel mag best vervangen worden en kast kan ik natuurlijk met kruitverf verven .....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:14

mysa schreef:
Ik zou ook niet zo'n rode vloer willen hoor. Wij verkopen het ook nauwelijks in Nederland. Alleen als tuinpaden. Douglas vloeren gaan vooral naar Denemarken, die schijnen er dol op te zijn. Als ik jou was ging naar die tegelhandel een heleboel voorbeelden halen en dan pas kiezen.

Als je erop googled dan is 90% wit gemaakt. Moet zeggen dat het er dan wel mooi uitziet. Al zou ik geen witte vloer willen :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:15

Maris schreef:
Ha, ook geen hout op hout liefhebber ! Ik zit te denken over een tafel met gietijzeren poten en dan wel een houten blad. Dat moet misschien wel kunnen...
ja die echte estrikken zijn super mooi ! Maar mijn huidige vloer is tig keer lichter en ik denk echt dat hoe donkerder de vloer hoe kleiner het lijkt.
Of vergis ik me daarin ????

Ja :D Er verandert helemaal niets aan de grootte van je kamer en als je werkt met een donkerder vloer en de rest licht houdt, kan het juist ruimtelijk werken. Ik zou dan wel hoge witte plinten doen en geen rand van de tegel als plint.
Het is een beetje zoals het advies om tegels diagonaal te leggen, dan lijkt de ruimte groter. Persoonlijk vind ik dat spuuglelijk en je ruimte wordt er echt niet groter van.
Natuurlijk is het wel zo dat je meubels iets sneller zal veranderen dan een vloer. Ik ben blij dat wij alle knopen doorgehakt hebben, keuzestress..pfff

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:15

Kan iemand mij misschien helpen met inspiratie op doen.

Wij gaan in oktober onze nieuwe woning flink verbouwen.
De badkamer is veel kleiner dan wij nu hebben, dus ik denk niet dat wij
in donkere kleuren moeten gaan werken, maar ik wil ook absoluut geen witte voegen meer :o
Iemand tips?

Nu zat ik zelf aan een soort van gemarmerd grijs te denken voor de vloeren, en beige achtige tegels aan de muur, met in de inloopdouche een stuk steenstrips. Maar kom niet echt inspiratiefotos tegen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:18

Ceetje_bokt, keuzestress ??? Wel nee ..... :+ :+ :+ :+ :o

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:20

Vreselijk hè?
BloemBloem kijk eens op pinterest, zoveel inspiratiebronnen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:22

Ja ik zit al te zoeken maar kom niet echt iets tegen dat ik denk JA het is het ..... :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:23

Afbeelding

Al vind ik dit wel heel mooi! Vraag mij alleen of, wat het kost om de speciale coating over je stucwerk aan te laten brengen, en of 1 zo'n plank wel praktisch is want we hebben een troep met z'n 3 en :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:36

Dat is nu net de clou met dat soort foto's. Het ziet er prachtig uit want: leeg. Denk daar even 8 flesjes/potjes/scheerzooi/kammen/borstel bij en het geheel is ineens veel minder disign.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:37

mysa schreef:
Dat is nu net de clou met dat soort foto's. Het ziet er prachtig uit want: leeg. Denk daar even 8 flesjes/potjes/scheerzooi/kammen/borstel bij en het geheel is ineens veel minder disign.

Hahaha, daarom wil ik straks overal deuren voor hebben :D
Dat meubel, zou dicht natuurlijk ook absoluut niet misstaan.
Heb gewoon opbergruimte nodig, zeker voor mijn ijdele man en dochtertje _O-

Maar heb toch wel mijn zinnen gezet op het stucwerk hoor in de
badkamer. Mooi wit! En dan grijsachtige tegels op vloer en binnenkant
inloopdouche, denk toch wel dat dit heel chique is :o

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:18

Wil je steenstrips in je douche? Want dat is echt onwijs veel schoonmaakwerk zeepresten, stof, alles heeft een bijzondere aantrekkingskracht op die randjes en ongelijke tegeltjes.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:42

_Hedwig_ schreef:
Wil je steenstrips in je douche? Want dat is echt onwijs veel schoonmaakwerk zeepresten, stof, alles heeft een bijzondere aantrekkingskracht op die randjes en ongelijke tegeltjes.

Nee niet de echte.... Ik zal een foto toevoegen.

Heb net de stucer gesproken. Denk toch dat ik de hele badkamer laat stucen op de vloer na. Nooit vieze voegen meer!!!! :#
Afbeelding

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:07

Hoi!
Ik heb vanmiddag een grote muur in een slaapkamer groen geverfd. Nu leek het op dat moment allemaal mooi egaal maar helaas droogt het niet zo mooi op. Er komen twee grote kasten voor de muur te staan, waardoor je niet heel veel van de muur ziet. Wat zouden jullie doen? De verf is namelijk op en ik zou niet weten wat ik behalve nog een keer verven zou kunnen doen (ja, of het gewoon zo laten).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:32

Maar als het droogt heb je altijd vlekken met kleurverschil, het ene is droog en het andere wat natter. Of bedoel je dat je vegen ziet?
Ik zou eerst morgen weer kijken en dan kan je het altijd nog over doen. En dat zou ik besluiten wanneer die kasten daar niet voor altijd blijven staan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:14

Eens met Jotoma :j

@BloemBloem: maar alles gestuct is nog wel steeds kans op schimmelvorming natuurlijk.
Ellendige badkamers ook :')

Bij ons is het nog lang niet zover - eerst sparen, maar we hadden het er gisteren over en we gaan sowieso voor extra ramen. En dan niet ramen naar buiten, want de badkamer is inpandig. Maar links en rechts van de het bovenraampje van de badkamerdeur gaan we dan ook raampjes plaatsen, die dan open kunnen richting de overloop. Heb je toch weer meer ventilatie mogelijkheden, ook al is het niet naar buiten.
Zie bijvoorbeeld deze foto:
Afbeelding

En dan die zo gewenste regendouche :z Maar ja...ons water moet 2 verdiepingen omhoog. Maar het zit hem vooral in de diameter van je waterleidingen, heb ik al begrepen. En dat luistert zó nauw dat als je bijvoorbeeld in je hele huis ruime 20 mm leidingen hebt, maar misschien één bochtje ergens 12mm, dat je dan alle druk al verliest :oo

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:23

Woohoo! Mijn slaapkamer is (bijna) helemaal af. Alleen de gordijnen die we mee heb en genomen uit het oude huis moeten nog worden ingekort.

Ben zo blij! Eindelijk de eerste kamer in ons nieuwe huis (bijna) helemaal af :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:47

MamaMiesje dat is niet het geval, je laat het afstucen met speciale schimmelwerende coating. Dezelfde coating had ik op het plafond inonze huidige badkamer, waar nog niet eens een raam in zat. 0 schimmel :-)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:52

Ooooooooooh HOE HEET DAT PRECIES???? *\%/*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:13

MamaMiesje schreef:
Ooooooooooh HOE HEET DAT PRECIES???? *\%/*

Zal het voor je navragen :-)

Er zal straks met beton spech ofzoiets gestuct worden, dan de coating en schimmelwerende latexachtig iets....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:46

Dames, jullie hebben altijd zulke goede ideeen.... Ik vind deze tafel heel mooi, maar wow ook heel duur.
http://www.meneervanhout.nl/bota-van-hout-1230
Nu kan ik het onderstel overal wel los vinden. Maar hoe zou ik zelf aan zo'n blad kunnen komen ?? en zou je dan goedkoper uitkomen ?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:27

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:32

Ha, dat zou zeker wat zijn, alleen ik kan echt geen tafel van 240 lang kwijt .... En deze tafels zijn wel heel recht aan de zijkanten, ik vind het zo mooi als ze niet recht zijn ( snap je wat ik bedoel ) . Alhoewel je voor die prijs ook concessies moet doen natuurlijk.
Maar dank je wel voor de tip hoor !! :j
Laatst bijgewerkt door Maris op 28-06-16 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:32

Maris schreef:
Ha, dat zou zeker wat zijn, alleen ik kan echt geen tafel van 240 lang kwijt .... En deze tafels zijn wel heel recht aan de zijkanten, ik vind het zo mooi als ze niet recht zijn ( snap je wat ik bedoel ) . Alhoewel je voor die prijs ook concessies moet doen natuurlijk.

Plak hout van de stam erop ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:33

BloemBloem schreef:
Maris schreef:

Plak hout van de stam erop ?

Euh, wat bedoel je nu precies ?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:38

Ergens een stam laten kappen en dan een snede daaruit als tafelblad, in de lengte dus :)