[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:53

Succes met verhuizen! En gefeliciteerd!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:23

Leorah, gefeliciteerd met je nieuwe huis! gaan jullie er al snel in wonen?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:09

Leorah schreef:
Wij zijn terug en het huis is van ons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (okey, van de bank eigenlijk, maar goed). Ik ben SUPERblij, maar voel me aan de andere kant ook wel een beetje geruïneerd door het afsluiten van een hypotheek. Maar goed, dat hoort erbij en zal wel wennen. We kunnen VERHUIZEN!!!!!!!! :D

Roosjes, heeeeeeeeeeeel veel succes zo meteen!!!!!!!!!!!!

tegelijkertijd!!!! ONS HUIS IS NU OOK VAN ONS (de bank) hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:14

Ook jij gefeliciteerd!

Wij moeten nog 3 nachtjes.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:13

Tinkels jij ook gefeliciteerd!!!!!!!!

IvysToeter succes gewenst met het doorkomen van de 3 nachtjes :D

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:40

Jij ook gefeliciteerd Leorah! En Yvystoeter.... spannend nog!

al aan het klussen? of is dat niet zo nodig?

Probeerde de notaris jullie ook nog allemaal dingen aan te smeren? Samenlevingscontract.. hebben we al... mhmm ik zie er geen testament bij.. nee klopt maar hebben we al...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:32

Wij gaan maandag een bod uitbrengen :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:39

nou, ik heb net een heilig beeldje in de tuin begraven om de verkoop te bevorderen.. nu 9 dagen bij een kaarsje bidden, en dan zou het moeten gaan lukken :D ik ben benieuwd.
die kregen we namelijk van de makelaar... ik vond het een beetje vaaag kadootje, maar goed, stel dat het werkt :)
ik hou jullie op de hoogte.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:49

Haha juval, idd een beetje vaag, maar aan de andere kant als je er zelf maar heilig in gelooft, dan komt het ook goed, dan gaat het gebeuren. Ik heb ook besloten om 'The Secret' maar eens te gaan lezen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:18

Tinkels schreef:
Probeerde de notaris jullie ook nog allemaal dingen aan te smeren? Samenlevingscontract.. hebben we al... mhmm ik zie er geen testament bij.. nee klopt maar hebben we al...

ben benieuwd.
we hebben al met de notaris erover gehad, samenlevingscontract hoeven wij niet, we gaan volgend jaar trouwen.
testament, nog niet overna gedacht.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:23

Testament is wel belangrijk om over na te denken. Wij hebben destijds wel alles gedaan, samenlevings contract en testament. Wel zo fijn, alles geregeld. Ik zie dat niet echt als "aansmeren" zijn toch belangrijke dingen om over na te denken....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:00

Samenlevingscontract hoeven wij al niet meer.
Wat kost dat een testament?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:52

Symbeami schreef:
Testament is wel belangrijk om over na te denken. Wij hebben destijds wel alles gedaan, samenlevings contract en testament. Wel zo fijn, alles geregeld. Ik zie dat niet echt als "aansmeren" zijn toch belangrijke dingen om over na te denken....

Ik zie dat wel als aansmeren, we hadden namelijk al gezegd dat we alles al goed geregeld hebben.
Als hij daarna toch overal nog weer naar vraagt begint het bij mij wel wat te voelen als aansmeren haha.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:35

Zo wat een werk kun je een werk verzetten in 1 dag. Wel heel gaaf om je eigen huis aan iedereen te laten zien. Hoe gaat het met de andere groot grond bezitters?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:36

Roosjes schreef:
Zo wat een werk kun je een werk verzetten in 1 dag. Wel heel gaaf om je eigen huis aan iedereen te laten zien. Hoe gaat het met de andere groot grond bezitters?

Haha iedereen al op visite geweest :D?

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:02

@Mjetterd

Samen met mijn vriend gekocht!!
Moet wel het een en ander gebeuren..

Heel spannend allemaal maar wel zin in!
Heb jij al iets gevonden??

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:10

DeniseM schreef:
@Mjetterd

Samen met mijn vriend gekocht!!
Moet wel het een en ander gebeuren..

Heel spannend allemaal maar wel zin in!
Heb jij al iets gevonden??

Leuk! Eerste huis dus? Zijn jullie beetje handig qua klussen, of laten jullie het doen?

Wij gaan maandag een bod doen op een huis, hartstikke spannend! Ik slaap al een paar nachten slecht...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:48

Wij zijn heel onzeker over het doen van een bod. We willen natuurlijk niet teveel betalen maar wel serieus genomen worden. Iemand misschien tips?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:56

Gewoon kijken wat er zoal te koop staat, tegen welke prijs, opvragen voor welk bedrag en wanneer de eigenaars het gekocht hebben, kijk of je er achter kan komen hoe graag ze er vanaf willen (dubbele lasten bvb.) en gewoon zo een nette prijs er aan hangen.

Dat is de enige juiste manier om te bepalen welke prijs fatsoenlijk zou zijn, en wat je er zelf voor over hebt.

De vraagprijs zegt eigenlijk NIKS over de hoogte van een fatsoenlijk bod.

Van de notaris vind ik het ook niet echt aansmeren hoor. Je legt de verkoop bij de notaris neer om netjes te regelen, zodat je achteraf geen ellende krijgt. Het regelen van dingen rond dat huis, dat alles goed gaat ook als er rare dingen gebeuren, hoort daar ook bij vind ik.

Dus alleen maar goed dat een notaris je wijst op het belang van het goed regelen van alle zaken.

Het is wel zo fijn dat je bvb. met een samenlevingscontract of testament ervoor zorgt dat je niet in de problemen komt als je uit elkaar gaat of er iemand overlijdt.

Erg prettig als de partner dan in het huis kan blijven wonen en het niet door de schoonfamilie onder je kont vandaan verkocht wordt ofzo :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:08

bedankt voor je reactie pmara. Bewoners hebben het huis in 2009 gekocht en hebben er 202.500 voor betaald.
Huis stond te koop voor 209.000 en ze zijn gezakt na 199.500. Het huis staat 9 maanden in de verkoop en na horen zeggen hebben ze nog geen ander huis.

We hebben gekeken na wat wij nog zelf aan willen pakken en hoeveel geld dat ongeveer zou kosten en denken dat we een bod gaan doen van 175.000.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:11

Tenzij het rijke mensen zijn lijkt me de kans klein dat ze dat bod dan accepteren.

Als zij er dat bedag voor hebben betaald, komen de KK er nog bovenop natuurlijk, dat heeft het huis hun ècht gekost. Hebben ze er een hypotheek op van zo'n 220.000 euro wellicht.

Als ze dan het huis verkopen voor 175.000 euro, moeten ze zelf bij de notaris 45.000 euro bij leggen om de bank terug te betalen....ik denk dat maar weinig mensen dat geld hebben liggen en je MOET het bij de slsuteloverdracht toch hebben want op dat moment wil de hypotheekverstrekker wel dat de hypotheek afgelost wordt :j Zie dat dan maar eens bij elkaar te krijgen...

Als je geen haast hebt met de verkoop van je huis dan denk ik niet dat je je huis verkoopt om met zo'n schuld te blijven zitten :P

Tenzij ze er dus echt vanaf willen en het geld kunnen missen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:19

Ik verwacht ook niet dat ze dit bod gaan accepteren, maar hoop dat er een tegenbod komt rond de 185-190 :).

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:10

Mjetterd schreef:
Ik verwacht ook niet dat ze dit bod gaan accepteren, maar hoop dat er een tegenbod komt rond de 185-190 :).

Tuurlijk altijd iets lager bieden, en inderdaad hopen dat je elkaar ergens tegemoet kunt treden. Lijkt mij wel reëel hoor. Wij zullen waarschijnlijk ook blij zijn als er alleen maar een bod gedaan wordt op ons huis.
Zo makkelijk is het niet om je huis kwijt te raken nu. Wij hebben ook wel een ondergrens voor ons zelf gesteld wat we er persé voor willen hebben. Het is ook een beetje onderhandelen en als je te hoog begint met bieden dan koop je misschien te duur.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:35

Symbeami schreef:
Mjetterd schreef:

Tuurlijk altijd iets lager bieden, en inderdaad hopen dat je elkaar ergens tegemoet kunt treden. Lijkt mij wel reëel hoor. Wij zullen waarschijnlijk ook blij zijn als er alleen maar een bod gedaan wordt op ons huis.
Zo makkelijk is het niet om je huis kwijt te raken nu. Wij hebben ook wel een ondergrens voor ons zelf gesteld wat we er persé voor willen hebben. Het is ook een beetje onderhandelen en als je te hoog begint met bieden dan koop je misschien te duur.

Ik ben inderdaad ook bang dat je te hoog bied en je dan het huis voor een hoger bedrag koopt. Dus we beginnen laag, maar hebben nog wel genoeg speling om in te gaan op het tegenbod :).

Hoe gaat dat trouwens? Wij bellen morgen de makelaar en vertellen dat we een bod op dat huis willen uitbrengen. Dan gaat de makelaar de verkopers bellen met het bod, en die denken er dan over na en bellen de makelaar weer?
En iemand idee of zoiets 2 dagen duurt of dat je meer aan een week moet denken :D?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:40

hangt er vanaf, soms heb je binnen een uur al bericht van de verkopers, soms moeten ze er even over denken.. maar een week lijkt me erg lang.