Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:03

En je mag er ook niet mee doen wat je wilt, want dat plan ligt al klaar :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:48

Zo, daar moet je nog even flink geld bij leggen om het bewoonbaar te maken :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:49

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:00

Alleen boven hebben ze niet "gerenderd", daar was geen beginnen aan denk ik :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:02

prompter schreef:

Nee, toen zijn ze afgehaakt denk ik _O-

182 zonnepanelen! :list:
En bijna overal een systeemplafond.. Ik vind die luchtballonnen in het plafond wel heel apart!
Dat heb ik nog nooit eerder gezien?
https://www.funda.nl/koop/rilland/huis- ... zwaluw-14/

Edit: En 3 (!!!!) Tesla oplaadpunten! Zelfs voor de mini Tesla van de kleine :))

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 07:08

Cayenne schreef:
prompter schreef:

Nee, toen zijn ze afgehaakt denk ik _O-

182 zonnepanelen! :list:
En bijna overal een systeemplafond.. Ik vind die luchtballonnen in het plafond wel heel apart!
Dat heb ik nog nooit eerder gezien?
https://www.funda.nl/koop/rilland/huis- ... zwaluw-14/

Edit: En 3 (!!!!) Tesla oplaadpunten! Zelfs voor de mini Tesla van de kleine :))

Wat lelijk die plafonds, gruwelijk.
Niet alleen drie oplaadpunten maar ook 3 douchekoppen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:37

Ik breek even in: het zijn volgens mij geen Tesla oplaadpunten maar grote accu's/batterijen. De stroom van al die zonnepanelen wordt daarin opgeslagen en dat wordt dan gebruikt als er niet voldoende zon is. Super besparing op de energiekosten dus!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:45

Wat moet je met 182 zonnepanelen, de hele buurt van stroom voorzien ofzo. Op zich mooi gebruik gemaakt van daken, maar dit is wel een beetje een overkill.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:50

Die 86m2 schuur naast de woning mag kennelijk als bedrijfspand worden gebruikt. Krachtstroom plus een onderheide vloer betekent dat je er relatief zware (in 2 betekenissen van het woord) apparatuur kunt neerzetten. Gezien de beperkte afmetingen van de schuur denk ik dan aan lasergestuurd metalen sierwerk oid. Zware apparaten die veel stroom verbruiken maar een beperkte hoeveelheid ruimte innemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:29

Kylan schreef:
Ik breek even in: het zijn volgens mij geen Tesla oplaadpunten maar grote accu's/batterijen. De stroom van al die zonnepanelen wordt daarin opgeslagen en dat wordt dan gebruikt als er niet voldoende zon is. Super besparing op de energiekosten dus!

Welnee; die accu's kosten een godsvermogen en het levert, in verhouding, niks op.

Dat wil niet zeggen dat het nutteloos is, maar er moet nog een beetje automatisering bij voordat het echt zinvol wordt en zo ver zijn we nog niet.

miccamaaike schreef:
Wat moet je met 182 zonnepanelen, de hele buurt van stroom voorzien ofzo. Op zich mooi gebruik gemaakt van daken, maar dit is wel een beetje een overkill.

De regels voor zijn die jouw gaan verplichten elk beschikbaar dakvlak vol te leggen? :D

Want die regels gaan er komen. Binnen nu en, pakweg, 10 jaar ga jij geen huis meer mogen bouwen dat niet vol panelen ligt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:56

@ ikke: ik zou ze inderdaad nog niet aanschaffen, maar als ze er al hangen en je werkt in zo'n loods/schuur in de avonden met zware apparatuur zal het best helpen. Voor gewoon huis-tuin-keuken gebruik heb je helemaal gelijk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:08

waar zien jullie die accu's dan? Zijn dat geen omvormers?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:08

Manlief is echt anti zonnepanelen. Zelf zou ik ze best willen, maar hij is bang voor brand.
En dat snap ik wel gezien de grote hoeveelheid berichten van brand bij zonnepanelen.

EllyC: In de garage aan de linkermuur.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:22

o ik dacht dat dat de omvormers waren, vond 3 ook wel wat veel. Zal een dure grap zijn die accu's

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:43

Zonnepanelen monteren is een “vrij” beroep en zitten heel veel amateurs tussen die echt een bende er van maken. Dus het is niet per definitie dat zonnepanelen brandgevaarlijk zijn maar meer gebrekkige montage. Bijvoorbeeld zo maken dat er geen vogels onder kunnen nestelen er geen blad onder komt en vooral goed aangesloten.

Hier komen er 24 op de schuur. Wil ze niet op t huis hebben :+ vind t niet mooi bij oude huizen

En denk dat zonnepanelen uiteindelijk de nieuwe asbest wordt qua opruimen..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:55

Op BNR was paar weken geleden interview met NL producent zonnepanelen. Ze lijken meer te recyclen te zijn dan men denkt (aldus de slager die zijn eigen vlees keurt)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:02

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:38

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:57

Daar heb je ook wel echt iemand voor nodig die specifiek op zoek is naar zo'n stulpje :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:05

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:01

Goede krantenwijk nodig voor mij om het naar mijn zin te krijgen, maar ik ben echt verliefd :+:

https://www.funda.nl/koop/holsloot/huis ... lstraat-2/

Mijn vader zegt dat ik gewoon moet bellen ook al staat ie onder bod (en had ik geen verhuisplannen). Hij zegt 'als het meant to be is komt het goed en anders was het je huis niet'. Maar zo'n yolo vind ik wel spannend, ook al is het maar een telefoontje om te vragen of er überhaupt nog mogelijkheden zijn :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:25

Je vader heeft gelijk, gewoon bellen!
Geweldig huisje :j Alleen die A37 daar, dat zou misschien een dingetje kunnen zijn.

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:42

@ Snippergroen Ja, gewoon bellen! De boerderij die wij op het oog hadden was ook al verkocht onder voorbehoud, maar na 3 maanden kregen wij het telefoontje dat de boerderij weer op de markt kwam, omdat de kopers de financiering niet rond kregen. Wij wonen inmiddels al 2 jaar in de boerderij die voor ons 'meant to be' was. Succes!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:22

Ok, een beetje off-topic, maar als ik hier meelees moet ik er altijd aan denken.

Ik heb het boekje "This desirable plot" in de kast van de cartoonist Norman Thelwell. Bij ons paardenliefhebbers vooral bekend van zijn rondbuikige pony's met dito ruiters die op de meest genieuze wijzes worden gelanceerd.
https://www.bol.com/nl/nl/p/this-desira ... 001079246/

Voorbeeldje:
Afbeelding

Als je hem de kop kan tikken: doen. De eerste uitgave is van 1970, en als je dan de juweeltjes van Funda ziet die hier gedeeld worden, dan is er in 50 jaar echt nog niets veranderd. Ga vooral zo door allemaal :D .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:33

Appelmoose schreef:
@ Snippergroen Ja, gewoon bellen! De boerderij die wij op het oog hadden was ook al verkocht onder voorbehoud, maar na 3 maanden kregen wij het telefoontje dat de boerderij weer op de markt kwam, omdat de kopers de financiering niet rond kregen. Wij wonen inmiddels al 2 jaar in de boerderij die voor ons 'meant to be' was. Succes!

Ik heb de moed bij elkaar geraapt en stoute schoenen aangetrokken en inderdaad gebeld. Koopakte gaat getekend worden en koop is dus vrijwel definitief maar ze hebben mijn naam en nummer opgeschreven voor als de koop niet doorgaat. Je weet nooit hoe dingen lopen he :D