Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xTammyy schreef:Vind jij die bloemetjes van de Hoya ook zo nep lijken van een afstandje Black_kelpie?
Toen ik die voor het eerst in het echt zag dacht ik dat het een nep plant was
[ [url=m/9F4PJi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Plantenmuur heeft een kleine upgrade gehadnu kan de hele muur begroeid raken
mystery1980 schreef:Ben hier op zoek naar leuke kruiden plantjes. Heeft iemand een tip hoe ik daaraan kan komen? Liefst omgeving Rotterdam.
_Karlijn schreef:Oeeeh gaaf! Wat kosten ze?
Edit: ik zie in je profiel dat je in Gelderland woont, welke intratuin had deze? Mag ook per pb.
Westhof schreef:_Karlijn schreef:Oeeeh gaaf! Wat kosten ze?
Edit: ik zie in je profiel dat je in Gelderland woont, welke intratuin had deze? Mag ook per pb.
Ze kostten €14,99 per stuk en ik heb ze gekocht bij Intratuin ApeldoornZe stonden bij de speciale kamerplanten vlakbij de kassa’s.
Ze hebben wel vaker de Macodes Petola in kant-en-klare stolp, maar dit is de eerste keer dat ik ze daar ook los andere Jewel Orchids zag verkopen. Waren er niet veel meer over vrijdag, maar hopelijk vullen ze ze aan.
Yvankaxx schreef:Mag ik even inbreken met een vraag?![]()
Twee weken terug dit ontdekt bij mijn bromelia ontdekt:
[ [url=m/IiITVn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit moet in een week zo gebeurt zijn, want het was me eerder niet opgevallen. Plant direct weggezet in de garage en al meerdere keren besproeid met water en neemolie, alle andere planten preventief ook besproeid met neemolie. Kan op internet niet echt vinden wat het is, lijkt het meest op spint, maar toch ook niet helemaal.
Nu zag ik op mijn calathea wat rare bladeren, even goed onderzocht en ook daar wat gele stipjes:
[ [url=m/jZ6CvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat voor iets is dit? En wat kan ik er tegen doen?
Ik heb een tijdje terug wel een plant die ook in dat gebied stond weggegooid omdat die hardnekkige wolluis had die ik niet weg kreeg.
J0anieke schreef:Yvankaxx schreef:Mag ik even inbreken met een vraag?![]()
Twee weken terug dit ontdekt bij mijn bromelia ontdekt:
[ [url=m/IiITVn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit moet in een week zo gebeurt zijn, want het was me eerder niet opgevallen. Plant direct weggezet in de garage en al meerdere keren besproeid met water en neemolie, alle andere planten preventief ook besproeid met neemolie. Kan op internet niet echt vinden wat het is, lijkt het meest op spint, maar toch ook niet helemaal.
Nu zag ik op mijn calathea wat rare bladeren, even goed onderzocht en ook daar wat gele stipjes:
[ [url=m/jZ6CvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat voor iets is dit? En wat kan ik er tegen doen?
Ik heb een tijdje terug wel een plant die ook in dat gebied stond weggegooid omdat die hardnekkige wolluis had die ik niet weg kreeg.
Die calathea, ligt het erop of is het verkleuring van het blad zelf? (Weet niet wat het is, maar die info zou helpen met zoeken)