Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:32

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 06:36

lastig he, kiezen! ik heb ook nog een tijdje getwijfeld over estrikken of houtlook keramiek. Toch voor de houtlook gegaan...ik vind warmte wat belangrijker, daarnaast vind ik hout echt overal bij passen....itt grijze tegels..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:19

Super, een foto van een krijtverf tafel zou fijn zijn !

Nog een gekke vraag. Ik heb muurvef gezien in krijtverf ( van Histor ), kan je daar ook een trap, kozijnen en meubels mee verven ?

Jes, de grond grijze tegels zijn idd best klein. Maar ze kunnen met een dunne voeg worden gelegd ( in tegenstelling tot de tegels die nu op mijn vloer liggen ( zie foto)) + voeg kan in zelfde kleur als de tegels natuurlijk.

Dems75, maar vind je bij een houten / houtlook vloer ook houten meubels passen ? Zie foto van mij hierboven. Houtlook tegels en een deel van mijn houten kast.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:59

Maris: ja hoor....ik heb zelf een houten keuken, werkbank en tafel..Afbeelding
Afbeelding

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:02

dems75 schreef:
Maris: ja hoor....ik heb zelf een houten keuken, werkbank en tafel..[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jouw keuken is geweldig! Mag ik vragen waarbij hem gekocht hebt?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:12

ja hoor, is is nog "on a budget" ook....gekocht bij Keukenloods

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:04

Dems75, ik vind dat persoonlijk teveel hout :o Maar dat is dus echt maar net wat je zelf mooi vindt natuurlijk.
Alhoewel ik je tafel dan weer wel mooi vind op de vloer. Ik denk dat die qua kleur erg overeenkomt met de vloer zo te zien ???

p.s. weet je de naam van de houtlook tegels nog ( mag ook per pb hoor ) ?

bestaat er ook een wat "oude look" in krijtverf ? Ik heb geen idee waar ik dan op moet googlen.... Misschien meer op engelse termen ?

Wacht even..... zo'n idee vind ik wel mooi ! http://4.bp.blogspot.com/-SbEBBDdfR-A/U ... G_1293.JPG
of deze in het grijs : http://jeanneoliverdesigns.com/blog/wp- ... a2e78d.jpg

Even voor mezelf zodat ik hem terug kan vinden , zwarte krijtverf tafel : http://www.thinkingcloset.com/wp-conten ... 24x685.jpg

Alleen... hoe maak je dat ? Verven en dan met een schuursponsje erover heen ???

Hannanas

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:39

Zoeken op Annie sloan verf, dan krijg je alle technieken te zien.
Bijv eerst lichte kleur verven en dan met een kwast ruw de tweede kleur er overheen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:35

Hier nog de beloofde foto van de vergrijsde houtlook. Maar dan heb je hout, alleen in een koele kleur dan weer. Dat is helemaal moeilijk om warm te krijgen dan met meubelen lijkt me ?!

]
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:53

Oeh dat is wel erg somber en kil dat grijzige laminaat. Zou ik niet doen.
Ik zou zowel bij de grijze tegeltjes als de warme houtlook je kastje(s) schilderen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:39

Ja, beetje somber grijs zo he, die houtlook tegels ?! Komt echt door het noorden licht in mijn kamer denk ik.

Hannanas, jij gaat ook een tafel schilderen toch ? ha, dan wacht ik even af hoe dat bij jou wordt ! :+ ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:28

Maris schreef:
Ja, beetje somber grijs zo he, die houtlook tegels ?! Komt echt door het noorden licht in mijn kamer denk ik.

Hannanas, jij gaat ook een tafel schilderen toch ? ha, dan wacht ik even af hoe dat bij jou wordt ! :+ ;)

Hahahaha klopt. Staat voor de aankomende 7 dagen in etappes op de agenda. Hopelijk lukt dat aankomende week!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:14

Dems, ik vind je werbanktafel met het blauwe servies zooooo mooi.
Maris, zijn tegels in een warmere tint geen optie?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:32

Ceetje_bokt schreef:
Maris, zijn tegels in een warmere tint geen optie?

Ik wilde zo graag boerenplavuizen.... en die zijn er natuurlijk in grijs/blauw en in rood. Maar rood qua kleur, ik weet het niet voor op de grond.
En de echte grijs/blauwe estrikken heb ik ook liggen, maar die zijn weer super donker van kleur.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:06

Die echte (of hele goede namaak) estrikken vind ik wel prachtig. Weet niet of je huis verder licht is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:07

mysa schreef:
Die echte (of hele goede namaak) estrikken vind ik wel prachtig. Weet niet of je huis verder licht is?

De echte zijn ook prachtig, maar veel te donker helaas. Nee, mijn huis is niet super licht. Woonkamer met 2 ramen op het noorden en keuken met een grote lichtkoepel. In de keuken is het dus wel licht, maar woonkamer echt een stuk donkerder.
En ik heb een behoorlijk oud huis, dus ik vind moderne tegels er verder niet in passen. Vandaar de keuze uit of boerenplavuizen of hout(look).

Hier de echte estrikken er ook nog bij :
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:47

Ja, die zijn inderdaad wel erg donker, jammer. Komt er toch een beetje op neer dat de kleur van je kast het probleem is. Misschien kun je nog op zoek naar houtlook tegels die Douglas benaderen? Dat heeft een beetje een rode gloed. Wij maken lamelparket in o.a.Douglas,kan wel eens kijken of ik foto's heb.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:00

Foto van douglas hout zou fijn zijn, want ik neig toch erg naar de houtlook tegels ! Gewoon zo mooi warm om te zien.
Wel vind ik bijvoorbeeld de echte (donkere) estrikken al weer warmer tonen als de lichgrijze tegels. Alleen zullen die donkere estrikken mijn woonkamer waarschijnlijk klein maken. grappig om zo alles bij elkaar te zien op de foto.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:40

Oeh! die donkere tegels vind ik wel weer prachtig. Ik vraag me wel af of je huis echt zo donker wordt van deze vloer. Met witte plafonds, lichte gordijnen en witte muren en wat lichtere meubel kom je volgens mij ook een heel eind. En persoonlijk houd ik niet van hout op hout.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:55

Ceetje_bokt schreef:
Oeh! die donkere tegels vind ik wel weer prachtig. Ik vraag me wel af of je huis echt zo donker wordt van deze vloer. Met witte plafonds, lichte gordijnen en witte muren en wat lichtere meubel kom je volgens mij ook een heel eind. En persoonlijk houd ik niet van hout op hout.

Ha, ook geen hout op hout liefhebber ! Ik zit te denken over een tafel met gietijzeren poten en dan wel een houten blad. Dat moet misschien wel kunnen...
ja die echte estrikken zijn super mooi ! Maar mijn huidige vloer is tig keer lichter en ik denk echt dat hoe donkerder de vloer hoe kleiner het lijkt.
Of vergis ik me daarin ????

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:20

Ik vind de tegels ook het mooiste.
Een donkere vloer haalt erg op met lichte gordijnen en eventueel een licht kleed.
Zelf hebben wij een hele donkere vloer in de keuken. De keuken is niet heel licht, maar ik vind de vloer heel mooi zo. Je kunt hem zien in een eerder bericht van mij in dit topic. Die van funda.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:18

Hier ligt het Douglas helemaal links, onder het visgraatvoorbeeldje. Het is hier wel onbehandeld, met olie erop wordt het ietsje donkerder. Of lichter, afhankelijk van wat je er op smeert.

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:38

Dank je wel !
Hmmm, misschien dan toch maar de tafel en kast aanpassen aan de houtlook tegels ..... Heel de vloer zo rood kleurig, ik weet het niet....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:59

Ik vind die hele donkere tegels ook erg mooi <3 en ik denk ook dat het niet per se te donker hoeft te worden, maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet durft uit te proberen, daar is een vloer net iets te duur en arbeidsintensief voor :D

Heb je een grote foto van je tafel en je kast?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:05

Ik zou ook niet zo'n rode vloer willen hoor. Wij verkopen het ook nauwelijks in Nederland. Alleen als tuinpaden. Douglas vloeren gaan vooral naar Denemarken, die schijnen er dol op te zijn. Als ik jou was ging naar die tegelhandel een heleboel voorbeelden halen en dan pas kiezen.