Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:46

Hier heel slecht bezuinigd vandaag :=
Eerst een online bestelling bij pitpit voor bijna 100 euro := Maar goed, dat zijn dan kruiden en gedroogd fruit en thee en andere gezonde spulletjes waar ik minstens een jaar mee doe..
En toen boodschappen, en als ik vriendlief mee neem dan gaat er altijd te veel de kar in.. chips, kaasbroodjes, drop, pizza.. dus nog eens 100 euro armer :=
Maar dat is dan wel voor meer dan een week gelukkig.
Die 1+1 gratis acties zijn altijd fijn. Heb nu 6 bakjes quorn ingeslagen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:11

Heel herkenbaar het boodschappen doen met vriend, dan zijn we voor een weekend kwijt waar we ook bijna de hele week van kunnen eten :D

Ik heb vorige week ook zo'n bestelbespaaractie gedaan, we drinken dolce gusto koffie, ook niet echt een bezuiniging, vorige week was elk 5de doosje gratis, dus maar even 25 doosjes besteld :o wel een hoop geld maar wel €25 korting *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:18

Was deze week toch weer 75 euro kwijt voor 2 personen. En eigenlijk niet heel veel geks gekocht, zat niet eens al het vlees bij.
Wel een klein beetje voorraad ingeslagen, maar dat zal voor nog geen 10 euro zijn geweest. En het wokken van vandaag heeft wel weer 2 diepvriesmaaltijden opgeleverd (zat wel scharrelkipfilet in en wokgarnalen, allemaal net iets duurder).
Qua voorraad heb ik bijvoorbeeld pappardelle ingeslagen, helaas is dat weer uit de schappen bij de Jumbo. -O- Dus naar de AH daarvoor gegaan en wat extra ingeslagen.
Wel bespaard op het parkeren, want door een landelijke storing kon er niet met de pas betaald worden, gratis parkeren dus. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:34

Voor ons een dure week want de pampers zijn in de aanbieding voor 50%
Scheelt wel de komende tijd weer veel.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:44

8nnemiek schreef:
En toen boodschappen, en als ik vriendlief mee neem dan gaat er altijd te veel de kar in.. chips, kaasbroodjes, drop, pizza.. dus nog eens 100 euro armer :=

Oh zo herkenbaar, mijn vriend gooit vanalles in de kar en kijkt niet verder, dus doe ook meestal boodschappen als hij aan het werk is... :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:53

Hier ook :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:58

Deze week eindelijk weer het bedrag uitgegeven dat we bedacht hadden. Wel komen er nog Pampers bij die nu gelukkig in een zeer goede aanbieding zijn. Daar probeer ik veel van in te slaan waardoor het bedrag hoger wordt maar dan zal ik ook een flinke voorraad in huis hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:59

Haha, leuk dat het zo herkenbaar is :+

Ach, een keertje iets meer uitgeven vind ik ook niet erg. We hebben nog een week vakantie, en dan is het ook wel weer lekker om wat chips en snoep en pizza klaar te hebben liggen :P
En met kerst heb ik al genoeg bezuinigd.. Mijn pompoenrisotto heeft me in totaal 3 of 4 euro gekost, en dat was voor 15 personen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:11

Deze week nog redelijk hoge kosten. De maaltijdvervangers die ik 's ochtends gebruik zijn vanaf woensdag in de aanbieding, 40% korting. Ze zijn lang houdbaar en kosten normaal 1.90€/stuk. Ik stond op het punt om ze online te bestellen maar in de winkel is makkelijker.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:14

Hallo :)
Ik ga vanaf vandaag ook goed meelezen in dit topic, ga deze week voor het eerst op mezelf dus alle boodschappen zelf betalen haha. Elke tip om te bezuinigen is mooi meegenomen :)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

Bjarni schreef:
Ik heb vorige week ook zo'n bestelbespaaractie gedaan, we drinken dolce gusto koffie, ook niet echt een bezuiniging, vorige week was elk 5de doosje gratis, dus maar even 25 doosjes besteld :o wel een hoop geld maar wel €25 korting *\o/*

Waarom lees ik dit nu pas?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:23

Ik heb een pampers abonnement :) voor 350,- krijg je een jaar lang pampers thuisgestuurd. Ideaal, en nooit geen gedonder met pampers halen!

Iemand de scoupy crystal clear al gehaald?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:30

Gup is nu zes maanden en heb nog nooit pakken met minder dan 40% gekocht. Vind het verder niet lastig :) goed inslaan bij goede aanbiedingen. En pepper.com goed in de gaten houden

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:37

Wat een goed topic is dit. :)
Zal ook wat bewuster boodschappen doen.
Samen met m'n vriend boodschappen doen oefff dan komen er allerlei snacks in.

Morgen weer boodschappen voor een week ophalen.
Vandaag 8,- euro uitgegeven om spaghetti te maken.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 06:21

Ik wil ook weer eens wat meer gaan bijhouden hoeveel ik uitgeef aan boodschappen. Ook al weet ik dat het niet veel is. Maar ook vooral omdat ik over 2 maanden ga samenwonen met mijn vriend. Hij rijdt op de vrachtwagen doordeweeks dus betaalt dan de boodschappen zelf. Maar in het weekend als we dan eten zijn we meestal wel duur uit als hij mee gaat om boodschappen te doen. Dus dat wil ik graag berekenen.
Ook wil ik benzine bijhouden. Als ik ga samenwonen zal ik mijn huidige baan gewoon aanhouden en dat wordt dan 130 km verderop. Wel kan ik dan af en toe bij mijn ouders slapen als ik een lange reeks diensten heb (werk in de zorg)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:21

Net 40,- bespaard op de Pampers, ik heb 8 pakken gekocht waarvan 4 voor voorraad wanneer de kleine een maat groter kan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:25

Ik heb Pampers ook altijd met heel veel korting gekocht, nooit de volle mep betaald! Ik hield zelf luierinfo.nl altijd in de gaten :j
Nu heb ik voor overdag goedkopere luiers, maar ook die koop ik alleen in de aanbieding. Eigenlijk koop ik al dat soort dure producten alleen maar in de aanbieding. Wasmiddel, Dreft, wc papier, luiers, verzorgingsproducten...ik betaal nooit de volle 100% :n

Dat pepper.com is een goeie site!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:52

Ik heb gister weer boodschappen gedaan voor deze week. In het weekend eet ik thuis, ik was €23 kwijt. Maar daarin zat een hoop voorraad, dus deze week is echt heeeeel goedkoop. Mocht van het weekend ook thuis vanalles meenemen, dus dat scheelt ook weer.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:54

Koop al 2.5 jaar pampers en nog nooit de volle mep betaald, maar ben blij met t abbo, is goedkoper als de beste aanbiedingen voor een heel jaar :')

Luierinfo is idd een goede site.

Wat zijn lekkere recepten met kipfilet? Hebben enorm veel kipfilet maar eten het eigenlijk alleen met kip tandoori oid :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:59

kip madras, gegrilde kipfilet met wraps, spaghetti, met kruidenkaas en honing uit de oven. Je kunt echt alles met kipfilet maken. Toen ik nog vlees at, at ik alleen maak kip omdat het een neutrale smaak heeft en je het echt overal mee kan combineren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:00

Kip cola :) recept staat wel ergens op bokt.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:33

Ik heb gisterenavond een nieuwe app ontdekt van de abn, hij heet grip en het is volgens mij een soort huishoudboekje. Heb mezelf er nog niet in verdiept, maar het is wel interessant om zo inzicht te krijgen in je uitgaven. Dit bestond al voor op de desktop, maar dit is denk ik handiger. Moet mezelf er nog even in verdiepen ;)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:43

Ben vd ouwe garde maar vindt zo'n app kasboekje toch "eng". Niet dat ik iets te verbergen heb maar dat is gevoelsmatig!
Ik zou zelf graag een excel bestand hebben voor mn boodschappen en dan dagelijks, zeg maar.
Maar ja, heb andere kwaliteiten ;) ! Misschien iemand hier in bezit van zoiets??

Net ff bij ah chlorestorol boter in geslagen en kaas. Dus in principe 1 pakske boter gratis en 2 kaas!

Helaas moest ik vandaag "niet alledaagse boodschappen" kopen dus zit alweer over mn (normale ) 2 weken budget! Maar kan er iig weer jaar mee vooruit, zullen we maar denken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:55

Evelienepien schreef:
Ben vd ouwe garde maar vindt zo'n app kasboekje toch "eng". Niet dat ik iets te verbergen heb maar dat is gevoelsmatig!
Ik zou zelf graag een excel bestand hebben voor mn boodschappen en dan dagelijks, zeg maar.
Maar ja, heb andere kwaliteiten ;) ! Misschien iemand hier in bezit van zoiets??

Net ff bij ah chlorestorol boter in geslagen en kaas. Dus in principe 1 pakske boter gratis en 2 kaas!

Helaas moest ik vandaag "niet alledaagse boodschappen" kopen dus zit alweer over mn (normale ) 2 weken budget! Maar kan er iig weer jaar mee vooruit, zullen we maar denken!

Gewoon bij de hema zo'n kasboekje halen (is een schriftje met lijntjes en aan het eind van elk lijntje een rijtje vakjes voor cijfers). Om te beperken hoeveel je uitgeeft kan je dan bv jezelf beperken tot 1 pagina per maand die je mag volschrijven met je uitgaven (tel dan wel de vaste lasten op tot 1 bedrag, dat blijft nl hetzelfde).

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:00

Doe ik al op papier alleen het lijkt me juist zo handig om zoiets te hebben op compu zodat bijv vaste dingen er al op staan en variabele dingen, daar dan automatisch vanaf worden getrokken. En dat ik dan bijv ook per mnd kan zien wat daadwerkelijk eetboodschappen zijn, beesten, benzine, kleding etc.
Kannatuurlijk met papier ook maar dan mot ik aan einde vd maand alles gaan optellen, splitsen ed; dit kan met juist bestand automatisch gedaan worden...