Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:49

Hihi wij hebben juist beneden alleen de vloerverwarming aan staan, en in de badkamer ook wel de designradiator als het echt koud is door het raam :)) Lekker om je handdoek en kleren overheen te hangen om vast op te warmen terwijl je staat te douchen.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:54

Nou ik was al een tijd aan het meelezen, maar wij gaan van 91 naar 1100 euro.. gelukkig hebben we een houtkachel want met die prijzen trek ik de stekker uit de cv ketel..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:55

K_nolan schreef:
Nou ik was al een tijd aan het meelezen, maar wij gaan van 91 naar 1100 euro.. gelukkig hebben we een houtkachel want met die prijzen trek ik de stekker uit de cv ketel..

Zo.. :oo
Hoe kan dat dan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:57

hoeveel verbruik je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:58

Je stijgt €1000? :wow:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:59

dat is meer dan x10. Hoe dan?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:00

fokfanaat schreef:
hoeveel verbruik je dan?

Volgens de jaarafrekening onder het gemiddelde van een normaal 2persoons huishouden en dan wonen wij nog in een vrijstaande boerderij.

Geen idee hoe ze op dit bedrag komen en we krijgen ze nog niet te pakken

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:00

K_nolan schreef:

Hoe dan? Dat kan toch niet 8)7
Heb je al gebeld met de energieleverancier waar ze dat idiote bedrag vandaan halen?

Stekker er uit is leuk, maar dan heb je geen warm water meer met alleen een houtkachel.

Mensen hier met ervaring mbt een infra rood paneel onder je bureau.
Ik werk thuis 2 dagen per week en heb heel veel last van koude voeten, zelfs in deze tijd al.
Nu staat straks de vloerverwarming wel aan, maar vorig winter hetzelfde probleem. Extra dikke sloffen enz helpen niet afdoende, terwijl ik het verder niet koud heb. Dus gerichte verwarming onder mijn bureau lijkt me een mooie oplossing, maar welke?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:01

K_nolan schreef:

Hoe weet je dat? :oo

Met die prijzen ga ik een open vuur stoken in de woonkamer kan ik je vertellen. :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:02

Hier van 105 naar 122. Procentueel een forse stijging, maar in euro's valt het natuurlijk mee. Variabel bij Eneco maar al jaren klant (variabel).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:04

K_nolan, dat moet toch een typfout van het bedrijf zijn lijkt me :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:06

Eneco snap ik ook niets van.. ik ging niet onwijs omhoog vergeleken met anderen (nu op .. 160 geloof ik, en ik ben knetterzuunig) maar moeders ging (met dr aowtje) wel naar 320 ongeveer.. zij is vele jaren langer klant dan ik (logischerwijs), haar kuubprijs is ook hoger.... Ik ga daar toch es over bellen

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:09

8nnemiek schreef:
K_nolan, dat moet toch een typfout van het bedrijf zijn lijkt me :=

Ik hoop het, alle lijnen zijn overbelast. Vanmiddag nog een keer proberen en gaan dan ook even kijken naar andere aanbieders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:10

Ik vraag het me af.. hoewel dat wel exteem is. Maar wij betaalden 200 werkelijk verbruik 150 krijg nog flink wat terug namelijk en het nieuwe aanbod is 836 :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:15

Ik begin me steeds meer af te vragen waar die idioot hoge bedragen vandaan komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:16

Het is toch om ziek van te worden -:(-
Dit kan een ‘gewoon’ mens toch niet missen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:17

prompter schreef:
Hier van 105 naar 122. Procentueel een forse stijging, maar in euro's valt het natuurlijk mee. Variabel bij Eneco maar al jaren klant (variabel).

Hier van 115 eerst naar 150 en een dag later advies om naar 230 te gaan. En nu kan ik het advies nog niet zien maar met nieuwe tarieven zal dat weer stijgen... zit alleen nog op de 150, want boven de 200 euro heb ik de ruimte niet voor. Ze blijven roepen dat ik meer als 250 euro bij moet betalen.

Maar hoe kan je ruim 1000 euro omhoog moeten? := dat kan toch niet?

Kan iemand me via pb even uitleggen hoe zij bijhouden wat ze moeten gaan betalen? Met al die tariefwijzigingen en belasting wijzigingen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:21

laten we niet doen alsof dat hogere wiskunde is MyWishMax. Ze berekenen gewoon je gemiddelde verbruik over afgelopen jaar (?) en kijken hoeveel je met dat verbruik dit jaar kwijt zou zijn. Juist door de tariefwijzigingen en belastingwijzigingen moeten ze dat bedrag jaarlijks zo vaak aanpassen als je meestijgt met die tarieven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:22

Goh, misschien voor jou niet maar ik wil het zelf ook graag bijhouden zodat ik weet waar ik aan toe ben. Vorige keer klopte het bij mij niet wat ik uitgerekend had.

Heel fijn voor jou dat het geen hogere wiskunde is, voor mij wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:23

sorry, ik bedoelde het niet lelijk. Ik bedoelde meer te zeggen "zij doen ook maar wat en schatten maar wat en veranderen 100x per maand". Als ik zie hoe vaak ik een nieuw voorstel krijg voor een maandbedrag en hoe die bedragen uiteen liggen iedere keer heb ik niet het idee dat zij daar met goede intelligente formules zitten te werken.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:27

Hier ook een bizar bedrag.
We houden de boel zo lang mogelijk uit, en anders laag
Extra dekens in huis, kruiken, kacheltje
En nu maar duimen voor een zachte winter :brr:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:34

secricible schreef:
sorry, ik bedoelde het niet lelijk. Ik bedoelde meer te zeggen "zij doen ook maar wat en schatten maar wat en veranderen 100x per maand". Als ik zie hoe vaak ik een nieuw voorstel krijg voor een maandbedrag en hoe die bedragen uiteen liggen iedere keer heb ik niet het idee dat zij daar met goede intelligente formules zitten te werken.

Hier ook sorry, ik vatte het compleet verkeerd op :+

Ik bedoelde juist hoe mensen het zelf bijhouden, degene die dat doen, zodat je bij kan houden hoeveel je terug krijgt of moet gaan betalen. Dan kan ik het in de gaten houden en kijken of ik uitkom. Er zijn mensen die dat doen en ik deed het ook, maar blijkbaar verkeerd want het kwam niet overeen. En helemaal met die 100 aanpassingen vanuit de overheid dit jaar zie ik door de bomen het bos echt niet meer.

Het is gewoon frustrerend, ik heb enorm geluk dat ik de energietoeslag heb, maar ik betaalde altijd 100 euro en speelde dan quitte of kreeg terug. Zelfs met 2 personen. Nieuwe contract ging ik vrij snel naar 150 wat zij aanraadde maar er is geen ruimte om omhoog te gaan of nog meer te besparen. Ik wil dus uitrekenen of ik met die toeslag überhaupt uitkom. Ik had verwacht dat makkelijk te redden met normale verbruik, wel nodig maar niet alles, maar het gaat er steeds meer op lijken dat het misschien zelfs te weinig is. En ik gebruik altijd al dekentjes, kachel heel weinig aan en alleen beneden een uurtje en niet elke dag.

Cv ketel lukt niet om lager in te stellen, helaas. Ik krijg het helemaal niet voor elkaar om ook maar iets te veranderen.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:38

MyWishMax schreef:
secricible schreef:

Hier ook sorry, ik vatte het compleet verkeerd op :+

Ik bedoelde juist hoe mensen het zelf bijhouden, degene die dat doen, zodat je bij kan houden hoeveel je terug krijgt of moet gaan betalen. Dan kan ik het in de gaten houden en kijken of ik uitkom. Er zijn mensen die dat doen en ik deed het ook, maar blijkbaar verkeerd want het kwam niet overeen. En helemaal met die 100 aanpassingen vanuit de overheid dit jaar zie ik door de bomen het bos echt niet meer.

Het is gewoon frustrerend, ik heb enorm geluk dat ik de energietoeslag heb, maar ik betaalde altijd 100 euro en speelde dan quitte of kreeg terug. Zelfs met 2 personen. Nieuwe contract ging ik vrij snel naar 150 wat zij aanraadde maar er is geen ruimte om omhoog te gaan of nog meer te besparen. Ik wil dus uitrekenen of ik met die toeslag überhaupt uitkom. Ik had verwacht dat makkelijk te redden met normale verbruik, wel nodig maar niet alles, maar het gaat er steeds meer op lijken dat het misschien zelfs te weinig is. En ik gebruik altijd al dekentjes, kachel heel weinig aan en alleen beneden een uurtje en niet elke dag.

Cv ketel lukt niet om lager in te stellen, helaas. Ik krijg het helemaal niet voor elkaar om ook maar iets te veranderen.

Toen wij in dit huis kwamen wonen hing er een 22 jaar oude cv ketel in met buitenvoeler en een megagrote boiler. Die cv ketel ging dus zelf bepalen, op basis van de buitentemperatuur, of -ie aan ging. Om te kunnen zien wat we real time gebruiken heb ik zo’n slimme meter van Home Wizard (P1) ingeplugd. Toen kon ik dus echt op dat moment ziet wat er wordt gebruikt. Het klopt ook met de Vattenfall app en registreert ook het stroomverbruik en de terugleveren. Misschien is dat iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:40

Met de huidige tarieven gaan prijzen ongeveer 4 keer over de kop. Ik hoor het nu bij veel meer mensen betaalden 100 wordt 400. Hier dus van 200 naar 800.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:10

ravellie schreef:
Hier ook een bizar bedrag.
We houden de boel zo lang mogelijk uit, en anders laag
Extra dekens in huis, kruiken, kacheltje
En nu maar duimen voor een zachte winter :brr:

Zul je net beleven dat het ook nog een koude lange winter word