Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
K_nolan schreef:Nou ik was al een tijd aan het meelezen, maar wij gaan van 91 naar 1100 euro.. gelukkig hebben we een houtkachel want met die prijzen trek ik de stekker uit de cv ketel..
prompter schreef:Hier van 105 naar 122. Procentueel een forse stijging, maar in euro's valt het natuurlijk mee. Variabel bij Eneco maar al jaren klant (variabel).
secricible schreef:sorry, ik bedoelde het niet lelijk. Ik bedoelde meer te zeggen "zij doen ook maar wat en schatten maar wat en veranderen 100x per maand". Als ik zie hoe vaak ik een nieuw voorstel krijg voor een maandbedrag en hoe die bedragen uiteen liggen iedere keer heb ik niet het idee dat zij daar met goede intelligente formules zitten te werken.
MyWishMax schreef:secricible schreef:sorry, ik bedoelde het niet lelijk. Ik bedoelde meer te zeggen "zij doen ook maar wat en schatten maar wat en veranderen 100x per maand". Als ik zie hoe vaak ik een nieuw voorstel krijg voor een maandbedrag en hoe die bedragen uiteen liggen iedere keer heb ik niet het idee dat zij daar met goede intelligente formules zitten te werken.
Hier ook sorry, ik vatte het compleet verkeerd op
Ik bedoelde juist hoe mensen het zelf bijhouden, degene die dat doen, zodat je bij kan houden hoeveel je terug krijgt of moet gaan betalen. Dan kan ik het in de gaten houden en kijken of ik uitkom. Er zijn mensen die dat doen en ik deed het ook, maar blijkbaar verkeerd want het kwam niet overeen. En helemaal met die 100 aanpassingen vanuit de overheid dit jaar zie ik door de bomen het bos echt niet meer.
Het is gewoon frustrerend, ik heb enorm geluk dat ik de energietoeslag heb, maar ik betaalde altijd 100 euro en speelde dan quitte of kreeg terug. Zelfs met 2 personen. Nieuwe contract ging ik vrij snel naar 150 wat zij aanraadde maar er is geen ruimte om omhoog te gaan of nog meer te besparen. Ik wil dus uitrekenen of ik met die toeslag überhaupt uitkom. Ik had verwacht dat makkelijk te redden met normale verbruik, wel nodig maar niet alles, maar het gaat er steeds meer op lijken dat het misschien zelfs te weinig is. En ik gebruik altijd al dekentjes, kachel heel weinig aan en alleen beneden een uurtje en niet elke dag.
Cv ketel lukt niet om lager in te stellen, helaas. Ik krijg het helemaal niet voor elkaar om ook maar iets te veranderen.