Nou nou nou, hier is weer vanalles gebeurd. Even alles op een rijtje, gisteren is de elektricien gekomen om te bespreken waar wat komt. Die vloekte behoorlijk, omdat er, met de tussenverdiepingen, er een vloerplaat ligt net op hoogte van de schakelaars. Maar er is voor alles een oplossing gevonden. Dan komt die man met de vraag, wanneer wordt de waterleiding naar binnen getrokken? Weet ik niet, waarom? Wel die hebben drie maanden nodig, net als fluvius voor aardgas en stroom. Waarom zeggen ze mij dat niet? Direct via internet een afspraak gemaakt, dus over 3 maanden een waterkraan binnen
Vandaag zijn ze aan de riolering komen werken. Eerst al de vraag, waar moet de buis voor de stal komen? Oeps… vergeten. Die extra ingepland, dan de vraag waar is je rioolputje? Elke woning heeft er eentje, bij mij niets te vinden. Na lang zoeken blijk ik er helemaal geen te hebben. Aan de vorige woning was er “truukare foefelare” gedaan. Dus contact opgenomen met fluvius, die komen dan twee nieuwe putjes plaatsen ( weer drie maanden wachten) en die mag ik natuurlijk extra betalen (1200€ ) Ondertussen de discussie wie de bakken maakt voor de chappe werken. Moet de chapper die maken of de aannemer. Die moet ik ook 2-3 maanden op voorhand al vast leggen, dus moet ik weten wanneer sanitair klaar is. Maaaaar die wisten ook niet wanneer gaan langs komen
Een chapper is nogal moeilijk te pakken te krijgen en moeten meestal een maand of 2 op voorhand geregeld worden. (Chappe is de vloer die gegoten wordt) Gelukkig heb ik die man de dag voor zijn verlof nog te pakken gekregen en hij beloofde om half augustus langs te komen Dan is ventilatie en sanitair en elektriciteit klaar. Echt super!!
Helaas nog geen woord gehoord van fluvius en watermaatschappij
anca
Geplaatst: 12-07-23 18:21
Haha ja die trap zal duur zijn maar ik moest wel gelijk aan jou denken met die ramen.
Ik vind dit zo'n leuk topic en heb ook ontzettend veel respect voor jou hoe je hier instaat en het allemaal doet.
De architect had gisteren avond nog gebeld met vragen voor de elektricien, die heb ik direct door gemaild zodat hij er deze morgen daarmee aan de slag kon. Morgen is mijn dienst toevallig geannuleerd, dus kan ik helpen met kabels doortrekken.
Een drukke dag op de werf. Vanaf 9u ben ik gaan helpen met de elektricien, zijn zoon is de voormiddag komen helpen, dus wij waren met drie. Nu ja, twee en half ik ken er echt niks van. Maar ik had al snel begrepen wat de bedoeling was, dus heb ik geholpen met kabels plaatsen en opruimen. Om 12u redelijk ver geraakt, ik ben dan met de bosmaaier in de weer geweest. Maar vanaf half 5 ben ik weer gaan helpen, er is een buis voor water en stroom klaar gelegd, maar die hadden ze al afgedekt met grond. Dus putjes graven om die buis te vinden. Na 6 pogingen, gevonden. De elektricien heeft zijn stofzuiger ter beschikking gelaten, zo kan ik het laatste beetje water uit de kelder zuigen. Morgen schuurpapier en vernis halen om de houten balken te bewerken.
Gaatjes boren
Kabeltjes steken
Een kabel-kerstboom
Een deel klaar
Ik doe mijn best
Buis zoeken
Nadien klein ritje gedaan
Nu moe in de zetel (bij de buren) een beetje tv kijken