Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:25

Anders ik wel voor nog twee jaar tegen 0,83 per M3, daarbij zijn we naar een appartement verhuisd dat veel beter geïsoleerd is dus betaal nu de helft als wat ik in mijn vorige huis betaalde en krijg eind van het jaar nog geld terug ook _/-\o_

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:44

Maris schreef:
Telpeva schreef:
Inmiddels is mijn maandbedrag voor stroom en gas meer als het dubbele van wat ik daar vorig jaar betaalde, is die stijging bij jullie vergelijkbaar?

Ligt eraan. Er zijn hier mensen die 1,50 per m3 gas betalen, maar ook mensen die 2,32 per m3 gas betalen...

Thanks voor je reactie! ik ben er nog eens in gedoken (cijfers vind ik altijd wat lastig O:) kijken naar wat ik uit geef vond ik net wat makkelijker) en ik heb mijn huidige contract erbij gepakt zodat ik het wat meer kan vergelijken, ik betaal nu 1,62 per M3. Maar mijn hemel... er zijn dus mensen die 2,32 betalen, holy moly :wow:

Sterkte aan jullie Y;(

Marcella

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:08

Zou niet weten wat voor contract exact, maar 3 jaar vast waarvan nu 1 jaar is geweest. Betaal voor gas en stroom samen 60 euro per maand en kreeg zo'n 300 euro terug.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:55

Telpeva schreef:
Inmiddels is mijn maandbedrag voor stroom en gas meer als het dubbele van wat ik daar vorig jaar betaalde, is die stijging bij jullie vergelijkbaar?

Jep. Ik moest in januari overstappen. Ik ben er 50% bovenop gaan betalen. Van 0.74 gas naar 1.47 en dat met variabel contract (gelukkig wel voor een jaar deze prijs). Als ik nu overstap, wordt het gewoon weer het dubbele van wat ik nu betaal 8)7

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:27

Yv_ schreef:
Telpeva schreef:

Jep. Ik moest in januari overstappen. Ik ben er 50% bovenop gaan betalen. Van 0.74 gas naar 1.47 en dat met variabel contract (gelukkig wel voor een jaar deze prijs). Als ik nu overstap, wordt het gewoon weer het dubbele van wat ik nu betaal 8)7

Een variabel contract met een vaste prijs voor 1 jaar ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:49

Ja, of althans... In januari had ik de keuze uit variabel (losvast) of vast, door de onzekerheid heb ik geen vast contract genomen en ben ik dus een jaar variabel aangegaan. Volgens mij heet het ondertussen anders, of zijn al die contracten qua naam op de schop gegaan. Maar in de kleine lettertjes staat dat mijn prijzen pas per 1 feb anders zullen worden. Ik heb een korte opzegtermijn, 9 dagen of 1 maand ,dat weet ik uit mijn hoofd even niet. Is bij Oxxio.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:25

Ik heb altijd variabel gehad en heb nu net het nieuwe tarief binnen, 1,69. Het fijne van Eneco is dat ze tussendoor verlagen. Heb ik al een paar keer gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:54

DiantaM schreef:
Ik heb altijd variabel gehad en heb nu net het nieuwe tarief binnen, 1,69. Het fijne van Eneco is dat ze tussendoor verlagen. Heb ik al een paar keer gehad.

Ja maandelijks nu bij ons.... maar die van mij zit wel op 1.99 :=
edit: maar zal wel komen omdat het per de 27e wijzigt. En de laatste dagen van juni heb je natuurlijk nog niet de belastingkorting. Zal nog wel worden verrekend neem ik aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:57

Mijn slimme meter wil nog steeds niet uitlezen... Morgen maar weer even bellen -O-. Zo irritant!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:00

Winged schreef:
Mijn slimme meter wil nog steeds niet uitlezen... Morgen maar weer even bellen -O-. Zo irritant!

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... rg-storing

Dit is gebaseerd op een artikel in de Limburger, maar geldt wellicht ook voor de meters bij jou aangezien ze in meer provincies zitten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:38

Ik heb een vraagje, ik betaalde op mijn vorig contract 0.89 cent per m3 voor gas.

Ik vond mijn jaaropgave wat vreemd dus ben eens gaan kijken.

Nu zie ik dat ik voor 86 m3 172 euro betaalde in december voor gas. (Oude contract)
Dat kan dan toch nooit kloppen?
Of zie ik iets over het hoofd.
Als ik 86×0.89 doe kom ik niet op 172 euro.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:54

@Sunnda, als je toen geen variabel tarief had, en je de correcte prijs genomen hebt incl. alle leveringskosten niet nee.

Kan in de transportkosten of btw zitten, weet je heel zeker dat dit het maandbedrag enkel voor gas is, of zit daar ook de stroom in, of als dat je "eindmaand" van (jaar) afrekening is, wellicht al een nieuw voorschot voor de aankomende maand?
Zoiets zal het wel zijn vermoed ik eens.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:49

Sansevieria schreef:
@Sunnda, als je toen geen variabel tarief had, en je de correcte prijs genomen hebt incl. alle leveringskosten niet nee.

Kan in de transportkosten of btw zitten, weet je heel zeker dat dit het maandbedrag enkel voor gas is, of zit daar ook de stroom in, of als dat je "eindmaand" van (jaar) afrekening is, wellicht al een nieuw voorschot voor de aankomende maand?
Zoiets zal het wel zijn vermoed ik eens.

Nee stroom is apart. 'leveringskosten' ook en die 89 cent is de complete opbouw (belastingen, gas, iets met duurzaam etc)

Ik ga erover bellen, heb mijn hele overzicht uitgeplozen en lijkt echt niet te kloppen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:41

Zijn bij jullie (degene met variabel contract ) de kosten nu omhoog sinds 1 juli ?
Is er iemand bij Vattenfall ? Ik ben wel benieuwd dan wat je moet betalen voor een m3 gas.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:05

Maris schreef:
Zijn bij jullie (degene met variabel contract ) de kosten nu omhoog sinds 1 juli ?
Is er iemand bij Vattenfall ? Ik ben wel benieuwd dan wat je moet betalen voor een m3 gas.

Mijn kosten zijn omlaag. De app ligt eruit dus kan het niet exact zien of dat nu puur door de btw verlaging is of niet. Scheelt in ieder geval 15 euro per maand.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:08

ingedebruijn schreef:
Maris schreef:

Mijn kosten zijn omlaag. De app ligt eruit dus kan het niet exact zien of dat nu puur door de btw verlaging is of niet. Scheelt in ieder geval 15 euro per maand.

bij vattenfall ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 15:08

Maris schreef:
bij vattenfall ?

Sorry nee wij zitten bij Budget Thuis

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 17:52

Maris schreef:

Ik ben van 1.34 naar 1.47 gegaan per 1 juli. Vattenfall. Dat zijn de variabele leveringskosten plus overheidsheffingen.

Vaste kosten (vaste leveringskosten en netbeheerkosten) zijn met ongeveer 2,5 euro per maand gedaald.

Wij zitten al meer dan 20 jaar bij Vattenfall, dus geen idee of dat nog positief werkt voor ons.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:34

Ik krijg 9 juli de variabele van fattenfall ,omdat de btw naar beneden gaat komt hij op maar 0.84 per m3

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:36

Afbeelding

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:06

dandy123 schreef:
[ [url=m/AWk4p2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij hebt zo te zien nog een vast contract, geen variabel contrast.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:36

Mijn vaste contract bij Vattenfall is per 1 juli afgelopen en ik kreeg dit als nieuwe tarieven door

Afbeelding

Nog wel met hogere btw zo te zien. Geen idee wat het met het nieuwe btw tarief wordt, maar zo te zien sowieso duurder dan wat anderen hier noemen? >;)

Sinds afgelopen maandag heb ik zonnepanelen, opbrengst is al hoger dan ik had verwacht :) Als ze er morgen een week opzitten tik ik denk ik precies de 100kwh teruggeleverd aan, en dan heb ik natuurlijk ook al flink wat stroom gebruikt. Ik vind het een mooie opbrengst voor 8 panelen {:}

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:30

Wel apart dat de Vattenfall tarieven voor huishoudens zo veel hoger zijn dan hun tarieven voor openbare laadpalen! Wij betaalden 21 cent om de auto te laden bij Vattenfall palen en dat gaat nu omlaag naar 19 cent door de btw verlaging :+
Thuis zitten we bij Essent en ik zag ergens voorbij komen dat we daar rond de 39 cent betalen nu := Helaas zitten we gehuurd en hebben geen invloed op de leverancier en het contract. Maar dankzij de zonnepanelen komen we hopelijk toch op 0 uit aan t eind van het jaar.

Afgelopen maand was lekker goedkoop qua gas hier; 5 kuub verbruikt :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:38

Ik ga van 1,00 per m3 gas naar 0,91 dus goedkoper. Ik snap er niks meer van er staat in de brief dat ik een energiecontract met een vaste prijs heb en de prijs per 1/7 omlaag gaat terwijl naar mijn weten mijn contract afloopt .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:21

dandy123 schreef:
Ik krijg 9 juli de variabele van fattenfall ,omdat de btw naar beneden gaat komt hij op maar 0.84 per m3

Dat is zonder heffingen misschien ?

Wat een grote verschillen al binnen Vattenfall !
Mc Gregor zit op 1,47
Debbie 1,639

Kregen jullie geen vast contract aangeboden bij Vattenfall ? Ik wel vorige maand.....
bij Vattenfall krijg je alleen een % korting op stroom, niet op gas. Dus waarom er dat prijsverschil is tussen McGregor en Debbie ??