Citaat:
Ik merk dat ik het maandbudget voor algemene uitgaven lastig vind bijhouden/inschatten. In mijn bank app kan ik dat allemaal heel goed bijhouden, visualiseren etc, maar merk bij mijzelf dat het best wel alles of niets is: of ik zit de hele maand op mijn handen en koop bijna niks, of ik let niet meer op want ik ben het overzicht toch al verloren.
Herkent iemand dit misschien?
Zeker heel herkenbaar. Even niet opletten, online wat dingen kopen (Afterpay) beetje los gaan bij de dagelijkse boodschappen en hoppa daar gaat je budget
BIj mij werkt een dagbudget erg goed. Ik reken uit wat ik per dag mag uitgeven en dat is het. Daar moet ik me aan houden. Zo niet, dan kan ik een paar dagen minder of niets uitgeven. En liever andersom, wil ik iets, dan moet ik me een paar dagen of langer inhouden als het niet gebudgetteerd staat, anders mag ik het van mezelf niet kopen. Scheelt ook weer impuls aankopen.
Deze maand de uitdaging om het te gaan doen zonder de kindalimentatie omdat zoonlief op kamers is gegaan. Natuurlijk heb ik ook minder uitgaven omdat hij de deur uit is maar de alimentatie voorzag ook in een bedrag voor huisvesting (zeg zo'n 150 Euro per maand) en dat ben ik nu ook kwijt. En heb de huisvesting uiteraard wel gewoon, ik bedoel die kamer etc is niet zomaar weg of zoiets
Maar het gaat goed tot nu toe.
En ja, dat gegeven dat je denkt het gaat best lekker maar het salaris komt pas weer de 25e binnen
Hier wel zorgtoeslag en belastingteruggave maandelijks rond de 15e en 21e, dat helpt