Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Solleke_Noah schreef:Wauw, dan gaan ze wel heel mooi de ruimte krijgen! Wat een gelukzakkenen sterkte met het verlies van je konijntje..
In m'n hoofd is het al een fantastisch konijnen-paradijs
Dankjewel 
rocymax schreef:Wat ontzettend sneu van Marsh..... Sterkte...
Maar wel twee hele leuke lieve konijntjes erbij

Malenka schreef:Konijnen zijn best kwetsbaar helaas. Dat is ook waarom ikk zel zelf eigenlijk niet wil hoe leuk ze ook zijn. Het is zo'n prachtig gezicht als ze de ruimte hebben! Super leuk dat ze dat bij jullie ook gaan krijgen. Ze hebben het nu al veel beter dan bij de meeste andere mensen. Maar ze zitten straks echt in het paradijs.
En zo lang ze gezond zijn is het niet erg, maar als ze naar de DA moeten is het gelijk zo'n stressvolle gebeurtenis.
Vind het heerlijk om zulke dingen te maken/verzinnen voor de dieren, binnen ons kunnen en redelijk binnen ons budget 
LovingTweety schreef:Stille meelezer hier; je hebt niet toevallig een plekje voor eens weduwnaar konijntje? Hij is verschrikkelijk lief maar zijn vriendinnetje is afgelopen week overleden en ik vind hem nu zo zielig.
Hopelijk dient zich snel een mooie oplossing aan
nobillity schreef:Ah wat sneu dat Marsh een sterretje is geworden. Je hebt wel 2 mooie konijnen erbij nu.
En wat een ren gaan ze krijgen zeg. Kunnen mijn 2 konijnen niet soms op visite komen hahaha.
Haha, een konijnen-vakantie-retreat
BarbaraNova schreef:Was Marsh al een ouder konijntje? Ik heb ook zoiets gehad toen mijn vlaam ontsnapt was en mijn franse voedster had gedekt. Zij heeft het overleefd maar had 1 heel groot dood jong. Vond het zo erg!
Veel sterkte. Leuk dat je nieuwe nijntjes er bij hebt. Dekken is het beste rond 1 jaar oud. Mocht je het ooit nog willen proberen.
maar tot dan durven ze er toch wel een nestje uit te fokken.. 
Xanthippe schreef:Arme Marsh, veel sterkte!
Maar wat een mooierds zijn die 2 nieuwe

Kost me soms nog een beetje moeite om echt vol van ze te genieten, maar het zijn echt twee leuke rustige dames
En ze durven me zelfs al een klein beetje te vertrouwen, waar ze zaterdag nog stampend in hun hok zaten als ik de hoek om kwam, mag ik nu al bij ze zitten en komen ze voorzichtig snuffelen

Hij zit echt zo vaak in z'n bak, met z'n voeten op het randje en z'n ogen dicht 

Gelukkig heb je nu een paar andere lieverds erbij waar je van kunt genieten.

Dit soort momenten heeft ie een paar keer per dag, dan rent ie een paar seconden achter elkaar als een idioot heen en weer, waar ie dan ook is
en dan is 't weer klaar
Wel grappig, al zijn broertjes en zusjes hebben deze gekke 10 seconden ook 

En was een heel end de straat uit gewandeld 

Miepie vindt alles nog een beetje spannend 

We mogen de mestkuil van de overbuurman gebruiken! Zij gebruiken de mest graag voor de aardbeien en in de moestuin, win-win!
En zo lief!! Zo ver lopen is 't ook weer niet, op menig grote stal loop je net zo'n end naar de mesthoop, als je pech hebt.. en als dat betekent dat we geen rekening hoeven te houden met dit op je terrein:

Zelfs voor de pick-up waren ze te lang 

Gaat prima 
Maar het was wel leuk
Dit weekend stond ook gepland om bezoek te krijgen van m'n lieve dinnetje, de eigenaresse van Wilgje. Die kwam met haar hele gezin en dus hebben we gezellig met z'n allen bij de optocht een dorpje verderop gekeken
Zo leuk!!! 

Ze hebben elkaar gemist 

Zo mooi
Gek op dit plukje individuen 

Kan niet wachten tot ik m'n poetsplaats lekker binnen heb, met warm water... dat realiseer je je op dit soort momenten nog een beetje extra 

) helpen mee de stallen klaarmaken, even geen stalbedekking, dan kunnen ze de zooi er niet af rollen, want... mini's kennende liggen ze gelijk op hun rug 

En d'r rare voetjes 

, ben ik in de kastenkamer maar aan de slag gegaan.. Althans... Kevin de planken opgehangen 

En ben ik de mini's gaan poetsen haha.. nu ze toch lekker binnen staan op te drogen en eens niet onder de modder zitten, maar gelijk gebruik van maken 

Kunnen we weer verder met opruimen 

Renee1991 schreef:Ah Natasja wat sneu van Marsh.. Snap dat dat je niet in de koude kleren gaat zittenGelukkig heb je nu een paar andere lieverds erbij waar je van kunt genieten.
Ik volg nog steeds met veel plezier jullie topic, vind dit echt de leukste eruit
En fijn dat je ons nog steeds volgt
Echt zo leuk om te horen
Dankje
ik snap wel dat je die stok een middelvinger hebt gegeven en weg bent gelopen 
gelukkig nog wel even langs geweest voor de pleuris uitbrak, maar t wordt wel weer eens tijd... Alhoewel... je eenhoornpak... misschien lazerde de stok eraf door dat ding
ik snap t wel... 
nu wel alle haren weer terug inmiddels? Lekker uit de wintervacht aan het komen
je loopt nog maar 2 maanden achter 

lijkt me toch zo briljant tentje ergens op een wei
vind je updates altijd onwijs leuk en kan niet wachten op de volgende!
Prairy schreef:Oh man dat rek, zo herkenbaar
MarliesR schreef:Whahaha, dat rek. Been there, done that![]()

DeniseES schreef:BWHAHAHAHAHAHAHAHA Dat rek op de grondik snap wel dat je die stok een middelvinger hebt gegeven en weg bent gelopen
Cinna is echt een leuk ding joh! De rest natuurlijk ook maar wat een leuke tekening heeft ze!
Carnaval is echt 300 jaar geledengelukkig nog wel even langs geweest voor de pleuris uitbrak, maar t wordt wel weer eens tijd... Alhoewel... je eenhoornpak... misschien lazerde de stok eraf door dat ding
ik snap t wel...
Vieze beestjesnu wel alle haren weer terug inmiddels? Lekker uit de wintervacht aan het komen
je loopt nog maar 2 maanden achter
en wat een heerlijke foto van Flits bij dat plasje![]()
Wilg was ook blij zo te zien
Ik kan niet wachten om op vakantie te gaan bij joulijkt me toch zo briljant tentje ergens op een wei
Alle haren zijn weer terug(gekomen) en inmiddels inderdaad weer grotendeels weg haha, ik blijf 2 maanden achterlopen
Doe m'n best om in te halen, maar wil niet echt lukken hahaha
En jaaa tijd voor vakantieee!!
Lijkt me zó leuk!! Vouwwagen open klappen en we kunnen er allemaal in

Muga schreef:Kunnen we de garantie krijgen dat als je bij bent met updaten, we gewoon elke week een update krijgen van de week ervoor? Veel te leuk om zo mee te kijken en te genieten!
Sowieso krijg je die garantie
Vind het zo leuk ook om bij te houden en allemaal uit te zoeken
Lijkt bijna een uitgebreid foto-dagboek
En dan zijn er nog mensen die het leuk vinden om te volgen ook! En mee te leven, en tips te geven en mee te denken 
Happy_Hippie schreef:hier ook nog steeds een trouwe stille volgervind je updates altijd onwijs leuk en kan niet wachten op de volgende!
Wat een zooi is het dan hè
hoe is het nu met de kleintjes? Luisvrij inmiddels?
JolisaJ schreef:Hahaha dat rek, pas nog gebeurd hier.Wat een zooi is het dan hè
![]()
En bah die luizen, fijn dat alle haren weer terug zijn!

Coconut schreef:Hahaha dat rekhoe is het nu met de kleintjes? Luisvrij inmiddels?
) kan ik wat makkelijker checken, maar daar zie ik geen dingetjes in z'n vacht/manenkam. Nu had ik dat ook niet toen Kaatje duidelijk wel besmet was.. dus af en toe vangen we Kaatje even (al begint ze langzaam d'r vertrouwen weer terug te krijgen.. is dat een winterding ofzo? Splash is dan ook altijd extra debiel
) en daar zie ik ook nog steeds geen luis meer terug!
We hebben nog een beetje spul over, misschien straks als ze helemaal in de zomervacht zitten, nog eens wassen?
Maar de laatste jaren op de boerderij ging de boer steeds moeilijker doen over dat ik Kevin nog had, dat ie zinloos was, moest maar weg en werd ook letterlijk weggestopt, want 'geen plek meer voor'...
Voelde me zó schuldig, maar wegdoen was geen optie... heb zo vaak op Kevin ingepraat: "nog even volhouden maatje, straks krijg je een paradijsje, speciaal voor jou
", dus toen we eindelijk naar ons huis hier mochten, was het eerste wat we gingen uitdenken, bestellen en doen: het weitje voor Kevin maken. En daar hoort een maatje bij natuurlijk, want Kevin is niet langer meer gezelschapsmaatje, Kevin is Kevin
Dus zochten we er een leuk meisje bij! Paspoortnaam was Irenice, weet nog steeds niet hoe je het uit moet spreken, dus daar moest maar iets anders voor komen
Mensen waarbij ze tijdelijk stond noemden haar Polly... ook niet voor mij
In onze kennissenkring hebben wij een stelletje, sowieso ken ik om vage reden echt héél veel Kevins, maar deze Kevin heeft een vriendin.. en die heet Kaatje!!! En dat vind ik toch wel zo'n leuk stel, sowieso zij samen, maar de combinatie van namen ook!! Dus vandaar dat wij hebben gekozen om Kaatje Kaatje te noemen
En Kevin en Kaatje, bekt toch ook lekker?!
Alenthe05 schreef:Lees al een tijdje mee
is het geen optie om de mini's te scheren? Ben je er zo vanaf.
Malenka schreef:Luizen zijn echt een weerstand probleem. Dus ik zou vooral daar aan werken. Preventief behandelen heeft geen zin. En het kan dus ook prima zo zijn dat Kevin ze ook helemaal niet gehad heeft.
Maar Kaatje heeft natuurlijk toch al een behoorlijk slechte start gehad.. ze is niet voor niets d'r veulen verloren... Kwam ook bij ons met wormen en best wat zand in d'r mest, sowieso al dunne mest en gewoon duidelijk heel veel stress. Daarin is ze fysiek al wel flink verbeterd, nu hopen dat ze mentaal ook steeds meer tot rust durft te komen. Dus hopelijk blijven de luizen nu gewoon weg! Heb ik ze dan verward met mijt? Dat je mijt preventief kan behandelen, omdat ze elke winter terugkomen? Of heb ik gewoon weer een of ander fabeltje gelezen?
senna21 schreef:Wat je op de foto zag, zijn luizen. Mijten kun je ook niet preventief behandelen.
Luizen zijn wel gemakkelijker te behandelen dan mijt.
Wat meestal wel helpt is het suikergehalte in het menu laag houden.
(dus geen normale brokken en hooi met een laag suikergehalte)
Hilary schreef:Luis is inderdaad weerstand en mijt is zowel weerstand als voeding. Dus hooi en een goed vitaminebrokje zou voldoende moeten zijn.
Edit: bij luizen moet je meerdere malen wassen. Steeds na ca 10 dagen opnieuw omdat de neten dan uitkomen. Volgens mij hebben wij drie keer gewassen ooit.
Laatste week van die vreselijke (natte) februari
24 februari t/m 1 maart.
Maar mij hoor je niet klagen, want:

Ik had echt moeten opgroeien in Brabant
De paarden vinden 't maar raar als ze langskomen 

Wat een winkel is dat ook
Had opdracht gekregen 'een vergiet' mee te nemen, nou.. ben alle rekken maar even langsgelopen en heb het voor vriendlief gefilmd, want ik had echt géén idee welke van de 300 soorten ik mee moest nemen
Zelfde met de steelpannetjes
Maar! De boxen zijn gelukt! 

Verwende nest in z'n setje en ice vibes. Voor deze pony wordt echt niets bespaard... watje 

Ben zo blij met dat ding, voor heel veel dingen handig 

Weiland groeit lekker door

Dus mocht Frank hem hebben, als hij hem af zou breken
Maar dat kun je 'm natuurlijk niet alleen laten doen, dus helpen we een handje
Eerst de ruiten eruit.
Inmiddels hebben we bewijs dat hij wel degelijk nog goed in leven is 

Ging het papiertje eruit halen, nadat ik deze foto maakte.. toen kwam er wat vuil los en dacht ik: haal ik de blaadjes er ook gelijk uit... en toen voelde ik op de bodem allemaal glasscherven!
Blij dat ie steeds zo vol stond met water en Brego niet over de bodem heeft hoeven likken!
Gelijk maar helemaal leeggemaakt 

Maar de mest is in ieder geval weg! 

De hengstenshow bij de Nieuwe Heuvel mooi nog even meegepikt 

Wilg vindt 't maar stom 

Hij is er heel erg blij mee, en wij ook!!!

Geeft vaak leuke beelden, maar houd toch m'n hart vast...

Járen geleden ooit door kalfjes helemaal afgesabbeld...
Wat verschrikkelijk was dat, om 'm zo in de stal aan te treffen (hij stond naast een groepje kalfjes in een stal en was zo stom geweest om bij de tussenwand te gaan staan
), maar nu is hij weer redelijk vol aan het worden! Duurt echt láng!!
Dat is zó leuk!!

Dus daar zijn wij flink mee aan het oefenen geslagen. Toen hij eenmaal door had dat het niet héél verschrikkelijk was, meerdere oefensessies gedaan waarbij ik gewoon minutenlang achter elkaar het halster om en af deed. Steeds pauzes tussendoor, om hem te belonen met rust (en hier en daar een lekkernij
) en hij begon het op een gegeven moment zelfs leuk te vinden. Hier duidelijk nog eng: