[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:30

Was Marsh al een ouder konijntje? Ik heb ook zoiets gehad toen mijn vlaam ontsnapt was en mijn franse voedster had gedekt. Zij heeft het overleefd maar had 1 heel groot dood jong. Vond het zo erg!
Veel sterkte. Leuk dat je nieuwe nijntjes er bij hebt. Dekken is het beste rond 1 jaar oud. Mocht je het ooit nog willen proberen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:41

Arme Marsh, veel sterkte!
Maar wat een mooierds zijn die 2 nieuwe <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:24

Solleke_Noah schreef:
Wauw, dan gaan ze wel heel mooi de ruimte krijgen! Wat een gelukzakken :) en sterkte met het verlies van je konijntje..

Nou hè! Dat hoop ik <3 In m'n hoofd is het al een fantastisch konijnen-paradijs :D Dankjewel :+:

rocymax schreef:
Wat ontzettend sneu van Marsh..... Sterkte...
Maar wel twee hele leuke lieve konijntjes erbij <3

Dankjewel :+:

Malenka schreef:
Konijnen zijn best kwetsbaar helaas. Dat is ook waarom ikk zel zelf eigenlijk niet wil hoe leuk ze ook zijn. Het is zo'n prachtig gezicht als ze de ruimte hebben! Super leuk dat ze dat bij jullie ook gaan krijgen. Ze hebben het nu al veel beter dan bij de meeste andere mensen. Maar ze zitten straks echt in het paradijs.

Nou, ze zijn zeker kwetsbaar.. zieltjes :(:) En zo lang ze gezond zijn is het niet erg, maar als ze naar de DA moeten is het gelijk zo'n stressvolle gebeurtenis.
Dankjewel :+: Vind het heerlijk om zulke dingen te maken/verzinnen voor de dieren, binnen ons kunnen en redelijk binnen ons budget :P

LovingTweety schreef:
Stille meelezer hier; je hebt niet toevallig een plekje voor eens weduwnaar konijntje? Hij is verschrikkelijk lief maar zijn vriendinnetje is afgelopen week overleden en ik vind hem nu zo zielig.

Arm nijntje ook... we hebben al even contact gehad via pb :) Hopelijk dient zich snel een mooie oplossing aan :+:

nobillity schreef:
Ah wat sneu dat Marsh een sterretje is geworden. Je hebt wel 2 mooie konijnen erbij nu.
En wat een ren gaan ze krijgen zeg. Kunnen mijn 2 konijnen niet soms op visite komen hahaha.

Dankjewel :+: :D Haha, een konijnen-vakantie-retreat :P

BarbaraNova schreef:
Was Marsh al een ouder konijntje? Ik heb ook zoiets gehad toen mijn vlaam ontsnapt was en mijn franse voedster had gedekt. Zij heeft het overleefd maar had 1 heel groot dood jong. Vond het zo erg!
Veel sterkte. Leuk dat je nieuwe nijntjes er bij hebt. Dekken is het beste rond 1 jaar oud. Mocht je het ooit nog willen proberen.

Marsh was inderdaad geen heel jong konijntje meer, precieze leeftijd kon de vrouw waar ik haar vandaan had niet vertellen, maar ik kon er beslist nog mee fokken zei ze.. weet inderdaad dat dat niet wijs is met te oude konijnen, maar de meeste fokkers fokken toch tot het 4e jaar wel met hun konijnen, niet continu natuurlijk :') maar tot dan durven ze er toch wel een nestje uit te fokken..
Dankjewel Bar :+:

Xanthippe schreef:
Arme Marsh, veel sterkte!
Maar wat een mooierds zijn die 2 nieuwe <3

Dankjewel :+:

Ze zijn echt heel erg leuk <3 Kost me soms nog een beetje moeite om echt vol van ze te genieten, maar het zijn echt twee leuke rustige dames <3 En ze durven me zelfs al een klein beetje te vertrouwen, waar ze zaterdag nog stampend in hun hok zaten als ik de hoek om kwam, mag ik nu al bij ze zitten en komen ze voorzichtig snuffelen :+:

Afbeelding

Leukerds <3
Cinna

Afbeelding

En Noga

Afbeelding

Choco is ook zo'n fantastisch konijntje :') Hij zit echt zo vaak in z'n bak, met z'n voeten op het randje en z'n ogen dicht _O-

Afbeelding

En Toff ligt altijd gewoon lekker languit :D

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:28

Ah Natasja wat sneu van Marsh.. Snap dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten :(:) Gelukkig heb je nu een paar andere lieverds erbij waar je van kunt genieten.
Ik volg nog steeds met veel plezier jullie topic, vind dit echt de leukste eruit :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 23:56

En weer een stormweekje verder! 17 t/m 23 februari, Dennis overleefd! :')

De roos wat minder... :(:)
Lekkere bil van m'n sexy Mazda in beeld :+: <<)

Afbeelding

De grond bij de mini's doet het ook goed, met de roosters erin! +:)+

Afbeelding

Door de wind wapperde Kaatje haar manen wat op, en wat schetste mijn verbazing.. een hele nare wond... of eigenlijk d'r hele nek gewoon kapotgeschuurd.. :oo :(:)

Afbeelding

Ze laat mij nooit dichtbij komen, dus had niets gezien! Nu met Kevin samen in het hokje ingesloten en kunnen pakken, eens goed kijken.. ja hoor, beestjes :r

Afbeelding

Dus HOP! naar de DA om een shampootje te halen.. stomme kriebelbeestjes _-:(

Brego in een gekke bui :') Dit soort momenten heeft ie een paar keer per dag, dan rent ie een paar seconden achter elkaar als een idioot heen en weer, waar ie dan ook is _O- en dan is 't weer klaar :') Wel grappig, al zijn broertjes en zusjes hebben deze gekke 10 seconden ook _O-

Een mooie ochtend <3

Afbeelding

Luie Keffie :+:

Afbeelding

Flits... ja.. nog weer ondergedoken in weer een andere doos _O-

Afbeelding

Tis toch wel een leuk stelletje <3

Afbeelding

Splashy vindt dat we op moeten schieten met z'n buffet :P

Afbeelding

Brego was er weer 's vandoor gegaan _-:( En was een heel end de straat uit gewandeld :n

Afbeelding

Ik vooral bezig geweest met halster oefenen met Dije :D Miepie vindt alles nog een beetje spannend :=

Afbeelding

Kevin begin gemaakt met het wegwerken van de mesthoop :P We mogen de mestkuil van de overbuurman gebruiken! Zij gebruiken de mest graag voor de aardbeien en in de moestuin, win-win! :D En zo lief!! Zo ver lopen is 't ook weer niet, op menig grote stal loop je net zo'n end naar de mesthoop, als je pech hebt.. en als dat betekent dat we geen rekening hoeven te houden met dit op je terrein:

Afbeelding

Dan teken ik ervoor :P

En we hebben alvast planken gehaald voor de kastenkamer :D Zelfs voor de pick-up waren ze te lang :=

Afbeelding

Dus is vriendlief voor de zekerheid achterin gaan zitten om ze vast te houden _O- Gaat prima +:)+

Afbeelding

En toen was het CARNAVALLLLL, hét corona-verspreidingsfeestje :') Maar het was wel leuk :D Dit weekend stond ook gepland om bezoek te krijgen van m'n lieve dinnetje, de eigenaresse van Wilgje. Die kwam met haar hele gezin en dus hebben we gezellig met z'n allen bij de optocht een dorpje verderop gekeken :D Zo leuk!!! <3

Afbeelding

Voor kleine James wel een hoop herrie, dus mooi z'n oortjes bedekken :+:

Afbeelding

En ik in m'n vertrouwde eenhoonpak :D :):)

Afbeelding

Uiteraard vooral ook tijd voor pony-knuffelen <3 <3 <3 Ze hebben elkaar gemist :+:

Afbeelding

Familiefoto <3 Zo mooi :+: Gek op dit plukje individuen <3

Afbeelding

Ondertussen ik de mini's wassen. Kevin vertoont geen jeuksymptomen en ik zie ook geen beestjes bij hem, maar we wassen hem toch maar mee.. maar eerst Kaatje, wat een feest := :(:) Kan niet wachten tot ik m'n poetsplaats lekker binnen heb, met warm water... dat realiseer je je op dit soort momenten nog een beetje extra :=

Afbeelding

Afbeelding

James geeft even aanwijzingen hoe ik het met Kevin moet aanpakken :')

Afbeelding

Lekker binnen opdrogen, dus James en Kevin (ja... nóg een Kevin in het topic _O- ) helpen mee de stallen klaarmaken, even geen stalbedekking, dan kunnen ze de zooi er niet af rollen, want... mini's kennende liggen ze gelijk op hun rug _O-

Afbeelding

Kaatje had 't koud... :(:) :brr:

Afbeelding

Dus 'dekentje' om :=

Afbeelding

Maar nog steeds koud, dus lekker warmtelampje aan, die we eigenlijk voor het veulen hadden gekocht.. komt ie toch nog van pas :+:

Afbeelding

Kevin is natuurlijk een stuk stoerder 8-) <3

Afbeelding

Toch wel erg nat buiten... :(:)

Afbeelding

Flitsie vindt dat nooit zo erg, als ie eens uit z'n dozen komt is het wel echt een buitenkat :D

Afbeelding

Snowie lekker bij d'r schapenvachtje :') En d'r rare voetjes _O-

Afbeelding

Ik schaar me bij Snow.. Met de mini's op de camera, en mijn guilty pleasures verzameld: ghost adventures op tv, een flinke puzzel op de tafel en een blikje energy om me er doorheen te slaan :D :P

Afbeelding

De mini's hebben de nacht bij elkaar en lekker binnen met de lamp aan doorgebracht, door die vreselijke wintervacht zijn ze amper droog te krijgen!! Maar ze zijn wel heel fluffy zo <3

Afbeelding

Omdat het toch nog steeds slecht weer was, want nu kwam Ellen weer om de hoek kijken 8)7 , ben ik in de kastenkamer maar aan de slag gegaan.. Althans... Kevin de planken opgehangen :D

Afbeelding

En ik de kleding eraan hangen :):)

Afbeelding

Ging heel goed.... _-:(

Afbeelding

Dus toen was ik er gelijk klaar mee _O- En ben ik de mini's gaan poetsen haha.. nu ze toch lekker binnen staan op te drogen en eens niet onder de modder zitten, maar gelijk gebruik van maken :D

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heeft Kevin de stang iets verstevigd en kon ik wel alle kleren veilig ophangen, toch nog goed gekomen vandaag :P Kunnen we weer verder met opruimen :):)

Afbeelding

Dat was het weer voor deze week :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 00:01

Renee1991 schreef:
Ah Natasja wat sneu van Marsh.. Snap dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten :(:) Gelukkig heb je nu een paar andere lieverds erbij waar je van kunt genieten.
Ik volg nog steeds met veel plezier jullie topic, vind dit echt de leukste eruit :j

Dankje Renee :+: En fijn dat je ons nog steeds volgt :D Echt zo leuk om te horen <3 Dankje :D :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:47

BWHAHAHAHAHAHAHAHA Dat rek op de grond _O- ik snap wel dat je die stok een middelvinger hebt gegeven en weg bent gelopen :')

Cinna is echt een leuk ding joh! De rest natuurlijk ook maar wat een leuke tekening heeft ze!

Carnaval is echt 300 jaar geleden -O- gelukkig nog wel even langs geweest voor de pleuris uitbrak, maar t wordt wel weer eens tijd... Alhoewel... je eenhoornpak... misschien lazerde de stok eraf door dat ding _O- ik snap t wel... :')

Vieze beestjes :r nu wel alle haren weer terug inmiddels? Lekker uit de wintervacht aan het komen :D je loopt nog maar 2 maanden achter _O-

en wat een heerlijke foto van Flits bij dat plasje <3

Wilg was ook blij zo te zien _O-
Ik kan niet wachten om op vakantie te gaan bij jou _O- lijkt me toch zo briljant tentje ergens op een wei :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:10

Kunnen we de garantie krijgen dat als je bij bent met updaten, we gewoon elke week een update krijgen van de week ervoor? Veel te leuk om zo mee te kijken en te genieten!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:18

hier ook nog steeds een trouwe stille volger *\o/* vind je updates altijd onwijs leuk en kan niet wachten op de volgende! :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:53

Oh man dat rek, zo herkenbaar :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:33

Whahaha, dat rek. Been there, done that :+ :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 16:00

Prairy schreef:
Oh man dat rek, zo herkenbaar :')

MarliesR schreef:
Whahaha, dat rek. Been there, done that :+ :D

Ben zó blij te horen dat ik niet de enige kneus ben met dat kledingrek _O- _O-

DeniseES schreef:
BWHAHAHAHAHAHAHAHA Dat rek op de grond _O- ik snap wel dat je die stok een middelvinger hebt gegeven en weg bent gelopen :')

Cinna is echt een leuk ding joh! De rest natuurlijk ook maar wat een leuke tekening heeft ze!

Carnaval is echt 300 jaar geleden -O- gelukkig nog wel even langs geweest voor de pleuris uitbrak, maar t wordt wel weer eens tijd... Alhoewel... je eenhoornpak... misschien lazerde de stok eraf door dat ding _O- ik snap t wel... :')

Vieze beestjes :r nu wel alle haren weer terug inmiddels? Lekker uit de wintervacht aan het komen :D je loopt nog maar 2 maanden achter _O-

en wat een heerlijke foto van Flits bij dat plasje <3

Wilg was ook blij zo te zien _O-
Ik kan niet wachten om op vakantie te gaan bij jou _O- lijkt me toch zo briljant tentje ergens op een wei :')

Hahahaha :') Alle haren zijn weer terug(gekomen) en inmiddels inderdaad weer grotendeels weg haha, ik blijf 2 maanden achterlopen _O- Doe m'n best om in te halen, maar wil niet echt lukken hahaha

Jaaa Wilg was ook blij!! <3 <3 En jaaa tijd voor vakantieee!! :D :D :D Lijkt me zó leuk!! Vouwwagen open klappen en we kunnen er allemaal in :D :):)

Muga schreef:
Kunnen we de garantie krijgen dat als je bij bent met updaten, we gewoon elke week een update krijgen van de week ervoor? Veel te leuk om zo mee te kijken en te genieten!

Hahaha :D Sowieso krijg je die garantie :D Vind het zo leuk ook om bij te houden en allemaal uit te zoeken :D Lijkt bijna een uitgebreid foto-dagboek :D <3 En dan zijn er nog mensen die het leuk vinden om te volgen ook! En mee te leven, en tips te geven en mee te denken :+:

Happy_Hippie schreef:
hier ook nog steeds een trouwe stille volger *\o/* vind je updates altijd onwijs leuk en kan niet wachten op de volgende! :))

Haha leuk leuk :D :):)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:56

Hahaha dat rek, pas nog gebeurd hier. :') Wat een zooi is het dan hè _O-

En bah die luizen, fijn dat alle haren weer terug zijn!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:51

Hahaha dat rek :') hoe is het nu met de kleintjes? Luisvrij inmiddels? :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 10:08

JolisaJ schreef:
Hahaha dat rek, pas nog gebeurd hier. :') Wat een zooi is het dan hè _O-

En bah die luizen, fijn dat alle haren weer terug zijn!

Flinke zooi ja! Hahaha, tot nu toe issie nog blijven hangen! :D
Ja echt heel smerig... krijg bij mezelf dan gelijk ook overal kriebel...

Coconut schreef:
Hahaha dat rek :') hoe is het nu met de kleintjes? Luisvrij inmiddels? :)

Volgens mij zijn ze nu luisvrij ja!! Zie ze niet meer overmatig schuren, niet meer dan je zou verwachten om de wintervacht kwijt te raken. Kevin ( := ) kan ik wat makkelijker checken, maar daar zie ik geen dingetjes in z'n vacht/manenkam. Nu had ik dat ook niet toen Kaatje duidelijk wel besmet was.. dus af en toe vangen we Kaatje even (al begint ze langzaam d'r vertrouwen weer terug te krijgen.. is dat een winterding ofzo? Splash is dan ook altijd extra debiel _O- ) en daar zie ik ook nog steeds geen luis meer terug! _/-\o_ We hebben nog een beetje spul over, misschien straks als ze helemaal in de zomervacht zitten, nog eens wassen?

Leuk weetje trouwens, geen idee of ik dat hier al eens gedeeld heb: Kevin was mijn eerste pony, gekocht op een paardenmarkt vlakbij huis en het jaar erna kwam Tamme. Al die tijd als gezelschap voor Tamme geweest, heerlijk stel samen :+: Maar de laatste jaren op de boerderij ging de boer steeds moeilijker doen over dat ik Kevin nog had, dat ie zinloos was, moest maar weg en werd ook letterlijk weggestopt, want 'geen plek meer voor'... -O- Voelde me zó schuldig, maar wegdoen was geen optie... heb zo vaak op Kevin ingepraat: "nog even volhouden maatje, straks krijg je een paradijsje, speciaal voor jou <3 ", dus toen we eindelijk naar ons huis hier mochten, was het eerste wat we gingen uitdenken, bestellen en doen: het weitje voor Kevin maken. En daar hoort een maatje bij natuurlijk, want Kevin is niet langer meer gezelschapsmaatje, Kevin is Kevin <3 Dus zochten we er een leuk meisje bij! Paspoortnaam was Irenice, weet nog steeds niet hoe je het uit moet spreken, dus daar moest maar iets anders voor komen :P Mensen waarbij ze tijdelijk stond noemden haar Polly... ook niet voor mij :P In onze kennissenkring hebben wij een stelletje, sowieso ken ik om vage reden echt héél veel Kevins, maar deze Kevin heeft een vriendin.. en die heet Kaatje!!! En dat vind ik toch wel zo'n leuk stel, sowieso zij samen, maar de combinatie van namen ook!! Dus vandaar dat wij hebben gekozen om Kaatje Kaatje te noemen :P En Kevin en Kaatje, bekt toch ook lekker?! :D

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:13

Lees al een tijdje mee

is het geen optie om de mini's te scheren? Ben je er zo vanaf.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 13:16

Alenthe05 schreef:
Lees al een tijdje mee

is het geen optie om de mini's te scheren? Ben je er zo vanaf.

Hoi Alenthe! Heb ik inderdaad ook over nagedacht, nu niet meer nodig, maar ze staan 24/7 buiten.. wel met schuilstal, maar aangezien de 'winter' nog niet echt over was en ik het weer niet zo goed in kon schatten, heb ik ze maar de vacht gelaten. Met dekens werken vind ik sowieso al niks, en met die kleintjes leek mij dat helemaal niet ideaal.. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar het was inderdaad wel een optie die ik heb overwogen! Komend winter maar preventief behandelen als ze de wintervacht gaan aanmaken!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:01

Luizen zijn echt een weerstand probleem. Dus ik zou vooral daar aan werken. Preventief behandelen heeft geen zin. En het kan dus ook prima zo zijn dat Kevin ze ook helemaal niet gehad heeft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:35

Malenka schreef:
Luizen zijn echt een weerstand probleem. Dus ik zou vooral daar aan werken. Preventief behandelen heeft geen zin. En het kan dus ook prima zo zijn dat Kevin ze ook helemaal niet gehad heeft.

Ja klopt, dat vermoeden heb ik sowieso.. Kevin is gewoon de bom 8-) :P Maar Kaatje heeft natuurlijk toch al een behoorlijk slechte start gehad.. ze is niet voor niets d'r veulen verloren... Kwam ook bij ons met wormen en best wat zand in d'r mest, sowieso al dunne mest en gewoon duidelijk heel veel stress. Daarin is ze fysiek al wel flink verbeterd, nu hopen dat ze mentaal ook steeds meer tot rust durft te komen. Dus hopelijk blijven de luizen nu gewoon weg! Heb ik ze dan verward met mijt? Dat je mijt preventief kan behandelen, omdat ze elke winter terugkomen? Of heb ik gewoon weer een of ander fabeltje gelezen? _O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:04

Wat je op de foto zag, zijn luizen. Mijten kun je ook niet preventief behandelen.
Luizen zijn wel gemakkelijker te behandelen dan mijt.
Wat meestal wel helpt is het suikergehalte in het menu laag houden.
(dus geen normale brokken en hooi met een laag suikergehalte)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:46

Luis is inderdaad weerstand en mijt is zowel weerstand als voeding. Dus hooi en een goed vitaminebrokje zou voldoende moeten zijn.

Edit: bij luizen moet je meerdere malen wassen. Steeds na ca 10 dagen opnieuw omdat de neten dan uitkomen. Volgens mij hebben wij drie keer gewassen ooit.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:58

senna21 schreef:
Wat je op de foto zag, zijn luizen. Mijten kun je ook niet preventief behandelen.
Luizen zijn wel gemakkelijker te behandelen dan mijt.
Wat meestal wel helpt is het suikergehalte in het menu laag houden.
(dus geen normale brokken en hooi met een laag suikergehalte)

Suiker krijgt ze gelukkig niet veel :D +:)+ Dank voor de tips!!

Hilary schreef:
Luis is inderdaad weerstand en mijt is zowel weerstand als voeding. Dus hooi en een goed vitaminebrokje zou voldoende moeten zijn.

Edit: bij luizen moet je meerdere malen wassen. Steeds na ca 10 dagen opnieuw omdat de neten dan uitkomen. Volgens mij hebben wij drie keer gewassen ooit.

Wij hebben de mini's inderdaad 2x gewassen, na 10 dagen nog een keer. Ik zie nu geen beestjes meer in d'r manen en zie haar ook niet meer jeuken, dus zal genoeg zijn geweest gelukkig! We hebben Dije (die had mijt in z'n sokken) overigens ook 2x gewassen, na 10 dagen ook nog een keer. Zijn wel allemaal kneusjes die we in huis halen als je er zo bij stil staat haha :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 11:31

Gelijk ook maar weer een update! :D Laatste week van die vreselijke (natte) februari :r 24 februari t/m 1 maart.

Volgens de supermarkten komt Pasen alweer dichterbij.... duurt nog wel ff :') Maar mij hoor je niet klagen, want:

Afbeelding

:D :9 :):)

Carnaval gaat ook nog ff door.. De hele week rijden de optochtwagens nog gewoon rond, door de straten, met keiharde muziek aan _O- Ik had echt moeten opgroeien in Brabant _/-\o_ De paarden vinden 't maar raar als ze langskomen :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht weer even een leuke foto van Brego te maken, maar die vond de miezer niet leuk :')

Afbeelding

Flits verstandig lekker binnen :+:

Afbeelding

Voorbeeld maar gevolgd en lekker samen serie gekeken <3 :')

Afbeelding

De wondere wereld van Ikea ingestapt en wat opbergdozen meegenomen voor de kastenkamer :D Wat een winkel is dat ook :oo Had opdracht gekregen 'een vergiet' mee te nemen, nou.. ben alle rekken maar even langsgelopen en heb het voor vriendlief gefilmd, want ik had echt géén idee welke van de 300 soorten ik mee moest nemen _O- Zelfde met de steelpannetjes :') Maar! De boxen zijn gelukt! :D

Afbeelding

Afbeelding

En een nieuw dekbed alvast voor de logeerkamer... oké en 2 kussentjes voor op het logeerbed :D :+:

Afbeelding

Via Facebook een bak in de buurt gevonden met een reiningbodem waar ik met Jay mag komen trainen!! Net iets de grens over kunnen we heerlijk rijden! :D

Afbeelding

Moe, maar voldaan :D Verwende nest in z'n setje en ice vibes. Voor deze pony wordt echt niets bespaard... watje :P

Afbeelding

Toen werden we ineens wakker en was alles 'wit'!!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Arme plantjes snappen er ook niets meer van.. de eerste knoppen zitten al overal in en nu hebben ze ineens een sneeuwhoedje!

Afbeelding

Begint sowieso van alles te groeien weer.. heb me laten vertellen dat dit rabarber is! :D

Afbeelding

Lieve nijntjes, toen pasten ze nog samen in de bak :P :+:
En hier zat Choco ook al met z'n ogen dicht, raar beest :')

Afbeelding

Jay z'n slaapkuil is een vijver geworden :=

Afbeelding

M'n mooie zadelkar gebruikt als fotosteun voor verkoopproducten! 8-) Ben zo blij met dat ding, voor heel veel dingen handig :D

Afbeelding

Ook al is het nog zulk p*stweer, deze lieverds geven me altijd een blij hoofd <3

Afbeelding

Afbeelding

En deze lieverd ook, maar die ligt dan ook lekker binnen, op d'r favoriete bedje :P

Afbeelding

Yesss!! Puzzel afgemaakt 8-) *\o/*

Afbeelding

Weekend ietsje beter weer, veel werk te doen dus blij mee!! Kijk nog maar even goed, we gaan dit eens even grondig aanpakken :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik even lekker rondje rijden met JayJay <3 Weiland groeit lekker door <3 :9

Afbeelding

Zelfs de natuur kan het water niet meer aan :(:)

Afbeelding

Terwijl Frank en Kevin de kas demonteren! Frank werd heel blij toen ie 'm zag en wij zijn 'm liever kwijt dan rijk. Superleuk om eigen groente te verbouwen, maar zou niet weten wanneer ik dat er dan ook nog 's bij zou moeten doen.. dus dan hebben we liever weids uitzicht en een mooie plek om te zitten <3 Dus mocht Frank hem hebben, als hij hem af zou breken :P Maar dat kun je 'm natuurlijk niet alleen laten doen, dus helpen we een handje :D Eerst de ruiten eruit.

Afbeelding

Nog even iets verzinnen om die mooie druif te ondersteunen, want die willen we wel proberen te redden. Hopelijk schrikt hij niet te erg, nu ie z'n huisje kwijtraakt.. Al ziet hij er hier meer dood dan levend uit :') Inmiddels hebben we bewijs dat hij wel degelijk nog goed in leven is :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proberen een dakraam er (heel) uit te pielen :')

Afbeelding

Uiteraard ben ik niet te beroerd om wat aanwijzingen te geven _O-

Afbeelding

Ondertussen breekt langzaam de zon door <3

Afbeelding

Heerlijk plekje :+:

Mannen gaan onder toeziend oog gestaag verder :):)

Afbeelding

Toch nog een beetje regen ook, wisselvallige dag :P

Afbeelding

Mag onze stoere diertjes niet deren 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brego graven voor muisjes _O-

Afbeelding

En drinken uit een oude voertrog :9 Ging het papiertje eruit halen, nadat ik deze foto maakte.. toen kwam er wat vuil los en dacht ik: haal ik de blaadjes er ook gelijk uit... en toen voelde ik op de bodem allemaal glasscherven! :oo Blij dat ie steeds zo vol stond met water en Brego niet over de bodem heeft hoeven likken! :oo Gelijk maar helemaal leeggemaakt :=

Afbeelding

Toen kwam ik dit schatje tegen <3

Afbeelding

Alle ruiten er inmiddels uit, nu beginnen met het frame demonteren!

Afbeelding

Wat een puinzooi _O- Maar de mest is in ieder geval weg! :D

Afbeelding

Regengoot leeghalen, zodat dat in ieder geval niet op hun hoofden valt als ze de goot eraf halen :')

Afbeelding

Eindstand van vandaag, volgende keer weer verder. Zon begint onder te gaan, tis mooi geweest +:)+

Afbeelding

Kijk wat een verschil al! Vind het zo'n verademing, geeft zo'n gevoel van ruimte <3

Afbeelding

Afbeelding

's Avonds bijkomen bij het prachtige aanblik van een aantal zeer mooie Friese hengsten <3 De hengstenshow bij de Nieuwe Heuvel mooi nog even meegepikt <3

Afbeelding

Zondag, weer een uitmestdagje :P Wilg vindt 't maar stom :')

Afbeelding

Elke keer een tripje naar de overbuurman :P

Afbeelding

Maar daar kunnen we het wel mooi kwijt! Als wij dan weer een nieuwe lading mest hebben gebracht, maakt de buurman er weer een prachtige hoop van! Je kan maar een hobby hebben :D Hij is er heel erg blij mee, en wij ook!!! *\o/*

Afbeelding

Weer wat mooie bloemetjes gespot, die voorzichtig uit de grond durven te komen <3

Afbeelding

En een mooie bloesem <3

Afbeelding

Hoe bang Brego als pup was voor de paarden, zo onvoorzichtig issie nu.. 8)7 Geeft vaak leuke beelden, maar houd toch m'n hart vast...

Afbeelding

Dit is dan weer schattig <3

Afbeelding

Tamme z'n staart voor de gelegenheid weer eens helemaal uitgeborsteld :+: Járen geleden ooit door kalfjes helemaal afgesabbeld... |( Wat verschrikkelijk was dat, om 'm zo in de stal aan te treffen (hij stond naast een groepje kalfjes in een stal en was zo stom geweest om bij de tussenwand te gaan staan _-:( ), maar nu is hij weer redelijk vol aan het worden! Duurt echt láng!!

Afbeelding

En samen met Brego en Kevin te voet een rondje gereden <3 Dat is zó leuk!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een rondje met Jay gedaan <3

Afbeelding

Afbeelding

Het was echt een paardendag vandaag, want ook nog bezig geweest met Dije. Nu we inmiddels al zoveel verder zijn is dit wel heel bijzonder om te zien. Op deze filmpjes is hij al 3 weken bij ons en nog steeds best huiverig om naar ons toe te komen of om benaderd te worden:

In het begin was hij zelfs bang voor het omdoen van z'n halster :(:) Dus daar zijn wij flink mee aan het oefenen geslagen. Toen hij eenmaal door had dat het niet héél verschrikkelijk was, meerdere oefensessies gedaan waarbij ik gewoon minutenlang achter elkaar het halster om en af deed. Steeds pauzes tussendoor, om hem te belonen met rust (en hier en daar een lekkernij <<) ) en hij begon het op een gegeven moment zelfs leuk te vinden. Hier duidelijk nog eng:

Zelfs gewoon aanraken is nog een behoorlijke bron voor spanning :(:)

Vandaag wel weer een lekker oefendagje, en buiten dat hij soms nog wel flink spanning kan opbouwen, is hij zó enorm lief! :+:

Afbeelding

Trots! <3

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:49

Leuke update weer! Ik ben blij dat ik die in het zonnetje in de tuin aan het lezen ben, als ik het weer van toen zie :')

Was wel een flinke kas joh! Is het nog gelukt met de druif? Die kun je overigens prima verplaatsen hè..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:03

Ik heb tectonik van de dierenarts gekregen. Is eigenlijk voor runderen maar werkt ook goed voor paarden. Giet je max 25 ml over de rug heen. Werkt heel ang en je hoeft niet te wassen.

Tectonik is een geregistreerd insecticide in pour-on oplossing voor uitwendig gebruik. Tectonik heeft als werkzame stof permethrine. Permethrine is werkzaam tegen vele kruipende insecten en vliegende insecten (vliegen, wespen, knutten). Het middel is uitsluitend toegestaan voor de bestrijding van vliegen en Culicoides (knutten)