Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:39

Netjes!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:07

Nou valt mij ook niet tegen.

Mijn vader heeft 15 jaar terug ooit een halletje gedaan en dat zag er ook prima uit.

Maar dat is wel lang geleden en deze tegels zijn groter.
Maar het is allemaal aardig recht en vlak.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:16

Wordt mooi, Daantjuhh!

Donja, dit is onze keuken. Houtkleur met zwart/antraciet en tegels in handgemaakte look op de achterwand. Ik wilde perse deze tegels. Qua schoonmaken is het heel goed te doen. Ben zo blij met hoe het uitgepakt is.
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:14

Wauw Puera, jij hebt precies de stijl die ik zoek! (Al wil ik geen grepen in het midden op kastjes.)
Waar komt deze keuken en de tegels vandaan?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:10

JudithO schreef:
Wauw Puera, jij hebt precies de stijl die ik zoek! (Al wil ik geen grepen in het midden op kastjes.)
Dankjewel! :o
Een stukkie rijden, denk ik. :)) De keuken is van Primo Keukens en de tegels komen bij Tegelwalhalla Vlagsma uit Bolsward vandaan. Ze komen uit een bepaalde fabriek, kan alleen zo snel niet vinden welke.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:14

Voegen zitten erin.
Ik ben voor licht grijs gegaan.

Al met al niet ontevreden, zeker gezien wij echt geen profs zijn.
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:14

Puera schreef:
JudithO schreef:
Dankjewel! :o
Een stukkie rijden, denk ik. :)) De keuken is van Primo Keukens en de tegels komen bij Tegelwalhalla Vlagsma uit Bolsward vandaan. Ze komen uit een bepaalde fabriek, kan alleen zo snel niet vinden welke.

Voor mij is alles in NL ver inderdaad ;)
Maar er bestaan vaak wel equivalenten in Frankrijk, dus met een beetje zoeken kom je vaak een heel eind!
Dank voor de info!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:28

Mooi gedaan Daantjuh! Ik vind het knap om dat zelf te doen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:48

Mooi daantjuhh!!

JudithO, de tegels zijn van Steenbok Holland, serie Dutch.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:28

Goedemorgen allemaal :D Ik heb dit berichtje net ook gedeeld in het interieurtopic. Maar willen jullie hier ook met mij meedenken? We willen waarschijnlijk onze huidige woning uitbouwen en de benedenverdieping dan aanpakken (vloerverwarming, nieuwe keuken). Op dit moment is de indeling zo:

Afbeelding

Voor jullie ook even met de tuin:

Afbeelding

Het idee is om 3,5 meter aan te bouwen over de hele breedte van het huis. We willen de deur van de gang verplaatsen naar de plek waar nu de koelkast in de keuken is. De plattegrond wordt dan zo:

Afbeelding

Qua indeling komen we nu op dit uit:

Afbeelding

De openslaande deuren op de tekening zal een schuifdeur worden. We houden dan de zithoek aan de voorkant van het huis. We zouden de muur van de gang gelijk trekken met de meterkast en dan een soort kast ervan maken. De keuken komt dan achter. Waar we zelf qua indeling dus elke keer met een eiland uitkomen. Maar soms ben ik bang dat ons huis er te smal voor is, waardoor het te krap wordt rondom de eettafel qua stoelen.

Afbeelding

We willen graag 4 hoge kasten, omdat we een grote koelkast en een grote vriezer willen. De kastenwand is: 60 60 80 80 60 60 en het eiland 240 breed (3x 80 hadden we nu bedacht) en 1 meter diep.

We zijn verliefd geworden op een houtlook keuken van de Ikea, maar twijfelen heel erg in verband met de vloer. We wilden namelijk graag een houtlook pvc vloer, maar hout op hout vinden we denk niet mooi. Alternatief zou zijn een grijze tegelvloer, maar daar zijn we nog niet van overtuigd. Qua keuken zou een houtlook zwarte keuken ook een optie zijn. Ik vind zandkleur ook mooi, maar m’n man is daar nog niet van overtuigd.

- Hebben jullie nog ideeën voor de indeling? Zouden jullie andere keuzes maken?
- Hoeveel ruimte hebben jullie rondom de eettafel/stoelen?
- Wat zijn jullie ervaringen met de afzuigkap in de kookplaat? Geeft het meer herrie dan een afzuiging boven je kookplaat? Dat is vooral voor mij belangrijk, omdat ik niet zo goed hoor en omgevingsgeluiden erg vervelend zijn.
- Hebben jullie nog do’s en dont’s om mee te nemen in de indeling?

Ben benieuwd of jullie nog goede ideeën of tips hebben die we mee kunnen nemen in onze plannen :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:40

Het wordt inderdaad wel krap met de eettafel. Om goed te kunnen lopen heb je ongeveer 3 meter nodig (breedte tafel 1 meter, stoelen beide kanten niet aangeschoven ook ongeveer 1 meter). Maar je wel ruimte mee zou winnen is een vaste bank maken tegen de muur voor de eettafel, en aan de andere kant (eilandkant) de stoelen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:46

Wij hebben een houtlook keuken met houtlook vloer. De vloer hadden we al en in die periode niet nagedacht of het wel bij elkaar zou passen (ik was 8 maanden zwanger toen de keuken werd geplaatst) :') maar het past wel bij elkaar gelukkig.

Onze keuken met de vloer.
Voor het idee.
Afbeelding

Kun je niet een vloerdeel mee nemen en bij de keuken houden?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:35

Aanbouw is een prima plan, maar met een schuifpui heb je geen ingang aan de achterkant (schuifpui hou je meestal van binnenuit op slot). Persoonlijk zou ik dat eiland niet doen, maar de keuken vanaf de halmuur tegen de zijwand zetten en erachter een kleine bijkeuken maken met je deur naar buiten. Lekker royale tafel bij die keuken zetten voor eventueel extra werkruimte en gezelligheid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:58

Ik vind ook de aanbouw een goed idee, maar die hype van die eilanden snap ik ook niet. Zo zonde van die mooie ruimte die je nu krijgt. Prachtige ruimte, grote schuifpui, veel licht. En dan zet je er zo’n groot lomp blok neer. Ik zou er nooit voor kiezen. Gewoon mooie hoekkeuken maken en die deur links maken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:08

Suzanne F. schreef:
Ik vind ook de aanbouw een goed idee, maar die hype van die eilanden snap ik ook niet. Zo zonde van die mooie ruimte die je nu krijgt. Prachtige ruimte, grote schuifpui, veel licht. En dan zet je er zo’n groot lomp blok neer. Ik zou er nooit voor kiezen. Gewoon mooie hoekkeuken maken en die deur links maken.

Eindelijk iemand die dat ook vindt! Ik vind eilanden heel soms mooi maar lang niet in elke ruimte. Zou daar ook nooit voor kiezen in dit geval.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:28

Ik zou eerder de deur naar de hal verplaatsen, of eigenlijk laten staan hoe hij stond, en de keuken door de hoek laten lopen. Of, over de gehele wand, en dan de scharnieren van de deur naar de andere kant zetten, zodat hij naar de zitkamer draait.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:49

Hoe breed is de keuken? Wij hebben een soortgelijke indeling en hebben de eettafel aan een zitbank aan de muur staan. Dan hebben we echt ruimte zát! Ons huis is 6.20 breed.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:48

je kunt ook een schiereiland maken, dan heb je wel de ruimte van een kookeiland, maar meer ruimte voor je tafel.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:48

Een stille meelezer hier.. Wat een plaatjes van keukens komen er voorbij <3
Ik lees al een tijdje mee, ook om in eerste instantie inspiratie op te doen maar nu wij eruit zijn wil ik dit graag met jullie delen :D

Wij hebben een open keuken, momenteel echt met rvs look (wij krijgen er een spoelkeuken/horeca keuken idee van :')). Wij wonen hier nu een half jaar en hebben alleen nog relatief kleinere dingen gedaan in het huis en zijn eerst lekker gaan wonen. Nu is het dus tijd voor enige verbouwing waarbij eerst de badkamer, het toilet beneden, nieuwe vloer op de benedenverdieping en de keuken aan de beurt komen.

A.s. donderdag wordt alles ingemeten en dan wordt eind mei de keuken al geplaatst. Enorme vaart zit er ineens in als je het mij vraagt := . We krijgen een Nölte keuken in de kleur sahara (dit is een beetje beige achtig) met Dekton blad van 6cm dikte volgens mij, waar we heel erg enthousiast over zijn (lees: hitte bestendig, slijtvast en krasvast), gouden Quooker en wasbak.

Dit wordt het blad:
Afbeelding

En zo ziet de indeling eruit in 3D:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in het geheel:
Afbeelding

Het enige wat we wellicht nog wijzigen is de afzuigkap, we willen dit waarschijnlijk toch liever weggewerkt hebben bij de inductieplaat.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:14

Ziet er goed uit zeg, ik ben erg benieuwd naar de af foto's.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:01

Heel gaaf!
Succes met al het werk wat er aan komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:03

Mooi!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 22:26

Leuk Tsplendid! Deze afzuigkap gaat ook nog wel, vind ik persoonlijk mooier dan zo'n 'televisie' model.

Wij hebben ook een nieuwe keuken uitgezocht. Met 8 weken kan hij al worden geplaatst, maar dat is voor ons nog iets te snel.
Mijn man gaat zelf alle stroom, perilex aansluiting en leidingen frezen en water aanpassen. Ook moeten we nog een deur dichtmetselen en een nieuw plafond plaatsen dus voor die tijd nog genoeg te doen. En natuurlijk de stukadoor waar we afhankelijk van zijn en de droogtijd. Daarna nog sauzen en dan pas kan de keuken erin.
Voor ons houtlook met donkergrijs blad. Inclusief Bora kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
Eindelijk een keuken naar onze wens, want de huidige is nog van de vorige bewoners.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:45

Mooie keuken Puera, maar ik ga nog voor een tikje donkerder houtkleur.

Vrijdag gaan we weer naar de keukenboer om de 3D tekening te bekijken en verder nog wat dingen door te spreken.

Levertijd zou trouwens rond de 6 weken zijn, maar wij gaan pas na de bouwvak de woonkeuken en woonkamer verbouwen, dus ik heb nog alle tijd om wat wijzigingen door te geven :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:08

Bedankt allemaal <3

Melia schreef:
Leuk Tsplendid! Deze afzuigkap gaat ook nog wel, vind ik persoonlijk mooier dan zo'n 'televisie' model.

Wij hebben ook een nieuwe keuken uitgezocht. Met 8 weken kan hij al worden geplaatst, maar dat is voor ons nog iets te snel.
Mijn man gaat zelf alle stroom, perilex aansluiting en leidingen frezen en water aanpassen. Ook moeten we nog een deur dichtmetselen en een nieuw plafond plaatsen dus voor die tijd nog genoeg te doen. En natuurlijk de stukadoor waar we afhankelijk van zijn en de droogtijd. Daarna nog sauzen en dan pas kan de keuken erin.
Voor ons houtlook met donkergrijs blad. Inclusief Bora kookplaat met geïntegreerde afzuiging. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
Eindelijk een keuken naar onze wens, want de huidige is nog van de vorige bewoners.

Ja, ben ik met je eens. Die schuine afzuigkappen vind ik ook minder mooi. De verkoper vertelde ook dat hij daar persoonlijk toch wel mindere ervaringen mee heeft omdat het er eigenlijk gewoon langs gaat en je met de geur in huis blijft zitten.

Ik ben benieuwd wat jullie hebben uitgezocht. En knap dat jouw man dat allemaal zelf gaat doen.