Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:39

Quir schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik snoei na de bloei de stengel er uit
Plaats ze in een zonnig raam en vergeet ze
Heel Soms denk ik dan “oeh, water!!” En krijgen ze een scheutje

De hele stengel? Heb nu tot boven t tweede oog weg geknipt.

Geef je ze gewoon water met gieter? Of af en toe onder dompelen?

Luchtvochtigheid is hier heel erg laag, droogt erg snel.

Niet te veel water,want dan gaan ze rotten.Een warme lichte plek,en geduld. Dan kan hij weer gaan bloeien.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:04

magda_90 schreef:
Eindelijk een stekje van de bonte Monstera gevonden. :+:
[ [url=m/Gsfkei.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooh, die wil ik ook nog zo graag! <3

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:47

Bokkers weten jullie of deze cactus is te redden?

Degene waarvan ik hem heb gekregen wilde hem weggooien.

Onderkant was geel. Ik dacht eerst rot maar het was heel droog. De gele stukken waren ook hol van binnen.

Ik heb het gele weggehaald en hem in een grotere pot met nieuwe cactusgrond gezet.

Op internet heb ik gelezen ruim water geven, en daarna pas weer als nodig.

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Enig idee of dit nog te redden is? En weet iemand toevallig ook de soort?

Luxorvalkje

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:49

Weet niet wat het is, maar vind hem wel cool :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:25

Afbeelding

Ik heb mijn grote plant eens naar beneden gehaald. 2 jaar geleden gekregen van een ex maar die had hem in een kamer gezet waar ik nooit kwam. Dus nu maar eens water gegevem en pokon. Iemand tips hoe ik hem terugblij krijf

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:57

J00P schreef:
Bokkers weten jullie of deze cactus is te redden?

Degene waarvan ik hem heb gekregen wilde hem weggooien.

Onderkant was geel. Ik dacht eerst rot maar het was heel droog. De gele stukken waren ook hol van binnen.

Ik heb het gele weggehaald en hem in een grotere pot met nieuwe cactusgrond gezet.

Op internet heb ik gelezen ruim water geven, en daarna pas weer als nodig.

Voor
[ [url=m/SeG6j2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/AJyfFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enig idee of dit nog te redden is? En weet iemand toevallig ook de soort?

Die is nog te redden,want het groen ziet er nog levend uit. Volgens mij is het een Opuntia Cristata of zoiets. Die hanekamachtige vorm is speciaal gekweekt.Ik ben er niet 100% zeker van,dus als iemand anders er meer van weet??

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:57

:wave:

Gave cactus hierboven, ik hoop dat die het haalt!

Ik heb alle foto’s in dit topic bekeken, maar ik ben de plant die wij van een collega hebben gekregen niet tegengekomen.
Wie o wie kan ons vertellen wat voor plant Karel is?

Afbeelding

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:13

Euphorbia leuconeura :j

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:17

Wauw, wat een snelle reactie! Dankjewel! :D
Nu kunnen we op zoek naar een vriendje voor Karel, om aan twee kanten van de tv te zetten :P
Vergeleken met sommige foto's op internet is de onze nog maar een baby zeg!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:35

Ik heb zijn grote broer idd. Zal morgen bij daglicht een foto maken! Leuke plant en doet t al heel lang goed :))

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:50

Ik heb een beetje hulp nodig... mijn orchidee krijgt wat gele bladen en ze hangen slap. De orchidee staat niet in direct zonlicht, krijgt 1 keer in de week een beetje water en 1 keer in de 2 weken een dopje orchideeen voeding van de bloemist. Wat doenik fout? :r
Afbeelding
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:47

"Dopje orchideeënvoeding" klinkt alsof je onverdunde plantenvoeding geeft? Of heeft de bloemist iets wat al aangelengd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:55

Ik heb hier ook weer twee nieuwe baby's <3 Een hele mooie variegated Calathea van de Ikea (hij stond zo zielig alleen, iedereen wou de standaard versie maar niemand deze :(:) ) en een goudpalm, ook van Ikea. Omdat ze daar in zo'n donker hol staan hebben ze even wat TLC nodig maar ze doen het nu vrij goed. Ik heb eerder een goudpalm van Ikea gehad en die deed het heel goed (ondanks dat iedereen zei dat het een rotplant was om goed te houden en dat die van Ikea ook niet goed gekweekt zijn) maar is uiteindelijk overleden aan bladluis.

Wel grappig, mijn vriend was eerder totaal geen plantenmens maar hij begint echt een beetje om te draaien. Hij zou nog steeds geen urban jungle willen maar hij ziet wel de toegevoegde waarden van planten in huis ondertussen :))

Edit: ik heb trouwens toch maar een watermeter gekocht voor mijn planten. Deed altijd heel stoer alsof ik het wel kon eyeballen maar ik ben mijn monstera volgens mij echt langzaam aan het vermoorden en ik heb een Dieffenbachia staan die heel belangrijk is voor mijn vriend die ik dus echt niet mag vermoorden. Wil gewoon zeker weten dat die genoeg krijgt maar ook weer niet te veel.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:33

Wij hebben die goudpalm van Ikea ook. Ben gek op die plant, hij is supermakkelijk in onderhoud en groeit als een gek, ik word er altijd helemaal blij van :D

Werkt dat nu goed, zo’n watermeter?
Wij hebben onze calathea ook vermoord... Vond het maar een moeilijke plant qua behoeften, maar mijn vriend was er wel gek op. Durf alleen geen nieuwe te kopen uit angst voor herhaling.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:05

black_kelpie schreef:
"Dopje orchideeënvoeding" klinkt alsof je onverdunde plantenvoeding geeft? Of heeft de bloemist iets wat al aangelengd is?

Ja ik geef onverdund, dat staat op de beschrijving.. ik zal straks even een foto maken.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:38

watchthesky schreef:
Wij hebben die goudpalm van Ikea ook. Ben gek op die plant, hij is supermakkelijk in onderhoud en groeit als een gek, ik word er altijd helemaal blij van :D

Werkt dat nu goed, zo’n watermeter?
Wij hebben onze calathea ook vermoord... Vond het maar een moeilijke plant qua behoeften, maar mijn vriend was er wel gek op. Durf alleen geen nieuwe te kopen uit angst voor herhaling.

Calatheas zijn ook stom :') maar wel heel mooi! Als je een nieuwe haalt heel veel sproeien! Daar houden ze van

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:34

Kiekeboefje schreef:
Ik heb een beetje hulp nodig... mijn orchidee krijgt wat gele bladen en ze hangen slap. De orchidee staat niet in direct zonlicht, krijgt 1 keer in de week een beetje water en 1 keer in de 2 weken een dopje orchideeen voeding van de bloemist. Wat doenik fout? :r
[ [url=m/p7asuH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/faSEIp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dompel mijn orchidee altijd in een emmer water tot er geen bubbels meer vanaf komen, even uitlekken en weer terug in de pot. Hij is nu in bloei dus dompel 'm ongeveer één keer per week onder, zodra de aarde weer droog aanvoelt. Orchideeën houden van onderdompelen. :j

Het is mijn eerste orchidee (Dendrobium nobile) en hij doet 't best prima. Staat al paar maanden mooi te bloeien, al beginnen de bloemen nu wel een beetje uit te vallen. Maar dit gebeurt wel:

Afbeelding

:D Zouden dat nieuwe bloemstengels worden?

Emma, heb je een foto van je nieuwe Calathea? Ik wil er eigenlijk binnenkort ook weer een bij gaan halen, ben echt een Calathea-fan geworden. Het is mijn makkelijkste plant, samen met mijn Dieffenbachia.
Ik heb nu een Calathea triostar.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:37

lifeofmarit schreef:
Calatheas zijn ook stom :') maar wel heel mooi! Als je een nieuwe haalt heel veel sproeien! Daar houden ze van

Helpt ook mooi om spint te voorkomen.

Oh jongens, wat heb ik soms nachtmerries over spint :’)

Ben benieuwd naar zo’n watermeter!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:09

Kiekeboefje schreef:
black_kelpie schreef:

Ja ik geef onverdund, dat staat op de beschrijving.. ik zal straks even een foto maken.

Onverdund en elke 2 weken? Zou dat niet veel te veel van het goede zijn?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:35

Lijkt mij ook wat veel ja. Orchideeën doen het goed op liefdevolle verwaarlozing.

Vanmiddag was hier in de buurt een stekjesruilmidddag, erg leuk. Ik ben 11 plantjes rijker *\o/*

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:50

Hoe vaak geven jullie voeding? Heb het laatst gekocht maar nog niet gebruikt.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:01

Wij hebben het in huis, maar die fles is inmiddels over datum en ik denk dat er die dopjes uit zijn gegaan in totaal... We vergeten het altijd te geven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:22

In de winter niet, maar ik heb vrijdag voor het eerst weer gegeven. Ik zie allemaal nieuwe blaadjes verschijnen namelijk en daar word ik blij van, dus nog wat extra hulp geven kan geen kwaad :P Moet het alleen zelf niet vergeten te doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:41

Voeding geven alleen in het (voor die plant) groeiseizoen,anders kan hij het niet verwerken.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:22

Mijn planten zijn idd allemaal druk bezig met blad aanmaken, vandaar dat ik het gekocht heb. Vergeet het dus alleen steeds, vandaag na mijn vraag over de veiling nog water gegeven en weer niet aan gedacht. :')