Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:20

MarjanB schreef:
Haha [naam] ik moest heel hard lachen en vriendlief zegt dat ie bokt gaat hacken nu :') :')

Dit worden onze kleuren:

muren, stof voor de bank en het kleed. Het stukje kleed dat we hebben is net een heel donker stuk in het groot is ie wat grijzer.

[ [url=m/P9WBkK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:22

Ceetje_bokt schreef:
Kentaro schreef:
Betreft de wandcontactdozen, zou je altijd voor een zo'n goedkoop mogelijk exemplaar voor nu kunnen kijken en als je dan weer gespaard hebt die vervangen door 'mooie'!?

Dat ga je volgens mij dan nooooooit meer vervangen.
Mij is weer opgevallen dat als je bezig bent met keuzes maken voor het huis, je enorm lang wikt en weegt en twijfelt en aarzelt etc. Maar als je er eenmaal woont, dat je je dan afvraagt waaróm je zo lang twijfelde. :D
Hier hebben we álles gesloopt, behalve de buitenmuren en het dak, dus echt alles miest vernieuwd worden, door de snelheid en het budget snel keuzes gemaakt. Ik wilde het liefst dat de draagbalken van de verdiepingsvloer in het zicht bleven, maar uiteindelijk toch een strak plafond. Dat ging veel sneller en was veel minder gedoe met afwerken. En heb ik daar nu hartzeer van? Welnee.

Ik ga inderdaad ook niet eerst voor goedkoop kiezen en daarna vervangen. Dan sta ik daar iedere dag naar te kijken met: 'had ik maar...'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:24

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:25

Die zijn inderdaad leuk!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:43

:j En mócht iemand er een willen bestellen, heb voor vandaag nog een kortingscode voor 10% korting bij groupon!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:18

Oehh die zijn mooi!
Helaas niet geschikt voor onze inrichting.
Ik ga morgen Ikea onveilig maken! Wil nog een kleine hoge kast in de slaapkamer, een groot vloerkleed. En ik weet nog dat ik hier zei dat ik wit wilde maar op aanraden van jullie ga ik toch voor bruin. De vloer trekt in de woonkamer veel kou aan anders had ik helemaal geen vloer kleed genomen geloof ik haha. En dan nog een grote lamp om een hoek goed te kunnen verlichten in de woonkamer.

Verder wil ik nog een loungestoel.
@Rebecca zag dat jij nog op die stoelen reageerde maar die zijn van de huisbaas. We mogen ze houden maar ben er ook niet fan van.

@lor1
Ik vind je huis nogal veel als ik de fotos zie. Vooral veel open en verschillende meubels. Ga je dit nog veranderen?

@marjanb geloof dat jij het was, hoe is het afgelopen met die speakers en de te plaatsen plek?

@vonneke, ga je ook direct het hele huis opnieuw inrichten? Aangezien het klinkt als een fikse verbouwing haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:26

Lienek Ahh vandaar! , ze zijn pimpbaar die stoelen maar zit wat werk in :P . Maar als die van huisbaas zijn dan snel wieberen ermee :))

Hmm lijkt erop dat ik koper voor salontafel heb , hopelijk word dat wat :P . Ben ik er maar vanaf en kan ik wat serieuzer kijken voor iets van krukjes of klein vierkant salontafeltje! Voor op de muur schiet niet op kan gewoon niet vinden wat ik wil , zag op MP wel toffe 1 maar 150 euro nee bedankt :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:47

Lienek schreef:
@lor1
Ik vind je huis nogal veel als ik de fotos zie. Vooral veel open en verschillende meubels. Ga je dit nog veranderen?

De vakkenkast wordt komende week leeggehaald en gaat op de weggeefhoek,, de inhoud flink uitgesorteerd op 'kliko', 'kringloop/weggeefhoek' en 'houden', op de plek vd vakkenkast komt een buffetkast van qua hoogte en breedte ong dezelfde afmetingen:
https://www.home24.nl/product/dressoir- ... grenenhout (tweede foto).
In de loop der tijd wil ik meer meubels uit deze lijn neerzetten, al zullen de grote witte kast, de bank en de salontafel blijven.

Onder de tv wil ik of een tweede dressoir (zie link hierboven) of deze:
https://www.home24.nl/product/commode-f ... out-802051
mss gecombineerd met deze:
https://www.home24.nl/product/kist-finc ... grenenhout
Evt dat de huidige salontafel (is een oud scheepsluik met koperen banden <3) als soort van 'bij'tafel in een hoek oid komt en op de plek van de salontafel zou ik dan de kist of deze willen zetten:
https://www.home24.nl/product/salontafe ... grenenhout
de eettafel wil ik vervangen voor dit bureau, dat krukje gebruik ik dan om bijv een plant op te zetten ofzo:
https://www.home24.nl/product/bureauset ... grenenhout
Maar ik zal het beetje bij beetje moeten aanschaffen dus het wordt iig minimaal 1-2 jaar voor het compleet is.
Oh en ik wil graag nog een kleed in de zithoek maar heb 3 katten en daarnaast geregeld honden over de vloer dus of dat zo verstandig is... :')
Wanneer alles naar wens is wil ik gaan sparen voor een wat strakkere zwartleren hoekbank en evt een fauteuil erbij, al lijkt de boel dan gelijk weer een stuk kleiner dus die laatste twijfel ik nog over.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:59

Wat een onwijs gave meubelen!!
(let wel op dat in de loop der tijd deze meubels behoorlijk verkleuren/misschien niet meer leverbaar zijn! :P )

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:37

kentaro: die prullebak is idd gaaf!!! bestellen maar, heb je de code nog?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:39

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:09

Heb even een (ruime, zonder kortingen) prijsopgave gemaakt voor al het materiaal dat ik nodig zou hebben, als we de wc gaan renoveren... slik... :\ :$ Dat wordt ruim €600, -
Dan heb ik:

wandtegels 3 m2 141.60
vloertegels 1 m2 29.99
tegellijm 10 kg (zei de calculator) 19.99
voeg 6 kg (zei de calculator) 14.40
fontein incl kraan 139.00
inbouwtoilet 199.00
sierplint 11.99
extra's zoals afvoer/leidingen die toch net even weer anders moeten 75.00
totaal: 630.97

Voor de duidelijkheid: alleen maar producten uitgezocht bij P.raxis, gewoon voor de makkelijk en als basisberekening.
ik denk dat ik nog meer even moet gaan koopjesjagen :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:12

MamaMiesje, wil je perse een fontein in de wc :-) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:13

Heb je voor de 199 ook het toilet zelf erbij?

Wij krijgen in het nieuwe toilet geen fonteintje meer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:18

Wij ook niet, ondingen :+
Hebben ook maar op 1 wand tegels, de rest is stucwerk, maar of dat goedkoper gaat zijn betwijfel ik.

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:22

Hebben ze de 20% korting op 1 artikel naar keuze niet meer bij de praxis?
Scheeld toch weer op het duurste artikel

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:44

Ja, nu wel. Maar dat duurt tot 5 feb. En vóór die tijd gaat het die verbouwing nog niet gebeuren :D
Maar t.z.t. is er vast wel ergens weer een actie, hopelijk :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:45

vonneke schreef:

Ja :j is incl toilet inderdaad.
Geen fonteintje, ja waarom eigenlijk niet... Het is toch vaak te klein en je wast vaker je handen in de keuken :')
Stucwerk hebben we nu ook vanaf 1 meter hoogte zeg maar en dan tot plafond. Dat wilde ik zo houden en er lekker mn favo AS kleurtje op doen: duck egg bleu.
Dat witte rechthoekige tegeltjes op de wanden/inbouwstortbak-wc, met mooie sierstrip/plint onderaan.
En op de vloer een soort van Moorse tegeltjes ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:50

BloemBloem schreef:
Wij ook niet, ondingen :+
Hebben ook maar op 1 wand tegels, de rest is stucwerk, maar of dat goedkoper gaat zijn betwijfel ik.

[ [url=m/0696ty.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Wij krijgen ook enkel tegels achter de wc. De rest stucwerk.

In de hal krijgen we een stuk met Portugese tegels. Die komen in de nis boven de wc ook terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:51

MamaMiesje schreef:
[naam] schreef:

Ja :j is incl toilet inderdaad.
Geen fonteintje, ja waarom eigenlijk niet... Het is toch vaak te klein en je wast vaker je handen in de keuken :')
Stucwerk hebben we nu ook vanaf 1 meter hoogte zeg maar en dan tot plafond. Dat wilde ik zo houden en er lekker mn favo AS kleurtje op doen: duck egg bleu.
Dat witte rechthoekige tegeltjes op de wanden/inbouwstortbak-wc, met mooie sierstrip/plint onderaan.
En op de vloer een soort van Moorse tegeltjes ofzo

Hopelijk heb je dan een toilet van een beetje kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:54

Lor mooie meubels :j!

Kentaro ik zal op laptop zo even kijken :j , korting is altijd goed :))

Aii dan ben je niet van de pot gerukt maar door de pot gezakt :') :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:57

Hebben jullie tips voor leuke winkels die voor betaalbare prijs landelijke meubels hebben?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:19

Gianti schreef:
Hebben jullie tips voor leuke winkels die voor betaalbare prijs landelijke meubels hebben?

Xenos!

Mamamiesje, persoonlijk zou ik nog voor een fonteintje gaan. Altijd zo vies als mensen dan niet direct door lopen naar de keuken haha

En Rebecca de stoelen geef ik weer netjes terug hoor daar ga ik niks mee doen. Heb het getroffen met de huisbaas dus hou hem graag te vriend!

Lor1_1984 dat gaat vast mooi zijn. Soms is het inderdaad het verzamelen over de jaren. Heeel herkenbaar haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:39

Dat is ook precies waarvoor wij toch voor een fonteintje in de wc hebben gekozen! Voor visite :P

Voor de mensen die alleen tegelwerk achter het toilet hebben, hebben jullie geen last van spetters op de muren?! Vind persoonlijk tegels toch prettiger qua schoonmaken.

Als ik het goed zeg, geldt korting die ze bijvoorbeeld bij Karwei hebben, ook bij de praxis!? Dan zou je ook dat in de gaten kunnen houden.
ZIt er bij jullie toevallig een Hornbach in de buurt? Goede kwaliteit spullen en vaak goedkoper dan bij andere bouwmarkten!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:40

Gefeliciteerd Vonneke, nu kan het echt gaan beginnen! Leuk zo'n huis waar vanalles aan moet gebeuren ik hou er van. Is de electra bij jullie niet goed? Nooit geweten dat stopcontacten zo duur zijn :')

Bedankt voor de tips van de tegels, ga eens even bij VT wonen kijken, al heb ik wel altijd het idee dat die dingen allemaal super overpriced zijn omdat ze hip zijn :))

Walrus we hebben de bank inderdaad niet gekocht, was eigenlijk ook meer omdat we daar op dit moment geen budget voor hebben met de verbouwing. Wilde 'm wel gaan halen wanneer de verbouwing klaar is maar kwamen toen een heel leuk gratis bankje tegen. Maar misschien toch nog wel. Hoorde alleen hele negatieve ervaringen over seats and sofas. Dus wil je me op de hoogte houden hoe het bij jullie gaat :)) en of de bank een beetje goed blijft.

Claudia ook al zo'n oud huis, leuk! Wel fijn dat de badkamer redelijk nieuw is. Hoe zit het met jullie isolatie?
Onze woning komt uit 1930. Alle lagen behang zaten er nog onder :') Er zijn wel kunststof kozijnen en dubbel glas in gezet maar dat is geloof ik ook het enige wat hier ooit gerenoveerd is geweest.

MarjanB wat een mooie kleuren voor de muren! Welke is die lichtgrijze?

Ik zou inderdaad ook niet eerst voor goedkoop gaan en dan dingen aanpassen, ik denk niet dat je dat ooit nog doet. Plus het is zonde geld. Wij willen nogal dure verf (duurder dan normaal) in het hele huis. Vriend zei eerst ook zullen we alles anders eerst gewoon wit doen en later de kalkverf. :n no way.

Kentaro hele leuke prullenbakken! Die ga ik straks eens voorleggen. Ben alleen bang dat die sensor in no time stuk is :=

Lienek ik weet niet wat je stijl is, maar ik heb echt hele leuke en lekker zittende lounge stoelen bij de ikea gezien. Ze hadden ook super toffe kleurtjes.
Afbeelding het is de Strandmon. Ze hebben er ook nog een in een soort pilotenleer, hetzelfde model.

Lor1 mooi dat Grenen! En dat verkleuren hoort er bij :+: maakt het juist zo mooi.

Mamamiesje kom er ook steeds meer achter dat (mooie) spullen duur zijn. Had er ook nooit over nagedacht hoeveel geld zulke dingen zouden kosten. Wij hebben ook geen fonteintje en ook besloten dat niet te doen. Scheelt weer.

Dacht altijd dat ik tegels lelijk vond maar dat is blijkbaar helemaal niet zo _O-
Wat voor tegels worden het precies Vonneke?

Zo ik ben weer bij _O-
We gaan morgen voor verf kijken, naar een speciaalzaak dus hoop dat ze ons goed kunnen helpen.
We willen niet echt wit, mag best een beetje grijstint of een vergrijsde kleur zijn. Maar ook zeer zeker niet te aanwezig.