Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en steek er wel wat stokken in/rond zodat de salamanders eruit kunnen
, dus dan maar een ander klusje gaan doen.

de één z'n tuinafval, de ander z'n plantenborder... Heb nog hyacint, tulp, kerstroos, vergeetmenietjes en een onbekend plantje (maar het zag eruit als een tuinplant, dus hop, meegenomen) gevonden!
op de 'voor' foto valt het niet zo op, maar het was echt één gigantisch netel en onnkruidparadijs. Alles echt compleet overwoekerd haha. Ik heb er ook nog wat beeldjes en andere rommel uitgehaald. Geen heksen deze keer (de vorige eigenaars hadden een obsessie met heksen) maar stenen paddenstoelen
Ik dacht dat onze berm verloren was.. maar als ik dit zo zie kan ik daar ook nog wel wat van maken! Wat een mooi gezicht zo
Meestal zet ik 't dan op het to-do lijstje van m'n vriend
Die is daar iets beter in

dat uitgraven is echt zo'n rotwerk he, ongelofelijk hoe ver die wortels gaan! Ja, heb stokje in de waterton steken nu
gelukkig dat papa mij en mijn zussen als halve venten heeft opgevoed
rechtsonder zijn stokrozen, mijn favoriete bloemen

één aardbeienplantje haha. De rest moet nog een beetje groeien. Onze eerste moestuin poging, ik ben zeer benieuwd. Mezelf kennende gaan we die plantjes gewoon de grond in steken en kijken wat het doet.
tamary schreef:Moestuin beginnen met jonge plantjes is makkelijker, ik zaai liefst veel voor daarom. Neem na het planten en goed inwateren wat oud hooi/stro en dek de grond eromheen daarmee af, helpt om vocht vast te houden (er verdampt veel met dit droge weer) en scheelt ook met onkruid. Als je onkruid niet wil/kan uittrekken, dan kan afknippen vlak boven de grond ook. Onkruid heeft net als alle gewenste plantjes blad nodig voor zonlicht en energie aanmaak, die afknippen maakt dat reserve in de wortels opgebruikt wordt en plant afsterft. Restje composteerd mooi ter plekke voor je groente, afgeknipte deel kan je ook laten liggen, mits er geen bloem/zaad aan zit nog.
mijn vriend wou poseren voor schaal. Hij wordt nog dubbel zo breed en een stuk langer.

zo blij mee, het is nu al een pak lichter! Morgen laag twee! Met dank aan jullie tips niks afgeschuurd en meteen de primer er zo opgezet. En blij ook, mijn armspieren vonden dit al niet heel erg geslaagd

maar ehhhh vijver? Weet je zeker dat je niet iemand heel onaardig hebt gevonden en zo probeert weg te werken
gisteren terug de eerste volwassen salamanders in paaikleed gespot in onze houten ton, die gaan voor nog een rondje baby's op een onhandige plaats. Hoop dat ze volgend jaar toch voor de vijver kiezen