Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:26

Het wel of niet stucen is al een paar keer hier voorbij gekomen..

Goedkoper maar goed alternatief is renovliesbehang. Sausen in de kleur die je wil en klaar.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:01

Sammie schreef:
Het wel of niet stucen is al een paar keer hier voorbij gekomen..

Goedkoper maar goed alternatief is renovliesbehang. Sausen in de kleur die je wil en klaar.

Ik denk dat ik ook voor renovlies ga! Hoeveel zou het ongeveer schelen kostentechnisch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:10

Dat ligt eraan. Je kan het zelf doen dat is het goedkoopst, maar ook kans op duur leergeld, maar je kan het ook door een bedrijf laten doen. Ik heb de job toen op werkspot gezet, de goedkoopste was 9,95 en dat is imo eigenlijk té goedkoop. De duurste 15 euro. Houdt er rekening mee dat je voor iemand gaat die all-in doet, dus ook je muren zelf glad maakt met voorstrijk (of hoe dat heet). Anders komt dat er ook nog eens bij en kost het meer. Ik denk dat je ongeveer wel op de helft kan zitten wat prijs betreft. (dwz renovlies vs. stucwerk)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:54

Stucen op de muur 10 pm2 en plafond 20 pm2 al inn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:00

renovliesprijzen zijn wel incl. btw.

Gemiddeld ligt de prijs voor een stucadoor op 20 a 25 euro. Ook daar zou ik dus niet gaan voor iemand die 10 euro vraagt. Enkeling an zn werk wellicht prima doen, maar het oogt mij té goedkoop en er zal wel haastwerk bij zitten ook, want de marge tussen winst en verlies is dan enorm klein. Zeg maar nihil. Dan werkt zo'n persoon dus tegen kostprijs. Dat is met 9,95 voor renovlies ook. Dat bestaat gewoon niet dat je daar nog een fatsoenlijke boterham aan overhoudt.

Plus ik vind het risico voor scheuren gewoon te groot. Dan liever renovlies of een goedkoop behangetje en dan over een aantal jaar stucen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:03

Daar heb je gelijk in.
Mijn nicht en moeder hebben hun huis laten stucen door iemand via werkspot.
10 euro per vierkante meter en echt super netjes en strak.
Alleen maar goede recensies ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:10

Ik kreeg trouwens ook aanbiedingen om te komen kijken bij lopende projecten, dus dat is ook allicht een idee om eens rond te neuzen. Dan krijg je ook een beetje feeling of het is wat je zoekt/wil.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:23

Omdat ik bij de nieuwbouw op mijn werk teveel scheuren zie (lees wel: te goedkoop en te snel gedaan) hebben wij gekozen voor vliesbehang. Met een mooie aanbieding gekocht vorige week!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:03

Is dat vliesbehang niet van die meuk die je bijna niet meer van de muren krijgt? Ik geloof dat ze dat in Duitsland raufaser noemen ofzo. Of is dat iets anders?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:25

Wij hebben glasweefselbehang en dat krijg
je er in ieder geval niet af zonder je muren te beschadigen. Nu is het bij ons ook vooral de bedoeling dat het erop blijft zitten, maar misschien zijn er mensen die dat niet handig vinden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:40

Nee, dat lijkt mij niet. :D Renovlies is nog relatief nieuw op de markt, soort combi van vliesbehang en glasweefsel. Dun, maar toch eerst muren insmeren en behang erop.. Raufaser lijkt op de afbeeldingen veel dikker te zijn, alsof er soort houtvezel in zit?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:08

@ Joyce ; Leuke woning en wat leuk dat je de jongste bent!

@ Mirjamsel; Leuke woning! Is dat in Vlaardingen? Anders ziet het er erg
herkenbaar uit!

Bij ons schiet het ook ineens erg op. Binnen twee weken twee verdiepingen en een dak erop en afgemetseld. Alleen nog de dakpannen en dan de binnenkant.

Wij gaan waarschijnlijk ook voor vliesbehang. Vloer zijn we nog niet uit.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:32

Raufaser ken ik dan weer niet... ons glasweefsel is ook dik en heeft een soort van ruitje. Strak en glad vind ik ook mooi, maar we hebben behoorlijk uitgestrekte muren qua lengte en dit breekt dan net iets.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:43

Vlakbij Vlaardingen Wieldop :D volgens mij lijkt het erg op woningen van het Vlaardings geluk :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:48

Die woningen achter jouw huis lijken inderdaad op die in Vlaardingen, ook stonden daar flats. Vandaar!
Maargoed, niet dus :z

Als het dak erop zit, hoe lang duurt het dan ongeveer nog?
Hebben jullie toevallig een planning gemaakt? Wanneer je wat gaat doen en hoelang er voor nodig is? Ik wil namelijk dit weekend een planning gaan maken, maar ik weet helemaal niet wat ik allemaal moet gaan doen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:54

Bij ons ging het dak er 15 weken geleden op, volgende week is de oplevering. Nu zat daar wel de kerstvakantie tussen en een vertraging met de nutsbedrijven.

Ik wilde ook een grote planning maken, maar tot nu toe loopt het al anders, haha. 25e de sleutel, 29e komt de vloerenman beneden de vloer leggen.. 1 maart wordt de tuin uitgegraven (collectief).. 7 maart komt de keuken (zelf installeren) en ergens halverwege maart komt de schutting.. Daar tussendoor gaan we doen wat we kunnen, haha. Hoop in ieder geval beneden de muren af te hebben voordat de vloer gelegd wordt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:55

Mirjamsel schreef:
Vlakbij Vlaardingen Wieldop :D volgens mij lijkt het erg op woningen van het Vlaardings geluk :P

Ik heb een woning in Vlaardings geluk maar die lijken er niet echt op. Ik heb wel ergens een fotootje van mijn huis, ff zoeken :)

Gevonden! Die met de dakkapel is van mij :D

Afbeelding

Edit: volgens mij hebben we wel dezelfde houten schuurtjes :j

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:31

@ kieffer; Die huizen bedoelde ik idd. Een kennis van mij woont daar. Ik ben daar wezen kijken toen ze het huis net hadden, nu alweer bijna een jaar geleden.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:48

Leuk :D Het is een gezellige buurt aan het worden, zeker vergeleken met vroeger. Heb jij een huis in De Nieuwe Vogelbuurt gekocht? Daar hebben wij ons destijds ook nog in verdiept :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:36

JoycexLynn12 schreef:
Ik hoor van veel mensen dat je nieuwbouw juist niet moet stucen ivm scheuren die kunnen komen met de jaren.
Ik heb zelf met mijn ouders ook nieuwbouw gewoond en die hebben het destijds ook laten stucen, nu na 13 jaar een paar lichte scheuren.
Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn voor het stucen en om welke oppervlakte dat gaat?
Wij zitten nog erg in twijfel...

Over de prijs krijg je pb. Wij hebben ook getwijfeld en idd het kan scheuren maar ze hebben roodband en een netgaasstructuur geplaatst waardoor dit er beperkt wordt en de muur dus nog kan werken. Wij hebben er voor gekozen omdat we het gewoon stukken mooier vinden dan de andere opties.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:16

Sammie schreef:
Nee, dat lijkt mij niet. :D Renovlies is nog relatief nieuw op de markt, soort combi van vliesbehang en glasweefsel. Dun, maar toch eerst muren insmeren en behang erop.. Raufaser lijkt op de afbeeldingen veel dikker te zijn, alsof er soort houtvezel in zit?

Ja dat zou best kunnen kloppen ja. Dat zat bij mij moeder op de muur. Wat een hel om dat eraf te krijgen zeg :') maar dat is dan dus iets anders

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:30

Nog even een aanvulling op de vraag stucen of niet.

De kans op scheuren is inderdaad groter met nieuwbouw. Maar scheuren zijn ook goed te repareren. Je zal dan wel de betreffende muur opnieuw moeten sausen om het echt goed weggewerkt te krijgen.
Maar volgens mij is dat nog altijd goedkoper dan alle muren voorzien van een vliesbehang en saus om dat vervolgens na een paar jaar helemaal te laten stucen omdat je dat eigenlijk mooier vindt (nog even afgezien van het extra werk wat de laatste optie met zich mee brengt).

Als je vliesbehang mooi vindt en je wil het voor langere tijd laten zitten is dat uiteraard wel een goedkopere, en denk ik ook verstandigere, optie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:38

Nou laatste hoeft niet, maar is een optie. Renovlies kun je in principe idd ook laten zitten tot in de lengte der dagen. Het is nl. met wat water ook schoon te krijgen. Wij hebben t nu gedaan met het idee om ooit te stucen, maar het kan net zo zijn we zeggen laat maar lekker zitten. Zoals het er nu uitziet gaat dat t 'm wrs ook gewoon worden. Het ziet er gewoon netjes uit en totaal niet als behang. Als je scheuren krijgt op een muur van 7 a 10 meter lang wordt het alsnog een duur geintje. Bepaalde huizen hebben meer kans op scheuren (hoekhuizen bijv. of huizen waarbij ze nog geen bouwen, ondergrond telt mee, wanneer hebben ze gebouwd etc.) Je kan geluk hebben en pech, het is aan ieder voor zich welk risico of geluk ze willen nemen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:10

Sonja89 schreef:
Wij hebben glasweefselbehang en dat krijg
je er in ieder geval niet af zonder je muren te beschadigen. Nu is het bij ons ook vooral de bedoeling dat het erop blijft zitten, maar misschien zijn er mensen die dat niet handig vinden...

Waar hebben jullie je muren mee voorbehandeld??? Zit wat te Googlen op voorstrijk, maar kom er nog niet uit..

Morgenochtend de voorschouw :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 07:15

Mirjamsel schreef:
Waar hebben jullie je muren mee voorbehandeld??? Zit wat te Googlen op voorstrijk, maar kom er nog niet uit..

Morgenochtend de voorschouw :D

We hebben het laten doen, maar ik weet dat de muren 2x gelijmd zijn voor het behangen vanwege het 'zuigende' effect.

Veel plezier bij de voorschouw!