Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:16

Sonja_vR schreef:
Ditano : ik heb ook eens eventjes bij een vleesverwerkings/verpakkings bedrijf gewerkt... daar word je niet blij van nee :=

Ik heb vlees verpakt ...uitgepakt ...en weer verpakt zien worden , alleen omdat er een jongere
datum op staat .Het zal ongetwijfeld niet overal gebeuren , maar sindsdien ben ik er toch wel
huiverig voor .Doe daar boven op nog de ervaring met het Jumbo vlees :r .

Oww tandarts ook zo,n vreselijke bedoeling qua kosten :(:)

lieke2

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 07:49

@ditano: idd andere werkzaamheden, wat meer verantwoordelijkheid en nieuwe dingen leren, alles eigenlijk wat ik in mijn huidige werk niet kan/krijg :+.

Oei tandarts, schijnbaar als je er niet zo veel kosten aan hebt, kun je je beter niet extra verzekeren? Tja, vind dat altijd lastig, want stel je moet een keer een kroon of wat dan ook..... Maar goed, idd dure dingen en zeker geen besparingen.

Had laatst een pompverstuiver kapot van mijn tuut, valt het onder de coulanceregeling en hebben ze maar gelijk alle (4) pompverstuivers gerepareerd. Erg blij!

Heb nog mn weekmenu niet klaar O:) straks hier vast wat ideeen opdoen met terugkijken.
Gister wel groot ingeslagen bij de ah, cup a soup. Vind dat in de pauze altijd wat lekkerder dan een bakkie thee

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:27

in welke winkel kan je nou nog wel goed vlees halen dan.
als ik het zo hoor is verpakt vlees niet veel soeps maar afgelopen week was er iets op tv over [keur]slagers.
dat was dus echt niet veel beter.....
[o.a. de zelfde plofkippen die als gewoon werden verkocht]

zelf haal ik eigenlijk altijd vleespakket bij de boer.
momenteel zit ik even zonder en heb ik vlees bij meerdere winkels geprobeerd.
niet te [vr]eten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:11

Bij de jumbo verpakken ze het recht voor je neus. Lijkt mij niet veel minder/meer vers dan de slager eerlijk gezegd. Maar ook dat wat al verpakt is, vind ik eigenlijk prima smaken van de jumbo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:24

ditano schreef:
Sonja_vR schreef:
Ditano : ik heb ook eens eventjes bij een vleesverwerkings/verpakkings bedrijf gewerkt... daar word je niet blij van nee :=

Ik heb vlees verpakt ...uitgepakt ...en weer verpakt zien worden , alleen omdat er een jongere
datum op staat .Het zal ongetwijfeld niet overal gebeuren , maar sindsdien ben ik er toch wel
huiverig voor .Doe daar boven op nog de ervaring met het Jumbo vlees :r .

Oww tandarts ook zo,n vreselijke bedoeling qua kosten :(:)

iets met gegaarde gehaktballen voetbal die alsnog de verpakking in verdwijnen :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:24

mariska32 schreef:
in welke winkel kan je nou nog wel goed vlees halen dan.
als ik het zo hoor is verpakt vlees niet veel soeps maar afgelopen week was er iets op tv over [keur]slagers.
dat was dus echt niet veel beter.....
[o.a. de zelfde plofkippen die als gewoon werden verkocht]

zelf haal ik eigenlijk altijd vleespakket bij de boer.
momenteel zit ik even zonder en heb ik vlees bij meerdere winkels geprobeerd.
niet te [vr]eten.

dat is meestal wel echt het mooiste vlees :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:11

En de datum van vandaag en morgen wordt echt niet uitgepakt en terug ingepakt. Dat gaat er allemaal netjes uit. Bij ons iig wel. In tegenstelling tot bij de MCD waar ze soms gewoon grijze kipfilet hebben liggen, wat dan nog wel dagen goed is. Overduidelijk opnieuw ingepakt...

Heb altijd voorverpakt en is nooit wat mis mee. Ook geen liters water wat eruit komt zetten tijdens bereiden :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:19

, ik heb hier regelmatig nog supermarktvlees, want geen slager op het dorp helaas, maar ik merk het verschil absoluut :j
als ik toevallig bij een goeie slager in de buurt ben, dan haal ik daar gelijk wat vlees, als ik dat vergelijk met het vlees uit de AH, dan hou ik met gehakt bijvoorbeeld meer over in de pan als ik het van de slager heb :j of biefstukjes, die van de slager zijn boterzacht terwijl die van de app nog wel eens taai willen zijn , dan baal ik soms best van het appie vlees

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:43

Sonja_vR schreef:
, ik heb hier regelmatig nog supermarktvlees, want geen slager op het dorp helaas, maar ik merk het verschil absoluut :j
als ik toevallig bij een goeie slager in de buurt ben, dan haal ik daar gelijk wat vlees, als ik dat vergelijk met het vlees uit de AH, dan hou ik met gehakt bijvoorbeeld meer over in de pan als ik het van de slager heb :j of biefstukjes, die van de slager zijn boterzacht terwijl die van de app nog wel eens taai willen zijn , dan baal ik soms best van het appie vlees

Ik ben ook appiefan maar niet van het vlees.. dat haal ik echt alleen nog bij de slager. Vorige week ook met lasagna, wat een verschil met het gehakt zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:43

Ik moet zeggen dat wij eigenlijk nooit naar de slager gaan, vind het gewoon erg duur.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:45

Ik heb bij een bakker gewerkt, wil je ook niet weten wat daar gebeurt :D
Als je alles zou weten, dan zou je alleen nog maar uit je eigen tuin eten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:55

Wow, het gaat snel hier!!!

Ga eigenlijk nooit naar de slager, idem voor de visboer en beide zitten op het dorp waar ik altijd boodschappen doe... Heb het idee dat het enorm veel duurder is, klopt dat ook?

Vanmiddag boodschappen doen! Vorige week met €13,00 uitgekomen, maar dat lukt nu niet meer :n Hoop het onder de €30,- te kunnen houden, ga echt alleen broodnodige halen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:20

idinn schreef:
En de datum van vandaag en morgen wordt echt niet uitgepakt en terug ingepakt. Dat gaat er allemaal netjes uit. Bij ons iig wel. In tegenstelling tot bij de MCD waar ze soms gewoon grijze kipfilet hebben liggen, wat dan nog wel dagen goed is. Overduidelijk opnieuw ingepakt...

Heb altijd voorverpakt en is nooit wat mis mee. Ook geen liters water wat eruit komt zetten tijdens bereiden :P

Dat zegt ook niet zo veel. Grijs hoeft niet perse slecht te zijn. In andere winkels wordt het vlees gewoon goed op kleur gehouden door speciale lampen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:26

Een vriendin van mij heeft een week budget van 17,50. Heeft er iemand van jullie tips hoe ze zo goedkoop mogelijk kan eten? :) Ze is maar alleen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:34

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:34

Phoe 17,50 is erg weinig ..
Misschien de site van robs budget menu's (weet niet of ik het goed heb. Maar de link is al een aantal keer voorbij gekomen) raadplegen ?
Quellian was me voor zie ik met link !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:36

Misschien een idee om deze in het volgende topic in de OP te laten zetten? :)

Wat verder goedkoop eten is; pasta (zonder vlees), pannenkoeken, bliksoep, afbakbroodjes, etc., maar dit is leuk voor een dag tussendoor, maar niet voor elke dag.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:44

Quellian schreef:
Misschien een idee om deze in het volgende topic in de OP te laten zetten? :)

Ik heb nog wel meer interessante links voorbij zien komen ( :? ben ze alleen nu dus kwijt) die in de OP zouden mogen... voordeeldinges enzo.

Ik vind bv iets van pasta met een blikje smac, uien en tomaten uit blik altijd erg lekker (3 dgn eten), of idd iets van pasta, of een stampppotje met de groenten die die week in de aanbieding zijn. Of pasta met spinazie en roomkaas en net wat er nog meer in huis is.
Hopelijk heeft ze wel een diepvries, gaat al een hoop schelen!
En menu's maken adhv aanbiedingen, volgens mij moet dat best lukken. Geen kinderen? mss nog dieren?
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 20-11-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:44

17,50 poehhh,das niet veel.
is dat puur eten of ook nog eens schoonmaakmiddelen en de rest?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:45

Wel een grote uitdaging (probeer ik ook maar als ik een voorraadje van iets wil inslaan, haal ik het die week niet...)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:40

Ik zou veel voor blikjes soep en boterhammen gaan denk ik.....
verder goedkope rijst / pasta met simpele ingedredienten

en hopen op lieve familie en vrienden :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:52

Idd, vraag eens aan familie en vrienden of ze je, als ze eten over hebben, je dat willen invriezen. En of je natuurlijk bij hun kunt eten?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:56

Als het voor 1 p is en alleen eten en drinken moet dat volgens mij prima lukken hoor! (wel met vriezer)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:03

Chili con carne vind ik ook wel erg budget!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:07

Oh en mocht er nog een restje Chili over zijn, maar een restje dat net te weinig is voor een volledige maaltijd?

Maak er dan Sloppy Joe's van of eet het restje op met taco's of tortilla's!

Sloppy Joe's zijn hamburgers (of gewoon witte bolletjes) met tomaten, gehakt en ui. Ook erg lekker met een chilirestje!